![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom op zeg. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Falen mag best, maar proberen wordt beloont, zo worden beginnende ondernemers als het aan de VVD ligt drie jaar lang vrijgesteld van tal van belastingen. Het zijn nu juist die voor kleine bedrijfjes hoge lasten die veel starters de nek omdraait. De SP echter wil belasting op bedrijven gigantisch verhogen. Groenlinks heeft ook plannen voor extra belasting bij bedrijven en werkgevers. Resultaat: geen beginnend bedrijf kan zich nog personeel veroorloven. Starters gaan failliet, banen gaan verloren, nieuwe banen worden niet gecreërd... Je kan de VVD lastig verwijten dat ze nastreven dat mensen bedrijven opstarten die voor economische groei en extra banen zorgen lijkt me.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar die hogere belastingen hebben wel een doel. Een schoner milieu. Van Nederland een socialer land waar niet alleen het recht van de sterkste geldt, zoals het er nu heel erg uitziet. Helaas vallen nog teveel mensen voor rechtse lasterpraatjes, maar hopelijk valt de uitslag van de verkiezingen op woensdag goed voor links uit. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Tenzij je tussen de 0 en 1 procent van de Nederlandse beroepsbevolking al "veel mensen" noemt klopt het gewoon niet wat je hier zegt en ben graag bereid hierover de discussie aan te gaan. Iedereen in Nederland die geen grote handicap heeft of een extreem verkeerde opvoeding heeft gehad leeft in omstandigheden waar ze succes kunnen hebben. Het probleem is dat hiervoor lang niet altijd de juiste mentaliteit is, wat onder andere door links aan te rekenen is. Balkenende sloeg de spijker op zijn kop toen hij de VOC-mentaliteit aanhaalde, helaas gevolgd door een walgelijk populistische linkse reactie waardoor de aandacht werd afgeleid van deze belangrijke en broodnodige boodschap, maar dit terzijde. Eigenlijk is dit zo vanzelfsprekend dat jij beter degene kan zijn die voorbeelden geeft van grote groepen mensen die in omstandigheden leven waar ze geen succes kunnen hebben. In een land waar vluchtelingen uit Somalie het tot Tweede Kamerlid kunnen schoppen lijkt me dat erg moeilijk. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat alleen al laagopgeleide allochtonen en arbeidsongeschikten meer dan genoeg zijn voor jouw '1%'. Citaat:
Ja, want natuurlijk is het totaal niet populistisch om de VOC-mentaliteit aan te halen, de mentaliteit waarmee we mensen in de slavernij hebben gebracht. Maar als jij denkt dat iedereen in Nederland gelijke kansen heeft laat ik je graag in de waan. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-11-2006 om 20:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Typisch VVD. "wel" kansen. "wel" kansen is niet goed genoeg. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De enigen die het onder de VVD slecht hebben zijn professionele uitkeringstrekkers die niet willen werken. En tja, probeer maar eens te verdedigen dat dat soort Tokkies een leven lang door anderen moet worden onderhouden.. En kansen is iets waarvan de staat een standaard moet bieden. Dat zijn we bijvoorbeeld terug in het onderwijs. Wat je daarna doet met die kansen en of je je positie uit gaat bouwen is volledig aan jezelf. Je kan gewoon leren, werken of beiden en vooruit gaan, dan legt niemand je een strobreed in de weg, dat is succes. Je kunt ook als een zoutzak thuis gaan zitten je hand op houden, of voor de variatie; een tent over je hoofd trekken en roepen dat je van god niet mag werken, in die gevallen krijg je het vanzelf lastig onder de VVD. Dat zie je terug in alle maatregelen. Maatregelen die werken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tenzij jij net als Sylph gaat beweren dat "veel mensen in omstandigheid verkeren waardoor ze geen succes kunnen halen", waar het in deze discussie om ging, heeft het geen zin hierop door te gaan. En Mephostophilis, je hebt genoeg kennis van logica dat als mensen beweren dat er professionele uitkeringstrekkers bestaan dat niet wil zeggen dat dat voor iedereen met een uitkering geldt. Laatst gewijzigd op 20-11-2006 om 23:16. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Welk oneerlijk gedrag heb je het in godsnaam over? Opgeven van een valse naam heb ik al gezelgd dat dat erg controversieel is maar voor de rest zie ik er niets oneerlijks in. |
![]() |
||
Citaat:
Wat was de stelling van Sylph ook alweer? Dat allochtonen niet dezelfde kansen hebben als autochtonen? Daar ben ik het voor ee groot gedeelte mee eens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En de stelling was: veel mensen in Nederland hebben géén kans om succes te halen. Dit is nadrukkelijk anders dan "iedereen heeft gelijke kansen" dat jullie er voor het gemak van maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarom snap ik de SP in het geheel niet. Wat vinden zij zo fantastisch aan mensen op een riante uitkering laten vegeteren dat ze een beleid voorstaan dat dat stimuleert? Mark Almighty poneerde de stelling dat allochtonen niet dezelfde kansen hebben als autochtonen. Met taalachterstanden, motivatieproblemen en de doorwerking van aanpassingsproblemen naar latere generaties klopt dat inderdaad, maar wat ik dan op mijn beurt niet begrijp is waarom zijn partij, Groenlinks, geen enkel voorstel heeft om daar iets aan te doen. Ja, bedrijven die er niet toe overgaan om autochtonen te discrimineren om maar allochtonen aan te kunenn nemen, die wilde Halsema in de krant zetten, maar hun beleid is domweg een slag in de lucht. De VVD daarentegen houdt van de pro-actieve benadering, dat zie je aan het feit dat inburgeren (en daarmee de immigranten zelf een kans geven in de samenleving) onder VVD-CDA veel minder vrijblijvend is gewprden. De werklust spat er zelfs van af op een manier dat sommigen zich afvragen of Rutte misschien niet iets te enthousiast is door taalachterstanden al bij kleuters te willen aanpakken. Maar ja, wat vind je een betere benadering? Het probleem laten bestaan, niet werkende symboolwetgeving zoals Groenlinks het wil, of een echte aanpak? Ik ga toch echt voor het laatste en kom dan weer bij de VVD uit.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik veegde al eerder de vloer aan met je toen je exact hetzelfde betoog postte. Die werkeloosheid komt door taalachterstanden, lagere opleiding, gebrek aan opleiding, slechte instelling, slechte opstelling, gebrek aan netwerk, en ja, af en toe zelfs door discriminatie. Jij stemt op een partij die een kleine factor slechts symbolisch aan wil pakken. Ik ga liever voor een werkende aanpak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal slechts een hint geven dat de partij waar ik op stem werk of scholing voor iedereen onder de 27 wil verplichten en dat je dus in een klap van je beroepsuitkeringstrekkers en kanslozen die gaan onderwijs willen volgen af bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Een saai om je oren kun je krijgen! #355 Verwijderd | 500 | 23-09-2008 19:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #3 Mark Almighty | 500 | 09-11-2006 22:22 |