![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Edit: mijn eigen GR was stuk dus nu leen ik die van mijn broer en bij hem stond het er niet in. Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 22:20. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 01-06-2007 om 06:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar nee, lijkt me sterk dat ze dat gaan vragen, ik heb die alleen in 't begin van de vijfde even te horen gekregen en dat was 't. Beter vragen ze 'm niet, ik heb geen idee meer hoe die moet. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat moet je invullen als je dingen hebt van 'bereken de kans op minstens vijf miskramen' of 'bereken de kans op ten hoogste negentien gratis DVDs'. Dus wanneer je kans geen kans is van één gebeurtenis, maar een soort van somkans van heel veel gebeurtenissen. De GR rekent dan op zo'n manier: P(x >= 19). (Dus groter of gelijk aan negentien, ik heb dat gave tekentje waarbij de > boven de = staat niet.) Als je dan iets wil uitrekenen dat kleiner of gelijk aan iets is, dan doe je dus 1-P(x>-19). Even 19 ter voorbeeld. Eh, ik hoop dat je 't snapt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() [edit] Ai, *z0w* heeft ook gelijk, maar ik had het voornamelijk over de plaats waar je 'm moet invullen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar naar 'hoogstens' toewerken is wel een goede om 't te onthouden nu ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar ik snap 't wel, zometeen nog even wat kansberekening oefenen want daar raakte ik net ook in de war. En eventueel nog wat binomiale/normale shite, met name die somregels en shit voor de normale verdeling, grnn. Maar goed, moet wel lukken hoop ik, en als ik die 4,7 binnen heb dan ben ik sowieso geslaagd (nja, met misschien een her) dus dan is het feesttttt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt het helemaal goed hoor, niet in de war raken nu ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat moet voldoende zijn om de belangrijkste dingen nog door te nemen, als je kansberekenen, normale verdeling en binomiale verdeling snapt, heb je al het grootste gedeelte van je examen al binnen. En voor WA1 is de gemiddelde norm 1.3, dat biedt ook wel troost. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En 4 * 3 is 12. Maar 12 * 3 = 36 en niet 16? Misschien gaat dat mis? Of was het een typfout. De 16 verpest het volgens mij. En waarom doe je bij de somrekening S6= 4*(wat er allemaal achter komt)? Volgens mij is het dat je bij een meetkundige rij het volgende doet (ander voorbeeld ![]() Gegeven is de rij Un = 50 *1,2^n-1 Bereken Som S(10) Dit is een meetkundige rij (want het wordt vermenigvuldigd) Bij een meetkundige rij is de som van de (eerste tien) termen: S(10) is eerstvolgende term - eerste term/reden-1 Oplossing: Stap 1: Eerst reken je de eerste term uit Dit is U1 = 50 * 1,2^0 = 50 Stap 2: Bereken de eerstvolgende term na 10 (dit is 11) Dit is: U11- 50 * 1,2^(11-1 = 10) = 309,6 Stap 3: Vul het in de formule: S10 = 309,6-50/1,2 - 1 = 1298
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar dat S6=4*(bla) is omdat ik het hier zo in m'n schrift heb staan, zo hebben we dat geleerd. Ik vind het ook wat omslachtig en jouw manier is waarschijnlijk wel beter, maar ik heb nu deze al geleerd en als ik iets anders ga leren raak ik in de war. Even controle zonder de 16 hoor: S5=4*(1-3^5)/(1-3)=484 4+13+36+108+324=484 YESSSSS Ok dankjewel. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop dat er veel functies en logaritmes in zitten want die zijn leuk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is: aantal gunstige uitkomsten/aantal mkogelijke uitkomsten. OF ZOIETS. Maar jullie weten dat dus ook niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet jij dan misschien hoe je bij de stats van een lijst uitkomt? De helpdesk zegt dit: Ook bij een kansverdeling kunnen het gemiddelde (de verwachtingswaardce) en de standaardafwijking worden berekend. Voer de waarden van een stochast in bij L1 en de bijbehorende kansen bij L2. Net als bij de frequentieverdeling typ je nu in: [stat], CALC, 1-Var Stats, [enter], L1 [,] L2 [enter]." (De dingen tussen [deze] haakjes geven aan dat er in het boek een soort knop is getekend met die tekst er in.) Nu heb ik de volgende berekeningen: L1: 0 1 2 3 4 L2: 0,106060 0,424242 0,381818 0,084848 0,003030 Deze twee lijsten dus. (L1 is het aantal rode knikkers ergens, L2 is de kans op die hoeveelheid knikkers.) En nu wil ik dat ene statistiekdingetje hebben waar zij het over hebben, om de standaardafwijking en het gemiddelde (ofwel verwachtingswaarde) te hebben. Dat hoort heel makkelijk te zijn, maar ik snap echt niet welke knoppen je daarvoor moet hebben. ![]() Dus als jij (of iemand anders) dit misschien weet uit te leggen dan ben ik verschrikkelijk dankbaar. ![]() En dan ga ik ondertussen even bij die rijen kijken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als het goed is staan ze er dan?
||
![]() |
Citaat:
Maar ik krijg als gemiddelde 1,45 terwijl alle cijfers onder de 0 zijn?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als ik stat calc 1-var doe, dan verschijnt er al vanzelf een lijst, zonder dat ik op enter hoef te drukken. Doe ik wel enter, dan gaat 'ie gewoon weer terug naar de twee lijsten. De getallen die jij opnoemt kloppen wel, maar alleen voor de eerste lijst. Het is 't gemiddelde van 01234, niet het gemiddelde zoals je 'm moet hebben, dus elke keer kans*uitkomst zeg maar. Standaarddeviatie is ook die van alleen de eerste lijst. En ik snap dus niet hoe je tegen je GR zegt dat hij die twee lijsten in verband met elkaar moet zien. Volgens het boek moet dat met L1 [,] L2, maar ehhhh dat kan ik dus nergens invoeren. Vage shit. ![]() Ik had echt WB1 moeten blijven doen, dat is veel makkelijker want dan hoef je niet de hele tijd dat smerige geklooi met je rekenmachine. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het gemiddelde moet uitkomen op 2,546 en de standaarddeviatie op 0,8048. ![]() [edit] Dat werkt ook niet. Als ik na 1-Var op enter druk dan gaat hij terug naar de lijsten en vervolgens staat er bij het schermpje waar je je sommen invult nergens 1-Var Stats. (Dat schermpje, daarmee bedoel je gewoon onderin de lijsten, toch? Waar je gewoonlijk de lijsten invoert enzo?) Ik kan dan dus ehhh ja gewoon getallen intypen, maar er staat ook nergens 2nd 1 of 2nd 2 ofzo. Laatst gewijzigd op 01-06-2007 om 09:50. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Diploma havo wiskunde A1 Max07 | 12 | 13-04-2012 13:38 | |