Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 18:57
jongen1986
jongen1986 is offline
nooit gerookt, nooit gedaan en de kans is klein dat ik het ooit doen ga...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 20:03
Stefanie
Stefanie is offline
nog steeds niet
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 13:27
Li
Li is offline
Ik vind het echt te triest als je ouders je 1000 euro beloven of je rijbewijs als je tot je 18e niet rookt. Heb het genoeg om me heen gezien en de meesten roken nu

Ik heb gerookt, maar ben gestopt toen astma bij me ontdekt werd tijdje geleden. Kan er nu ook heel slecht tegen, wat erg jammer is, want ik ga graag uit.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 14:48
wutang
wutang is offline
Citaat:
Li schreef op 27-03-2007 @ 14:27 :
Ik vind het echt te triest als je ouders je 1000 euro beloven of je rijbewijs als je tot je 18e niet rookt. Heb het genoeg om me heen gezien en de meesten roken nu

Ik heb gerookt, maar ben gestopt toen astma bij me ontdekt werd tijdje geleden. Kan er nu ook heel slecht tegen, wat erg jammer is, want ik ga graag uit.
Heb het zelf ook gehad... Terwijl ik toch een paar keer gerookt had van tevoren maar tis wel een goede stimulans geweest om het niet door te zetten.

Bijna al mijn vrienden rookten toen en als ik niet die stimulans had was ik waarschijnlijk ook mee gaan roken (sja..groepsgedrag op je 14de)

Ben nu heel blij dat ik niet rook, bahh smerige zooi
Oud 27-03-2007, 16:56
Verwijderd
nope ...

sowieso zou dat niet goed gaan, astma-achtige reacties. Maar het lijkt me ook vies, dat je langzaam er zelf voor zorgt dat je zwarte longen krijgt enzo. Ik snap ook niet waarom mensen nu nog beginnen met roken
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 16:57
limoen16
limoen16 is offline
nee, en ik ga er ook niet aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 18:32
dark_gamer
dark_gamer is offline
ik heb er nu nicotine kauwgom ik probeer te stoppen en houd ik het 4 maanden vol dan neemt een vriend me mee naar six flags
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 15:17
stout!
stout! is offline
Nee, ik rook niet.

Ben toen ik in het buitenland zat wel af en toe gaan roken op feestjes, één keer voor de grap en daarna vond ik het eigenlijk best lekker, dat 'duizelige' gevoel dat ik er van kreeg. En omdat ik er toch meteen en radicaal mee zou kappen zodra ik weer in Nederland was, maakte het toch niet uit (dacht ik)
.
Alleen deed ik dat dus niet en ging ik wat vaker roken, eigenlijk altijd als het me aangeboden werd. Totdat ik besefte hoe stom ik het vond en er genoeg van kreeg. Na die tijd heb ik nog weleens een trekje genomen, maar eigenlijk heb ik er geen behoefte meer aan. Ik vond het wel interessant om te zien hoe een bepaalde mate van verslaving er stiekem toch insluipt, maar ook fijn dat ik ermee ben gestopt toen het nog 'onschuldig' was. Wat roken is vies en stom .
Oud 30-03-2007, 10:11
kyara1990
kyara1990 is offline
nou soms en ben nog maar 14
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 20-03-2007 @ 21:28 :
Ik vind het sowieso raar om iemand een cadeautje te geven als die persoon tot zijn/haar 18e niet gerookt heeft. Je moet als ouder toch wel enorm weinig vertrouwen in je kind(eren) hebben, wil je zo'n afspraak maken. Maar goed, sommige mensen denken daar anders over.
Hoezo weinig vertrouwen? Je weet als ouders toch hoe verslavend het kan zijn en hoe sterk groepsdruk is - zoiets als een rijbewijs kan dan toch een stimulans zijn om het roken tóch te laten?

Wij hadden nooit zo'n regeling, tot mijn broertje wél ging roken, en toen stelden mijn ouders voor dat hij z'n rijbewijs zou krijgen als hij zou stoppen. (En ik dus niet zou beginnen, want anders was het een beetje oneerlijk). Hij is toen gestopt, en dat zou hij echt niet gedaan hebben als die regeling er niet was. Hij hield het alleen niet vol, dus kreeg hij nog geen rijbewijs Maar ik lekker wel
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 13:41
Gevederde
Gevederde is offline
nee, want roken is vies
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 16:19
Ploek
Ploek is offline
Nee want als ik vast rook, verander ik in een paar weken naar een kortademig astmapatientje. Terwijl ik mij zonder roken niet zo voel

Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 18:33
Dexter_M
Dexter_M is offline
jah, 2 pakjes per dag
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 10:44
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 12:47
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
dark_gamer schreef op 27-03-2007 @ 19:32 :
ik heb er nu nicotine kauwgom ik probeer te stoppen en houd ik het 4 maanden vol dan neemt een vriend me mee naar six flags
beetje dom he . dat is net zoiets als stoppen met heroine spuiten en het maar gaan roken.
Veel mensen hebben de illusie dat ze aan het 'roken' verslaafd zijn, terwijl het de nicotine is.
Oud 31-03-2007, 12:54
dark_gamer
dark_gamer is offline
ik rook nog alleen ben aan het proberen te stoppen ermee als iemand een goeie tip weet om er voorgoed mee te stoppen mag die hem gerust vertellen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 31-03-2007 @ 13:47 :
beetje dom he . dat is net zoiets als stoppen met heroine spuiten en het maar gaan roken.
Veel mensen hebben de illusie dat ze aan het 'roken' verslaafd zijn, terwijl het de nicotine is.
Wat is daar dom aan? Nicotinekauwgom is nauwelijks schadelijk, roken daarentegen heel erg. Je bent dus een stuk beter af met de kauwgom.
Daarbij zijn de meeste rokers zowel aan de nicotine als aan de handeling van het roken verslaafd.

@ dark_gamer: het beste werkt een goede motivatie, dat je echt weet waar je het voor doet. Mijn moeder rookt al 25 jaar niet meer, ze is gestopt omdat ze zwanger wilde worden en roken erg slecht is voor de baby. De vriend van mijn zus is nu een jaar of vijf gestopt, omdat hij er genoeg van had en omdat mijn zus anders niet bij hem in de buurt wilde komen. Bedenk dus voor jezelf waarom je wil stoppen . Misschien kun je met iemand afspreken dat je een beloning krijgt als je het volhoudt, dan heb je nog een stok achter de deur.

Ot: nee

Laatst gewijzigd op 31-03-2007 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 16:35
NoDoubt
NoDoubt is offline
ghehe alleen af en toe in het weekend.
verder niet
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 17:43
Luna
Luna is offline
ja ik rook en ik ben er niet echt blij mee. maarja, stoppen is ook weer zoiets.
Oud 04-04-2007, 21:00
D'nisSe
D'nisSe is offline
nee , en ik vind het vreselijk dat er mensen zijn die wel roken
Oud 04-04-2007, 21:31
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 31-03-2007 @ 13:47 :
Jah stoppen met roken en dat vervangen door een middel zonder de schadelijke stoffen (behalve nicotine) die een sigaret heeft is een beetje dom. En dat vergelijken met heroine spuiten is een uitermate intelligente actie.
Oud 05-04-2007, 10:00
Verwijderd
ik ben vorige week gestopt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 10:09
infrasoft
infrasoft is offline
ik ben bij de geboorte gestopt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 12:50
Li
Li is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-03-2007 @ 13:45 :
Hoezo weinig vertrouwen? Je weet als ouders toch hoe verslavend het kan zijn en hoe sterk groepsdruk is - zoiets als een rijbewijs kan dan toch een stimulans zijn om het roken tóch te laten?

Wij hadden nooit zo'n regeling, tot mijn broertje wél ging roken, en toen stelden mijn ouders voor dat hij z'n rijbewijs zou krijgen als hij zou stoppen. (En ik dus niet zou beginnen, want anders was het een beetje oneerlijk). Hij is toen gestopt, en dat zou hij echt niet gedaan hebben als die regeling er niet was. Hij hield het alleen niet vol, dus kreeg hij nog geen rijbewijs Maar ik lekker wel
Rijbewijs hoort bij je opvoeding, niet bij het feit of je wel of niet rookt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten