Advertentie | |
|
![]() |
|
Stop Making Sense David, Jonathan, Tina. <3 Legendarisch enzo.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Mooie film, maar ik had hem beter verwacht ![]() Het ene positieve aan zo'n vroege uitzendtijd, is dat er 'geen' reclame is ![]()
|
North by northwest (1959)
Aardige thriller van Hitchcock, maar niet zo goed als Psycho, Vertigo of Rear window. Natuurlijk nog steeds beschouwd als ‘klassieker’ en Gary Grant speelt de hoofdrol, dus ik ben blij dat ik ‘m toch gezien heb. Hij kon het echter niet halen bij mijn (te) hoge verwachtingen. Al met al is het best een spannende film met een paar grappige momenten (de veiling, bijvoorbeeld), maar jammer is het, dat zoveel zo duidelijk in de studio is gefilmd. Neem nu de scène in de trein, waarvan het wel héél duidelijk is, als je naar het raam achter Grant kijkt, dat men in een stilstaand interieur zit met bewegende beelden van een landschap erachter projecteert. Of neem nu die scènes waarin Grant door de bossen loopt. Geen takje beweegt er. Jammer. Gelukkig is er het uitstekende spel van Grant, een verhaal met een paar verrassende wendingen en prima muziek. Score: 3/5 |
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Out To Sea Een beter koppel dan Lemmon en Matthau is er niet. Elke film die ik heb gezien met beide (Grumpy Old Men I en II, The Odd Couple I en II, The Fortune Cookie) zijn meer dan het kijken waard. Verhaal? Boeiend....hun interactie en humor is waar het om draait.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eén van mijn lievelingsscènes -die ik trouwens nog steeds niet kan plaatsen in het verhaal- is de man in het cafetaria die zijn droom vertelt, waarna ze naar buiten gaan, etc. Ik zat echt op het puntje van mijn stoel, want je voélt gewoon dat er iets komen gaat; de spanningsopbouw is perfect. Boeiend dus dat je het niet snapt, de sfeer is al meer dan voldoende om de film goed te vinden. De personages, de omgeving, de fantastische muziek, het sprak me allemaal aan. Andere Lynch-films vond ik minder sterk overigens. Edit: oh, en ik ben geen filmstudent, maar wel filmliefhebber. Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 18:37. |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon een stuk spannend, humoristisch, vervreemdend en mooi vermaak.
||
Citaat:
![]() anyway, ja ik kwam ook wel zo ver dat sommige dingen werkelijkheid waren en andere fantasie van het blondje maar vervolgens ontging mij de samenhang van alle scenes nagegoeg compleet en merkte ik dat ik mezelf onvrijwillig had verlaagd tot het "w00t! tieten!" niveau.. beetje jammer ![]() maar goed je kan natuurlijk niet alle films even tof vinden om even in te gaan op de cafetaria scene: ja zeker wel spannend maar het enige wat ik dacht was
Spoiler
Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 19:22. |
![]() |
||
Citaat:
Om even door te gaan op je reactie op Juice: volgens mij heb je een verkeerd beeld van 'filmstudenten'. In een opleiding als Theater- en Filmwetenschap (die ik doe) leer je niet elke film te 'begrijpen' ofzo. Het is niet alsof je opeens 'verstand' krijgt van films, of ze leert 'uit te leggen' aan andere mensen. Sowieso maakt iedereen zijn of haar eigen 'lezing' (interpretatie) van een film en daar is echt niks goed of fout aan, daar heb je echt geen studie voor nodig. Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 20:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
mijn punt is dat de gekozen (filmrelated) studie soms makkelijk als (drog)reden dienst doet om een ander van het goede of slechte van een film te overtuigen. misschien kan je ipv filmstudent ook wel "filmkenner" lezen, je kent t wel van die types die in alle films die hoger dan een 7 op imdb hebben het goede zien en alles lager dan een 6 per definitie worst movie ever vinden en bij the usual suspects zeggen dat ze binnen een kwartier al doorhadden wie wat waar waarom etc mij lijkt mulholland nou typisch zon film waarbij dat soort types boven water komen juice, zelfs ik weet zeker dat er meer in de film zit dan losse scenes en tieten ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Tora! Tora! Tora! (1970)
Nu heb ik van het recente Pearl Harbor alleen de aanvalsscène gezien, maar ik begreep uit de recensies dat het vooral ging om een liefdesverhaal rond twee jongens en één meisje, gespeeld door Hollywood tieneridolen. Gelukkig heb ik die dan overgeslagen, want deze film gaat wél echt over Pearl Harbor. Een groot gedeelte van de film wordt besteed aan het uitleggen van de historische context, gebeurtenissen die er toe leidden dat de aanval plaatsvond, kortom: een geschiedenisles, gedegen gebracht en ook nodig voor dit soort films. Ik heb me er in ieder geval niet mee verveeld. Ook iemand die niet van geschiedenis houdt, kan dit volgens mij wel waarderen, want de dreiging wordt goed naar overgebracht. De aanval zelf is indrukwekkend. Ik vind deze scènes, die toch meer dan 35 jaar oud zijn, veel beter en overtuigender dan die in Pearl Harbor. Score: 3,5/5 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Hoewel ik nog steeds bij de beschreven mening blijf want ik ben ook groots Kubrick-fan, afgezien van The Shining dus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En mja, zoals ik al zei, ik vind het ook maar raar. Binnenkort The Shining maar eens opnieuw gaan kijken. |
![]() |
|
|