![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
De VVD heeft oud-minister Rita Verdonk uit de fractie gezet. Aanleiding zijn Verdonk's uitspraken afgelopen maandag op een diner in Utrecht. http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...30907_vvd.html Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen zouden je een stuk makkelijker serieus nemen als je dat soort opmerkingen achterwege laat. Dergelijke ad hominem opmerkingen zijn gewoon enorm kansloos, en je grijpt veel vaker naar deze middelen dan een tijd terug. Lijkt alsof je wanhopig begint te worden. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat nou 'ad hominem' opmerkingen? Vragen waarom een partij populistisch is en puur slechte standpunten inneemt vanwege onderbuikgevoelens, puur en alleen omdat die partij jouw ideologie niet deelt, zoals T_ID deed, is gewoonweg absurd, abnormaal en erg dom. Je ziet mij bijvoorbeeld niet zeggen dat alle standpunten van de VVD alleen op onderbuikgevoelens gebaseerd zijn, puur en alleen omdat ik het niet eens ben met de ideologie van de VVD. Maar lees nou eens voor de grap terug: T_ID vraagt letterlijk: "Als het gaat over "Alle vrouwen zijn inferieur" van de SGP, dan kost het je geen moeite de conclusie eraan te verbinden dat het nergens op slaat en dat die partij debiel is. Waarom heb je zo'n barrière dan bij de PVDA of de SP opeens wel?" Dit is gewoon zó absurd en niet waar, dat je er niet meer fatsoenlijk op in kan gaan. Nou zal Kazet wel weer scherp reageren door te zeggen: "jij-bakken", maar als we het toch over ad hominem aanvallen hebben: Citaat:
Van een mede-forummer kreeg ik dit privé-bericht over T_ID: Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Verder mocht ze elke kritiek leveren op VVD standpunten die ze wilde, en mocht ze meedoen aan fractieoverleg om dat standpunt te bepalen (in tegenstelling tot Yildirim die eruit is gezet omdat het dictaat van Marijnissen onaantastbaar en niet voor rede vatbaar is) dus wat dat betreft hebben we het daar over een geheel andere situatie. Heck, Verdonk had er lak aan op een manier dat ranzig was. Elke gelegenheid (en 1 dorp verder wonende heb ik er een aantal mogen aanschouwen) te baat om Rutte en de progressieve VVD af te branden zonder mogelijkheden tot verzoening en samenwerking te bieden. Het was een puur waardeoordeel. En niet alleen zij, maar ook het campagneteam deed dat. Ook waarschijnlijk de reden waarom geheel 'per ongeluk' een aanstormend talent van Verdonk opeens in de krant stond naar aanleiding van tentamenfraude die ze op de universiteit pleegde. Citaat:
Volstrekt rationele argumenten.
|
Jami is uit de PvdA geknikkerd omdat hij de islam de rug toekeerde, en niet onder stoelen of banken stak dat hij de afkeuring die hem daarom en deel viel niet op prijs stelde. Dat ligt bij het moslimdeel van de bevolking nogal gevoelig, (nestbevuiling) en laat dat nou net een belangrijk deel van het electoraat van de Pvd A(llochtonen) zijn...
Die jongen wordt fysiek bedreigd vanwege een prive beslissing die niemand kwaad doet, en die lafbekken van de PvdA zijn alleen maar bang voor stemmenverlies. Ook als dat betekent dat ze daarom grondrechten als (wel of geen) godsdienstvrijheid moeten laten vallen. Ik krijg daar een hele vieze smaak van in mijn mond, en ik heb spijt van ale keren dat ik op Ome Wim heb gestemd. Edit: en dat PM verhaal over T_ID: jongens, nemen jullie dit forum niet een heel klein ietsiepietsie te serieus? |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Jami is uit de PvdA geknikkerd omdat hij in ging tegen de lijn van de PvdA. Ja, Mohammed vergelijken met Hitler doe je maar bij een extreem-rechtse club, maar niet bij een linkse partij; dat lijkt me niet zo gek. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-11-2007 om 18:51. |
![]() |
||||||
Citaat:
Dat is puur populisme. De PVDA heeft zelfs geen principes als mensen fysiek worden aangevallen om hun overtuiging. Als jij door een groep neonazi's half dood wordt geslagen vanwege je politieke mening, kan jij hetzelfde verwachten, als neonazi's een aardig deel van de PVDA stemmen zouden leveren. Wil jij geasocieerd worden met een partij die zo weinig geeft om personen en hun vrijheid? Citaat:
Welke lijn bovendien? Die van geen kritiek mogen uitoefenen over de islam? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het spreekt echter boekdelen dat ze het überhaupt ooit als standpunt hebben gehad.
||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rutte haalt uit: Luisteren of ophoepelen maandag 11 juni 2007 08:00 VVD-leider Mark Rutte is het gedoe binnen de partij beu en eist dat fractieleden zich met hun eigen taken bezighouden. http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst.../artnr/156076/ Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je hebt weer het echte punt heerlijk weten te omzeilen. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Het is tegen de wet te beweren dat iemand geen mensen mag schofferen, laat staan dat de PVDA dit als punt mag hebben, nog los van het feit dat Ehsan Jami niet schoffeerde, en er geen 1 miljoen mensen aanstoot aan namen. Citaat:
Bovendien heeft Yildirim nooit ingestemd met geen kritiek mogen uitoefenen. Bij mijn weten hoeven SP bestuuders en leden geen eed van trouw te zweren aan de Grote Leider, en mogen ze die alsmede zijn besluiten, bekritiseren naar believen. Had Yildirim nu een waardeoordeel gegeven zoals Verdonk deed, dan was het iets anders geweest, maar zijn verwijdering was gewoon puur andere politieke meningen de kop indrukken. Een staaltje van wat komen gaat als kortzichtige mensen op hen blijven stemmen en ze ooit in een regering komen.
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De PVDA interesseerd dat echter niet. Want wie bij moslims niet goed ligt, moet eruit. Stel je voor dat die moslims de PVDA er de schuld van geven dat ze het recht op vrij meningsuiting niet beknotten. Ze zouden zomaar op iets anders kunnen gaan stemmen.
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Anyway, mijn punt lijkt me vaak genoeg duidelijk gemaakt, niet? ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Niet bestaande mythes kan en mag men uiteraard zoveel affakkelen als men wil. Niemand kan daar aanstoot aan nemen, want het gaat niet over hen. Doen mensen dat toch, dan hebben ze dus te lange tenen, en dat is geheel en al hun probleem. Citaat:
Dat was precies mijn verwijt aan hun adres, schaamteloos populisme zonder ruggegraat of principes. Citaat:
B - Geen 1 miljoen
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
B- Tell someone who cares |
![]() |
||
Citaat:
Als jij weer eens je anti-rechtse vuil gaat spuien kan ik echter hoogstens meewarig het hoofd schudden. Ik kan immers geen aanstoot nemen aan dingen die niet over mij gaan. Hetzelfde laken een pak voor Ehsan Jami. Zijn uitspraken beledigden geen enkele moslim. Zelfs niet de enige moslim waar het over ging, want bij mijn weten heeft Mohamed nooit aangifte gedaan van belediging. Ja, dat sommige mensen hysterisch zijn over hun geloof en altijd en overal aanstoot aan nemen, dat is hun probleem, niet dat van Ehsan Jami.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is nu net waar jij de mist ingaat: jij denkt voor anderen te kunnen bepalen wat normaal is en niet. Maar droom lekker verder ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Een belediging moet persoonlijk gericht zijn, anders is het geen belediging. Als iemand aanstoot neemt aan het feit dat zijn godheid of profeet of historische figuur of Roodkapje of welke persoon of welk beginsel of dan ook die hij bewondert, dan is dat geen belediging. Dan is het alleen maar aanstoot en dat mag.
Dat blijft maar moeilijk te begrijpen voor mensen met lange tenen. Het gevoel dat die persoon erbij heeft, bij die aanstoot, is wellicht onaangenaam, je trekt het je wellicht aan, het voelt misschien als een peroonlijke aanval, maar dat is het niet. Het is nog geen reden om het onder de strafrechtelijke noemer belediging of laster of smaad te scharen. Zo breed is dat artikel niet. Je hoeft in het dagelijks leven niet over eieren te lopen uit angst een groepering of een persoon te schofferen. Dat is een onaanvaardbare beperking van de vrijheid van meningsuiting. Er bestaat geen "recht om niet geschoffeerd te worden in je overtuiging". Er bestaat wel een recht om die overtuiging aan te hangen en uit te dragen, godsdienstig of niet, wat natuulijk helemaal geweldig is, (dat vind je niet in alle landen ter wereld!) , maar verder gaat de wettelijke bescherming niet. Ieders overtuiging kan namelijk in beginsel alle anderen schofferen die daar aanstoot aan nemen, omdat het haaks staat op hun eigen ideeen, en daar kunnen we dus niet aan beginnen. Die lange tenen hou je maar een beetje in. Tja. Dat is de keerzijde van je eigen overtuiging mogen aanhangen en uitdragen. Dat heeft natuurlijk wel zo zijn beperkingen, en ook die vind je in de wet. Je mag met je overtuiging geen strafrechtelijke voorschriften schenden. Oproepen tot geweld of dood en verderf of bedreiging, dat mag niet. Vandaar dat die Blut und Boden jongens illegaal bezig zijn. En datzelfde geldt voor de jongens die Ehsan Jami hebben mishandeld. Het is wellicht vanuit hun overtuiging gebeurd, maar hun recht om die uit te dragen en te praktiseren wordt beperkt door dezelfde wet die ook henzelf bescherming biedt tegen mishandeling. Ehsan mag ze niet in elkaar slaan, maar hij mag wel zeggen dat hij hun overtuiging maar helemaal niks vindt. Je mag hier van alles zeggen, het is dat slaan waar we moeite mee hebben. :-) |
![]() |
|||
Citaat:
Ehsan Jami kan onmogelijk iemand beledigen door de profeet Mohamed een barbaar te noemen, behalve Mohamed zelf, en uit die richting zijn nog geen klachten bekend. Citaat:
Waar blijft "Albayrak molenaar!!11" eigenlijk? Of is het fulltime-anti-circuit opeens door zijn inspiratie heen?
||
Citaat:
Kwestie van de klok wel hebben horen luiden, maar die klepel niet kunnen vinden. Oh, en die plaatjes die hieboven staan: dat mag dus gewoon. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Vergeet niet te vermelden dat Albayrak oorlogsmisdadigers (in dat geval een Oegandees militielid) toelaat, maar anderen in volstrekte willekeur vanwege de verdenking van lidmaatschap van een eenheid die oorlogsmisdaden pleegde (de Servische De Schorpioenen) afwees.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Verdonk weggepest. Verwijderd | 13 | 17-10-2007 20:42 | |
Verdonk uit VVD-fractie gezet door Rutte Verwijderd | 142 | 20-09-2007 16:37 | |
Rapport over Schipholbrand Mark Almighty | 192 | 25-10-2006 15:38 | |
De kwestie Hirsi Magan #2 Relief | 500 | 16-05-2006 23:36 | |
Felle kritiek op PvdA-oproep tot verzet MissCzechMeOut | 52 | 08-02-2004 14:32 |