![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() In de mama. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Het is gewoon zo dat sommige dokotren subtiel op het net ontluikende moeder gevoel inwerken van het meisje om het op te stoken. Hoe meer moeder je je voelt, hoe minder je geneigd bent om arbortus te plegen. Dat vind ik gemeen, dat probeerde ik te zeggen. En @ Eilidh: Wil je een lezing over de lichamelijke en geestlijke veranderingen van een embyo naar baby? Het maakt WEL uit of het kind nog in de vrouw zit of niet. Als je zo graag arbortussen wil voorkomen, ga dan de strijd aan met ongezonde levenstijlen. Daar kan je veel meer arbortussen mee voorkomen en meisjes/vrouwen met ongewenste kinderen opzadelen. Veel plezier!
|||
Citaat:
Citaat:
voorlichting, voorlichting, weg met het taboe en dat wachten en verzwijgen (goh, ik ben misschien zwanger. laat ik eens even wachten tot ik zes keer over tijd ben). preventie en anders beeindiging van een ontwikkelende cel, in plaats van een half ontwikkeld kind. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder heb je wel gelijk, maar (hoe cru dat misschien ook klinkt) een nieuw kind verwekken is toch ECHT makkelijker dan een kind 'ontdoen'. Natuurlijk voelen sommige meiden zich schuldig, maar ik denk dat als je zo ver komt om te besluiten dat je abortus pleegt je dat niet licht doet. Ook al heb je later spijt, op DAT MOMENT is het de juist beslissing. Ja gaat toch ook maar niet niks meer in de winkel kopen omdat het een foute aanschaf zou kunnen zijn? Omgekeerde situatie en niet zo ingrijpend, maar het lijkt wel op elkaar. Je kan niet voorkomen dat je een miskoop doet die er op het moment van aanschaf prima uitziet. Als je er lang over nadenkt en een goed overwogen aanschaf doet heb je gedaan wat je kan om de juiste beslissing te nemen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind de anti-vrijheids mensen in deze discussie namelijk een beetje kamerwetenschappers. Ze hebben nog nooit iets meegemaakt dat met ongewenste zwangerschap te maken heeft en hebben vast en zeker geen flauw benul van de implicaties op het verloop van je leven als je opeens een kind krijgt. Maar dan vinden ze ondertussen wel dat het wegzuigen van een klompje cellen moord is en verboden moet worden. Mijn eerste reactie is dan "reality check!" roepen, maar ja, dan krijg je weer zo'n gezanik over respect e.d., maar ik wil wel dat het een rol krijgt in de discussie. Als zo iemand dus met hun losse bewering kom val ik dat standpunt aan om hen te dwingen een onderbouwing te geven. Daarbij zal blijken dat hun standpunt verre van de werkelijkheid staat en bij invoering als wet het leven van tal van mensen zal verwoesten, waarna ze waarschijnlijk hun standpunt zullen wijzigen of het publiek overtuigd is van hun ongelijk.
||
Citaat:
Mensen die ooit ook maar een zaadje hebben gegeten moeten zich nu diep schamen. Dat is moord op een plant.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is een persoonlijke keuze. Maar wie tegen abortus is legt een ander echter de gevolgen op. Het is dan toch wel het minste dat ze dat zelf meegemaakt hebben om af te kunnen wegen of dat normaal is. Iemands leven proberen te regelen vanuit de verre beschermde huiskamer zonder de minste informatie is verwerpelijk. Daarop probeer ik het anti-vrijheidskamp dan ook steevast aan te vallen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Reality check", niet iedereen is het met elkaar eens en er zijn meerdere meningen. Het is niet omdat een mening niet met die van jou strookt, dat ze fout is hé. Jullie zijn al even erg als die christelijke groeperingen die tegen abortus zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Dus een arts die voorstelt 'nog even een echotje te doen' gaat tegen dat vrijheids principe in. Net als zeggen dat iemand geen arbortus mag plegen. Je mag het van mij best vinden, je mag het ook best een keer tegen iemand zeggen. Dat is ook het punt van IT_D niet. Hij vind gewoon dat hij het anti-vrijheids kamp daar op aan moet vallen. Dat is geen ontneming van jullie vrijheid om te denken wat je wil. Natuurlijk is het op een bepaalde manier een poging tot beinvloeding van elkaars mening, maar daar is dit een discussie voor. Ik vind niet dat abortus zo'n discussie hoort te zijn. EDIT - Jij valt ook zijn mening aan.
||
Citaat:
Iemand aanvallen omdat hij zijn mening of norm weergeeft vind ik dan ook in deze discussie verwerpelijk, want deze hele discussie draait daar juist om. Het weergeven van jouw mening over abortus. Vandaar dat ik zijn post aanval. Het is pas wanneer die groep een ware kruistocht zou beginnen tegen abortus dat ik het aanvaardbaar vind om ze een nekschot te geven. Reden: cfr.s. |
![]() |
||
Citaat:
Verder had ik niet het idee dat ID_T dat aan het doen is.
||
Citaat:
Ik zou pas vrijheden beperken als ik een wet uitvaardigde die het verbied om het plegen van abortus negatief ter sprake te brengen, zoals de andere kant ijvert om abortus te verbieden.
Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 13:37. |
![]() |
||
Citaat:
Lees mijn reactie eens op kitten en je weet wat ik bedoel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Leven is leven
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en om dat even te illustreren: Citaat:
Waarom ben je dan opeens op magische wijze alleen bij abortus ervan overtuigd dat al het leven tot een klompje cellen aan toe beschermt moet worden?
Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 16:53. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik het goed begrijp, is de manier van leven zoals in de rijke westerse landen dat gebeurt dodelijk voor ontwikkelingslanden volgens jou. Oké, daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen, maar toch snap ik het niet helemaal. Niemand kan er zelf wat aan doen dat hij/zij geboren wordt. En zwangere mensen die bereid zijn om abortus te plegen om mensen uit ontwikkelingslanden te helpen..is dat hulp? Wat voor hulp geef je dan? Als je het dan tot het extreme zou doortrekken dat er geen rijke mensen geboren mogen worden, zijn er ook geen mensen die hun willen helpen. De ongelukkigheid die tot zelfmoorden zal leiden; ik neem aan dat je bedoelt dat, door de denkbeelden van de westerse samenleving, mensen ongelukkig worden? Het is mogelijk om gelukkig te worden, ondanks dit denkbeeld (mijn mening is dat het juist geluk bevordert. Een dictatuur is om minder gelukkig van te worden bijvoorbeeld. En zeker jij, die zo voor vrijheid is, zou dit moeten beamen, toch?). Er zijn ook mensen, waarbij het allemaal een beetje tegenzit en ongelukkig worden. Dus reden tot zelfmoord? Ik dacht het niet. Soms moet je hele bergen beklimmen, maar er komt dikwijls ooit een lichtpuntje. Na regen komt zonneschijn. Ik ben tegen zelfmoord. Als ik zou kunnen, zou ik de mensen met deze neigingen allemaal willen helpen. Maar het is niet mijn schuld dat er mensen zelfmoord plegen. Dus: ik ben tegen moord. Zelfmoord, euthanasie, 'gewoon' moord, abortus, ik vind dat het allemaal beschouwd mag worden als moord.
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Maak je wel een uitzondering, dan klopt je argument dat je leven wil promoten niet langer. Je mag er een kiezen, maar je verliest in beide gevallen. Citaat:
Citaat:
Dus zal iedereen die zoveel mogelijk leven wil beschermen al lang zelfmoord gepleegd hebben of geëmigreerd zijn naar een land waar ze minder grondstoffen verbruiken. Voor wie geen van beide criteria geldt kan dus geconcludeerd worden dat ze leven niet beschermen en dat het dus vreemd zou zijn als ze zich daarop beroepen. Citaat:
Dat gaat zo: ongewenst kind, vader vertrekt met de noorderzon, moeder breekt opleiding af om geld te verdienen -> moeder heeft geen toekomstperspectief meer -> financiële problemen en stress -> stress, met alle ongezondheid en ongelukkigheid vandien -> kind ontspoord door slechte opvoeding vanwege slechte situatie -> moeder en kind vinden terecht dat hun leven kut is en plegen zelfmoord. Het scenario zal gebeuren bij ongewenste kinderen. Mijn vraag is dan waarom je tegenover de bekendheid van dit feit voorstander bent van het bevorderen van deze gang van zaken. Als ik iets vind en ik kom te weten dat er mensen onnodig lijden door mijn opvatting, dan zal ik die opvatting veranderen. Hoe zit dat bij jou? Citaat:
Ik zal jouw redenatie op het christendom toepassen om de absurditeit van de redenatie te demonstreren: (1)Er zijn vanwege het christendom mensen gestorven, veel zelfs. (kruistochten, inquisitie, godsdienstoorlogen, etc). Dat kan best nog vaker gebeuren. (2)Christendom is dus moord (3)Christenen zijn daarom moordenaars en eigenlijk zou het christendom als dat kan verboden moeten worden. Tenzij je het roerend met dit voorbeeld eens bent moet je jezelf eens afvragen of jouw redenatie eigenlijk wel klopt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en elkaar mss zelfs kan overhalen,..., daar gaat dit hele forum over
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat jij en ik het hier nooit over eens gaan worden, maar voor mij is een plant of een gist-cel net zo goed een levend organisme als een dier (incl. mensen) en ligt de daadwerkelijke 'ziel' (ik zou het niet zo noemen, maar voor mijn argument even wel) van een organisme in zijn/haar genen. Die genen zijn voor iedereen van dezelfde kwaliteit, de grote bindende factor van het leven, die bewijst dat alle organismen op een bepaalde manier hetzelfde zijn. Dit geeft de mens ook het recht op de arrogantie die wij hebben naar de natuur toe en is ook de oorsprong van het (foutieve) denken dat wij de baas zijn over de aarde. Het voortbestaan van onze soort is het belangrijkste wat onze genen ons opleggen. Maar wij zijn verder dan dat, wij hebben de keuze om te kiezen voor de KWALITEIT van het leven over de KWANTITEIT van het leven. Zoals ID_T volgens mij al ten dele aangaf, de aarde gaat de grote hoeveelheid mensen niet bijhouden, er zullen in komende natuurrampen vele mensen gaan overlijden die misschien niet zouden zijn overleden als wij eerder hadden ingezien dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Er zullen mensen dit overleven, ik heb wel eens geprobeert voor te stellen welke ramp de mens zou kunnen uitroeien, maar zelfs AIDs zal dat niet kunnen, omdat de wetten van natuurlijke selectie aangeven dat zolang er voldoende mensen zijn, er voor elke ziekte en elke tegenslag genoeg mensen zullen overleven voor het voorbestaan van de soort. Zelfs is dit maar 1 op de 1000! Ik vind het daarom gemeen om een kind ter wereld te brengen met verminderde kansen, alleen maar omdat je het slecht vond het proces van ontwikkeling te onderbreken. Survival of the fittest geeft aan dat alleen organismen met de beste kansen en genen overleven. In onze moderne cultuur betekend dat niet alleen fysiek, maar ook psychisch en sociaal de beste kansen hebben. Als we toestaan dat elk kind klakkeloos geboren wordt (wat we al lang doen) ondermijnen we in principe onze eigen soort. Dit betekend niet dat iemand die dit leest geen bestaanrecht heeft, want fitness wordt door heel veel factoren bepaald, maar die bewustwording vind ik heel belangrijk.
||
Citaat:
Maar je vergeet één ding. Het succes van de menselijke soort is zijn eigen ondergang. Doordat we zo exponentieel zijn gegroeid, zijn we gedoemd om "uit te sterven". Hiervoor verwijs ik altijd naar Malthus. Malthus is zo'n 30 jaar geleden in werking getreden in het Westen. We zitten nu al onder de instandhoudingsgraad van 2,1 kind per gezin. De vruchtbaarheid van de menselijke soort neemt af. Nu, het paradoxale aan heel deze doctrine is dat er voor die daling van de bevolking een explosie van de bevolking plaatsvindt. Dit vindt nu plaats in Afrika, maar door de snelle industriële vooruitgang zal ook daar Malthus in werking treden en zal ook daar de bevolking afnemen. Dus, niet getreurd. Een abortus meer of minder maakt het verschil niet ![]() Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 08:28. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb wel formules waarmee ik je in Excel kan laten zien wat ik bedoel, maar dat vind ik nu een beetje teveel werk om op te schrijven.
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Waar staat in de bijbel dat alle andere mensen geen waarde hebben dat je zo'n vreemde belangenafweging kan maken? Citaat:
Reden genoeg zelfs om het nooit na te streven. Citaat:
Iedere christen is volgens jouw overtuiging dus een moordenaar? Dat is de conclusie uit de redenering die je op abortus toepast. Of de conclusie klopt, of de redenering klopt niet.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||||
Citaat:
Dat wilde ik wel even expliciet optekenen aangezien het over normen en waarden gaat. Toch vreemd voor iemand die hecht aan leven, dat een mensenleven niets waard is zodra het een regeltje uit een boek geschreven door een barbaar overtreed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vrijheid als argument heeft ook 2 kanten. Aan de ene kant maak je jezelf vrij natuurlijk, maar aan de andere kant ontneem je elke vorm van vrijheid van een leventje. En in hoeverre mag een mens vrij zijn? Mag een mens vrij zijn om te doden, oplichten en allerelei criminele zaken uit te voeren? Waarvoor hebben we dan eigenlijk een rechtenstelsel? Voor vrijheid?
Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 20:31. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |