Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2007, 19:43
Spelleider
Spelleider is offline
Daboman hield zijn zwaard in een afwachtende houding en wachtte tot zijn tegenstander dichterbij kwam. De andere zwaardvechter, Biertank 52, maakte een omtrekkende beweging. Daboman bewoog zijn zwaard een paar centimeter naar rechts. En toen viel Biertank aan. Maar de aanval was verkeerd ingezet. Biertank’s voeten stonden een paar centimeter verkeerd, en zijn zwaard hield ie iets te laag. Daboman zette een stap naar links, zodat Biertank’s zwaard alleen maar lucht raakte. Meteen stootte hij zelf toe. Biertank vloekte iets toen hij het hout tegen zijn nek voelde.
‘Als ik een echte vijand was geweest, dan was je nu dood. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat je altijd op je verdediging moet letten!’ ‘Sorry Sensei’ zei Biertank zuchtend. ‘Ik zal het proberen’ Daboman stampte op de grond. ‘NEE! Niet proberen! Doen. Of niet doen. Er is geen “proberen”! Dat was het voor vandaag’ De twee mannen maakten een buiging naar elkaar en daarna naar Meester Soija, de leider van het dorp, die naar het gevecht had zitten kijken.
Toen de jongere man de dojo had verlaten liep Daboman zuchtend naar de stokoude man toe. ‘Hij maakt vorderingen, maar hij is te haastig. Hij neemt nooit de tijd om mijn bewegingen te bestuderen.’ Er verscheen een glimlach op Soija’s gezicht. ‘Jij was niet anders toen ik jou trainde’ Daboman dacht terug aan de tijd dat hij zelf een leerling was, nu al meer dan dertig jaar geleden. Hoe vaak had Meester Soija hem niet ontwapend? Hij was de tel kwijtgeraakt. En hij kon de pijn op zijn zitvlak nog voelen, van elke keer dat Meester Soija hem op de mat gekwakt had. Daboman moest nu ook glimlachen. ‘Misschien heeft u gelijk Meester.’ ‘De jongen heeft gewoon tijd nodig’ zei Soija. ‘Verstand komt met de jaren’
Ondertussen was Biertank 52 buiten over zijn arm aan het wrijven. Hij had overal spierpijn. Een oudere vrouw liep langs met een mand vol sojabonen. ‘Heeft hij je weer verslagen?’ zei ze bezorgd. Biertank forceerde een glimlachje. ’Ja. Maar mijn tijd komt nog wel Neiu’ ‘Vast en zeker’ zei de oudere vrouw. Ze wou al weer doorlopen, maar toen bedacht ze zich. ‘O ja, bijna vergeten. Lisaaah zoekt je.’ Biertank keek op, ineens geïnteresseerd. ‘Lisaaah?’ Hij draaide zich om en begon te rennen. ‘bedankt Neiu’ zei hij zonder om te kijken. Neiu schudde haar hoofd. ‘Pubers’
Lisaaah was Biertank’s buurmeisje. Ze waren al vanaf hun kindertijd bevriend, maar de laatste tijd voelde Biertank meer voor haar dan alleen vriendschap. Hij had echter geen idee of dat wederzijds was. In ieder geval sloofde hij zich vreselijk uit voor haar en probeerde hij op alle mogelijke manieren haar interesse te wekken. Maar tot op heden had dat geen resultaat. Behalve dan dat door zijn pogingen iedereen behalve Lisaaah op de hoogte was van zijn gevoelens voor haar, zoals dat altijd gaat met dat soort dingen. Meester Daboman had zelfs al eens gezegd dat vrouwen nog eens zijn ondergang zouden worden…
Biertank was er nu bijna. Hij kon Lisaaah’s huis al zien liggen. Nu moest hij alleen het bruggetje nog over… Biertank schrok. Op het bruggetje stond een bekende figuur. Hij zuchtte ‘oh nee hé, niet hij weer’ dacht hij bij zichzelf. Het was Darkiekurd, zijn rivaal in alle opzichten. Ze hadden altijd al een hekel aan elkaar gehad. Darkiekurd was ook een leerling van Meester Daboman, en hij had van het begin af aan geprobeerd om Biertank te overtreffen. Altijd veroorzaakte hij problemen in het dorp en dan probeerde hij dat op Biertank af te schuiven. En het vervelende was dat het hem vaak nog lukte ook. Maar de laatste tijd was hun rivaliteit alleen nog maar erger geworden, omdat Darkiekurd óók zijn oog op Lisaaah had laten vallen…
‘Waar ga je heen Biertank’ zei Darkiekurd terwijl hij de weg voor hem versperde. ‘Gaat je niks aan’ zei Biertank bits. ‘Nou ga aan de kant, ik heb haast’ ‘Zo, meneer heeft haast’ zei Darkiekurd sarcastisch. ‘We zijn toch niet op weg naar Lisaaah hé?’ ‘En wat heb jij daarmee te maken?’ zei Biertank terwijl hij zich groter probeerde te maken dan hij daadwerkelijk was. ‘Nou, toevallig heeft Lisaaah al een afspraak. Met mij! Dus ik stel voor dat jij je omdraait en teruggaat vanwaar je gekomen bent. Voordat er vervelende dingen gaan gebeuren!’ Hij trok een zwaard uit de schede en richtte het op Biertank.
Biertank deinsde achteruit. ‘Leerlingen mogen geen zwaard dragen buiten de dojo!’ zei hij geschrokken. ‘En wat ga je eraan doen?’ zei Darkiekurd grijnzend. Hij deed een stap richting Biertank. Op dat moment klonk er een gil. ‘Dat was Lisaaah!’ riep Biertank. Darkiekurd draaide zich om en rende naar Lisaaah’s huis, gevolgd door Biertank. Toen ze binnen kwamen zagen ze Lisaaah tegen de muur gedrukt staan. Er stonden twee gemaskerde mannen in de kamer, beiden gewapend met een zwaard. Het was niet de eerste keer dat hun dorp overvallen werd door rovers, vaak kwamen ze ’s nachts om spullen te stelen of een jong meisje te ontvoeren. Een meisje zo knap als Lisaaah bracht immers erg veel geld op als ze haar zouden verkopen aan een bordeel…
Darkiekurd dacht verder niet meer aan Biertank en viel de dichtbijzijnste struikrover aan, terwijl Biertank, die ongewapend was, zich probeerde te verdedigen tegen de tweede. De man zwaaide zijn zwaard in Biertanks richting en hij kon de slag nog maar nét blokkeren met een krukje. ‘Vangen Biertank!’ riep Lisaaah terwijl ze een zwaard naar hem toe wierp. Biertank ving het wapen op met zijn linkerhand en haalde er meteen mee uit. De struikrover viel rochelend op de grond. Precies op dat moment wist Darkiekurd de tweede struikrover te doden. Even leek het alsof hij ook Biertank aan wilde vallen, maar toen veegde hij zijn zwaard schoon en stopte hij het weer terug in de schede. ‘Alles OK, Lisaaah?’ Het meisje knikte. ‘Ik heb niks. Dankzij jullie!’ Ze gaf beide jongens een pakkerd op de wang. Biertank voelde dat hij een beetje rood werd. Om het te verbergen knielde hij neer naast de man die hij gedood had. Hij verwijderde zijn masker. ‘Hé! Die ken ik!’ zei hij verbaasd. ‘Dat is die kerel die verbannen is uit het dorp wegens homoseksualiteit, hoe heette die gozer nou ook al weer? Oh ja, Dark Phoenix.’ Darkiekurd verwijderde het masker van de tweede moordenaar. ‘En dit is zijn schandknaap, Domus’

deelnemers:
01. Misti
02.Trass
03. Daboman
04. P-apple
05. Elpida
06. Sagana
07. Mr Soija
08. Tink*
09. Zoef de haas
10. Biertank 52
11. Leekah
12. Martino87
13. Heksjuh
14. TopDrop
15. Lisaaah
16. Domus (geliefde)
17. Neiu
18. Dark Phoenix (geliefde)
19. Juffrouw Jansen
20. Darkiekurd
21. Yerli
22. Kunst

blauw = gedood
rood = opgegeten
paars = liefdesverdriet

Damn, de geliefden zijn er al uit voordat ze zelf weten dat ze geliefden waren
De wolven zijn nu aan de beurt: stemmen mag tot morgenavond 20:30
(en dus niet 20:00 want dan wil ik GTST zien)
Oud 13-05-2007, 19:48
Verwijderd
omg, nu al twee eruit
Oud 13-05-2007, 20:01
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hihi, homoseksualiteit.

Bedankt EoS voor dit mooie verhaal. Al heb je vaak de neiging om me in het verhaal een beetje een pussy te maken die een grote bek heeft.

Edit: hoe wist je dat ik linkshandig was? Of was dat gewoon een gok?

Laatst gewijzigd op 13-05-2007 om 20:04.
Oud 13-05-2007, 20:51
Swlabr
Swlabr is offline
Kunst is denk ik een weerwolf. Ze zegt veel en verdenkt veel mensen om zelf niet verdacht te worden. Hmm.
Oud 13-05-2007, 21:12
Trass
Trass is offline
Het begint meteen al lekker slecht zeg Dark Phoenix eruit en dan is hij ook nog eens een van de geliefden.

Ik ben benieuwd wie de cupido is. Van Dark Phoenix een geliefde maken was niet zo'n slimme stap Of zou het met opzet gedaan zijn?
Oud 13-05-2007, 22:32
Verwijderd
Hey ik heb nú al een rol En DP wil me verkopen Jammer wel dat er nu al twee dorpelingen uit zijn
Oud 13-05-2007, 22:45
Yerli
Yerli is offline
Ah fail. Nu al twee dorpelingen.

Ik ben ook wel benieuwd wie cupido is want zijn gekozen geliefde was bijna dood, geen slimme zet.
Oud 13-05-2007, 23:09
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 13-05-2007 @ 23:32 :
Hey ik heb nú al een rol En DP wil me verkopen Jammer wel dat er nu al twee dorpelingen uit zijn
Irl zou ik je houden hoor

Citaat:
Trass schreef op 13-05-2007 @ 22:12 :
Het begint meteen al lekker slecht zeg Dark Phoenix eruit en dan is hij ook nog eens een van de geliefden.

Ik ben benieuwd wie de cupido is. Van Dark Phoenix een geliefde maken was niet zo'n slimme stap Of zou het met opzet gedaan zijn?
Lieve Trass
Oud 13-05-2007, 23:57
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 13-05-2007 @ 21:01 :

Edit: hoe wist je dat ik linkshandig was? Of was dat gewoon een gok?
Eigenlijk was dat niet eens de bedoeling, hij ving het zwaard met zijn linkerhand omdat hij het krukje waarmee hij het zwaard van zijn vijand afweerde in zijn rechterhand had.
Maar toch vet, ik zal het karakter voor de rest van het verhaal linkshandig maken.
Oud 14-05-2007, 13:22
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 14-05-2007 @ 14:03 :
Wat een cool verhaal!!

Jammer dat er niet veel mensen actief posten!
Op dit moment valt er toch nog weinig te zeggen.
Oud 14-05-2007, 13:25
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Elpida schreef op 14-05-2007 @ 14:22 :
Op dit moment valt er toch nog weinig te zeggen.
Je kunt klagen over het verdwijnen van de geliefden. Of zeggen dat je het ook verdacht vindt dat Biertank52 (ofzo) Zo 'open is' of dat lisaaah of ik te veel zeggen of Trass afzeiken ofzo ..

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 13:40.
Oud 14-05-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 14-05-2007 @ 14:25 :
Je kunt klagen over het verdwijnen van de geliefden. Of zeggen dat je het ook verdacht vindt dat Biertank52 (ofzo) Zo 'open is' of dat lisaaah of ik te veel zeggen of Trass afzeiken ofzo ..
Oké. Ik vind het niet zo erg dat de geliefden er nu al uit zijn. Ik geloof wat Biertank zegt. Ik vind eigenlijk helemaal niemand verdacht.
Oud 14-05-2007, 16:00
Heksjuh
Heksjuh is offline
Slecht begin

Ik denk dat Biertank of Kunst verrader heeft. In ieder geval vind ik ze verdacht. Kunst zegt veel en verdenkt veel mensen (oke, dat is natuurlijk niet erg, maar ik vind het verdacht) en Biertank om dat over zijn functie (zie vorige pagina).
Maar het is meer een gevoel dan dat ik er echt een goede onderbouwing voor heb.
Oud 14-05-2007, 18:09
Spelleider
Spelleider is offline
Het dorp werd één grote chaos toen bleek dat er een poging was gedaan om Lisaaah te kidnappen. Iedereen stormde naar zijn of haar eigen huis om te zien of iedereen van hun gezin in orde waren. Er bleken twee meisjes succesvol te zijn ontvoerd Leekah en Juffrouw Janssen het dorp was werkelijk ontsteld wat al snel omsloeg in woede verschillende mannen kwamen al aangerend met wapens en wilden er op eigen houtje opuit gaan. Meester Soija bekeek het tafereel vanuit zijn huis, toen hij zag dat de mannen er zomaar achteraan wilden gaan rende hij zijn huis uit nog kwiek voor zijn leeftijd. ‘Dwazen! Ze slachten jullie af als jullie er zo achteraan gaan, we kunnen ons niet meer verliezen permitteren.’ Soija pauzeerde even om te zien wat zijn preek voor effect had, hij zag tot zijn genoegen dat veel mannen meteen inbonden. Behalve, hoe kon het anders ook weer dacht meester Soija bij zichzelf, Kunst.. Kunst was een vrouw van Rond de twintig altijd belust op gevechten, de vrouwen in het dorp leerden alleen hoe ze zichzelf met de hand moesten verdedigen maar Kunst wou meer al vanaf dat ze klein was. Toen bleek dat meester Soija onverbiddelijk was en haar niet de zwaardkunst wou leren was ze niet kwaad geworden of verdrietig, ze had meester Soija de rug toegekeerd en was er nooit meer over begonnen. Maar sindsdien was Kunst soms spoorloos verdwenen, niemand wist waar ze dan uithing maar niemand had zich daar echt zorgen overgemaakt want ze scheen altijd weer terecht te komen, ze had waarschijnlijk gewoon een geheime minnaar dachten ze. Totdat ze op een druilerige ochtend met een zwaard omgegespt naar Daboman was gestapt en hem uit had gedaagd voor een duel, toen was het iedereen wel duidelijk was Kunst al die tijd had gedaan als ze spoorloos verdween. Verbaasd als Daboman was geweest had hij haar uitnodiging aangenomen. Zo hadden ze niet veel later tegen over elkaar gestaan. Het bleek een kort duel te worden, want hoewel Kunst het zwaard nu wel meester was wilde ze veel te snel aanvallen en het duel beslissen zodat ze een aantal missers maakte waar Daboman graag van profiteerde en haar uiteindelijk op de grond had met het zwaard op d’r keel. Haar poging om tot de mannen te horen leek mislukt, maar meester Soija was onder de indruk geweest van het meisje. En had besloten haar alsnog te trainen. Maar voordat de oude man verder kon graven naar herinneringen werd hij met een ruk terug gehaald naar de werkelijkheid. ‘Daboman! Zoek een paar vrijwilligers en ga dan achter de schurken aan. Vijf man plus jezelf zullen voldoen, het lijkt me dat Kunst zich aanmeld. Niet Kunst?’ Met een kort melancholiek lachje knikt hij Kunst toe. Kunst zelf kan een korte lach zelf ook niet onderdrukken, ze mocht die oude man wel…
Later op de avond bleek er toch nog een meisje te missen. Het was Zoef de Haas, het was nog maar een baby maar ze zou volgens de voorspellin zo snel als een haas zijn geworden. Helaas voor haar kunnen haar dorpelingen het niet meer zien, als ze nog leeft.

deelnemers:
01. Misti
02.Trass
03. Daboman
04. P-apple
05. Elpida
06. Sagana
07. Mr Soija
08. Tink*
09. Zoef de haas (dorpeling)
10. Biertank 52
11. Leekah
12. Martino87
13. Heksjuh
14. TopDrop
15. Lisaaah
16. Domus (geliefde)
17. Neiu
18. Dark Phoenix (geliefde)
19. Juffrouw Jansen
20. Darkiekurd
21. Yerli
22. Kunst

blauw = gedood
rood = opgegeten
paars = liefdesverdriet
Oud 14-05-2007, 18:11
Swlabr
Swlabr is offline
Damn.
Oud 14-05-2007, 18:16
Juffrouw Jansen
Juffrouw Jansen is offline
it's a shame..
Oud 14-05-2007, 19:24
Yerli
Yerli is offline
Hmm.. jammer! Zoef weg. Wel een mooi verhaal.

@kunst, ik kon niet vandaag niet posten want zat de hele dag op school en gisteren had ik een familiefeestje en was pas om 11 uur thuis. Maar ja, eigenlijk hoef ik me ook niet te gaan verdedigen, soms werkt dat juist averechts.
Oud 14-05-2007, 19:56
Verwijderd
Enige pluspunt: het was 'maar' een dorpeling. Het had er erger uit kunnen zien.
Oud 14-05-2007, 20:07
Trass
Trass is offline
Citaat:
kunst schreef op 14-05-2007 @ 19:00 :
Het was gewoon om de mensen aan het praten te krijgen. Yerli bijvoorbeeld heeft maar 1 keer gepost na het inschrijven!

Maar ik vind jou natuurlijk geweldig. Als bedenkster van de succesvolle DK-meet TOch?!
Dat komt vanzelf wel bij iedereen denk ik.. En als ze stil blijven, worden ze er in de loop van de tijd waarschijnlijk toch uitgestemd. Maar actief posten is idd veel leuker, al die theoriën En mij afzeiken mag ook wel hoor, als je geen theoriën hebt

Samen met jou!
Oud 14-05-2007, 20:49
Verwijderd
hmm

Zoef de Haas had welgeteld één post in dit topic dus daar is niet veel aan af te leiden Ik vind zelf nog niemand echt verdacht maar ik zal vanavond of morgenochtend moeten stemmen want morgenavond ben ik weer pas half 10 thuis
Strakjes maar even alles doorlezen
Oud 14-05-2007, 22:16
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 14-05-2007 @ 22:00 :
Helaas pindakaas
Jij bent wel van de pindakaas hè.

Nja, hadden we kunnen verwachten, langzaamaan eerst niet verdachten eten. ;x
Oud 14-05-2007, 22:31
Verwijderd
Jammer van Zoef, want haar vertrouwde ik wel
Oud 14-05-2007, 22:47
Verwijderd
Ik neem aan dat we morgen vóór 20.30 moeten hebben gestemd?

Aangezien Domus dood is, ga ik voor Lisaaah.
Oud 14-05-2007, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 14-05-2007 @ 16:35 :
Je vergeet voor het gemak even dat cupido ook als tweede speler een wolf had kunnen koppelen. In dat geval was het een tactische zet geweest. Of misschien was het een poging tot het uitschakelen van de geliefdes. Anyway.
Ja, maar zij was niet de koppellaaster en kon geen invloed uitoefenen... Hierdoor vind ik haar ontzettend verdacht als ze zegt als ze het niet erg vind als er 2 dorpelingen er gelijk uitgaan.
Oud 14-05-2007, 23:52
Tink*
Tink* is offline
Misschien dacht de cupido echt dat ze/hij DP aan een wolf koppelde en er dus een wolf mee uit zou gaan. Dat betekent dus dat diegene Domus verdacht. Of DP zelf. ;x
Oud 15-05-2007, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 13-05-2007 @ 19:24 :

Mijn persoonlijke verdachten: Biertank, Tink* en DarkieKurd.
De enige verdachte die wij delen, is Tink*. Dus ik stem Tink*.

Yerli en Lisaaah en Daboman zijn voorlopig opgemerkt, maar niet serieus verdacht ofzo.
Oh en TopDrop heeft me teveel pindakaas op idd, als Tink* wolf is, vind ik TopDrop alleen maar verdachter. Ik vind Tink*'s reactie op TopDrops 'helaas pindakaas' opmerkelijk.

• Lisaaah
  • Elpida

Tink*
  • Mr Soija

Misti
  • Leekah

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 06:39.
Oud 15-05-2007, 06:26
Verwijderd
Citaat:
domus schreef op 15-05-2007 @ 00:36 :
Ja, maar zij was niet de koppellaaster en kon geen invloed uitoefenen... Hierdoor vind ik haar ontzettend verdacht als ze zegt als ze het niet erg vind als er 2 dorpelingen er gelijk uitgaan.
Citaat:
Rio Jams schreef op 14-05-2007 @ 18:53 :
Dode mensen mogen niet praten.
Oud 15-05-2007, 06:29
Verwijderd
Soija, zet mij bij het lijstje maar als een mististemmer. Ik heb die randomgenerator gebruikt want ochtendhumeur en geen zin om na te denken.
Oud 15-05-2007, 07:31
Verwijderd
Oh en leuke verhalen btw, leuk onderwerp. En een leuke rol natuurlijk.
Oud 15-05-2007, 08:09
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 14-05-2007 @ 20:56 :
Enige pluspunt: het was 'maar' een dorpeling. Het had er erger uit kunnen zien.
Is het juist niet de bedoeling dat alle dorpelingen overleven?

Citaat:
Trass schreef op 14-05-2007 @ 21:07 :
Dat komt vanzelf wel bij iedereen denk ik.. En als ze stil blijven, worden ze er in de loop van de tijd waarschijnlijk toch uitgestemd. Maar actief posten is idd veel leuker, al die theoriën En mij afzeiken mag ook wel hoor, als je geen theoriën hebt
Ohw ik begon het al verdacht te vinden dat jij zo veel post hier. Maar dat hoort bij het spel?

Wat een leuk verhaal, maar waarom ben ik nou zo'n agressieveling

Moet er vandaag gestemd worden?
Oud 15-05-2007, 08:14
Verwijderd
Vandaag vóór 20:30 stemmen ja.
Oud 15-05-2007, 08:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 09:09 :

Ohw ik begon het al verdacht te vinden dat jij zo veel post hier. Maar dat hoort bij het spel?

Wat een leuk verhaal, maar waarom ben ik nou zo'n agressieveling

Moet er vandaag gestemd worden?
Vechten met mij

Ik heb trouwens echt geen idee wat ik moet stemmen, maar ik houd de mensen die door DP genoemd zijn in de gaten. Misschien vallen daar later nog connecties uit op te maken, waardoor ik weer iemand op het spoor kom, zoals dat bij twinkebel gebeurde in de vorige ronde

Maar met het opeten van zoef de haas kan ik echt helemaal niets
Oud 15-05-2007, 08:54
Bongalientje
Bongalientje is offline
Pff ik heb zo veel slechte redenen om te stemmen. Maar nog steeds geen goede reden. Ik denk dat ik tot het laatst wacht en dan kijk of mijn stem ergens verschil maakt?
@Dabo, je won wel met je gevecht.
Oud 15-05-2007, 09:36
Misti
Misti is offline
Hmmm, ik moet voor half twee een beslissing maken naar wie mijn stem gaat, want heb erna les, en daarna moet ik met anderen aan een groepswerk werken Ik ga nog eens alles goed doorlezen eerst.

Wel een leuk verhaal
Oud 15-05-2007, 11:50
zoef de haas
zoef de haas is offline
Nasty
Oud 15-05-2007, 12:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 15-05-2007 @ 09:14 :
Vandaag vóór 20:30 stemmen ja.
*zet randomgenerator maar weer aan*
Oud 15-05-2007, 12:22
Misti
Misti is offline
Hmmm ja, ok, ik heb gewoon een willekeurig iemand genomen, en sorry Lisaaah, maar jij bent het geworden.
Oud 15-05-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
De weerwolven eten natuurlijk niet een weerwolf op. Dan kunnen ze nog de heks opeten, of de verrader, dit zou beter zijn dan een dorpeling, maar de verrader weet wie de weerwolven zijn en zal wel snel iets roepen als 'ja die vind ik ook verdacht' dus diegene zullen ze niet opeten. Dan is alleen de heks over. De kans is klein dat ze die opeten. Het kon in dat opzicht dus niet veel beter. Maar er zijn wel een aantal goede functies, zeker de tovenaar en ziener, maar ook de leerling die vaak naar de goede kant verhuist. Als een van hen was opgegeten was het veel slechter geweest. Dat bedoelde ik dus. Maar de dorpelingen moeten inderdaad overleven.

Citaat:
Elpida schreef op 14-05-2007 @ 23:47 :

Waarom? Wat heb ik gedaan verdacht te worden?

Citaat:
Misti schreef op 15-05-2007 @ 13:22 :
Hmmm ja, ok, ik heb gewoon een willekeurig iemand genomen, en sorry Lisaaah, maar jij bent het geworden.
Omdat ik al een stem had. Zo willekeurig is het dan niet Jij schiet nu al in de verdediging

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 12:28.
Oud 15-05-2007, 12:30
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-05-2007 @ 13:25 :
De weerwolven eten natuurlijk niet een weerwolf op. Dan kunnen ze nog de heks opeten, of de verrader, dit zou beter zijn dan een dorpeling, maar de verrader weet wie de weerwolven zijn en zal wel snel iets roepen als 'ja die vind ik ook verdacht' dus diegene zullen ze niet opeten. Dan is alleen de heks over. De kans is klein dat ze die opeten. Het kon in dat opzicht dus niet veel beter. Maar er zijn wel een aantal goede functies, zeker de tovenaar en ziener, maar ook de leerling die vaak naar de goede kant verhuist. Als een van hen was opgegeten was het veel slechter geweest. Dat bedoelde ik dus. Maar de dorpelingen moeten inderdaad overleven.

Omdat ik al een stem had. Zo willekeurig is het dan niet Jij schiet nu al in de verdediging
JE schiet zelf ook al aardig in de verdediging.
Het eten van een Dorpeling is dus beter dan een Tovenaar of Ziener maar slechter dan de Heks of Verrader. Dus eigenlijk zit je qua slechtheid in het midden. Ik vind je verklaring een beetje vergezocht. Ik vertrouw het niet, maar zou niet op je stemmen want je bent één van de weinigen die echt theorieen post.
Ik vind het nogal zwak dat sommigen alleen maar oppervlakkig posten, die hebben vast meer te verbergen.
Oud 15-05-2007, 12:34
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 13:30 :
JE schiet zelf ook al aardig in de verdediging.
Het eten van een Dorpeling is dus beter dan een Tovenaar of Ziener maar slechter dan de Heks of Verrader. Dus eigenlijk zit je qua slechtheid in het midden.
Nee ik geloof dat je me neit begrijpt. Ik bedoel dat we op dit moment (zo aan het begin van het spel) beter een dorpeling kunnen kwijtraken dan een tovenaar of ziener. Het was mooi geweest als ze de heks of verrader hadden opgegeten, maar die kans is volgens mij veel kleiner. Wij hebben meer te verliezen in de eetronde, en het verliezen van een dorpeling is volgens mij toch nog een van de minst erge dingen op dit moment, ook al is het natuurlijk erg jammer voor die persoon zelf.
Oud 15-05-2007, 12:37
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-05-2007 @ 13:34 :
Nee ik geloof dat je me neit begrijpt. Ik bedoel dat we op dit moment (zo aan het begin van het spel) beter een dorpeling kunnen kwijtraken dan een tovenaar of ziener. Het was mooi geweest als ze de heks of verrader hadden opgegeten, maar die kans is volgens mij veel kleiner. Wij hebben meer te verliezen in de eetronde, en het verliezen van een dorpeling is volgens mij toch nog een van de minst erge dingen op dit moment, ook al is het natuurlijk erg jammer voor die persoon zelf.
Het is misschien niet het aller ergste dat kan gebeuren, maar het blijft toch weer kut dat het niet de Tovernaar of Ziener was dan?!

Je woordkeuze was fout of je had het meteen uit moeten leggen. Maar ik begrijp dat je het anders bedoelt en daarom zou ik ook niet op jou stemmen maar op de mensen die zich stil houden.
Oud 15-05-2007, 12:39
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 13:37 :
Het is misschien niet het aller ergste dat kan gebeuren, maar het blijft toch weer kut dat het niet de Tovernaar of Ziener was dan?!

Je woordkeuze was fout of je had het meteen uit moeten leggen. Maar ik begrijp dat je het anders bedoelt en daarom zou ik ook niet op jou stemmen maar op de mensen die zich stil houden.
Again, je begrijpt me verkeerd.

Citaat:
Lisaaah schreef op 15-05-2007 @ 13:25 :
Maar er zijn wel een aantal goede functies, zeker de tovenaar en ziener, maar ook de leerling die vaak naar de goede kant verhuist. Als een van hen was opgegeten was het veel slechter geweest. Dat bedoelde ik dus.
Oud 15-05-2007, 12:42
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-05-2007 @ 13:39 :
Again, je begrijpt me verkeerd.
Oké, oké. Ik begrijp het wel. Maar je trekt de aandacht met die opmerking, zonder dat je hem meteen uitlegt ..

Ik ga nu diepnadenken op wie ik ga stemmen.
Oud 15-05-2007, 12:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 13:42 :
Oké, oké. Ik begrijp het wel. Maar je trekt de aandacht met die opmerking, zonder dat je hem meteen uitlegt ..
Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar 'het had erger gekund' is een standaard opmerking in dit spel, als er weer eens een dorpeling sterft.
Oud 15-05-2007, 12:45
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 15-05-2007 @ 13:44 :
Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar 'het had erger gekund' is een standaard opmerking in dit spel, als er weer eens een dorpeling sterft.
Ohw, maar dat wist ik niet! Dan is het niet zo opvallend als ik dacht.
Citaat:
Rio Jams schreef op 14-05-2007 @ 18:53 :
Dode mensen mogen niet praten.
Oud 15-05-2007, 12:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Alsof ik me aan die regel houd!

Ik mag alleen niks zeggen over het spel enzo.
Oud 15-05-2007, 12:48
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 15-05-2007 @ 13:47 :
Alsof ik me aan die regel houd!

Ik mag alleen niks zeggen over het spel enzo.
Niets zeggen over het spel is spam! Sowieso nam je het op voor Lisaah.
Ik wacht toch nog met stemmen totdat ik meer weet over hoe de rest stemt.
Oud 15-05-2007, 12:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
kunst schreef op 15-05-2007 @ 13:48 :
Niets zeggen over het spel is spam! Sowieso nam je het op voor Lisaah.
Ik wacht toch nog met stemmen totdat ik meer weet over hoe de rest stemt.
Het heeft betrekking tot het spel, maar beschuldigt niemand, is geen theorie, enzovoorts.

En ik neem het niet voor haar op, ik laat je alleen weten dat het vaker gezegd wordt. (ik zeg het bijvoorbeeld ook altijd )
Oud 15-05-2007, 13:54
Trass
Trass is offline
Citaat:
Elpida schreef op 14-05-2007 @ 23:47 :

Wat is het verband tussen de dood van Domus en je verdenking tegenover Lisaaah?

Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen, maar niet op Lisaaah denk ik, want ik vind haar niet verdacht overkomen. Misschien dat ze onschuldig post en daardoor weer verdacht wordt weet ik niet. Nouja, ik zie nog wel, dat ligt ook aan wat de rest doet en of er nog een goeie theorie verschijnt. Zelf heb ik er geen...

Citaat:
Jij vindt ook alles verdacht he? Veel posten hoeft niet perse hoor, maar ik doe het wel omdat ik het veel leuker vind als het spel levendig is en iedereen actief meedoet. Er zitten vaak ook stille mensen tussen, dat verschilt per persoon.

@TopDrop, werd helaas pindakaas niet je ondergang vorige keer?
Oud 15-05-2007, 13:55
Tink*
Tink* is offline
Waarom ben ik nou weer verdacht Soija?

En ik ga mee voor Lisaaah als in random+mijn eigen hachje redden.

Regels voor berichten