Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2007, 18:12
Ann
Ann is offline
Okee, ik ben gebeld rond 17.00 toen ik op de fiets zat, ik ken het nummer verder niet en ik kon amper verstaan wat hij zei. Er waren drie opties:
- Met L ik red het niet om te komen op les, maar toen ik daar was bleek dat het niet te zijn, dus die valt af.
- Je had moeten werken zie ik je nou om 6 uur?
- ik ga nu springen blalabla trein

fijn! Ik vrees dat ik het helemaal verkeerd begrepen heb, ik hoop het. D. is ook niet online en het klonk als D. en D. is ook al zeker een maand niet meer naar school geweest, maar waarom zou hij mij bellen? Zul je zine dat het morgen waar blijkt te zijn en dan is het mijn schuld en ik hoop zo dat ik het verkeerd verstaan heb enzo.
Oud 01-03-2007, 18:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 01-03-2007 @ 18:55 :
Wat nou als alles wat ik doe alleen maar gericht is op aandacht trekken? Wat nou als er in feite helemaal niks met me aan de hand is, behalve dan dat ik alles overdrijf? Wat nou als ik geen dwangstoornis heb, geen eetstoornis heb, alleen maar een fantasie die ik op de werkelijkheid projecteer?

Want als het echt was, zou ik dan niet veel beter in staat zijn om echt af te vallen? Meer af te vallen? Het niet eten beter vol te houden? Waarom doe ik dit? Ben ik niet gewoon een onmens dat niet in staat is om "gezien" te worden, zonder dat ik het moet overdrijven?

Ik weet dat ik het eerder deed, toen ik jonger was. Het is die donkere periode die ik wilde negeren en nooit meer wilde voelen. Ik weet wat ik ooit deed om aandacht en ik dacht verdomme dat ik daar vanaf was. Heb ik iedereen bedrogen? En nog erger.. heb ik, de altijd zichzelf beoordelende en bekritiserende Yana, mezelf voorgelogen?

Kan dat? Maar ik weet toch wat ik voel? Ik weet wat een moeite het me écht kost, ook als ik alleen ben. Mijn wil om dun te worden is echt, mijn eetbuien zijn echt, mijn eetlijstjes zijn echt. Maar toch blijft het knagen. Wat nou als ik gewoon een aansteller ben? Ikwilnietmeer
Een mens kanniet leven zonder aandacht en liefde. Iedereen mens heeft dat nodig en als je dat niet genoeg krijgt, moetje zorgen dat je dat krijgt. Niets is zo verschrikkelijk als alleen zijn of denken dat alles alleen moet. Jij verdient aandacht, je verdient liefde, je verdient alles om gelukkig te zijn. Misschien is het eten niet je probleem, maar het feit dat jij niet tevreden met jezelf bent. Misschien verdwijnt het eten wanneer je daarin geslaagd ben. *knuuf*

Daarnaast bestaat er meer dan anorexia. Gemende vormen, boulima. Erg dieeten, compenseren om vervolgens eetbuien te krijgen. Je hoeft niet mager te zijn om een eetstoornis te hebben. Bij ondergewicht zijnze er gewoon te laat bij.
Oud 01-03-2007, 18:38
Gothic
Gothic is offline
Ik heb toch maar gezegd dat we evt volgende week wel kunnen afspreken . Ik wil graag dat hij het initiatief neemt, dat ie eens minder verlegen is, maar ik wil ook gewoon afspreken... morgen zie ik hem. Raar, want nu is alles anders opeens.
Oud 01-03-2007, 18:39
da leentjuh
da leentjuh is offline
Knuffel voor Yana..

Ik heb helse buikpijnen. En mijn buik is ook nog eens fijn opgezet (mijn moeder ziet het ook, tis niet mijn verbeelding ofzo)
Bah.
Misschien is het wel mijn eigen schuld, moet ik maar niet zoveel kauwgom en lightdranken wegwerken. *alternatief laxeermiddel*
Ik dacht dat ik niet dieper kon zinken.. Wel dus.

Maar over een maand heb ik mn intake en kan daarna vrij snel in behandeling zeiden ze.. Dan zal het ooit wel weer fijn worden om te leven. Toch?
Oud 01-03-2007, 18:51
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Ik wilde hier een heel verhaal gaan neer zetten maar zelf dat gaat niet want ik heb gewoon geen idee meer het meeste komt nog in de richting of ik heel hard op m'n hoofd gevallen ben dat alles in ego klinkt
Oud 01-03-2007, 19:00
Verwijderd
Even iets vrolijks, mag toch wel? Ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten.

Vanmorgen vroeg ik tijdens Godsdienst aan de kinderen in mijn klas: "welk lied zullen we nu zingen?" (ik heb een groep 1/2)
Toen antwoordde een meisje: "Hoe kwam Mozes door de roosvicee!"

En toen heb ik een half uur lang verschrikkelijke lachbuien gehad. Heel zielig voor dat arme meisje
Oud 01-03-2007, 19:06
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
RebEls schreef op 01-03-2007 @ 20:00 :
Even iets vrolijks, mag toch wel? Ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten.

Vanmorgen vroeg ik tijdens Godsdienst aan de kinderen in mijn klas: "welk lied zullen we nu zingen?" (ik heb een groep 1/2)
Toen antwoordde een meisje: "Hoe kwam Mozes door de roosvicee!"

En toen heb ik een half uur lang verschrikkelijke lachbuien gehad. Heel zielig voor dat arme meisje
iets vrolijks is een stuk leuker
dat is echt wel zielig voor dat meisje ja maar wel heel grappig
Oud 01-03-2007, 19:06
Verwijderd
denk je is een echt goede her gemaakt te hebben, heb je nog een 5,9 . waar doek de moeite voor dan
en iedereen is altijd maar 'ziek', en ik kom wel braaf naar school. pff.
en me nek/schouders zitten vast. bluh.
en ik wil dat die vent van engels is terug mailt. na me mondeling eerst hoop geven en dan nog een 5,6 krijgen hoe gemeen!
Oud 01-03-2007, 19:08
Verwijderd
Te veel gekeken naar andere!
Zucht, Zucht en nog eens Zucht.
Oud 01-03-2007, 19:08
Meissiej
Meissiej is offline
'Je bent een gevoelig mens en dus begeef je je op glad ijs als je in de hulpverlening gaat werken' aldus een van de therapeuten van de groep. En ik krijg die zin en het verhaal daarna niet uit mijn hoofd.
Maar ik weet echt niet wat ik anders zou moeten gaan studeren. Ik heb wel over andere dingen na gedacht maar die zijn inmiddels alweer afgevallen..
Waarom moet ik zo vaak horen dat ik zo gevoelig ben? Ik kan het niet ontkennen maar soms ik heb moeite om te accepteren dat het zo is. En daarbij weet ik waarschijnlijk mede daardoor ook niet altijd hoe ik er mee om moet gaan.
En nu twijfel ik alweer over wat ik moet gaan doen en of het allemaal wel haalbaar is wat ik wil.
Ja ik zal me beter moeten kunnen afsluiten voor invloeden uit mijn omgeving. Weet ik allang. Maar dat weten is nog iets anders dan het echt kunnen...

waarom word ik door alles en iedereen om mij heen steeds weer aan het twijfelen gebracht over mijzelf en de toekomst?
Oud 01-03-2007, 19:15
Sagana
Sagana is offline
M'n haar is moooi! <3
Mêches, (donker)koper. Ik ben echt blij.
Oud 01-03-2007, 19:25
Verwijderd
Ik verlang naar rust en ik verlang naar gelukkig zijn
Het verlangen veranderd in obsessies.
Vrienden zie ik niet vaak, maar wel meer dan vroeger.
Is het leven niet eerlijk verdeeld, of heeft god gewoon een pishekel aan me?
Ik word steeds gevaarlijker voor mezelf, Ik haat mezelf nu en walg van mezelf.
En maar wachten op die slomme hulpverleners. Morgen zeg ik dat ik het niet meer aan kan.
Oud 01-03-2007, 19:31
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Sagana schreef op 01-03-2007 @ 20:15 :
M'n haar is moooi! <3
Mêches, (donker)koper. Ik ben echt blij.
Leuk! Dus toch geen mahonie gedaan?

OT: Toch maar naar Groningen gegaan. Ik had er meteen spijt van toen ik er bijna was, wat een rot weer zeg. Koud en regen en ik had er even niet bij nagedacht en m'n verkeerde schoenen aangedaan, dus natte voeten meteen.
Maar heb nog wel een hele stapel boeken teruggebracht naar de bieb en er nog een paar gehaald. En nu kan ik morgen lekker thuis blijven.
Oud 01-03-2007, 19:33
Verwijderd
2 jaar gaat zo snel
Bah

Lord, here comes the flood.
We'll say goodbye to flesh and blood.

Drink up, dreamers, you're running dry
Oud 01-03-2007, 19:34
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 01-03-2007 @ 20:31 :

OT: Toch maar naar Groningen gegaan. Ik had er meteen spijt van toen ik er bijna was, wat een rot weer zeg. Koud en regen en ik had er even niet bij nagedacht en m'n verkeerde schoenen aangedaan, dus natte voeten meteen.
Maar heb nog wel een hele stapel boeken teruggebracht naar de bieb en er nog een paar gehaald. En nu kan ik morgen lekker thuis blijven.
Haha is was ook in Groningen en het was er idd kutweer . Iig, hele leuke kleren gekocht en het was gewoon gezellig. Maar omg wat een irritante academische mensen in die boekhandel .
Oud 01-03-2007, 19:35
moon
moon is offline
hallo kom op, zink nou niet zo diep,je hebt het zelf zo gewild. Gister belde zij (=therapeut) mij 2 uur van te voren nog af en daar was ik vreselijk boos om. Het voelde echt alsof zij de macht had over mijn leven en ik moest die macht terug krijgen. Dus heb ik vandaag per brief de afspraak afgezegd, de macht ligt weer in mijn handen. Maar ja, dan zeg ik dat ik zelf wel bel en ik bel dus niet. Ik durf niet te bellen en ik voel me nu helemaal alleen en in de steek gelaten. Ik weet niet wat het met me is, maar ik heb de afgelopen tijd echt het gevoel dat ik kan stikken en dat iedereen wat tegen me heeft. Ik begin echt heel achterdochtig te worden.
Ik heb wel vertrouwen in mijn ouders en zus, en vrienden enz. maar daar buiten...daar buiten hebben ze wat tegen me.
En soms zou ik willen dat iedereen wat tegen me had, want dan voelde ik me niet zo bezwaard op moment als deze, de momenten dat ik mezelf wat aan zou willen doen. Waarom is het nodig dat ik leef? volgensmij blijf ik tot het eind van mijn leven zo labiel als ik nu ben en ik kan dan alleen maar hopen dat het eind snel in zicht is.
Oud 01-03-2007, 19:56
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 01-03-2007 @ 20:31 :
Nee inderdaad, maar ik twijfelde tussen wel meer kleuren tussen mahonie inderdaad, koper en ook bordeaux. Maar uiteindelijk heb ik dan toch maar koper gekozen.
Oud 01-03-2007, 20:56
Ann
Ann is offline
Ik ben bang om morgen op school te komen en te horen; D. is er niet meer. Fuck it! ik loop me op te fokken om waarschijnlijk niets, misschien heb ik het echt verkeerd verstaan. En ik heb verdomme geen beltegoed meer en ik haat dit
Oud 01-03-2007, 22:04
Verwijderd
hoofdpijn. alweer... t gaat echt niet goed
Oud 01-03-2007, 22:14
Nona
Nona is offline
En weer tot na elven bezig aan de studie. Ben ik nou echt zo veel meer bezig dan voorheen? Nu goed, vanmorgen heb ik vrijwel niets gedaan en bacheloronderzoek is niet iets van neem even door als het tentamen eraan komt.
Ik hoop dat ze mijn werk goed vinden.

Zo lekker douchen en slapen, en morgen mag ik wat uitslapen want ik hoef pas tegen tienen weg.
Oud 01-03-2007, 22:41
Missy1234567890
Citaat:
MiniTokje schreef op 01-03-2007 @ 21:56 :
Ik ben bang om morgen op school te komen en te horen; D. is er niet meer. Fuck it! ik loop me op te fokken om waarschijnlijk niets, misschien heb ik het echt verkeerd verstaan. En ik heb verdomme geen beltegoed meer en ik haat dit
Ik weet niet, maar als iemand zoiets van plan is dan gaat hij op het moment suprême toch niet nog iemand opbellen? Lijkt mij, maar ik heb heb er geen ervaring mee.
En kun je niet met de vaste telefoon dat nummer proberen te bellen?

OT:
Ik heb een mail dat ze momenteel geen plek hebben voor nog een stagiair. Er stond wel nadrukkelijk bij dat het niet aan m'n cv lag. Dat scheelt dus alweer. Er staat nog één stage op die site die me ook nog wel wat lijkt, maar ik heb denk ik niet het goede profiel. Maar ik stuur morgen m'n cv wel gewoon weer op, dan hoor ik dat vanzelf wel. Wel balen, want ik heb verder niet echt een idee waar ik nog meer stage kan lopen, ja uitgeverij, maar ik ben er nog niet uit of ik dat wil.
Oud 01-03-2007, 23:21
Verwijderd
Heel erg hyper en vrolijk. Toen ben ik maar naar huis gegaan, voor het omslagpunt komt. Zometeen naar bed en dan hoop ik dat ik morgen nog vrolijk ben.

Vanavond kwam ik op het pand om kwart voor zes en kreeg ik de vraag of ik wou helpen koken, omdat iemand niet was komen opdagen. Moest ik dus voor 7 uur een maaltijd voor 30 man klaar hebben en het is gelukt. Daar ben ik best trots op.
Oud 02-03-2007, 02:32
Verwijderd
Ik realiseer me ineens waarom ik vanavond zo liep te stuiteren. 's Avonds 2 bakken sterke koffie is niet slim. Nu kan ik niet slapen.
Oud 02-03-2007, 05:32
coopergirl
coopergirl is offline
gelukkig ben ik bijna vrij
Oud 02-03-2007, 05:33
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 02-03-2007 @ 03:32 :
Ik realiseer me ineens waarom ik vanavond zo liep te stuiteren. 's Avonds 2 bakken sterke koffie is niet slim. Nu kan ik niet slapen.
ik heb afgelopen nacht 14 koppen koffie gehad en zou prima kunnen slapen. (Wat niet gaat, maar dat is omdat ik nachtdienst heb).
Oud 02-03-2007, 06:18
Nijn*
Nijn* is offline
Ik ga straks bellen voor een extra afspraak voor vandaag. Ik trek het niet, vannacht was verschrikkelijk, en het opstaan vanochtend nog erger. Ik heb hulp nodig nu, en ik moet 'm nu gaan vragen.
Oud 02-03-2007, 06:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 01-03-2007 @ 14:49 :
Grrrr, ik wil naar de bieb om te studeren. Waarom regent het dan zo hard? Dan maar proberen hier thuis te studeren, maar hier heb ik zoveel afleiding.

Edit: Bij m'n ex, die nu met haar ouders in Wenen zit, regent het lekker ook. Ben ik nu heel gemeen dat ik daar van geniet?
Heb jij nog contact met je ex?

Ik sinds het uit is niet meer, en dat is nu zo'n 1.5 maand geleden. En ik ben er nog steeds verdrietig om

Om nog maar mijn post te herhalen:

Met mij gaat het redelijk. Ik verbaas me erover dat ik me voor lange tijd zo kut kan voelen. Nu snap ik ook waarom voor mijn relatie heb gevochten tot het bitter einde, want uit elkaar gaan zuigt echt flink

Vannacht natuurlijk weer over hem gedroomd. En het was fijn. We gingen zoenen en knuffelen en het was weer helemaal oke. Wakker worden uit zo'n droom is allesbehalve prettig.

En nu ben ik 1,5 maand verder en er nog steeds niet overheen. Niemand in mijn omgeving kan mij vergelijkingsmateriaal geven, want de een stapt van de ene relatie over in de andere, de ander heeft geen verdriet gehad na afloop en weer een ander zit nog in haar allereerste relatie.

Ik vraag me af: wat is normaal?
Ik heb bijna 3,5 jaar een relatie gehad en het was serieus! Ik kende al zijn vrienden, daar gingen we vaak op bezoek, ik kwam regelmatig bij zijn ouders, ik ben meegeweest naar trouwerijen van vrienden en familie. Alles. The whole deal.
Bovendien was het mijn allereerste relatie. En dan moest ik hem ook nog eens opgeven terwijl ik nog wel gevoelens voor hem had (en heb). Het werkte gewoon niet, en dat is kut.

Kan iemand mij vertellen wat een normale rouwperiode is?
Oud 02-03-2007, 07:20
Verwijderd
@Nijn: Veel sterkte. Het is harstikke goed dat je zelf hulp vraagt, knap hoor!

Ook sterkte gewenst voor x-spekkie-x, helaas heb ik geen antwoord voor je.

En ooooh, wat is dat mens toch irritant! Ze is 100x per jaar ziek. Dat die ouders er nog intrappen zeg. En bovenop dat doet ze zoveel van mij na, nu probeerd ze zelfs mijn add te faken maar dan met adhd. Sinds dit jaar heeft ze zichzelf overmatig bewegen aangeleerd. Staat ze steeds van het ene op het andere been te hupsen. Dat kan ze dan weer wel met dr knieën, ja tuurlijk... Maar als ze eens moeite moet doen als ik vraag of we met de trap gaan ipv roltrap heeft ze ineens wel last van haar knie. Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt. Ohhh, ik erger me dr kapot aan! Ze doet zulke dingen alleen maar voor aandacht, wss omdat ze die volgens haar thuis onvoldoende krijgt.
En dan vindt ze het gek dat ze zovaak buikpijn heeft... mens, eet dan ook normaal!

Maandag 1,5 jaar met mijn vriend!<33333

Laatst gewijzigd op 02-03-2007 om 07:22.
Oud 02-03-2007, 07:28
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 01-03-2007 @ 18:37 :
*Knuffelt*
Ik kan me voorstellen dat een dwangstoornis gericht op eten en een eetstoornis nogal op elkaar lijkt. Daarnaast klopt het wel dat alleen een arts (psychiater bv) een diagnose mag stellen. Psychologen kunnen wel bijna heel zeker zeggen wat het waarschijnlijk is.
Een psycholoog met diagnostiekaantekening mag ook dergelijke diagnoses stellen.

Maar wat je ook hebt, doet niets af aan dat je een probleem hebt.

@Nijn*:
Oud 02-03-2007, 08:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@spekkie: anderhalve maand! Dat is toch helemaal niets, als je het vergelijkt met 3,5 jaar. Dat zijn maar zes weken, zes miezerige weken waarin jij verwacht dat alles alweer helemaal oké is. Ja, bij sommige mensen misschien wél, bij de meeste niet. 3,5 jaar is lang. Het was je eerste relatie. Je hebt nog gevoelens voor hem. Natuurlijk ben je er nu nog niet overheen. Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zal het heus wel slijten, maar ik denk dat je je niet zo op moet fixeren wanneer dat zal zijn, want dat is onmogelijk te zeggen. Probeer maar gewoon door te gaan, afleiding te zoeken, dan zal het hopelijk vanzelf beter gaan?

OT: Ja, weekeinde.
Oud 02-03-2007, 08:54
Eend
Eend is offline
Citaat:
sonho schreef op 01-03-2007 @ 16:01 :
Afscheid van een vriend
Goed van je zeg! Echt knap dat je deze stap hebt kunnen zetten.
Oud 02-03-2007, 08:57
Eend
Eend is offline
*zenuwt*

Waarom kan het nou niet gewoon woensdag zijn? Dan heb ik de kaakchirurg achter de rug en kan ik fijn naar het Larikshof om daar te kijken.
Blugh...
Oud 02-03-2007, 09:00
Verwijderd
Thanks iedereen! (En ik droomde vannacht dat ik nog meer laxtroep vond in mn kamer en niet wist wat ik er mee moest. Maar het is weg, alles is weg.)

Nijntje goed zo! *Knuffelt*

En *knuffel* voor ááálle anderen.

Oh? Ontopic? Hihi. Ehm, ik moet opruimen, maar ik heb niet zo'n zin. *Luiheid* En ik moet vandaag nog eventjes naar buiten en sporten. Blugh ik wil slapen, maar ik ga toch maar opruimen en wassen enzo.
Oud 02-03-2007, 09:10
Verwijderd
Vandaag is een mooie zonnige dag, ik wred wakker van fluitende vogels zelfs! Oftewel: vandaag gewoon gezond eten, lekker veel bewegen, vanavond iets kleins lekker nemen en geen wijn en deze dag vooral niet verpesten door mezelf vol te vreten
Oud 02-03-2007, 09:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Oef. Het komt allemaal wel heel dichtbij. Volgende week al. En mijn Powerpoint is nog niet eens af... Laat staan mijn praatje. Wat als ik het niet kan, als ik niet uit mijn woorden kan komen? Ik word steeds zenuwachtiger.
En dat gedoe op school helpt ook niet echt mee. Dramalessen en logopedie... Mjah. Fijn. En wie gaat dat betalen en waar haal ik de tijd vandaan??
Nu eerst mijn evaluatie van de stageopdrachten schrijven, dan de nieuwe activiteiten voorbereiden, dan de Powerpoint verbeteren en dan mijn tentamen leren. En eigenlijk moet ik ook nog boodschappen doen, de was doen, poetsen, mijn spullen pakken voor morgen, het huiswerk voor de lessen van volgende week maken en beginnen met de groepsopdacht.
Oud 02-03-2007, 10:43
rare kwast
rare kwast is offline
zo net wakker..
eindelijk eens een beetje geslapen
Oud 02-03-2007, 10:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ave schreef op 02-03-2007 @ 10:10 :
Vandaag is een mooie zonnige dag, ik wred wakker van fluitende vogels zelfs!
Jahaa, hier ook Het wordt gewoon bijna lente
Oud 02-03-2007, 10:58
Missy1234567890
Citaat:
Eend schreef op 02-03-2007 @ 09:57 :
*zenuwt*

Waarom kan het nou niet gewoon woensdag zijn? Dan heb ik de kaakchirurg achter de rug en kan ik fijn naar het Larikshof om daar te kijken.
Blugh...
Waarvoor moet je naar de kaakchirurg? Als het voor hen een routineklus is, hoef je je weinig zorgen te maken. Maar ik begrijp je wel hoor, ik moet begin april ook, voor een verstandskies die niet goed doorkomt en er dus uit moet. Gaat er iemand met je mee naar het ziekenhuis? Ik heb m'n vader heel lief aangekeken en hij wilde wel mee gelukkig...
Sterkte in elk geval. Gaat wel goed

OT: Eindelijk m'n rijbewijs aangevraagd. Volgens mij waren de foto's nog niet helemaal goed, maar ik heb gewoon een smal gezicht. Die jongen heeft uiteindelijk de beste genomen. Was een stagiair denk ik. Ik vind het wel best, dat achterlijke gedoe ook met die maten. Op het bord waar de nummers en balies op verschijnen draaiden ze een heel filmpje af waarin werd uitgelegd waaraan de foto's moeten voldoen. Echt niet normaal zoveel punten. Stomme Amerikanen Maargoed, nu kan ik volgende week vrijdag m'n rijbewijs ophalen, eindelijk.
Oud 02-03-2007, 11:01
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 02-03-2007 @ 07:38 :
Heb jij nog contact met je ex?

Ik sinds het uit is niet meer, en dat is nu zo'n 1.5 maand geleden. En ik ben er nog steeds verdrietig om

Om nog maar mijn post te herhalen:

Met mij gaat het redelijk. Ik verbaas me erover dat ik me voor lange tijd zo kut kan voelen. Nu snap ik ook waarom voor mijn relatie heb gevochten tot het bitter einde, want uit elkaar gaan zuigt echt flink

Vannacht natuurlijk weer over hem gedroomd. En het was fijn. We gingen zoenen en knuffelen en het was weer helemaal oke. Wakker worden uit zo'n droom is allesbehalve prettig.

En nu ben ik 1,5 maand verder en er nog steeds niet overheen. Niemand in mijn omgeving kan mij vergelijkingsmateriaal geven, want de een stapt van de ene relatie over in de andere, de ander heeft geen verdriet gehad na afloop en weer een ander zit nog in haar allereerste relatie.

Ik vraag me af: wat is normaal?
Ik heb bijna 3,5 jaar een relatie gehad en het was serieus! Ik kende al zijn vrienden, daar gingen we vaak op bezoek, ik kwam regelmatig bij zijn ouders, ik ben meegeweest naar trouwerijen van vrienden en familie. Alles. The whole deal.
Bovendien was het mijn allereerste relatie. En dan moest ik hem ook nog eens opgeven terwijl ik nog wel gevoelens voor hem had (en heb). Het werkte gewoon niet, en dat is kut.

Kan iemand mij vertellen wat een normale rouwperiode is?
Ik kan je vertellen dat het bij mij na 3 maanden echt nog niet over was. Hoe veel langer het geduurd zou hebben, weet ik alleen niet, omdat het toen weer aan ging.

Maar eh:

Eerste 2 weken: diep, diep dal. Heb me werkelijk nog nooit zo ellendig gevoeld.
2 weken tot anderhalve maand: Op en af. De ene keer beter, de andere keer minder. Voor het eerst met iemand anders gezoend, toen besloten dat ik hem niet meer wilde zien, na 2 weken hem toch nog een keer gezien omdat hij spullen nodig had die bij mij lagen.
Daarna nog eens anderhalve maand elkaar helemaal niet gezien. Eigenlijk ging het sindsdien een stuk beter - ik heb toen op een gegeven moment 'de knop gevonden'. Ik zat in de trein me af te vragen of zijn nieuwe datemeisje nou leuker dan mij was en knapper en wat dan ook en op een gegeven moment dacht ik, ja jezus, waar ben ik mee bezig? En toen kon ik het stopzetten en sinsdien ging het beter.
Sinds anderhalve maand o.i.d. voelde ik me ook weer gewoon gelukkig, je weet wel, zomaar zingen omdat je je goedvoelt enzo. Maar net zo goed kut als ik iets tegenkwam van hem dat veel betekende, of als ik ging vozen met een datejongen en het gewoon domweg hetzelfde niet was, of ik me gewoon alleen voelde... maar vanaf dat moment ging het wel beter.

Heb je LJ?
Oud 02-03-2007, 11:04
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-03-2007 @ 12:01 :
Sinds anderhalve maand o.i.d. voelde ik me ook weer gewoon gelukkig, je weet wel, zomaar zingen omdat je je goedvoelt enzo. Maar net zo goed kut als ik iets tegenkwam van hem dat veel betekende,

Heb je LJ?
Dat herken ik wel Dat heb ik dus ook. Ik heb gelukkige momenten, maar dus ook extreem kut momenten. En ik denk echt heel veel aan hem. Meer piekerend enzo. Niet in de zin van "boehoe, ik wil teruhug"

Ja, ik heb LJ Zie PM.
Oud 02-03-2007, 11:49
Verwijderd
Ik heb een aardig lijstje met coverbands kunnen maken. Hopelijk zit er iets tussen voor het gala. Straks even de stad in. Vrienden komen naar Groningen.
Oud 02-03-2007, 12:34
Verwijderd
Waarom moet dit nou weer gebeuren? Het mag niet fout gaan, het mag niet fout gaan...
Oud 02-03-2007, 12:40
Tink*
Tink* is offline
Ik ben niet zo lief geweest voor mijn stem en nu doet ie het bijna niet meer.

En gisteren is het ook weer eens veel te laat geworden, ik moet eens leren goed voor mijn lichaam te zorgen, want het is ziek en dan moet het eigenlijk op bed liggen. Op zich gaat het wel goed, behalve mijn stem dan een beetje een raar gevoel in mijn buik steeds en verkouden, maar bij toneel kon je het wel erg merken dat ik sneller vermoeid was en minder geconcentreerd. Althans dat vond ik dan. Een meisje ging huilen, dat was wel maf. Maar ik vond dat ik verder wel goed heb gespeeld. En de avond was eerst een beetje heel vaag enzo, ik was moe en dan klap ik nogal dicht. Maar ach, en omg hij wist m'n naam nog! Niet dat dat nou zo spectaculair is maar toch en ik deed echt heel dom volgens mij toen. ;x En verder was het 's nachts vooral leuk en voordat ik het wist was het heel laat. En ik vind het irritant dat zo'n jongen de hele tijd achter een vriendin van me aanloopt. Echt, hij kijkt de hele tijd en waar wij zijn is hij. Het is echt te opvallend. Zij vindt het zelf ook vervelend. Achja, wat jongens betreft doet ze het beter dan ik.

Oh en nu ga ik zometeen naar huis en uitzieken.
Oud 02-03-2007, 12:59
Heksjuh
Heksjuh is offline
Gisteren verjaardag. Ver fietsen! Vooral over de terugweg deden we erg lang. Maar het was wel gezellig, ook op de fiets.

Vandaag mijn eigen verjaardag. Ik ben al aardig ver met mijn dichtbundelverslag. Ik heb echt het idee dat ik alles loop te verzinnen. Hopelijk heeft mijn leraar die bundel niet gelezen En het moeilijkste moet ik nog doen: een gedicht analyseren.
Wat ik wil/moet doen vandaag:
- boekverslag afmaken
- foto uitprinten
- naar de kapper!
- kamer opruimen, want mijn ouders+hond zitten vanavond op mijn kamertje.
- huiskamer klaarmaken voor mijn verjaardag
- een uur video kijken, dan kan vanavond Medium en Lost opgenomen worden.

Ik denk niet dat ik alles ga redden. Boekverslag hoeft niet perse af, maar zou wel fijn zijn.
Snel weer verder werken dan maar.
Oud 02-03-2007, 13:04
Papillon
Papillon is offline
Ik heb al bijna al mijn post gedaan! Hoef ik een keertje niet zo te haasten op vrijdagmiddag. Ga ik vaker doen, gewoon al vroeg beginnen. Nu zit ik dus lekker te niksen achter de computer. Met leuke muziek! En het is mooi weer buiten!

Ik voel me vrolijk vandaag. Lekker weekend straks!
Vanavond naar de dart en daarna naar de kroeg en morgenavond darttoernooi in de kroeg.

Wel balen, één van mijn lievelingsbroeken is kapot gegaan in de wasmachine.
Heb ik weer een nieuwe broek nodig, want ik heb er niet zoveel.
Oud 02-03-2007, 13:15
moon
moon is offline
En nu heb ik klasgenootjes nog boos gemaakt ook Ik ben vergeten een stuk voor een presentatie te typen en ik snap het ook nog eens niet, en ow wat voel ik me nu schuldig. Ik ben zo stom bezig, wow wat haat ik mezelf. waar ben ik in terecht gekomen? wat een rotzooi! ik voel me zo beroerd.
Oud 02-03-2007, 13:18
Mara
Mara is offline
@moon: Kan gebeuren. Ze moeten niet zo zeiken

OT: Bluh, ik moet wat doen. Had zoveel gepland voor deze week, nog niks gedaan. Wie geeft me een schop onder m'n kont?
Oud 02-03-2007, 13:21
Redhair
Redhair is offline
Ik ben echt moe. Niemand snapt het, omdat ik het niet goed uit leg. Ik ben niet te moe omdat ik misschien te vaak in bed lig, ik ben niet moe omdat ik onrustig slaap, ik ben moe van binnen.
Ik ben moe omdat papa er niet meer is. Concentratie en energie zijn ver te zoeken. Het enige wat ik de laatste tijd wel weer kan is lezen. Ik las na papa's dood nauwelijks meer, sowieso, ik las nauwelijks meer. Maar nu verslind ik het ene boek na het andere, verdwijn er in, voel de moeheid dan even niet, het verdriet. Lezen is het enige waar ik me nog op kan concentreren.
Ik trek school nu al niet meer. De druk, de inspanning, ik trek het niet. Maar wat moet ik dan, stoppen en weer de hele dag niks doen? Dat heb ik nou wel lang genoeg gedaan, niets doen schiet niet op. Ik weet niet wat ik moet doen. Iedereen zou zeggen dat ik door moet gaan met school, maar ik voel nu al dat ik het toch weer ga verkloten, zoals ik alles steeds verkloot. Jezus, ik kan niet normaal werken, niet normaal studeren, ik kap alles steeds op. De discipline, de concentratie, de motivatie, ik mis het allemaal. Maar wil ik mijn hele leven leuk gaan teren in de bijstand ofzo? Ik kan genoeg, ik ben slim, maar ik weet niet hoe ik het moet doen. Ik heb echt alles goed verpest, ik kan niet eens normaal een opleiding volgen, werken. Tering wat ben ik triest.
Oud 02-03-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 02-03-2007 @ 14:15 :
En nu heb ik klasgenootjes nog boos gemaakt ook Ik ben vergeten een stuk voor een presentatie te typen en ik snap het ook nog eens niet, en ow wat voel ik me nu schuldig. Ik ben zo stom bezig, wow wat haat ik mezelf. waar ben ik in terecht gekomen? wat een rotzooi! ik voel me zo beroerd.
Probeer het een beetje te relativeren: iedereen vergeet wel eens wat en dit is nou niet iets waar je leven vanaf hangt oid.

@MeelFriek: Ik wil je best een schop onder je kont geven. *geeft MeelFriek een schop onder haar kont* Aan de slag, jij.
Oud 02-03-2007, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 02-03-2007 @ 14:21 :
Ik kan genoeg, ik ben slim, maar ik weet niet hoe ik het moet doen. Ik heb echt alles goed verpest, ik kan niet eens normaal een opleiding volgen, werken. Tering wat ben ik triest.
Je hebt niet zelf alles 'verpest', sommige dingen zijn je overkomen (bv. het overlijden van je vader), daar kun je zelf niets aan doen. En je hebt bovendien nog heel wat jaren om de dingen die je wilt doen te doen.
Misschien moet je eerst werken aan weten/leren hoe je het allemaal moet doen en er mee oefenen, voordat je het ook daadwerkelijk gaat doen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten