Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2007, 22:46
Swlabr
Swlabr is offline
Some Like it Hot

Dat einde is echt leuk.

8/10.
Oud 20-10-2007, 06:29
Verwijderd
Citaat:
Some Like it Hot

Dat einde is echt leuk.

8/10.
<3.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 10:26
Verwijderd
Citaat:
ja maar wel ietwat traag, zeker als je niet van de traagheid van nederlandse films bent. hij is overigens wel hilarisch en heel erg mooi
Vergeleken met Duska kan het alleen maar meevallen. Ik heb er ontzettend veel goede reacties over gehoord en wilde m ook zien toen 'ie in de bioscoop draaide, maar het schoot er bij in op een of andere manier. Staat wel zeker nog op mijn lijstje dus.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 10:31
DanielC
DanielC is offline
Night at the Museum Heerlijk. Heb er erg veel plezier aan beleeft.
Oud 20-10-2007, 10:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Chasing Liberty Oh. Mijn. God.

Ik heb eigenlijk best wel een hekel aan Mandy Moore, met haar irritante pruillip. Maar dat viel nog best mee in deze film. Ik was ook wel erg in de stemming voor zo'n nietszeggende romkom. En verder kon ik Matthew Goode wel waarderen natuurlijk

5,5/10
Oud 21-10-2007, 10:29
Magican
Magican is offline
Eternal sunshine of a spotless mind

Ja, goede, goede film. Past in het rijtje Requiem for a dream en Donnie Darko.
9/10

Die Blechtrommel

Vreemde film. En dan niet leuk vreemd. Vreemd vreemd. En ook heel vreemd met wat ze dat jochie allemaal laten doen. Ik weet dat het film is, maar het is ooit een keer gefilmd. En dan heeft dat jochie dus echt die handelingen moeten doen. Is niet echt ethisch vind ik.

5/10
Oud 21-10-2007, 10:38
Verwijderd
Wing Chun, sheisse als ik wist dat hij in het duits was genasynchroniseerd, had ik hem niet op VHS gekocht. Zelfs het gekreun tijdens de gevechten was nagsynchroniseerd. En telkens als Michelle Yeoh een coole move deed of werd geraakt, zei ze "oink" "oink", kut Duitsers . Verder was het wel een oké kung fu film. 3/5
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Vreemde film. En dan niet leuk vreemd. Vreemd vreemd. En ook heel vreemd met wat ze dat jochie allemaal laten doen. Ik weet dat het film is, maar het is ooit een keer gefilmd. En dan heeft dat jochie dus echt die handelingen moeten doen. Is niet echt ethisch vind ik.

5/10
Die is inderdaad knettergek. Maar het had toch ook wel wat, vond ik toen ik hem ooit zag. Mooi tijdsbeeld.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 12:24
Moustache
Moustache is offline
Lake Placid.
Wat een kutfilm :')
Oud 21-10-2007, 12:36
Swlabr
Swlabr is offline
Fight Club

Lekker onvoorspelbare en goede film.

8.5/10.
Oud 21-10-2007, 12:42
Suey
Suey is offline
Tideland Een beetje vreemd, maar ook wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 17:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Tideland Een beetje vreemd, maar ook wel mooi.
Ik heb em nog steeds maar half gezien. Heb eigenlijk niet zo'n zin ok de andere helft te gaan kijken
Oud 21-10-2007, 19:13
Verwijderd
Ik heb Heaven nog eens gekeken omdat ik er een analyse van moet schrijven, en ik ben erachter gekomen dat mijn dvd toch écht een ander einde heeft dan zou moeten. Bedankt bol.com
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 19:57
Menahem
Menahem is offline
2001: A Space Odyssey

W T F
Oud 21-10-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
2001: A Space Odyssey

W T F
http://www.kubrick2001.com/
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 20:54
Menahem
Menahem is offline
Toffe site!
Ik had 2001 al even snel op IMDB bekeken, maar kubrick2001.com geeft een heldere uitleg.
Of eigelijk geeft het nog meer stof tot nadenken

Super film, was echt even flabbergasted toen hij afgelopen was!
Oud 22-10-2007, 09:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Alligator - 6/10

Gewoon een onschuldig horrorfillmpje. Met heel aardige effecten.

28 Days Later - 8/10

Maar weer eens uit de kast gehaald. Afgezien van de de laatste tien minuten ofzo is het een zeer gave film, verreweg de beste die Danny Boyle tot nu toe gemaakt heeft.

Nou ja, Sunshine is misschien een redelijke tweede.
Oud 22-10-2007, 14:53
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
verreweg de beste die Danny Boyle tot nu toe gemaakt heeft.

Nou ja, Sunshine is misschien een redelijke tweede.
Wat vind je niet goed aan Trainspotting?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 15:04
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Paprika

leuk en vooral mooi gemaakt, zeker dat ik deze nog wel een paar keer wil zien

Trade

Films met een boodschap hebben vaak niet veel meer te bieden dan alleen die boodschap, daar leg ik me na het zien van deze film maar definitief bij neer. Als ik iets over een onderwerp wil weten ga ik voortaan toch maar een docu kijken

11th hour

maar niet zo'n docu, haast propaganda dit.
Zitten goeie punten in, vooral het kijken naar de zaak op cultureel en economisch vlak. Verder kan het ook geen kwaad wetenschappers op een groot doek dingen horen zeggen waar ik zelf vroeger om werd uitgelachen
Maar nee, voor de rest vond ik het vooral een slechte zaak dat het standpunt van de film geen resultaat is van de informatie, maar dat voor het maken van de docu de conclusie al vast stond en dat ze er een verhaal voor hebben gezet. Ook heb ik geen idee wat leonardo daar aan het doen was, kreeg bijna jeuk van hoe het allemaal net niet lekker liep. Ook heb ik een beetje moeite met de stijl van docu maken die in de VS heel normaal is, maar als europeaan toch een beetje over komt als het mooi verkopen van een mening

Voor de rest nog films gezien die ik al te vaak heb gezien, maar die me blijven vermaken(primer, die hard en nog wat zooi)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 15:06
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
u gaat me niet beweren dat jij niets niet goed vind aan trainspotting.
meestal kan ik Dinalfos zijn mening niet uitstaan, maar wel prettig dat het erg overrated trainspotting eens word aangepakt
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 16:51
Uice
Uice is offline
Dinalfos houdt ervan op enigzins verkapte wijze duidelijk te maken welke films hij overgewaardeerd vindt.

Inosensu: Kôkaku kidôtai/Ghost in the shell 2: Innocence

De combinatie van duidelijke CGI en meer traditioneel ogende animatie vind ik niet zo geslaagd. Los van elkaar ziet het er allebei uitstekend uit, maar samen klopt er gewoon iets niet. Desondanks heeft de film zeker een aantal mooie beelden, en een redelijk interessant verhaal waarin de aloude discussie over het onderscheid tussen mens en machine weer flink aan bod komt, met een stortvloed aan citaten.
Oud 22-10-2007, 16:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Re: Duska

Wat is nou de laatste fatsoenlijke film die Jos Stelling gemaakt heeft? Ik zou het het niet durven zeggen.
Oud 22-10-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Re: Duska

Wat is nou de laatste fatsoenlijke film die Jos Stelling gemaakt heeft? Ik zou het het niet durven zeggen.
Ik heb geen idee. Ik ben nog een echte nitwit wat films betreft (als in, ik zie er wel veel, maar weet er niks van) en regisseurs ken ik al helemaal niet. Het was dus het eerste was ik (bewust) van Stelling zag.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Precies wat ik dacht.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 23:13
Verwijderd
Ot:

Corpse bride
Aardig. Beetje jammer van al die talenten.

Evening
Aardig. Beetje jammer van al die talenten.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 11:26
Rooster
Rooster is offline
Clerks:
wel aardig, Jay en Silent Bob zijn leuk,
en sommige grapjes zoals de salsa Jaws waren best leuk.
maar zonder het verhaal hoe het is gemaakt mee te rekenen vind ik het een matige film
3/5
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 17:30
DanielC
DanielC is offline
the killing
zelig
manhatten
Oud 23-10-2007, 19:36
Verwijderd
A Few Good Men

Omdat ik alleen maar losse stukjes heb gezien ervan, besloot ik hem maar eens helemaal te kijken. Ondanks de drama en het soms overdreven acteerwerk van Cruise (hoe hij 'dronken' speelt is echt waanzinnig slecht) maar het verhaal is wel boeiend en Jack Nicholson steelt de show als harde grofgebekte opperbevelhebber van de US Navy (ofzo).

7/10
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 11:00
Verwijderd
Half moon. Ik was er helemaal stil van (af en toe). Heel mooie beelden, prachtige muziek en een vrij grappig verhaal. Ja, gewoon een erg goede film. (Al is het wel iets waar je van moet houden denk ik, het zal niet iedereen bevallen.)
8/10
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 11:25
Verwijderd
Tiger on beat 2, oke HK film, 3/5
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:23
Verwijderd
Trade

Op zich wel een goede film, maar af en toe wel een beetje erg over-sentimenteel. Vooral het einde, al had dat erger gekund Wat ik dan wel mooi vond was vooral de muziek en de manier waarop het gefilmd was.

7/10
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:54
Magican
Magican is offline
Corpse Bride

Voorspelbaar en NBC is echt stukken beter. Toch heb ik me wel vermaakt.

6.5/10

Fucking Amal

Ik snap dus niet dat iedereen dit zo'n geweldige film vindt.

5.5/10
Oud 24-10-2007, 19:26
Verwijderd
Azur en Asmar. Een animatiefilm (met mn broertje naar het filmhius, hoi hoi). Irritante nacynchronisatie (op een toon alsof kinderen automatisch debielen zijn) een verhaal zoals dat te verwachten is bij een kinderfilm (à la: werk samen, heb geen vooroordelen en samen alles eerlijk delen), maar wel prachtige vormgeving.
7/10
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 22:24
Verwijderd
Citaat:
the killing
zelig
manhatten
Wat vond je van Zelig en Manhattan?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 03:11
Verwijderd
Sicko

1-0 3-0 voor Michael Moore. Op een duidelijke manier laat hij zien hoe verrot het health care systeem in de VS is. Vooral de beelden vanuit Canada en Engeland spreken voor zich;

Wanneer twee mensen met een zieke baby het ziekenhuis in Engeland verlaten, vraagt Michael Moore.
- "How much did they charge you for the baby?"
"...I'm sorry?"
- You gotta pay before you get out of here, right?
"...No. This is National Health Service...You know...It's not America."

Die man en vrouw kijken elkaar aan en schieten dan in de lach. De minachting voor Amerika's gezondheidszorg is aan hun gezichten af te lezen. Hoe treffender kan de kritiek zijn? Geniaal!
Deze film doet me maar weer eens realiseren hoe schofterig dat hele regeringszooitje (en de pharmaceutische industrie) daar is.

8/10

Laatst gewijzigd op 25-10-2007 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 07:59
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Wat vond je van Zelig en Manhattan?
Oh, wacht. Verkeerde topic. Ik heb die gekocht. Zelig nog niet gezien, andere 2 zijn wel goed.
Oud 25-10-2007, 08:19
Verwijderd
Resident Evil: Extinction

Op zich wel een vermakelijke film. Wel een erg hoog Day of the Dead meets Mad Max gehalte, maar desalnietemin best goed te doen Leuke over de top actie en mooie shots zo nu en dan.
Alleen jammer dat er geen enekele verklaring wordt gegeven over waar Jill Valentine opeens heen is, noch dat Leon Kennedy en Chris Redfield er nog steeds niet in voor komen.

7/10
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 08:51
Verwijderd
...And Justice for All (1979)

Met Al Pacino als advocaat, die -naast een aantal zaken- ook een rechter moet verdedigen tegen een aanklacht van verkrachting en mishandeling. Pacino is wel erg goed, maar het is altijd even wennen om hem in zijn jonge jaren te zien, toen ook zijn stem nog niet zo grauwig was. De slotscène liet wel de Pacino zien zoals we hem nu kennen: een denderende speech.

Desondanks is de film zelf maar matig. Het drama rondom de beschuldigde rechter is prima, maar de film gaat teveel in op zaken met andere cliënten van Pacino en onnodige komische scènes (zoals een helikoptervlucht die bijna verkeerd afloopt), die de vaart uit het verhaal halen.
En dan die muziek, godallemachtig. Ik weet nou niet of ze de film zijn tijd ver vooruit was of dat het gewoon slecht was, maar de cheesy jaren '80-deuntjes vlogen me om de oren.

6/10

Laatst gewijzigd op 25-10-2007 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:15
Verwijderd
Shrek the Third

Mooie 3D-animatie hoor, maar verder niets nieuws. Het is een reeks uitgekauwde en clichématige popcultuur-grappen die vaak niet eens zo heel grappig zijn. Tuurlijk zijn er enkele lachmomenten, maar ik heb het allemaal inmiddels wel gezien.

Oh, en domme soundtrack. Van die bekende liedjes (Live and let die) of 'coole' liedjes zoals bij de aftiteling, waarop iedereen tot overmaat van ramp nog mee gaat zingen en dansen, arrgh.

5/10
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 12:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Rob Zombie's Halloween - 2/10

Kuh-ristus, wat een poepfilm. De vermenselijking van Michael Myers maakt het geheel niet beter, omdat het hele punt van het oorspronkelijke personage nu juist is dat zijn slechte (?) jeugd helemaal niets te maken heeft met zijn kwaadaardigheid. Michael is gewoon een afgezant van het "grote kwaad" en zijn lichaam fungeert vermoedelijk slechts als host. Helemaal duidelijk en zeker wordt dat echter nooit en dat was (mede) de kracht van het origineel.

Ik begrijp wel dat Zombie's film een alternatieve kijk op het verhaal wil bieden, maar ik vind het toch jammer dat hij van Michael een doodgewone seriemoordenaar maakt. Vooral ook omdat alles zo saai, oninventief en plichtmatig uitgewerkt wordt. Malcolm McDowell is daarnaast natuurlijk geen goede vervanger van Donald Pleasence. En de nieuwe Laurie deugt ook voor geen meter.

De visuele stijl en het botte geweld krijgen van mij nog wel een puntje, want dat is natuurlijk altijd leuk. Maar geen redmiddel.
Oud 26-10-2007, 11:49
Chimera
Chimera is offline
Alles is liefde

Bewijst dat Carice van Houten 's Neerlands beste actrice van dit moment is, en dat Kim van Kooten een erg goeie scenarioschrijver is. Erg goeie rollen verder van Michiel Romeyn, Daan Schuurmans, Thomas Acda, Anneke Blok en Wendy van Dijk. Teksten waren goed (heb het haar van m'n zak gelachen), de verhalen waren goed, soms schrijnend maar toch met een happy end.

Must-see voor iedereen, en als 'ie op DVD is met engelse ondertiteling ook de film om aan vrienden uit het buitenland te laten zien om zo het fenomeen "sinterklaas" eens voor altijd duidelijk te maken.

9.0/10
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 11:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Gisteravond natuurlijk even Serendipity gekeken.
Ik werd er blij van
Oud 26-10-2007, 13:52
Haligh
Haligh is offline
control.

9/10

PUNT
Oud 26-10-2007, 18:34
Verwijderd
In her shoes
Ik moet altijd huilen bij de film. En dat vind ik heel aardig, want het is ook echt op van die momenten dat er net een treurig muziekje ingefaded (nee, dat is geen woord nee) wordt en de filmmaker het er echt om doet! En ik trap er altijd in.

Volle maan
Lachwekkend slecht. Hoewel ik Chantal Janzen wél echt tenenkrommend vind, die is ook echt niet leuk in haar slechtheid.

You've got mail
Een stukje.
Lieve film, en ik wil ook zo'n boekwinkeltje. En dat ie dan niet gesloten wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 22:40
niña
niña is offline
Alles is liefde

En ja ik vond 'm leuk en lief en grappig. Op Valerio na dan.
Oud 26-10-2007, 23:42
Uice
Uice is offline
Shoot 'em up

Dit is waar film voor bedoeld is. Heel erg vet. Gave held, gave bad guy, leuk verhaal en vooral heerlijke actie. Het enige jammere was die overbodige informatie over het verleden van onze helden, waar verder ook geen fuck mee gedaan werd. Dat snapte ik niet. Verder klopte gewoon alles.

<3/10

Laatst gewijzigd op 27-10-2007 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 07:19
DanielC
DanielC is offline
Cross of Iron Geweldig. Door en door Peckinpah. Het geweld is met een prachtig soort van ritme in beeld gebracht, en al zijn vaste themas komen ook weer langs. Laat Saving Private Ryan maar eens mooi links liggen, en ga lekker voor Cross of Iron.

Ying hung boon sik Ja, ook hier heb ik me prima mee vermaakt. Maar is John Woo niet gewoon een Peckinpah kloon? Maar dat maakt allemaal niet zo uit, want de film was super cool.
Oud 27-10-2007, 11:50
Verwijderd
Shoot 'em up
Drie kwartier naar een film als deze kijken vind ik leuk, daarna word het me te al snel te veel. Clive Owen is fijn om naar te kijken en Paul Giamatti was grappig maar zou zich imo niet moeten lenen aan dit soort projecten. Belluci zag er aardig verlept uit. Niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 12:24
Verwijderd
Deadly Weapons
Briljantste film ooit
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Deadly Weapons
Briljantste film ooit