Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Bring it on!
GroenLinks 44 17.96%
SP 70 28.57%
CDA 23 9.39%
VVD 25 10.20%
PvdA 26 10.61%
ChristenUnie 7 2.86%
D'66 17 6.94%
Eén NL (Pastors) 3 1.22%
Lijst 5 Fortuyn 0 0%
Partij voor de Dieren 7 2.86%
SGP 5 2.04%
Partij voor de Vrijheid (Wilders) 11 4.49%
Anders, nl.. 7 2.86%
Aantal stemmers: 245. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2006, 23:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 22-11-2006 @ 14:45 :
Mariko Peters
Citaat:
Twanos schreef op 22-11-2006 @ 15:02 :
uiteraard op groenlinks.

ik heb gestemd op Mariko Peters, haar visie spreekt me gigantisch aan.
Oud 23-11-2006, 00:06
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Naojan schreef op 22-11-2006 @ 23:51 :
partij voor de dieren, marianne thieme
Twee zetels is één meer dan ik had verwacht.
Oud 23-11-2006, 00:12
Astrid1986
Astrid1986 is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 22-11-2006 @ 23:09 :
toen ik voor het laatst keek stond bos op 33 zetels??
32. En van mij mag hij blijven als hij Balkie heel erg links houdt in de onderhandelingen. Ik ben trouwens benieuwd hoe die gaan verlopen, met de CU erbij. En Marijnissen als oppositieleider. *Viert overigens feest omdat de SP op 26 staat.*
Oud 23-11-2006, 00:36
Paddenstoel
Paddenstoel is offline
VVD, nu hopen dat er geen linkse coalitie komt, want dan gaat dit land nog verder de afgrond in...
Oud 23-11-2006, 00:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Paddenstoel schreef op 23-11-2006 @ 01:36 :
VVD, nu hopen dat er geen linkse coalitie komt, want dan gaat dit land nog verder de afgrond in...
Wat typerend toch dat rechtse rakkers alleen dat riedeltje af kunnen spelen.
Oud 23-11-2006, 00:39
Whappie
Whappie is offline
nog verder? je bedoelt te zeggen dat de VVD ons al eind op weg geholpen heeft naar de diepte?
Opmerkelijk eerlijk uit de mond van een VVD'er
Oud 23-11-2006, 00:40
Codaz
Codaz is offline
Met Links bereik je niets hoor. Ze geven het geld alleen maar weg aan kansloze onzin.
Je kunt net zo goed in de bijstand gaan, houd je meer over dan gaan werken.

GO WILDERS !
Oud 23-11-2006, 00:41
Femic
Femic is offline
GroenLinks (Femke Halsema gewoon). Niks strategisch ofzo, daar doe ik niet aan, ik stem uit principe!
Oud 23-11-2006, 00:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Codaz schreef op 23-11-2006 @ 01:40 :
Met Links bereik je niets hoor. Ze geven het geld alleen maar weg aan kansloze onzin.
Je kunt net zo goed in de bijstand gaan, houd je meer over dan gaan werken.

GO WILDERS !
Wat een goede inhoudelijke argumenten.
Oud 23-11-2006, 00:50
Whappie
Whappie is offline
geld uitgeven aan bestreiding van migratie en aan extra veiligheid, of geld verspillen aan het leger? dat is geen weggegooid geld wil je zeggen? GroenLinks wil ervoor zorgen dat het geld terecht komt bij de mensen die het geld nodig hebben, het heeft geen zin om voor mensen te zorgen die dat heel goed zelf kunnen.
Oud 23-11-2006, 00:57
Drez
Drez is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-11-2006 @ 15:53 :
Ronald van Raak
Oud 23-11-2006, 00:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het zou goed zijn als mensen programma's van linkse partijen zouden lezen ipv maar van anderen na te balken dat "links al het geld weg gaat smijten". Ik heb al eerder de cijfers aangehaald, waaruit blijkt dat juist de centrum-linkse kabinetten (want echt linkse kabinetten hebben we nog niet gehad) een groter begrotingsoverschot, of in het minst gunstige geval, een kleiner begrotingstekort hadden dan de (centrum-)rechtse kabinetten. Zelfs Den Uyl, in een tijd van grote economische recessie.
Oud 23-11-2006, 01:00
Paddenstoel
Paddenstoel is offline
Helaas zijn de helft van de SP stemmers mensen die het geld alleen nodig hebben omdat ze luie donders zijn die geen zin hebben de moeite te doen een baan te vinden.

Op deze manier word je alleen aangemoedigd op je gat te gaan zitten en dit ten koste van hard werkende mensen, flikker toch op man.
Oud 23-11-2006, 01:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Paddenstoel schreef op 23-11-2006 @ 02:00 :
Helaas zijn de helft van de SP stemmers mensen die het geld alleen nodig hebben omdat ze luie donders zijn die geen zin hebben de moeite te doen een baan te vinden.

Op deze manier word je alleen aangemoedigd op je gat te gaan zitten en dit ten koste van hard werkende mensen, flikker toch op man.
Ja, heel goed onderbouwd ook.
Oud 23-11-2006, 01:49
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Toch maar SP. Wat deprimerend allemaal.

Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 20:41 :
VVD, Frans Weekers, de nummer 21. Omdat ik softdrugs gelegaliseerd wil zijn en ik een bevlogen liberaal die dat desnoods tegen linkse navelstaarders of gristentuig wil preken best kan hebben.
En dat terwijl Weekers tegen de motie om bij wijze van proef in Maastricht wietteelt te reguleren was, terwijl PvdA, GL en SP voor waren.
Oud 23-11-2006, 02:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 23-11-2006 @ 02:49 :
Toch maar SP. Wat deprimerend allemaal.

En dat terwijl Weekers tegen de motie om bij wijze van proef in Maastricht wietteelt te reguleren was, terwijl PvdA, GL en SP voor waren.
pwned
Oud 23-11-2006, 03:30
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Whappie schreef op 23-11-2006 @ 01:50 :
geld uitgeven aan bestreiding van migratie en aan extra veiligheid, of geld verspillen aan het leger? dat is geen weggegooid geld wil je zeggen? GroenLinks wil ervoor zorgen dat het geld terecht komt bij de mensen die het geld nodig hebben, het heeft geen zin om voor mensen te zorgen die dat heel goed zelf kunnen.
iedereen die ik ken en op SP heeft gestemd, heeft gewoon een baan hoor :/
Oud 23-11-2006, 05:22
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 23-11-2006 @ 04:30 :
iedereen die ik ken en op SP heeft gestemd, heeft gewoon een baan hoor :/
ja, er zijn ook meer sp-stemmers dan werklozen of niet ?
Oud 23-11-2006, 07:46
hookee
hookee is offline
De uitslag is helaas niet bevredigend (genoeg), maar gelukkig niet het horrorscenario wat de poll hierboven toonde

"geld verspillen aan het leger? dat is geen weggegooid geld wil je zeggen? GroenLinks wil ervoor zorgen dat het geld terecht komt bij de mensen die het geld nodig hebben, het heeft geen zin om voor mensen te zorgen die dat heel goed zelf kunnen"

Zoals de mensen in Afghanistan... vuile egoïst
Overigens is het óók niet eerlijk het geld van mensen af te pakken die beter voor zichzelf kunnen zorgen dan anderen.
Oud 23-11-2006, 08:48
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 01:59 :
Het zou goed zijn als mensen programma's van linkse partijen zouden lezen ipv maar van anderen na te balken dat "links al het geld weg gaat smijten". Ik heb al eerder de cijfers aangehaald, waaruit blijkt dat juist de centrum-linkse kabinetten (want echt linkse kabinetten hebben we nog niet gehad) een groter begrotingsoverschot, of in het minst gunstige geval, een kleiner begrotingstekort hadden dan de (centrum-)rechtse kabinetten. Zelfs Den Uyl, in een tijd van grote economische recessie.
Laat die cijfers maar zien.
Oud 23-11-2006, 08:52
Pierreke
Pierreke is offline
VVD; omdat het CDA toch wel de grootste zou worden en ik absoluut geen links kabinet wilde. Ik vind overigens dat Wouter Bos een vies spelletje speelt. Voor de verkiezingen wilde hij amper praten over een linkse coalitie of zich daarvoor duidelijk uitspreken, terwijl hij gisterenavond in het verkiezingsdebat (na afloop) mee optrok met Jan Marijnessen en Femke Halsema...dat siert hem niet! Jammer dat Nederland een populistisch land is. SP had tot voor dit verkiezingsprogramma nog in haar ideen staan dat men Beatrix weg wilde hebben en de NAVO wilde verlaten... Een vos verliest haar haren, maar niet haar streken!
Oud 23-11-2006, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 23-11-2006 @ 09:52 :
VVD; omdat het CDA toch wel de grootste zou worden en ik absoluut geen links kabinet wilde. Ik vind overigens dat Wouter Bos een vies spelletje speelt. Voor de verkiezingen wilde hij amper praten over een linkse coalitie of zich daarvoor duidelijk uitspreken, terwijl hij gisterenavond in het verkiezingsdebat (na afloop) mee optrok met Jan Marijnessen en Femke Halsema...dat siert hem niet! Jammer dat Nederland een populistisch land is. SP had tot voor dit verkiezingsprogramma nog in haar ideen staan dat men Beatrix weg wilde hebben en de NAVO wilde verlaten... Een vos verliest haar haren, maar niet haar streken!
Ik snap dat wel. Hij moest uiteraard de opties open houden en niet bij voorbaat partijen uitsluiten omdat ofwel CDA/VVD kon winnen, ofwel een van de linkse partijen.

Als je bij voorbaat partijen gaat uitsluiten, bemoeilijk je alleen maar het formatieproces, dus het is gewoon verstandig dat hij daar nog geen concrete uitspraken over heeft gedaan. Maar natuurlijk trekt hij meer op met links, dat is logisch.

Ik heb overigens SP gestemd en alhoewel ik blij ben dat ze een forse zetelwinst behaald hebben, had het CDA wel meer mogen inkrimpen. Helaas.

Ik vind het trouwens van o.a. VVD-stemmers wel weer typerend zwart-wit geschetst dat de SP alléén mensen wil helpen die "te lui zijn om een baan te zoeken en van een uitkering leven". Het gaat ook om a) ouderen, b) kinderen in arme gezinnen die er niets aan kunnen doen dat ze arm zijn, c) mensen die al 2 baantjes hebben en daarmee niet rond kunnen komen omdat ze slecht betalen. Dat SP voor die mensen opkomt is alleen maar goed.
Oud 23-11-2006, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Codaz schreef op 23-11-2006 @ 01:40 :
*kuchJointStrikeFighterkuch*
Oud 23-11-2006, 09:07
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-11-2006 @ 10:00 :
De JSF levert ook juist duizenden banen op voor Nederland...
Oud 23-11-2006, 09:16
Severus
Severus is offline
SP, Marijnissen.
Oud 23-11-2006, 09:28
Moustache
Moustache is offline
GroenLinks, Femke. Toch jammer van die zetel minder.
Oud 23-11-2006, 09:46
Magican
Magican is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 23-11-2006 @ 10:07 :
De JSF levert ook juist duizenden banen op voor Nederland...
En heel groot gat graven om het daarna weer te dempen ook.
Oud 23-11-2006, 09:51
Verwijderd
Ik ben echt enorm teleurgesteld in het Nederlandse volk.
Oud 23-11-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 23-11-2006 @ 10:51 :
Dat je uberhaupt hoop had
Oud 23-11-2006, 10:02
Verwijderd
Serieus, ik had niet gedacht dat zoveel mensen (half miljoen!) zo actief op Wilders zouden stemmen. Die man roept veel onhaalbare punten wat betekent dat al die mensen het onderbuik vooral de boventoon hebben laten voeren in hun keus te stemmen op die xenofoob.
Oud 23-11-2006, 10:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-11-2006 @ 10:00 :
Ja, dat is de investering waardoor we binnen kort een groot deel van de vliegbasissen kunnen inkrimpen en F16's voor grof geld slijten aan Griekenland terwijl we zelf een superieur air-to-ground toestel hebben voor vredesoperaties. Wat was er verder met de JSF?

Serieus, dat er nog mensen zijn die vallen voor die praatjes dat de JSF overbodig is...
Oud 23-11-2006, 10:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2006 @ 11:16 :
Ja, dat is de investering waardoor we binnen kort een groot deel van de vliegbasissen kunnen inkrimpen en F16's voor grof geld slijten aan Griekenland terwijl we zelf een superieur air-to-ground toestel hebben voor vredesoperaties. Wat was er verder met de JSF?

Serieus, dat er nog mensen zijn die vallen voor die praatjes dat de JSF overbodig is...
de eurovariant is goedkoper en levert meer banen op.
Oud 23-11-2006, 10:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-11-2006 @ 11:26 :
de eurovariant is goedkoper en levert meer banen op.
Maar is militair gezien inferieur, behalve bij luchtgevechten die toch weinig meer voorkomen. De Eurofighter mist VTOL capaciteiten (google het) en is technologisch gezien minder ver.

Meer banen is vooralsnog een mythe. Waar komt die bewering vandaan?
Oud 23-11-2006, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Bartezz schreef op 22-11-2006 @ 23:05 :
ben ik met je eens.. wij hadden toch een scheiding tussen staat en kerk in Nederland, vind het dan altijd wrang dat politieke partijen wel religieuze kleur bekennen...
Als Balkenende ook in het kerkbestuur zat, dan had je nog wat te miepen. Maar zo zijn kerk en staat prima gescheiden hoor. Overigens, dat christelijke van CDA/CU is een visie, net als het groene van GroenLinks, bijvoorbeeld. Mag dat niet?
Oud 23-11-2006, 10:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-11-2006 @ 11:31 :
Als Balkenende ook in het kerkbestuur zat, dan had je nog wat te miepen. Maar zo zijn kerk en staat prima gescheiden hoor.
Als CU 42 en de SGP 35 zetels had en een coalitie vormden, zou je dat dan ook nog vinden?

Religie in de politiek is wel degelijk een ontwikkeling die je tenminste met argusogen moet bekijken.
Oud 23-11-2006, 10:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2006 @ 11:28 :
Maar is militair gezien inferieur, behalve bij luchtgevechten die toch weinig meer voorkomen. De Eurofighter mist VTOL capaciteiten (google het) en is technologisch gezien minder ver.

Meer banen is vooralsnog een mythe. Waar komt die bewering vandaan?
Ik wil niet eens dat ze STA capaciteiten hebben. En ja, de VS houdt de banen in de VS, als je direct investeert in banen = meer banen.

Ok, blijt over: hij is goedkoper. Liever had ik m helemaal niet gehad en geinvesteerd in legeronderdelen die relevant zijn voor vredesmissies en opbouwwerkzaamheden.
Oud 23-11-2006, 10:39
blacky
blacky is offline
Ik heb gister uiteindelijk op de SP gestemd. Zat te twijfelen tussen GL en SP, maar het is toch maar SP geworden. Die stonden hoog in de peilingen en ik ben wel voor een links kabinet.
Oud 23-11-2006, 13:22
Verwijderd
partij voor de dieren
niet omdat ik vind dat ze in de regering moeten, maar omdat er wel eens zo'n partij de kamer in mag die bepaalde zaken onder de aandacht brengt. een strategische stem, min of meer.
Oud 23-11-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:

Inderdaad, het is overduidelijk dat we een goed leger nodig hebben om ons te verdedigen tegen de Belgen.
Oud 23-11-2006, 13:39
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 23-11-2006 @ 10:51 :
Idem. En dan niet omdat er mensen zijn die op Wilders stemmen, maar omdat een PvdD 2(!) zetels krijgt. Dat de huidige coalitie niet meer genoeg zetels krijgt om te regeren is spijtig, evenals de opkomst van de SP, maar dat er in Nederland zoveel mensen leven die werkelijk menen dat mensen niet stelselmatig beter behandeld moeten worden dan dieren slaat alles. Sprakeloos.
Oud 23-11-2006, 13:42
Fides
Fides is offline
Die 2 zetels van PvdD komt van allemaal achtelijke mensen (rond de 70% vrouwen) en voor de rest kunstenaars en artiesten die zich helemaal niet in politiek interesseren en als ware een 'protest'stem doen.
Oud 23-11-2006, 13:45
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 23-11-2006 @ 14:39 :
Idem. En dan niet omdat er mensen zijn die op Wilders stemmen, maar omdat een PvdD 2(!) zetels krijgt.
Allebei one-issue partijen, dus waarom zou het één belachelijker zijn dan het andere?
Oud 23-11-2006, 13:45
Fides
Fides is offline
Citaat:

Overtuig mij eens dat we die JSF's nodig hebben?
Oud 23-11-2006, 13:47
Fides
Fides is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-11-2006 @ 14:45 :
Allebei one-issue partijen, dus waarom zou het één belachelijker zijn dan het andere?
FF4-ever vind Islam-antipathie blijkbaar logischer dan dieren-sympathue.
Ben ik het overigens niet mee eens.
Oud 23-11-2006, 13:51
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2006 @ 11:28 :
De JSF mist ook VTOL en de exportversie is ook uitgekleed dus technologisch minder ver.

Ja, luchtgevechten komen weinig meer voor. En dom bombarderen van andere landen moet je niet willen. Vredesmissies, en dan echte vredesmissies, kun je het beste ondersteunen met helicopters. Die zijn mobieler en preciezer.

Anders gaat Nederland weer vele burgers de dood in bombarderen. Want dat is het enige wat je met de JSF kan.

Dat soort oorlogen dat de VS voert in Irak en Afghanistan zijn niet te winnen. Plus ze zijn ook nog eens onrechtvaardig. Dus daar moet je gewoon niet aan mee doen.

Dus, welke taken moet de JSF nu uitvoeren?

Trouwens zijn vliegtuigen met piloten zowiezo al bijna achterhaalt.
Oud 23-11-2006, 13:54
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Fides schreef op 23-11-2006 @ 14:42 :
Die 2 zetels van PvdD komt van allemaal achtelijke mensen (rond de 70% vrouwen) en voor de rest kunstenaars en artiesten die zich helemaal niet in politiek interesseren en als ware een 'protest'stem doen.
Die twee stemmen komen van dezelfde vooruitziende mensen als die mensen die in de tijden van mensen-slavernij tegen slavernij waren. En van mensen zoals Einstein en Russel die voor de eerste wereld oorlog zeiden dat de mens nooit meer oorlog mag voeren.

Dat soort mensen. En ik heb al een keer op ze gestemd. Ik ben niet achterlijk, geen vrouw en ik volg de politiek heel precies.

Ja, proteststem tegen de genocide op dieren. Alleen in Nederland 500 miljoen per jaar. Hoeveel is dat wereldwijd in 50 jaar? Echt, de holocaust is er niets bij, ookal is het veel erger mensen te doden. En dat is al onvoorstelbaar erg.
Oud 23-11-2006, 14:03
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 23-11-2006 @ 11:02 :
Serieus, ik had niet gedacht dat zoveel mensen (half miljoen!) zo actief op Wilders zouden stemmen. Die man roept veel onhaalbare punten wat betekent dat al die mensen het onderbuik vooral de boventoon hebben laten voeren in hun keus te stemmen op die xenofoob.
Bij Wilders heb ik het idee dat, hoe achterlijk ook, mensen weten waar ze op stemmen. Bij de SP heb ik dat minder, ik vind de SP veel te populistisch en ik denk dat veel stemmers er alleen op stemmen omdat ze 'links' zijn; alsof daar geen nuance ligt. Stem dan GroenLinks.
Oud 23-11-2006, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 23-11-2006 @ 15:03 :
Bij Wilders heb ik het idee dat, hoe achterlijk ook, mensen weten waar ze op stemmen.
Denk je dat dat gepeupel werkelijk zo veel wil inleveren op hun bijstandsuitkering als Wilders van plan is?
Oud 23-11-2006, 14:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2006 @ 11:35 :
Religie in de politiek is wel degelijk een ontwikkeling die je tenminste met argusogen moet bekijken.
Zeker, maar dat heeft met de scheiding tussen kerk en staat niets te maken.
Oud 23-11-2006, 14:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2006 @ 15:08 :
Denk je dat dat gepeupel werkelijk zo veel wil inleveren op hun bijstandsuitkering als Wilders van plan is?
Het zou verstandig zijn niet zo'n minachting te hebben voor mensen.

Regels voor berichten