Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2007, 21:40
Promillage
Promillage is offline
Misschien is dit mensen ontgaan of heb ik het verkeerd maar Marvelo(voldermorts opa) was dus een afstammeling van de Pervalls vandaar dat hij die steen die doden kon terugbrengen had. Maar Harry's vader heeft de onzichtbaarheidsmantel geeerfd en is ook een afstammeling van de Pervalls brothers. Dus Harry en Voldemort zijn verwanten. Vreemd hoor.
Oud 09-08-2007, 21:51
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Promillage schreef op 09-08-2007 @ 22:40 :
Misschien is dit mensen ontgaan of heb ik het verkeerd maar Marvelo(voldermorts opa) was dus een afstammeling van de Pervalls vandaar dat hij die steen die doden kon terugbrengen had. Maar Harry's vader heeft de onzichtbaarheidsmantel geeerfd en is ook een afstammeling van de Pervalls brothers. Dus Harry en Voldemort zijn verwanten. Vreemd hoor.
Luke: He told me you killed him!
Vader: No, I am your father.

Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 21:53
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
is me niet ontgaan, evenals het gegeven dat eigenlijk alle pure blooded families, zoals de blacks en de weasleys, afstammen van een en dezelfde lijn, en eigenlijk dus allee pure blooded tovenaars een stelletje inteelt viespeuken zijn.
Oud 10-08-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 09-08-2007 @ 20:26 :
Dat denk ik niet... iig niet zoals occlumency, want dat kon bijna niemand. Alle death eaters konden die vloeken en was het Mad-eye Moody die ze liet zien op die spin? Dus dan kon de Order of the Phoenix het ws. ook wel.
Eh, dat was toen wel Barty Crouch hè dus niet echt. Maar OOTP kon ze vast wel, idd.
Citaat:
Klopt, maar ze zeggen zelf ook dat ze allemaal interrelated zijn. En Harry's familie van vaderskant is alleen maar pure-blood, Lily is een Muggle. Half blood dus, zoals Voldemort.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 15:21
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
mwah, waarschijnlijk net zo veel als ik aan jou verwant ben.

De Pervall broers hebben eeuwen vantevoren die dingen gemaakt. erg veel verwant zullen ze dus niet zijn.

als je ver genoeg terug gaat zullen je hond en je opa ook verwant zijn, ligt eraan hoever je terug gaat.
Oud 10-08-2007, 21:28
strigoii
strigoii is offline
Citaat:
kalinho schreef op 08-08-2007 @ 00:26 :
Hehe, briljant
"
als ze allemaal aan het uitkleden zijn:
"I knew Ginny was lying about that tattoo, said ron, lokking down at his bare chest." xD
maar dat hele gedeelte is geniaal
Oud 12-08-2007, 14:41
Verwijderd
Maar stond Snape alleen aan Dumbledores kant omdat hij dan Lily zou beschermen? Lijkt me een goede reden om toch naar Voldemort te gaan omdat Lily toch dood is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 15:27
pino123
pino123 is offline
ik vond 'hét grote gevecht' tussen harry en voldemort echt tegenvallen. Ik had echt een spektakel verwacht, na 6 boeken...
Oud 12-08-2007, 18:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Moniek! schreef op 12-08-2007 @ 15:41 :
Maar stond Snape alleen aan Dumbledores kant omdat hij dan Lily zou beschermen? Lijkt me een goede reden om toch naar Voldemort te gaan omdat Lily toch dood is gegaan.

ik denk dat snape gewoon bij allebei niet hoorde. hij was niet in en inslecht van zichzelf, hij was vooral ontzettend verbitterd. en daarom kon hij ook niet aarden bij de andere kant, omdat daar teveel mensen rondliepen die hij hekelde. maar waarom hij zich bleef inzetten voor
Oud 13-08-2007, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Moniek! schreef op 12-08-2007 @ 15:41 :
Ik denk dat het meer een laatste 'ode' aan Lily was.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 11:12
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Daarnaast was voldemort de moordenaar van Lily. Lijkt me toch een goede reden om naar Dumbledore's kant te gaan.
Oud 13-08-2007, 12:47
Magican
Magican is offline
Citaat:
pino123 schreef op 12-08-2007 @ 16:27 :
ik vond 'hét grote gevecht' tussen harry en voldemort echt tegenvallen. Ik had echt een spektakel verwacht, na 6 boeken...
Het ging eigenlijk ook om de belegering van Zweinstein. En die was cool.
Oud 13-08-2007, 20:58
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-08-2007 @ 13:47 :
Het ging eigenlijk ook om de belegering van Zweinstein. En die was cool.
Ja! Die hele 'war against voldemort' duurde meerdere hoofdstukken. En de psychologische oorlogvoering van harry in strijd met voldemort was best okee!
Oud 13-08-2007, 22:26
Magican
Magican is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 13-08-2007 @ 21:58 :
Ja! Die hele 'war against voldemort' duurde meerdere hoofdstukken. En de psychologische oorlogvoering van harry in strijd met voldemort was best okee!
Ik vond de 1000den spinnen, centauren, huiselven, tovenaars en 3 reuzen die tegen elkaar vechten heel leuk. Zat ik ook lang op te wachten, zoiets zag ik namelijk aankomen. Was leuk om te lezen.

En dat het eindgevecht, dat waar alles om draaide, zo slecht was. Tja, echt spectaculaire magie (oren afhakken, avada kevadra, draken uit zijn toverstok, of hermelien zooi) die je in een gevecht kan gebruiken kan hij nou ook weer niet.
Oud 14-08-2007, 17:51
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-08-2007 @ 23:26 :
Ik vond de 1000den spinnen, centauren, huiselven, tovenaars en 3 reuzen die tegen elkaar vechten heel leuk. Zat ik ook lang op te wachten, zoiets zag ik namelijk aankomen. Was leuk om te lezen.
Dat vond ik ook heel leuk zag het helemaal voor me dat er zo'n zwerm huiselfen aankomt ^^
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 09:12
Reem
Reem is offline
Ahhhh wat een boek. Het blijft ongelooflijk hoe zo'n boek zoveel emoties bij je kan oproepen: zo vaak was alles zo donker, was er bijna geen hoop meer... en dan gebeurde er weer iets dat het pad een beetje verlichtte. Ik vond het geweldig om te lezen. Het laatste hoofdstukje was wellicht een beetje een afknapper omdat het wel erg voorspelbaar was, maar aan de andere kant maakte me dat wel bijna aan het huilen van geluk.

Het dragen van het medaillon (toen het nog een Horcrux was) deed me trouwens wel een beetje aan "the ring" van LOTR denken... net zoals de belegering van Hogwarts, hehe.

Ik vond het echt goed. Het gevoel van moedeloosheid tijdens het verblijf in de tent vond ik goed overgebracht, ik denk dat ik me precies hetzelfde voelde als Ron en Hermelien: teleurgesteld, nog steeds in afwachting tot Harry met een geniaal idee kwam... maar er gebeurde (bijna) niets dat tot progressie leidde. Ik vond Harry's magiegebruik zo ongelooflijk tegenvallen in het begin: het was voornamelijk Hermelien die alles deed, die kwam met een aantal staaltjes ware toverkunst: het magisch vergroten van haar tas bijvoorbeeld en ook zij was het aanvankelijk die alle veiligheidsspreuken rondom de tent uitvoerde. Dat Harry dit ook wel kon bleek later, maar in het begin had ik het idee dat Rowling vooral de nadruk legde op wat Hermelien kon en waartoe Harry niet in staat was (Ron hier even buiten beschouwing gelaten). Gelukkig veranderde dit later enigszins.
Verder heb ik er echt bewondering voor hoe Rowling zo'n verhaal in elkaar kan zetten, hoe alles in elkaar past en hoe alle subtiele hints in voorgaande delen op z'n plaats vallen. Aberforth bijvoorbeeld: ik had al eerder de theorie gehoord dat hij wel eens de barman van Hog's Head zou kunnen zijn, en door alle kleine stukjes informatie die Rowling in voorgaande delen heeft gegeven kon dit ook bijna niet anders. Toch wacht ze tot deel 7 om dit expliciet te vermelden, want pas daar gaat hij echt een belangrijke rol spelen. Indrukwekkend vind ik dat, hoe alles in elkaar steekt.

Tenslotte nog iets over de dood van Tonks en Lupin: het is jammer dat we niet weten hoe dit is gebeurd, maar aan de andere kant wel zo geloofwaardig dat het zich 'achter de schermen' afspeelde. Tijdens de dood van Fred dacht ik nog: het zal toch niet zo zijn dat Harry al zijn geliefden die zullen sterven ook daadwerkelijk zal zien sterven? Daar had Harry het veel te druk voor, leek me. Maar goed, het blijft natuurlijk triest. Hun zoontje Teddy zal wel heel veel voor Harry betekenen.
Oud 15-08-2007, 21:15
Verwijderd
Ik snap alleen nog niet zo goed het nut van die Elders Wand, aangezien je elk duel er mee zou moeten winnen is het nogal lame dat perkamentus grindelwald kon verslaan
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 01:39
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-08-2007 @ 22:15 :
Ik snap alleen nog niet zo goed het nut van die Elders Wand, aangezien je elk duel er mee zou moeten winnen is het nogal lame dat perkamentus grindelwald kon verslaan
dat was omdat grindewald nooit echt meester was van de elder wand, omdat hij hem gestolen, niet gewonnen had.
Oud 16-08-2007, 01:41
Verwijderd
Je kan er elk duel mee winnen, het hangt dus een beetje af van hoe je duel ziet, je kan bijvoorbeeld de duelleerclub-dingesen uit deel 2 nemen. Als je dan ineens een stun spell tegen je hoofd aankrijgt, zonder waarschuwing, of je wordt neergestoken zoals Herr Peverell himself, krijgt de wand een nieuwe eigenaar.

edit: Als Grindelwald nooit de eigenaar van die wand was geweest zou Gregorovitch dat nog steeds zijn, rest de vraag hoe Dumbledore de eigenaar werd ( != in bezit kreeg).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 01:47
mepsteen
mepsteen is offline
ik denk omdat de wand toch zich voegde naar dumbledore omdat hij de persoon die hem gebruikte pwnde (godver wat een tijdstip, CUT BACK ON THE COLA!)
Oud 16-08-2007, 02:10
Verwijderd
Wie hem gebruikt maakt helemaal niet uit. Het gaat om de eigenaar.

Gefeliciteerd btw etc.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Reem schreef op 15-08-2007 @ 10:12 :
Tenslotte nog iets over de dood van Tonks en Lupin: het is jammer dat we niet weten hoe dit is gebeurd, maar aan de andere kant wel zo geloofwaardig dat het zich 'achter de schermen' afspeelde. Tijdens de dood van Fred dacht ik nog: het zal toch niet zo zijn dat Harry al zijn geliefden die zullen sterven ook daadwerkelijk zal zien sterven? Daar had Harry het veel te druk voor, leek me.
Mee eens
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 17:31
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 16-08-2007 @ 02:39 :
dat was omdat grindewald nooit echt meester was van de elder wand, omdat hij hem gestolen, niet gewonnen had.
Ja, maar Harry had ook Draco's wand gestolen en niet echt "gewonnen". Toegeven, hij had met Draco moeten worstelen om hem te bemachtigen, maar langs de andere kant is het vreemd dat de Elder wand een nieuwe eigenaar erkent ook al was het een andere toverstok die overwonnen was...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 18:32
ps2martin
ps2martin is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-08-2007 @ 22:15 :
Ik denk dat het zo zit: in het sprookje is het een onverslaanbare wand. Maar ja, in het sprookje had de dood ook tijd om bij een brug te gaan staan wachten, dus erg waarheidsgetrouw is dat verhaaltje niet. Zoals Dumbledore uitlegt is het waarschijnlijker dat de 3 broers gewoon begaafde tovenaars waren. En daarom is de elder wand dus niet onverslaanbaar, maar gewoon erg krachtig. Daarom kon Dumbledore van Grinderwald winnen.

Al ben ik het er wel mee eens dat het raar is hoe Dumbledore de wand heeft kunnen winnen, aangezien hij en Grindelwald gelijkwaardig zouden zijn. (Al vond Dumbledore zichzelf iets beter, maar dat was voordat Grindelwald de Elder wand had)

Ik had ook gehoopt dat het duel tussen Harry en Voldemort dat van Dumbledore en Voldemort op het ministerie minstens kon evenaren in spreuk werk en nog beter, dat het zo mooi zou zijn als het legendarische duel tussen Dumbledore en Grindelwald. Maar de werkelijkheid is eigenlijk dus dat Harry nog niet half de tovenaar was die Dumbledore was... Technisch gezien dan, want zijn hart was dus puurder.

De puurheid van het hart brengt mij eigenlijk bij het volgende: is eigenlijk bekent of Dumbledore een moordenaar is? In zijn half-droom/half-dood zegt Harry tegen Dumbledore dat deze nooit iemand vermoord heeft als het niet hoefde, dus dat suggereert dat hij het (helaas) wel heeft gedaan. Weet iemand daar meer vanaf? Ik vind Dumbledore na dit boek echt 1 van de interessantste personen, die zou ook een een eigen boek moeten krijgen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 16-08-2007 @ 18:31 :
Ja, maar Harry had ook Draco's wand gestolen en niet echt "gewonnen".
Volgens mij omdat ie idd met hem 'gevochten' had. Dat Draco het ook echt door had, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 21:12
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het gevaar van de Elder Wand, wat Grindlewald waarschijnlijk parten heeft gespeeld net zoals het Voldemort uiteindelijk heeft gedaan, is dat de houder ervan zich onverslaanbaar waant, en daardoor gemakzuchtig wordt.
Zoals ze zeggen; 'Hoogmoed komt voor de val.'

Waarom de Elder wand Harry accepteert vind ik ook een beetje vergezocht, maar het lijkt me niet gek dat als een toverstaf al affiniteit heeft voor iemand, dan is dat eerder Harry dan Voldemort.
En het is niet zozeer dat Harry Voldemort verslaat omdat Harry op dat moment de ware eigenaar is van de Elder Wand, maar omdat Voldemort dat niet is.

Rest dus alleen de 'Reparo'-spreuk
Oud 17-08-2007, 09:42
ps2martin
ps2martin is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 16-08-2007 @ 22:12 :
En het is niet zozeer dat Harry Voldemort verslaat omdat Harry op dat moment de ware eigenaar is van de Elder Wand, maar omdat Voldemort dat niet is.

Rest dus alleen de 'Reparo'-spreuk
Daar ben ik het mee oneens. Harry had Voldemort niet kunnen verslaan als hij de eigenaar niet was, ook al was Voldemort dat ook niet. Voldemort was met deze staf net zo goed als met zijn eigen zei hij zelf, alleen nog niet beter. Dus Harry vocht tegen een Voldemort van normale sterkte, en daar had hij geen kans tegen. Het was doordat de Elder wand weigerde zijn eigenaar te doden, dat Harry kon winnen. Er trad eigenlijk weer een soort twincore achtige bescherming op.

En een reparo met de Elder wand is net als elke spreuk veel sterker, dus niet zo gek dat die schade ongedaan kan maken wat een andere wand niet kan.

Ben het er wel mee eens dat de manier waarop Harry eigenaar van het ding werd nogal vergezocht was en ook veel van het toeval afhing.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 10:11
Verwijderd
Citaat:
ps2martin schreef op 17-08-2007 @ 10:42 :
Voldemort was met deze staf net zo goed als met zijn eigen zei hij zelf, alleen nog niet beter.
als ik mij niet vergis 'miste' Voldemort toch steeds als hij vloeken op mensen afvuurde met de elder wand, in het grote gevecht? (dus niet alleen dat hij niet werkte tegen Harry, hij deed het gewoon tout court niet...) of ben ik nu completely confunded?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 11:47
ps2martin
ps2martin is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 17-08-2007 @ 11:11 :
als ik mij niet vergis 'miste' Voldemort toch steeds als hij vloeken op mensen afvuurde met de elder wand, in het grote gevecht? (dus niet alleen dat hij niet werkte tegen Harry, hij deed het gewoon tout court niet...) of ben ik nu completely confunded?
Dat hij miste aan het eind van het gevecht kwam volgens mij doordat Harry vrijwillig gestorven was om de rest te beschermen en net als toen Lily dit deed, bood dit een krachtige bescherming aan de mensen voor wie hij gestorven was. Daarom voelde Harry geen pijn van de crusio vloek nadat zijn lichaam "dood" was en kon Voldemort de rest niks meer doen. Maar daarvoor werkte de staf prima voor hem want Sneep zei dat hij Voldemort uitzonderlijke magie had zien gebruiken met de Elder wand, die daarop reageerde dat het zijn gewone magic was.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 12:56
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
ps2martin schreef op 17-08-2007 @ 12:47 :
Dat hij miste aan het eind van het gevecht kwam volgens mij doordat Harry vrijwillig gestorven was om de rest te beschermen en net als toen Lily dit deed, bood dit een krachtige bescherming aan de mensen voor wie hij gestorven was. Daarom voelde Harry geen pijn van de crusio vloek nadat zijn lichaam "dood" was en kon Voldemort de rest niks meer doen. Maar daarvoor werkte de staf prima voor hem want Sneep zei dat hij Voldemort uitzonderlijke magie had zien gebruiken met de Elder wand, die daarop reageerde dat het zijn gewone magic was.
Kan iemand mij even verklaren waarom hij geen pijn voelt, hij kan toch niet voor zichzelf sterven en dan bescherming hebben omdat hij toch niet dood ging
Oud 17-08-2007, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 16-08-2007 @ 18:31 :
Ja, maar Harry had ook Draco's wand gestolen en niet echt "gewonnen". Toegeven, hij had met Draco moeten worstelen om hem te bemachtigen, maar langs de andere kant is het vreemd dat de Elder wand een nieuwe eigenaar erkent ook al was het een andere toverstok die overwonnen was...
Jawel; Harry expelliarmust die staf uit Draco's klauwen geloof ik. Hetzelfde als wat Draco bij Dumbledore heeft gedaan. Dat is genoeg om te overwinnen

Citaat:
Fingon schreef op 17-08-2007 @ 13:56 :
Kan iemand mij even verklaren waarom hij geen pijn voelt, hij kan toch niet voor zichzelf sterven en dan bescherming hebben omdat hij toch niet dood ging
Misschien omdat die toverstaf al niet meer goed werkte, helemaal niet tegen Harry?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
ps2martin schreef op 17-08-2007 @ 12:47 :
oooohw ja! klopt! thanks
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 20:47
Verwijderd
Ik heb het boek net uit, en ik moet zeggen, het was een ervaring op zich.
Heb wel een beetje een leeg gevoel, en ook vond ik die epiloog erg jammer. Had liever gehad dat er meer geschreven werd over wat er vlak na Voldemorts dood gebeurde.

Minder:

- Hoe ze telkens ternauwernood weten te ontsnappen aan hun belagers door toevalligheden. vaak vond ik die dingen ook té verward. Alles gebeurt zo snel en zo chaotisch, en het was af en toe gewoon te spannend. En een beetje onrealistisch dat ze na zóveel uitstapjes naar gevaarlijke plaatsen nog steeds alledrie leven en ongedeerd zijn.
- The Deatly Hallows vond ik erg overbodig, zeker omdat ik de Horcruxes toch vooral als "hoofdthema'' zie, en die op zichzelf al voor genoeg verhaal en spanning zorgen. Bovendien vind ik heel dat gedoe met de Elder Wand veel te ingewikkeld, ook de manier waarop Harry toch weer niet doodgaat, en toch weer door allerlei krachten en veranderingen in magie weet te overleven. (Niet dat ik daar niet blij mee ben, maar Rowling wringt zich zo in allerlei bochten waardoor het allemaal zo gezocht overkomt)
- Ron en Hermione. Heel het boek lang zit je (ik, tenminste) te wachten op een romance, die al vanaf als ik het me goed herinner vanaf boek 3 aan het broeien is. Een zoen, op een raar moment, op een rare manier, zonder verdere tekst en uitleg, is wat we krijgen. Ik had erg gehoopt dat er nog een bladzijde gewijd zou worden aan hun liefde. (Misschien zit ik dan te veel op een romannetje te wachten, maar toch, het zijn twee hoofdfiguren)

Verder moet ik het even laten bezinken. Het boek heeft me laten huilen, laten juichen, en af en toe vond ik het zo spannend dat ik stiekem weleens 2 pagina’s verder keek om te zien of (vooral) Ron nog leefde.

Oh, en: waar zijn de Dursleys gebleven? Zij hadden best even terug mogen komen, en (hoe Disney dat ook is) Harry een beetje credit geven voor wat hij gedaan heeft.

En: Jammer dat Harry de Avada Kedavra-spell niet gebruikt heeft, maar dat Voldemort doodging door de uitgemolken weerkaats-truuk.

Laatst gewijzigd op 31-08-2007 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
En: Jammer dat Harry de Avada Kedavra-spell niet gebruikt heeft, maar dat Voldemort doodging door de uitgemolken weerkaats-truuk.
Nou, dat vond ik juist wel charmant. Het zou toch jammer zijn als Voldemort van Harry een moordenaar maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:42
Fingon
Fingon is offline
Ik denk niet dat veel mensen dat als een moord zouden hebben gezien, iedereen was het er over eens dat Voldemort de dood verdiende
Ik ben wel teleurgesteld dat hij dood ging eigenlijk, volgens Dumbledore waren er toch veel dingen die erger waren dan dood, die hadden hem moeten overkomen
Oud 03-09-2007, 20:02
Krynn
Krynn is offline
Die zijn 'm ook overkomen...hij heeft geen volledige ziel meer.
Oud 04-09-2007, 09:35
Verwijderd
Ik vind die tekeningen echt niet boeiend... ze doen me absoluut niet denken aan de sfeer van de verhalen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 14:55
ps2martin
ps2martin is offline
Ik vind die tekeningen eigenlijk wel erg vet. Ze zijn wel anders dan hoe het in mijn hoofd eruit ziet maar vet nevertheless.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:40
Flowtje
Flowtje is offline
Vooral "Always..." van Snapesnogger is geniaal. <3
Oud 05-09-2007, 14:09
Verwijderd
Ik heb 't boek eindelijk uit en ben er zeer van gecharmeerd. Ik had meer duisterheid verwacht, en toch nog meer quest-achtige dingen, maar ik ben zeer tevreden met hoe het daadwerkelijk ging.
Fijne afsluiting
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:03
ps2martin
ps2martin is offline
Wat zijn trouwens dan de ergere dingen dan de dood waar Dumbledore het steeds over heeft? Dood gaan met een verscheurde ziel is het denk ik niet, want dat is nog steeds de dood. Misschien gek door moeten leven zoals de ouders van Nevill? Maar daar is verder niks magisch aan ofzo. Heeft iemand een idee?
Oud 06-09-2007, 11:13
Sketch
Sketch is offline
De afwezigheid van liefde. Lijkt me. Daar draaide het hele gedumbledore toch om?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 12:55
pino123
pino123 is offline
kan iemand mij vertellen wat de voorkant van het boek moett voorstellen? Ik vind het maar lelijk http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...8&Section=BOOK
Oud 06-09-2007, 13:05
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
kan iemand mij vertellen wat de voorkant van het boek moett voorstellen? Ik vind het maar lelijk http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...8&Section=BOOK
Juch, lelijke cover idd. Ik neem aan dat ze het stukje bedoelen als Harry, Ron en Hermione uit Gringrotts ontsnappen op de rug van de draak. Maar erg duidelijk is het niet...
Oud 06-09-2007, 13:13
pino123
pino123 is offline
oooooooh ja je hebt gelijk. Echt afschuwelijk. Dan vind ik de engelse kinderversie cover nog wel meevallen in vergelijking met deze
Oud 06-09-2007, 15:27
Verwijderd
Ik vind de Engelse kinderversie echt heel erg lelijk Ik vind covers zonder personen echt beter, met gewoon een paar objecten bijvoorbeeld.
De Nederlandse versie vind ik ook niet mooi, maar wel mooier dan de Engelse.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:37
yavanna
yavanna is offline
Lijkt me die blinde draak ja ^^ maar ik vind het ook totaal niet mooi Engelse kinderversie ook niet trouwens
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 19:44
Verwijderd
oh jak jak jak de Nederlandse covers zijn allemaal mottig, maar deze slaat toch alles hoor

en ik vind de Engelse kinderversie-covers prachtig, trouwens
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 11:55
Verwijderd
Ik ben maar weer eens helemaal vooraan begonnen met de serie. Nu vielen me twee dingen op:

In The Goblet of Fire komt een stukje voor waarin Voldemort geholpen wordt met het krijgen van een nieuw 'lichaam'. Dit is op de begraafplaats, als Harry vastgebonden is aan het graf van de vader van Voldemort. Voordat dit gebeurt is hij nog een klein pakketje, als een baby. Volgens mij is dit hetzelfde als Harry ziet in het gesprek met Dumbledore in boek 7, toch?

Ik vroeg me trouwens nog af of er ergens iets gezegd wordt over de opa's en oma's van Harry. Weet iemand dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten