![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens het CBS: Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie. Dat wil dus zeggen dat zelfs onze hele koningshuis allochtoon is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 14:01. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Wil je beweren dat de Marokkaanse gemeenschap individualistisch is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus...? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat als Wilders had gezegd: "ik heb liever geen joden in de regering"? Of zwarten? Of homo's? Het land zou te klein zijn geweest. Heel Nederland zou op z'n achterste benen hebben gestaan. Ophef tot en met. Iedereen zou zich van hem afkeren. Maar als Wilders het zegt over moslims, krijgt hij applaus, en bijval op alle brievenpagina's in de kranten en laat een paar miljoen Nederlanders weten het met hem eens te zijn. Dat geeft één ding aan: moslims zijn de pispaal van Nederland geworden en moeten zonder blikken of blozen een hoop stront verdragen die over hen uitgestort wordt. En dan nog met droge ogen beweren dat Nederland een tolerant land is?! Als Wilders en Verdonk nog een tijdje doorgaan met haat zaaien, zal het niet lang meer duren of 's nachts zullen de ruiten van winkels van moslims en moskeën ingegooid worden, of vernield worden, of platgebrand. Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 17:48. |
![]() |
||||||
Citaat:
Bovendien, als je je nationaliteit opgeeft verdwijnt nog niet de mogelijkheid om symapthie te voelen voor het land van je ouders. Mark Almighty schreef op 19-02-2007: Ssssst... da's een veel te complexe gedachte voor Wilders-aanhangers. Straks raken ze van streek. Zie je wel? Ik had gelijk. ![]() Citaat:
Ja, en laat nou nét Aboutaleb bij uitstek degene zijn die een positieve voorbeeldfunctie heeft en verder kan uitbouwen voor Marokkaanse jongeren in Nederland. Een perfect geďntegreerde, vloeiend Nederlands sprekende, hoogopgeleide, hardwerkende moslim die het ver schopt. Hébben we eindelijk zo iemand, is het voor Wilders en co. wéér niet goed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 18:04. |
![]() |
||
Citaat:
Als ze iemand het woord ontneemt vanwege de politieke inhoud, dan is het hek van de dam. Kritiek leveren is aan de parlementariërs, niet aan de voorzitter. Je kunt het duizend keer demoniseren als 'rechts' in combinatie met willekeurige bijvoegelijk naamwoorden, maar dat doet er niets van af dat Verbeet faalde in deze kwestie. Maar ja, dat je dat soort vertoningen krijgt als je mensen kiest op politieke kleur in plaats van merites is nogal wiedes.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Je had deze ook achterwege kunnen laten, aangezien het feitelijk niets bijdraagt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet m'n woorden niet verdraaien. Zoals ik al zei: het gaat om de kans. |
![]() |
||
Citaat:
Als ze voor de verkiezingen hadden gezegd: Wij willen niet dat er mogelijk mensen met een dubbele nationaliteit worden geinstalleerd, dan was dat domme voorstel even weggestemd en dan hadden ze lekker in hun rechtste hoekje kunnen gaan zitten mopperen. Nu zitten ze echter met de situatie dat ze gaan proberen de installatie van candidaten proberen te voorkomen op grond van hun mening, niet een officiele protest methode. Hierbij proberen ze simpelweg een persoon de weg af te snijden. Dit commentaar is een beetje in de trend: "Ja, en toen de scheidsrechter een strafschop wilde geven, bedachten we net de nieuwe regel dat we liever geen strafschoppen meer wilden. De scheidsrechter vond dat niet het goede moment om het er over te hebben, gaf de strafschop en we verloren! Nou is echt het hek van de dam, die scheidsrechters zijn niet meer onpartijdig!!" Komop zeg ![]()
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Kortom: wéér een uitvlucht van PGWR om niet on-topic een onderbouwing te hoeven geven. |
![]() |
||
Citaat:
Als je kijkt naar het gemiddelde optreden van Weisglas dan was dat gericht op de vergadering in banen leiden. Weisglas zette bijvoorbeeld de microfoon van Nawijn uit toen die dwars door de sprekersvolgorde heen na een snelle vlucht naar Hilversum voor een persconferentie het woord opeiste, maar absurde suggesties, zoals bijvoorbeeld het 'nu hebben er maar 149 mensen in de kamer gezeten en zijn alle besluiten ongeldig' van Van der Laan werden gewoon toegelaten. En dat is iets waar je vrij strikt over moet zijn, anders dan zal de PVV eindigen als een soort Vlaams Belang dat groeit als kool, ondanks alle pogingen om ze te negeren. Doe je dat niet, dan zetten ze zichzelf voor gek en gaat het vanzelf als een nachtskaars uit. Nu zit de PVV in een hoekje en denken veel mensen dat er een complot tegen hen gesmeed wordt. Aardig aanvaardbaar gezien hoe de huidige coalitie al extreem weinig ophad met andermans belangen, dat versterkt het beeld nog eens. Nog een paar parlementaire geintjes zoals dit en de PVV staat puur vanwege publiciteit op 20 zetels.
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Al met al had Verbeet de man uit moeten laten spreken. Dan had ze iets toe kunnen voegen als 'dit lijkt op de persoon te spelen, u bent bij deze gewaarschuwd'. Volgt er dan een toelichting dat het daadwerkelijk op de persoon en niet op de nationaliteit op zich of dubbele nationaliteiten over het algemeen was gericht, dan had ze kunnen ingrijpen. Nu heeft ze aangetoond niet in staat te zijn boven de discussie te staan. Dat is vrij grootschalig falen als voorzitter. Hopelijk dat ze dat in de toekomst kan voorkomen. Citaat:
|
[QUOTE]Mark Almighty schreef op 19-02-2007 @ 20:01 :
Nee hoor, zoals een brievenschrijver in 'Spits' stelde: Wilders wil niet-Westerse immigranten buiten Nederland houden. Een ethnische zuivering aan de grens. Zo zit het dus niet in elkaar. dat is wat ik er mee bedoel dat men te snel reageert op gevoelens. Wilders zegt dat allochtonen die in nederland willen BLIJVEN, de helft van de koran weg moeten scheuren. Ik vind dat je de kern van de Wilders-aanhang zo treffend typeert: laffe meelopers, ontevreden burgermannetjes die zelf niets durven te doen en daarom stemmen op de eerste de beste met een grote bek. Dan heb ik het verkeerd verwoord. Het gaat me erom dat Wilders staat voor wat hij denkt. Veel Nederlanders staan achter hem, maar durven er zelf weinig over te uiten, omdat men niet weet hoe er gereageert kan worden. Ik vind nog steeds dat hij zijn mening mag uiten, maar daar stemde je al mee in.
||
Citaat:
Het is dat ik de gedachtengang ook abject vind, maar anders zou je bijna medelijden met de medestanders van Wilders krijgen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien, als je je nationaliteit opgeeft verdwijnt nog niet de mogelijkheid om symapthie te voelen voor het land van je ouders. Mark Almighty schreef op 19-02-2007: Ssssst... da's een veel te complexe gedachte voor Wilders-aanhangers. Straks raken ze van streek. Aboutaleb heeft de Nederlandse nationaliteit, hij is goed geďntegreerd in ons land. Hij heeft beloofd Nederland en de Nederlandse wet te dienen. Aangezien niemand, ook jij niet, aanwijzingen hebt dat hij deze belofte gaat breken, is er geen sprake van "twee petten". Overigens raad ik je aan om je eigen woorden te kiezen en niet blind Wilders na te praten, want ik vind persoonlijk zinnetjes als "van twee walletjes eten" ronduit belachelijk. Er is geen enkele wet die het verbiedt twee nationaliteiten te hebben en er is ook geen enkel rationeel argument om dat te eisen. Vandaar dat zinnetjes als "van twee walletjes eten" nergens op slaan, maar het vooral goed doen bij niet-geďnformeerde mensen die graag inhaken op one-liners. Citaat:
[QUOTE]Thaksie schreef op 19-02-2007 @ 20:25 : Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vraag me af wanneer wij eindelijk eens gaan kijken naar de capaciteiten van mensen, naar wat ze kúnnen en al bereikt hébben en wat ze bíj kunnen dragen, in plaats van ons druk te maken over triviale zaken als afkomst, huidskleur of geloof. Ik dacht dat we in Nederland in de 21ste eeuw leefden, maar te oordelen naar peilingen van Maurice De Hond (maar die is zelf ook crimineel) en de reacties op dit forum (dat voorheen ook veel toleranter was, maar blijkbaar is overgenomen door (ultra-)rechts) leef ik in Duitsland 1933. Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 20:08. |
![]() |
||
Citaat:
In de Marokkaanse wet is dit niet mogelijk. Samen met Argentinië is Marokko hier uniek in. Als voorbeeld: het is dus ook niet mogelijk dat Maxima haar dubbele nationaliteit opgeeft (tenzij ze de Nederlandse opgeeft natuurlijk). Ook hier zijn in het verleden kamervragen over gesteld.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Behalve als je als buitenlandse/er trouwt met een Nederlander. Dan mag je je eigen nationaliteit ernaast behouden (als het land van herkomst dat toelaat). Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat: