Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 22:56
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2006 @ 22:05 :
Nu we het toch over vrome gelovigen hebben:
JFC
Oud 28-11-2006, 11:22
juno
juno is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-11-2006 @ 20:56 :
Turkse meisjes moeten land uit

LOES DE FAUWE

AMSTERDAM - Sumeyra (15) en Ceyda (14) Kaba, twee Turkse leerlingen van het Hervormd Lyceum-West in Amsterdam, worden dinsdagavond het land uitgezet. Ze wonen sinds 1995 in Nederland, bij hun Turkse vader en stiefmoeder, die beiden de Nederlandse nationaliteit hebben.

Het is hun vader niet gelukt om voor zijn twee dochters, over wie hij wel de voogdij heeft, een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens de regels zijn de meisjes illegaal in ons land.

Sumeyra (15) zit in de examenklas van het vmbo, Ceyda (14) in de tweede van de havo. Het vooruitzicht dat ze naar Turkije moeten, hun ouders, halfbroertje en -zusje en hun school moeten achterlaten, vinden ze vreselijk.

De ouders zijn radeloos. De meisjes spreken nauwelijks Turks. De rest van hun familie woont in Nederland en Duitsland. Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.

Leiding, docenten en leerlingen van het Hervormd Lyceum zijn des duivels. Gisteren is er contact geweest met politici en met burgemeester Job Cohen. Die 'is ermee bezig'.

----------------------------------------------------------------

Ik wil ook wel ipv hun vertrekken
Ahaaaa. Ze zijn binnengekomen op de bonnefooi, zonder visum. Dat visum moet vanuit Turkije aangevraagd worden, dan komt alles in orde.

Nou, hop, in de kerstvakantie naar Turkije dus, visum aanvragen en geregeld.

In ieder land, overal ter wereld, dient een visum aangevraagd te worden in het land van herkomst. Dat geldt ook voor mij als ik naar Turkije wil. Ik kom er de grens niet eens over zonder geldig visum.
Oud 28-11-2006, 11:33
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-11-2006 @ 15:40 :
CU geschokt door Satanklaas

[afbeelding]
De fractie van de ChristenUnie in Harderwijk heeft geschokt gereageerd op het metal-feest 'Satanklaas' dat aanstaande vrijdag gehouden wordt in Estrado, het poppodium van de gemeente. ''De naam is gekozen met een vette knipoog naar de sinterklaashype die ons land in zijn greep heeft'', aldus organisator de stichting Noord Geldersch Metaal. Ze beloven een feest ''compleet met eigen satanklaas vergezeld door zijn eigen she-devils en wittepieten.''

De ChristenUnie spreekt over aanstootgevend gedrag. De fractie heeft al eerder, tijdens een commissievergadering, aangegeven dat er grenzen aan onder andere muziek gesteld dienen te worden. Marcel Companjen laat namens de ChristenUnie weten dat kunst (in dit geval muziek), niet aanstootgevend of godslasterlijk mag zijn. ''Wij menen dat hiervan in dit geval wel degelijk sprake is en betreuren het dan ook ten zeerste dat deze avond onder deze naam in Estrado wordt georganiseerd.''

De organisatie van 'Satanklaas' was niet bereikbaar voor een nadere toelichting of commentaar. Wel is duidelijk dat er voor de liefhebbers een heus satanklaas T-shirt klaarligt tijdens het evenement. Opgetreden wordt er door de bands 'Callenish Circle', 'Sengir', 'Thronar' en 'Portall'.
Bron
Haha, Noord Geldersch Metaal nog wel. Laffo.
Oud 28-11-2006, 13:50
Melpomene
Melpomene is offline
Brit krijgt 15 maanden cel voor spugen naar moslima

Een rechtbank heeft een Brit donderdag veroordeeld tot vijftien maanden celstraf voor het spugen in het gezicht van een moslima en het beledigen van haar religie. Charles Adams (23) maakte afgelopen zomer in een Londense trein de gesluierde Michelle Idrees en de andere leden in haar gezelschap uit voor terroristen en bommengooiers. Hij zei tegen haar dat haar kinderen zouden eindigen als plegers van zelfmoordaanslagen. Toen ze hem van repliek diende, spuugde hij naar haar. Het getreiter eindigde pas toen Idrees aan de noodrem trok bij station West Hampstead, waar Adams werd gearresteerd, net als zijn vader en broer. Idrees was op de terugweg van een herdenkingsceremonie voor de slachtoffers van de dodelijke zelfmoordaanslagen van 7 juli 2005 in het Londense openbaar vervoer. De vader kreeg een voorwaardelijke celstraf van dertig weken omdat hij, in plaats van zijn zoon te trachten te kalmeren, olie op het vuur gooide. Hij vroeg aan Idrees waarom ze gekleed ging als een Pakistaanse als ze niet wilde dat dit soort dingen haar overkwam. Ook vroeg hij haar waarom ze niet terugging naar haar eigen land. De broer kreeg een taakstraf van honderd uur.

ANP

Hoor veel soortgelijke ervaringen van vriendinnen met een hoofddoek
Oud 28-11-2006, 13:52
Verwijderd
Ik vind het echter wel een erg strenge straf. Nu zal islamofoben zeggen "omg kijk wat die enge moslims doen!111".
Oud 28-11-2006, 13:57
Verwijderd
Je-mig.
Oud 28-11-2006, 13:57
T_ID
T_ID is offline
Dat hij tevens veroordeeld is voor het beledigen van een religie getuigd weer van de achterlijkheid die ook in Engeland de kop op kan steken..
Oud 28-11-2006, 13:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-11-2006 @ 14:50 :
Tien tegen één dat hij als neonazi de gevangenis weer uitkomt, trouwens.
Oud 28-11-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 28-11-2006 @ 14:58 :
Tien tegen één dat hij als neonazi de gevangenis weer uitkomt, trouwens.
Als-ie dat al niet wasssss.
Oud 28-11-2006, 14:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
juno schreef op 28-11-2006 @ 12:22 :
Nou, hop, in de kerstvakantie naar Turkije dus, visum aanvragen en geregeld.
Hoeft niet eens. Afhankelijk van de bureaucratie in een land kan je dat desnoods van op afstand regelen.

Een visum is op zich een formaliteit, dus waarom dat pas geregeld wordt wanneer uitzetting dreigt.. tja.
Oud 28-11-2006, 14:41
T_ID
T_ID is offline
University Offers Classes In Whips And Chains

Toronto, Canada (AHN) - The University of Toronto is offering undergraduates a program in which they can learn about sexual role-play, flogging and restraint. The Sexual Diversity Program, established eight years ago, brings an academic approach to gay, lesbian, bisexual, transgender and heterosexual issues. The professors at the university say it's a serious field of study.

Director David Rayside tells Reuters, "It's a very serious analytical exercise, and it isn't what a lot of people think it is." "A lot of the people from the university, from the president on down, think that what we're doing is important work," Rayside says. "But there's still a lot entailed at persuading more people that what we're doing is legitimate."

Plans to make the program a full undergraduate major, and to offer masters and PhD degrees in the subject are in the works. The university hopes the degreed programs will be in full swing by 2008.

Robbie Morgan, a 33-year-old graduating student, says, " It's not sexy sex sex, where we're talking about whips and chains, but we will talk about whips and chains. "We'll talk about whips and chains in a political, social, cultural, religious context of sexuality and how that sexuality affects those institutions."

The program looks at the history and performances of sexual practices, along with the laws regarding them. Classes like "Theories of Sexuality" and "Sexual Diversity Politics" are some of the more traditional courses in the program. Some of the classes - like "Sexual Performance: Case Studies in S/M (sadomasochism)" and the art and literature class "Queerly Canadian - can't be found in many universities.

[...]

http://www.allheadlinenews.com/articles/7005280926

Kijken hoeveel mensen naar de studiedesk rennen om te kijken naar mogelijkheden voor studeren in het buitenland.
Oud 28-11-2006, 14:59
McCaine
McCaine is offline
Wat is daar zot aan? Lijkt me echt een zeer nuttige cursus. Sexuologie is tamelijk belangrijk en het kan alleen maar heel goed zijn als mensen wat meer van sexualiteit afweten.
Oud 28-11-2006, 16:13
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2006 @ 22:00 :
En waarom hebben de Irakezen onderling de kans om te vechten? Juist, vanwege die inval in Irak. Die inval was illegaal, Hookee, hoe je het ook wendt of keert.
Een aantal Irakezen zijn al eens eerder in opstand te komen, voor de reactie wordt er binnenkort een leider opgehangen.
En, het zou me niks verbazen dat de inval in Irak óók iets te maken heeft met de steun aan terroristen en 9/11. Een hoop dingen zullen we nooit weten en zal achteraf ook nooit meer geloofwaardig bij het publiek overkomen. Voorlopig ben ik, met vele gevluchte Irakezen, blij dat Saddam afgezet is. Dat er groeperingen zijn die er misbruik van hebben gemaakt kùn je de USA verwijten, ik doe dat niet omdat deze groepen elkaar blijkbaar onder Saddam al het licht in de ogen niet gunden. Je zou juist denken dat een gemeenschappelijke vijand verbroedert, het tegenovergestelde is gebeurd.
Oud 28-11-2006, 17:05
juno
juno is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2006 @ 15:05 :
Hoeft niet eens. Afhankelijk van de bureaucratie in een land kan je dat desnoods van op afstand regelen.

Een visum is op zich een formaliteit, dus waarom dat pas geregeld wordt wanneer uitzetting dreigt.. tja.
Ik denk dat ze bang waren dat ze het visum niet zouden krijgen, en daarom geen slapende honden wilden wakker maken en erop vertrouwden dat het zo'n vaart niet zou lopen als iemand er ooit achter zou komen dat die kids geen visum hadden.

Stom. Of juist heel uitgekookt, dat kan ook..
Oud 28-11-2006, 17:57
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 28-11-2006 @ 14:50 :

Een rechtbank heeft een Brit donderdag veroordeeld tot vijftien maanden celstraf voor het spugen in het gezicht van een moslima en het beledigen van haar religie. Charles Adams (23) maakte afgelopen zomer in een Londense trein de gesluierde Michelle Idrees en de andere leden in haar gezelschap uit voor terroristen en bommengooiers. Hij zei tegen haar dat haar kinderen zouden eindigen als plegers van zelfmoordaanslagen. Toen ze hem van repliek diende, spuugde hij naar haar. Het getreiter eindigde pas toen Idrees aan de noodrem trok bij station West Hampstead, waar Adams werd gearresteerd, net als zijn vader en broer. Idrees was op de terugweg van een herdenkingsceremonie voor de slachtoffers van de dodelijke zelfmoordaanslagen van 7 juli 2005 in het Londense openbaar vervoer. De vader kreeg een voorwaardelijke celstraf van dertig weken omdat hij, in plaats van zijn zoon te trachten te kalmeren, olie op het vuur gooide. Hij vroeg aan Idrees waarom ze gekleed ging als een Pakistaanse als ze niet wilde dat dit soort dingen haar overkwam. Ook vroeg hij haar waarom ze niet terugging naar haar eigen land. De broer kreeg een taakstraf van honderd uur.

ANP

Hoor veel soortgelijke ervaringen van vriendinnen met een hoofddoek
Zeer gepaste straf
Oud 28-11-2006, 18:05
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 28-11-2006 @ 18:57 :
Zeer gepaste straf
ik vind het anders zwaar overdreven. een boete van 150 pond of zo lijkt mij een gepastere straf. dit is gewoon openbare belediging, geen inbraak...
Oud 28-11-2006, 18:10
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 28-11-2006 @ 19:05 :
ik vind het anders zwaar overdreven. een boete van 150 pond of zo lijkt mij een gepastere straf. dit is gewoon openbare belediging, geen inbraak...
Met deze gepaste straf is een voorbeeld voor niet-moslims gemaakt. Moslims mogen geen doelwit worden van Islamofoben. Die vrouw kwam notabene terug van de herdenkingsceremonie voor de slachtoffers van zelfmoordaanslagen. Wat die gestoorde mafkezen deden was niet anders dan de openbare orde verstoren en onnodig olie op het vuur gooien.
Oud 28-11-2006, 18:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hookee schreef op 28-11-2006 @ 17:13 :
Een aantal Irakezen zijn al eens eerder in opstand te komen, voor de reactie wordt er binnenkort een leider opgehangen.
Niet relevant. Die oorlog wordt er niet minder illegaal op en de redenen voor invasie niet minder gefabriceerd.

Citaat:
En, het zou me niks verbazen dat de inval in Irak óók iets te maken heeft met de steun aan terroristen en 9/11.
Maar je weet toch dat de ijskoude feiten aantonen dat er geen verband was tussen Irak en terroristen-steun en 9/11, hè?

Citaat:
Een hoop dingen zullen we nooit weten
Als het aan de regering-Bush ligt niet; dat klopt.
Oud 28-11-2006, 19:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Buurman moskee ontucht-verdachte

In de Rotterdamse wijk het Oude Noorden is grote onrust ontstaan na de aanhouding van een 61-jarige buurtbewoner. De man, die pal naast de Marokkaanse moskee Abou Bakr woont, wordt verdacht van seksueel misbruik van meerdere jongens. Het gaat vooral om Marokkaanse kinderen, die hij naar binnen lokte met geld.
Het Openbaar Ministerie bevestigt de aanhouding. Het OM heeft al drie aangiften binnen. Onderzocht wordt of er nog meer slachtoffers zijn. Bezoekers van de moskee vrezen dat wellicht tien tot veertig kinderen zijn misbruikt door de man .
In de moskee doet het verhaal de ronde dat de man hiv-besmet zou zijn. De vrees bij veel ouders is dat ook de kinderen zijn besmet met het virus dat aids kan veroorzaken.
Voorzitter Kaddouri van de Abou Bakr, die gisteravond een gesprek had met politie en de deelgemeente Noord, zegt dat het nog volstrekt onduidelijk is om hoeveel kinderen het gaat. ,,Maar het zijn er zeker geen veertig, anders was dat al wel eerder bekend geworden.’’ De GGD heeft volgens hem wel twee kinderen onderzocht op hiv-besmetting.
Een getuige: ,,Je zag vaak kinderen bij hem naar binnen gaan. Wat ik heb gehoord, is dat hij ze vijftig euro betaalde voor seks. Voor die jongens, zo rond de tien jaar, is dat véél geld. Vooral in deze buurt.’’
Bron

Oud 28-11-2006, 19:28
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 28-11-2006 @ 19:10 :
Met deze gepaste straf is een voorbeeld voor niet-moslims gemaakt. Moslims mogen geen doelwit worden van Islamofoben. Die vrouw kwam notabene terug van de herdenkingsceremonie voor de slachtoffers van zelfmoordaanslagen. Wat die gestoorde mafkezen deden was niet anders dan de openbare orde verstoren en onnodig olie op het vuur gooien.
die straf blijft bullshit. hoe dom die islamofoben ook zijn (en de meesten zijn dan ook écht heel dom), deze straf zal het zeker niet verlagen, maar eerder meer haat jegens moslims stimuleren, omdat ze worden "voorgetrokken"

en dan krijg je mensen die op neonazi's stemmen.
Oud 28-11-2006, 19:34
Blood Fire Rage
Dit wilde ik jullie toch niet onthouden

Citaat:
Vagina Britney Spears op de foto
Na haar scheiding zet Britney Spears de bloemetjes behoorlijk buiten. Avond aan avond duikt ze onder meer samen met Paris Hilton en Lindsay Lohan het nachtleven in. Paparazzi-fotografen liggen uiteraard op de loer en worden niet teleurgesteld. Op een aantal van hun foto's is namelijk de vagina van Britney te zien.

Op de foto's stapt Britney uit de auto van Paris Hilton. Ze draagt geen ondergoed en heeft een kort rokje aan. Resultaat: een foto van Britneys vagina. Of het per ongeluk gebeurde is overigens maar de vraag. "Ze wilde dat de foto gemaakt werd. Ze wil publiciteit. Ze wil dat mensen over haar praten", aldus een entertainmentdeskundige.
En hier foto's
Oud 28-11-2006, 19:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-11-2006 @ 15:59 :
Wat is daar zot aan? Lijkt me echt een zeer nuttige cursus.
Is het ook, maar om er nu een officiële cursus van te maken, dat is het opvallende eraan. Als ik naar de studiedesk ren en een retourtje Toronto boek ben ik over een jaar of drie dus Bachelor Sociale Geografie met een minor Sadomasochisme.

Staat wel leuk op je CV denk ik.
Oud 28-11-2006, 19:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 28-11-2006 @ 19:10 :
Moslims mogen geen doelwit worden van Islamofoben.
Hoeveel moslims zijn er al veroordeeld voor discriminatie van andere mensen? Ik ken uit mijn eigen ervaring al elf gevallen, waarvan er in totaal nul veroordelingen kwamen. Not to mention dat een kennis een haltstraf kreeg omdat hij een van die gevallen van zijn vriendin af sloeg. De zaak van aanranding tegen degene die hij sloeg is, uiteraard, zoals het klassejustitie betaamd, wel geseponeerd, ondanks dat de bewijslast overweldigend was.
Oud 28-11-2006, 19:48
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2006 @ 20:45 :
Hoeveel moslims zijn er al veroordeeld voor discriminatie van andere mensen? Ik ken uit mijn eigen ervaring al elf gevallen, waarvan er in totaal nul veroordelingen kwamen. Not to mention dat een kennis een haltstraf kreeg omdat hij een van die gevallen van zijn vriendin af sloeg. De zaak van aanranding tegen degene die hij sloeg is, uiteraard, zoals het klassejustitie betaamd, wel geseponeerd, ondanks dat de bewijslast overweldigend was.
Waarom kom je met deze onzin! Verander je van onderwerp omdat je niets nuttigs toe te voegen hebt!
Oud 28-11-2006, 19:49
jompo
jompo is offline
Sorry hoor T_id maar ik vind het oordeel van de rechter toch wel wat belangrijker en van een hoger niveau dan jouw oordeel over de omstandigheden van het geval. Leuk dat je dan termen zoals klassejustitie erbij haalt enzo maar we weten niet wat jij allemaal meemaakt dus bespaar ons je stories.
Oud 28-11-2006, 19:50
juno
juno is offline
Het onderwerp was de kale poes van Britney Spears. Of vind jij dat wel boeiend?
Oud 28-11-2006, 19:50
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2006 @ 20:45 :
Wat een bron zeg

Een neef van mijn buurvrouw's tennisleraars's vriendins moeder had ook een keer zoiets meegemaakt.
Oud 28-11-2006, 19:54
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 28-11-2006 @ 20:50 :
Moeten we het over de losbandige levensstijl van de Amerikanen gaan hebben ofzo?
Oud 28-11-2006, 19:55
juno
juno is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 28-11-2006 @ 20:48 :
Waarom kom je met deze onzin! Verander je van onderwerp omdat je niets nuttigs toe te voegen hebt!

Hier reageerde ik op.
Oud 28-11-2006, 19:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 28-11-2006 @ 20:49 :
Sorry hoor T_id maar ik vind het oordeel van de rechter
Geen oordeel van de rechter, de zaak is geseponeerd. Vier getuigen en een bekentenis, en nog konden ze zichzelf niet er toe zetten de mafkees veroordeeld te krijgen.

Het meest absurde is nog wel dat degene die het slachtoffer ontzette veroordeeld werd voor mishandeling.

Dat heet nu klassejustitie, want waarom zo'n absurde uitkomst? Niet vanwege de bewijslast, want die was voor de aanranding solide en voor de mishandeling flinterdun (2 partijdige getuigen, waaronder de dader). Niet vanwege de zwaarte van het vergrijp, want een zedendelict is zwaarder dan een trap en twee klappen, waarvan alleen de eerste trap niet uit zelfverdediging was.

Begrijp je waarom ik juist over die zaak val? Behalve dan dat de dader van de aanranding allochtoon was en klaagde over discriminatie door de politie kan ik werkelijk geen reden bedenken waarom deze uitkomst zo is?

Overigens zit de dader nu wel achter de tralies hoor ik. Ditmaal voor verkrachting en beroving.
Oud 28-11-2006, 19:56
Blood Fire Rage
Citaat:
Ik dacht toch echt dat ik tot net toe de enige was die daar iets over had gezegt...
Oud 28-11-2006, 20:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ikke wel. Ik twijfel wel. Zouden de foto's niet gemanipuleerd zijn? Jij bent deskundige, Juno, vertel jij het ons: zijn deze foto's bewerkt of hebben we hier te maken met the real deal?
Oud 28-11-2006, 22:36
juno
juno is offline
De enige vagina's (behalve dan die ene die mijn vriend beter kent dan ikzelf) die ik ooit heb gezien lagen nog in de luiers. Ook kaal, maar da's toch anders.
Oud 28-11-2006, 23:29
Blood Fire Rage
Citaat:
juno schreef op 28-11-2006 @ 23:36 :
De enige vagina's (behalve dan die ene die mijn vriend beter kent dan ikzelf) die ik ooit heb gezien lagen nog in de luiers. Ook kaal, maar da's toch anders.
lol
Oud 29-11-2006, 07:52
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-11-2006 @ 19:13 :
Niet relevant. Die oorlog wordt er niet minder illegaal op en de redenen voor invasie niet minder gefabriceerd.
Niet relevant? Ik zie het aftreden van Saddam als één van de grootste redenen, om herhaling te voorkomen. Ze hadden het natuurlijk wèl eerst vriendelijk kunnen vragen. Je kan zeggen, och.. dit is niet reden genoeg en dàt is niet reden genoeg, bij elkaar opgeteld kom je op een aardig rekensommetje.
Oud 29-11-2006, 09:44
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2006 @ 14:57 :
Dat hij tevens veroordeeld is voor het beledigen van een religie getuigd weer van de achterlijkheid die ook in Engeland de kop op kan steken..
Hij viel een onschuldige vrouw lastig puur om haar religie en niet te vergeten hij bespoog haar en schold haar uit voor alles wat mooi en lelijk was. Dat noemen we discriminatie maar goed daar ben uiteraard een voorstander van, rechters mogen dat natuurlijk helemaal niet laten meewegen!
Oud 29-11-2006, 09:58
Melpomene
Melpomene is offline
School wast kleding, ouders geen geld

DORDRECHT - De Mauveschool in de Dordtse wijk Krispijn wast regelmatig kleding van kinderen, omdat hun ouders in geldnood verkeren en dat zelf niet meer doen.

Dat bevestigt de leiding van de christelijke basisschool.

,,Er komen kinderen op school van wie we het idee hebben dat de kleren een wasbeurt hard nodig hebben,’’ zegt leerkracht J. Malschaert.

Vaak gaat het om gezinnen bij wie het gas en licht zijn afgesloten of bij wie een wasmachine in huis ontbreekt.

De wasmachine en een droger zijn twee jaar geleden aan de Mauveschool geschonken. Het team draait nu een keer per week discreet wasjes voor een groepje kinderen dat anders wekenlang rondloopt met een afgedragen vieze outfit.

De scholieren krijgen tijdens de wasbeurt reservekleding aan die daarvoor door de school is aangeschaft. „Klasgenootjes hebben dat niet eens in de gaten. Daar wordt niet over gesproken. We willen niemand in verlegenheid brengen.’’

Basisscholen in Krispijn merken dat een groep gezinnen wurgende geldzorgen heeft. Ze komen niet meer rond. Ondertussen zijn er ook kinderen die hongeren. Op de Mauveschool wordt daarom sinds enige tijd elke dag brood en soep verstrekt aan vijf tot tien jongens en meisjes die thuis geen ontbijt of lunch krijgen.

„We weten wie knel zit. Als ze klein zijn, durven ze het gewoon te zeggen. Bij oudere kinderen merken we het aan hun prestaties. Van de ouders is het een stuk trots om daar niet mee naar buiten te willen treden.’’

Directeur E. Verhage van de Mauveschool vindt dat de school over de grens heen gaat. „Maar het gaat om kinderen die thuis om 17.00 uur al onder een deken moeten kruipen, omdat het anders te koud is. Hoewel het geen schooltaak is, vinden wij het wel onze maatschappelijke taak om onder lestijd in elk geval een veilige en geborgen plek te bieden.’’

De gezinnen krijgen ook begeleiding van hulpverleners van Jeugdzorg, en schuldhulpverlening. „We signaleren dat alle hulp soms toch nog onvoldoende is. Moet het kind daar dan de dupe van zijn?’’

Ook de Pius X-school in Krispijn merkt dat gezinnen moeite hebben om bijzondere activiteiten op school te betalen. „De ouderbijdrage is dit jaar op 18 euro gesteld, bewust een laag bedrag. Zelfs dan zijn er mensen die vragen of ze in termijnen mogen betalen,’’ zegt directeur P. Remeijsen.

http://www.ad.nl/rotterdam/drechtst...ticle851602.ece

Juist
Oud 29-11-2006, 10:17
Gatara
Gatara is offline
Russische ex-premier mogelijk vergiftigd

Uitgegeven: 29 november 2006 07:25
MOSKOU - De voormalige Russische premier Jegor Gajdar is in het ziekenhuis opgenomen met onduidelijke ziekteverschijnselen die mogelijk duiden op vergiftiging. Gajdar werd ziek op 24 november tijdens een conferentie in Ierland. Hij kon zich niet bewegen, gaf bloed over en kreeg ook bloedingen in de neus.

De artsen die hem hebben onderzocht hebben tot nu toe niet kunnen vaststellen wat de ziekteverschijnselen heeft veroorzaakt. Zijn toestand is nu stabiel.

Jeltsin

Gajdar, die premier was in het begin van de jaren negentig onder president Boris Jeltsin, spreekt zich in een interview met de krant Financial Times zelf niet uit over de oorzaak van zijn ziekte. Zijn voormalige medewerker Anatoli Tsjoebais zegt in dezelfde krant dat Gajdar waarschijnlijk is vergiftigd.

Litvinenko

Dit nieuws volgt op de dood van de Russische ex-spion Alexander Litvinenko in Londen, die na zijn dood vergiftigd bleek te zijn met een radioactieve stof.
http://www.nu.nl/news/901923/21/Russ...ergiftigd.html

Het gaat maar door, he?
Oud 29-11-2006, 12:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 29-11-2006 @ 10:44 :
Hij viel een onschuldige vrouw lastig puur om haar religie en niet te vergeten hij bespoog haar en schold haar uit voor alles wat mooi en lelijk was.
Maar dat is slechts een van de dingen waarvoor hij veroordeeld was. Iemand strafrechtelijk vervolgen voor kritiek op een religie, hoe ranzig verwoord ook, is gestoord.
Oud 29-11-2006, 17:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hookee schreef op 29-11-2006 @ 08:52 :
Niet relevant? Ik zie het aftreden van Saddam als één van de grootste redenen, om herhaling te voorkomen. Ze hadden het natuurlijk wèl eerst vriendelijk kunnen vragen. Je kan zeggen, och.. dit is niet reden genoeg en dàt is niet reden genoeg, bij elkaar opgeteld kom je op een aardig rekensommetje.
Huh? Het 'aftreden' van Saddam is een *gevolg* van de inval, niet de *reden* van de inval. Als Bush had gezegd dat hij Irak wou binnenvallen om Saddam af te zetten, had niemand meegedaan. Saddam vormde immers helemaal geen bedreiging voor de rest van de wereld, itt de twee andere Axis of Evil, die Bush links heeft laten liggen: Iran en Noord-Korea. De explosieve gevolgen daarvan zien we nu.
Oud 29-11-2006, 18:22
Gatara
Gatara is offline
lol @

"The U.N. Human Rights Council rejected on Tuesday an attempt to hold the Sudanese government responsible for halting atrocities in Darfur, opting instead for a less-pointed resolution calling on all warring parties to end abuses.

The council, which took over from the discredited U.N. Human Rights Commission June, is dominated by African and Muslim countries that have sided with China, Cuba and other countries in preventing criticism of any government but Israel."

http://news.yahoo.com/s/ap/20061128/...e_af/un_rights

alsof dit VN orgaan al vanaf het begin serieus te nemen was...
Oud 29-11-2006, 18:27
T_ID
T_ID is offline
Turkije torpedeert godsdienstwet

ANKARA - De Turkse president Ahmet Necdet heeft woensdag zijn veto uitgesproken over een wetsontwerp dat de rechten van niet-islamitische geloofsgroepen in Turkije zou bevorderen. De wetswijziging was een eis van de Europese Unie voor toetreding van het overwegend islamitische land.

Het kantoor van de president maakte het veto bekend kort nadat de Europese Commissie had geadviseerd de onderhandelingen met Turkije over toetreding tot de EU deels op te schorten. Ook valt het besluit samen met het bezoek van paus Benedictus XVI aan Turkije. (ANP/RTR)

http://www.ad.nl/buitenland/article858151.ece

En zo gooide de totalitaire staat met een klap de deur naar de vooruitgang dicht. Hoezo had Rutte vorige maand ongelijk toen hij vond dat onderhandelen met Turkije tijdverspilling is?
Oud 29-11-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-11-2006 @ 19:27 :

En zo gooide de totalitaire staat met een klap de deur naar de vooruitgang dicht. Hoezo had Rutte vorige maand ongelijk toen hij vond dat onderhandelen met Turkije tijdverspilling is?
Hè bah, dialoog.
Oud 29-11-2006, 20:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-11-2006 @ 21:37 :
Hè bah, dialoog.
Is niet iets voor VVD'ers hè. Die gaan liever lopen rellen. Vraag maar aan Rita.
Oud 29-11-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-11-2006 @ 21:44 :
Is niet iets voor VVD'ers hè. Die gaan liever lopen rellen. Vraag maar aan Rita.
Net zoals die van Baalen laatst, bij de moslimomroep of iets dergelijks, was hij in discussie met een knakker van de PvdA, ben z'n naam even kwijt. Zat ie allemaal te roepen: "wil je dan in debat met Hamas?!". Dan denk ik ook: ja natuurlijk, vies varken, net of de dialoog aangaan automatisch impliceert dat je het met iemand eens bent ofzo.
Oud 29-11-2006, 20:58
jompo
jompo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-11-2006 @ 21:56 :
Net zoals die van Baalen laatst, bij de moslimomroep of iets dergelijks, was hij in discussie met een knakker van de PvdA, ben z'n naam even kwijt. Zat ie allemaal te roepen: "wil je dan in debat met Hamas?!". Dan denk ik ook: ja natuurlijk, vies varken, net of de dialoog aangaan automatisch impliceert dat je het met iemand eens bent ofzo.
Ach na de krampachtige reacties op het rapport van het WRR verwachtte ik ook niet anders hoor, en van Baalen, tsja
Oud 29-11-2006, 21:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-11-2006 @ 19:27 :
Wat is er totalitair aan Turkije? Dat slaat nergens op.
Oud 29-11-2006, 21:25
hookee
hookee is offline
Citaat:
Verdachte Schipholbrand niet uitgezet, nieuwe asielaanvraag
UTRECHT/ZWOLLE - 29-11-2006 - De 24-jarige Libiër die wordt verdacht van brandstichting in het cellencomplex op Schiphol-Oost wordt voorlopig niet uitgezet. Dat heeft te maken met een nieuwe asielaanvraag die hij heeft ingediend, zo liet zijn asieladvocaat Peter Paul Mol woensdag weten.

De wet heeft bepaald dat hij de uitkomst van die aanvraag in Nederland mag afwachten, zo bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie.

Al-J. verblijft sinds medio november in vreemdelingenbewaring, nadat eerder het gerechtshof in Amsterdam had bevolen de man uit voorarrest vrij te laten. Al-J. werd echter meteen in vreemdelingenbewaring genomen, omdat hij illegaal in Nederland verblijft. De Libiër heeft bijna een jaar in voorlopige hechtenis doorgebracht vanwege de verdenking van brandstichting, waardoor in oktober vorig jaar elf illegalen om het leven kwamen.
© Tiscali/ANP
Nou vraag ik je.. "Dreigt een uitzetting? Gewoon een nieuwe aanvraag indienen" Waar gaat het heen met de bureaucratie?
Oud 29-11-2006, 22:09
Femic
Femic is offline
Boete wegens veinzen zwangerschap

JOHANNESBURG. Een Zuid-Afrikaanse man heeft een boete van 140 dollar gekregen omdat hij veinsde dat hij zwanger was om een week vrij te krijgen. Dat heeft een rechtbank bij Johannesburg gisteren bepaald. Charles Sibindana stal een formulier uit een kliniek waar hij met zijn zwangere vrouw naartoe was gegaan. Dat formulier leverde hij ingevuld in op zijn werk en bleef een week weg. Zijn werkgever kreeg argwaan (BBC).

Bron: nrc.next

-----------------------------------------------------------------

Haha ik ging echt stuk toen ik dit las.

Citaat:
en bleef een week weg. Zijn werkgever kreeg argwaan.
Na een week ook. Geniaal.
Oud 29-11-2006, 23:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Gatara, fel criticaster van de VN, -maar eigenlijk ook iedereen die geïnteresseerd is- kan een medestander vinden én een informatief verhaal in Darfur aanhoren als ze de aflevering van Pauw & Witteman van vanavond bekijkt (via hun website vast te achterhalen). Te gast is Jan Pronk.

On a sidenote.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten