Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Niet op het laatste moment nog opgeven he, lees alles gewoon rustig nog een keer door, sla alles op in je GR wat je niet kan onthouden en probeer gewoon rustig te lezen, de berekeningen en antwoorden zijn meestal makkelijker dan wij denken. Ik zit nu ook op een her/zakken maar ik probeer er maar het beste van te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
* Overheidsuitgaven * Overheidsinkomsten * De aflossing van de staatsschuld Het begrotingssaldo is 'inkomsten minus uitgaven'. Hierbij reken je de aflossing echter niet mee. Dus uitgaven 95+5 aflossing, inkomsten 100, dan is het begrotingssaldo 5. Je rekent namelijk de aflossing van 5 niet mee, dus 100-95. [Het tekort is dan -5] Het financieringssaldo is 'het begrotingssaldo maar dan met de aflossing'. (het financieringstekort werkt andersom. Daarbij neem je hoeveel te weinig/te veel is op de begroting en dan trek je de aflossing er van af). Dus heb je 110 uitgaven +5 aflossing met 100 inkomsten, dan is het saldo 115-100=5.Het tekort is dan -15] Het saldo gaat dus uit van een positieve benadering. Je kijkt hoeveel de begroting over heeft (maar dat kan natuurlijk ook negatief zijn!). Als je naar het tekort kijkt dan betekent een negatieve uitkomst dat er een overschot is op de begroting. Hopelijk helpt dit ![]() En zoals altijd, correct me if I'm wrong. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het is al laat, maar hier is samengevat blz. 53.
Laatst gewijzigd op 24-05-2007 om 23:05. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Dit vak gaat zooooooooo'n ramp worden
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en marginale belastingdruk is het laatste schrijventarief in percentages waar je in valt: oftewel, als je één euro meer verdient dan moet je er ...% belasting over betalen
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Meestal valt wel uit de opgave af te leiden wat je er moet invullen. Het kan best gevraagd worden volgens mij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |