Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar we dwalen af... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar nogmaals: we dwalen af... |
![]() |
|||
Citaat:
Vroege islamitische bronnen hadden het al over het uitroeien van de mannen van de Banu Qurayza stam, waarbij hun vrouwen en kinderen tot slavernij veroordeeld werden en executies van mensen die hem bespotten na de verovering van Mekka. Aangezien deze bronnen eerder een positiever beeld van Mohammed zouden willen geven dan negatiever, zullen deze zaken waarschijnlijk wel plaats hebben gevonden en zijn er misschien wel nog minder frisse zaken weggelaten. Citaat:
||
Citaat:
Geschiedeniskundig bezien komt het er gewoon op neer wat je gelooft want er kan niets met zekerheid gezegd worden. Wat Mohammedcritici die van leer trekken met ''onbetrouwbare bronnen'' in mijn ogen alleen maar lachwekkend maakt. Waar baseren zij zich dan op?!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @T_id of je verdiept je even in de achtergrond. De mekkanen voerden sowieso een zeer onrechtvaardig bewind. Zij waren het die de oorlog verklaarden, maar ze hebben er spijt van gehad en ze traden allemaal toe tot de Islam. Ook na zijn dood bleef dat zo. Maar het is natuurlijk lekker bashen zonder enige verdieping. ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De post van Promillage is wellicht nog vreemder in het licht van recente anti-homoseksuele uitlatingen van Promillage op Seksualiteit, maar goed, als iemand pedofilie goed wil praten dan mag dat voor mijn part. Ik zie niet wat er raar aan is om iemand te voorzien van het adres van een actiegroep die zijn/haar punt ondersteund. Ja, het klinkt compromitterend, dat de profeet Mohamed zijn belangen anno 2007 door een vereniging als Martij behartigd ziet, niet? Maar daarvoor moet men niet naar mij wijzen, dat roept Promillage over zichzelf af door seks met kinderen te vergoeielijken door te stellen dat een pedofiel een nobele man was. Roep dan niet van die gekke dingen en erken gewoon dat Mohamed een pedo en een misdadiger was. Zweer eventueel religie af terwijl je er mee bezig bent. Een zeer gezonde ontwikkeling kan ik je verzekeren.
Laatst gewijzigd op 07-10-2007 om 10:54. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE=Eric Berger;26128839]Promillage heeft helemaal niet over pedofilie gesproken.[QUOTE]Een pedofiel een nobel en deugdelijk man noemen maakt het daar wel degelijk toe. Je kunt een dergelijk kinderen misbruikend monster onmogelijk als positief zien, zonder zijn kindermisbruik eerst expliciet en duidelijk af te keuren en duidelijk te maken dat het een monster was, maar er X en Y positief punt te noemen is.
Een beetje zoals je zegt "Het naziregime was een verschrikking, maar opmerkelijk genoeg wel een die grote infrastructurele investeringen deed in een tijd waarin niemand dat deed." in plaats van te zeggen "Het naziregime was helemaal fantastisch".
|
Verwijderd
|
Wat Eric Berger en Promillage zeggen.
Het is duidelijk dat meneertje hier boven geen kennis van zaken heeft. Wel een hoop dappere uitspraken hoor.. *kuch* Je gooit alle deuren die leiden naar eventuele discussies op slot want he, wie wil jou nog serieus nemen of serieus ingaan op dergelijke leugenachtige beweringen?? |
![]() |
||
Citaat:
Als je net als ik zou willen stellen dat de koran, de hadiths etc grote onzin zijn, prachtig, het verwerpen van religie is een teken van intellectuele sterkte. Maar als je de islam wilt erkennen, dan zul je ook de inhoud daarvan moeten erkennen. Inhoud zoals het feit dat Mohamed een pedofiel was. Ik herinner me nog dat ik een paar maanden geleden schreef dat ik me niet kon onttrekken aan de indruk dat discussiëren met moslims volstrekt zinloos is, omdat ze toch altijd op de persoon zullen spelen, en voor hun geloof zelfs de inhoud van dat geloof zullen ontkennen. Deze indruk is onderhand nog driemaal bevestigd met deze discussie. Wellicht heeft Wilders zelfs wel gelijk als je zo'n opstelling respectloze en agressieve opstelling krijgt. Kenjiro, Promillage, Kuise Keizerin, heeft Wilders niet gewoon gelijk over moslims? Hoezeer ik ook tegen Wilders ben, bevestigen jullie namelijk wel alles dat Wilders ooit gezegd heeft. Is het dan toch waar? Zo niet, waarom dan deze discussie?
|
Verwijderd
|
T_ID, als jij een discussie wilt verzieken, door maar gewoon de islam te bashen als je "argumenten" op zijn. Dan kan ik het me voorstellen dat mensen niet zoveel zin hebben om met je te discusseren. Ik vind het dan ook terecht dat Promillage een topic heeft geopend op M&M over jou. Of je disscusseert normaal, of je doet het gewoon niet. Maar Promillage verwijzen naar stichting Martijn, als zij de profeet Mohammed een nobele man vind, is onfatsoenlijk. En dan hoef je niet te schreeuwen dat de forummoslims o zo agressief zijn, want dat is onzin. En stem lekker op Wilders, niemand ligt er wakker van. Dankje voor het verzieken van de discussie
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het vrij duidelijk is dat jullie beiden nogal op de persoon spelen, dus laten we dat alsjeblieft niet blijven doen. Wat T_ID probeert te zeggen is dat er in de geschriften staat dat Mohammed een pedofiel was. En met dit gegeven in je achterhoofd, kun je natuurlijk als weldenkend mens niet blijven volhouden dat Mohammed een nobel mens was.
Clear as water. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zou een pedofiel wachten met het consumeren van zijn huwelijk met een kind? T_ID rukt verbanden uit de context en verwacht dat iedereen, zelfs moslims, hetzelfde beeld van de profeet Mohammed hebben als hij. En nog belangrijker: het was niet relevant. Het werd puur gezegd om de discussie te verzieken. Niemand hoeft de profeet een nobele man te vinden. Voor mij (en veel moslims) is hij dat echter wel en als je mij beticht van sympathie hebben voor pedofilie, ben je onfatsoenlijk bezig. Ik zie de profeet namelijk niet als pedofiel (hij is mijn voorbeeld), sterker nog ik keur pedosekualiteit sterk af. En dat weet T_ID ook, maar toch doet hij het.
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar dit alles laat eens te meer zien dat jij alleen maar bezig bent met op de man spelen, niet alleen met mij, maar met alle anderen die niet jouw mening delen. Nu zijn we alweer minstens 4 postings kwijt aan jouw wangedrag in plaats van aan het discussieonderwerp. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Eric Berger. T_ID heeft ook helemaal niet beweerd dat Promillage het over pedofilie had. Hij geeft alleen maar aan dat hij/zij, door Mohammed nobel te noemen, dus eigenlijk een pedofiel nobel noemt. Aangezien voor T_ID dit geldt: Mohammed = Pedofiel. Promillage zegt: Mohammed = Nobel Hieruit volgt dan natuurlijk: Pedofiel = Nobel. Gewoon een simpele vergelijking hoor. Overigens moet ik toegeven dat ik niets, maar dan ook niets weet van de Islam en de geschriften. Maar mocht wat T_ID waar zijn (bron?) dan ben ik het natuurlijk helemaal met hem eens. Laatst gewijzigd op 09-10-2007 om 04:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet ook niet hoe het zit met het seksuele verleden van Mohammed, maar had die niet een vrouw van een jaar of 40 voordat hij dat meisje onder zijn hoede nam? En staat er in de Koran of andere geschriften dan dat Mohammed met dat meisje naar bed ging? Volgens mij trouwde hij met haar om haar te kunnen beschermen, is het niet? Ik weet het niet, maar ik kom er rond voor uit. T_ID maakt mensen voor pedo-lover uit. |
![]() |
|
Het is totaal niet waar. Daar is namelijk helemaal niets over bekend, alleen dat een huwelijk met haar aanging om politieke redenen. Alleen zijn eerste vrouw heeft hij uit liefde getrouwd en die was stukken ouder dan hem. Hij heeft ook nooit iets dergelijks gepromoot.
Leugens die sowieso niet hard vallen te maken en dan moet ik me maar voor pedo lover uit laten schelden?Nee tegen zulke retoriek heb ik geen zin om in te gaan.Puur Islambashen en verdachtmakingen is het.Wat moet ik met een pedolink ![]() Ook dat hij met droge ogen durft te beweren dat ik iets homo gerelateerds op Seksualiteit heb gepost. Wat ik dus zeker niet heb gedaan. Zulke persoonlijke aanvallen( die totaal niet waar zijn) zou bevorderlijk zijn voor de discussie? Discussier normaal of niet dan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet dus echt niets van de Islam, en dat geef ik ook toe. Ook kom ik amper op Seksualiteit. Maar als T_ID inderdaad alles aan het verzinnen is, dan denk ik dat het beter is om hem gewoon te negeren.. >_> |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo ken ik veel Christenen die resoluut blijven volhouden dat de Bijbel het woord van God is, en daarom 100% op waarheid berust. Echter wanneer ze je meer gaat vragen, blijkt dat ze sowiesi niet geloven dat de aarde pas een paar duizend jaar bestaat. Ook ken ik pas één Christen (en een niet al te snuggere, obviously) die gelooft dat Eva letterlijk uit een rib van Adam is ontstaan. 'Het gebruik van verschillende interpretaties' wordt hiervoor vaak als argument gegeven, maar waar het eigenlijk op neer komt is dat ze alles altijd zó interpreteren dat het voor hen het beste uitkomt en deze interpretaties veranderen bij veel mensen bijna dagelijks, zo lijkt het. Ik ben het hierin ook met je eens, maar ik denk het vrij onmogelijk is om hier iets aan te doen. Zelfs een betonhamer zou dit er niet uit kunnen rammen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En onderbouwing noem jij spam? Dat verklaart een hoop.. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Verder is wat Mohammed gepreekt zou hebben nou net de vraag, laat staan dat hij te allen tijde z'n eigen uitspraken in de praktijk uitvoerde. Daarom zijn z'n acties tegen de Banu Qurayza ook zo interessant. En nee, je kunt niet veel 'met zekerheid' zeggen, maar dat is vooral nadelig voor de mensen die stellig overtuigd zijn van het volstrekt zuivere karakter van Mohammed. Je maait zo het gras onder je eigen voeten vandaan als je kritiekpunten wilt tegenspreken. Citaat:
Citaat:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#005.058.234 http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#005.058.236 http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#007.062.064 http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#007.062.065 http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#007.062.088
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|