Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2008, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het vreselijk dat alles zo gerekt wordt! Na twee kandidaten reclame en dan steeds die filmpjes voor er gezongen wordt en dan gaan ze ook nog twee keer tussen de kandidaten zitten om te praten.
En het ergste is nog de reclame bij de uitslag. De eerste twee uitslagen van de live-shows was dat nog niet, nu is er opeens reclame!
Ik kijk altijd op internet, dan sla ik alles over behalve de liedjes zelf en af en toe het jurycommentaar

Citaat:
Ik ben trouwens echt compleet a-muzikaal, dus daar zal het wel door komen, maar hoe kan je nou precies horen of iemand vals zingt of zuiver (zoals bij Mirjam werd geconstateerd)? Ik weet echt totaal niet waar ik op moet letten en heb ook geen referentiekader, dus ik weet dat nooit. Helder eens op voor mij, aub
Dat is net zoiets als kleuren proberen uit te leggen aan iemand die blind is, geloof ik. Je hoort het of niet. Er zijn bepaalde harmonieën in muziek (en, vergis je niet, die zijn tenminste deels cultureel bepaald). Een C-akkoord bestaat bijvoorbeeld uit een C, E, en G. Als jij dan in plaats van een G iets tussen een G en een Gis in gaat zingen, is het vals. Het is gewoon niet op de toon.

Net alsof iemand in een bepaald patroon moet lopen, telkens op de zwarte vakjes, en hij gaat er telkens net naast staan. Of niet binnen de lijntjes kleuren. Tenenkrommend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2008, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Dat is net zoiets als kleuren proberen uit te leggen aan iemand die blind is, geloof ik. Je hoort het of niet. Er zijn bepaalde harmonieën in muziek (en, vergis je niet, die zijn tenminste deels cultureel bepaald). Een C-akkoord bestaat bijvoorbeeld uit een C, E, en G. Als jij dan in plaats van een G iets tussen een G en een Gis in gaat zingen, is het vals. Het is gewoon niet op de toon.

Net alsof iemand in een bepaald patroon moet lopen, telkens op de zwarte vakjes, en hij gaat er telkens net naast staan. Of niet binnen de lijntjes kleuren. Tenenkrommend.
Ja maar ik kan best onderscheid maken tussen tonen, dus de blind-vergelijking gaat niet op. Ik ben ervan overtuigd dat het best te 'leren' valt, als ik maar weet waar ik op moet letten, dat ik dingen kan vergelijken en zeggen 'daar zit 't hem in'. Anders gaat het echt aan mijn neus voorbij. Moet je nu echt audiofiel zijn?
Overigens, als iemand nou een bestaand nummer zingt, bijvoorbeeld dus Total Eclipse of the Heart, en zij zingt het met enkele andere noten ipv de originele, maar wél zuiver, dan wordt dat geen vals genoemd toch? Want liedjes kun je wel in andere toonhoogtes en met enkele toonvariaties zingen, zolang het maar klinkt...

Ik voel trouwens met je mee bij dat niet binnen de lijntjes kleuren. Vroeger deden klasgenootjes dat ook, argh
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ik kan best onderscheid maken tussen tonen, dus de blind-vergelijking gaat niet op. Ik ben ervan overtuigd dat het best te 'leren' valt, als ik maar weet waar ik op moet letten, dat ik dingen kan vergelijken en zeggen 'daar zit 't hem in'. Anders gaat het echt aan mijn neus voorbij. Moet je nu echt audiofiel zijn?
Het begrip "vals" is zeer moeilijk uit te leggen. Het is niet zo dat je het verschil tussen zuiver en vals kunt leren door dingen te lezen, je moet je gehoor trainen.

Citaat:
Overigens, als iemand nou een bestaand nummer zingt, bijvoorbeeld dus Total Eclipse of the Heart, en zij zingt het met enkele andere noten ipv de originele, maar wél zuiver, dan wordt dat geen vals genoemd toch?
Klopt

Citaat:
Want liedjes kun je wel in andere toonhoogtes en met enkele toonvariaties zingen, zolang het maar klinkt...
Klopt gedeeltelijk. "zolang het maar klinkt" is natuurlijk subjectief. Zo zijn er veel mensen die dissonante klanken "niet vinden klinken", maar dit betekent niet dat het vals is (laatst nog een hele discussie over gehad met een vriend). Het gaat om de afstand tussen de tonen. Tussen twee zuivere tonen zit een bepaald aantal hertz, alles wat daar tussenin zit heet vals. Nu, bepaalde afstanden tussen tonen zijn wel zuiver, maar klinken toch niet "mooi" samen, dit noem je dissonant.

En ja, als je gehoor goed getraind is, hoor je, als je twee tonen die bij elkaar niet zuiver zijn speelt, "zwevingen".

Hmmz, ik denk niet dat je veel wijzer wordt van mijn geleuter.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Het begrip "vals" is zeer moeilijk uit te leggen. Het is niet zo dat je het verschil tussen zuiver en vals kunt leren door dingen te lezen, je moet je gehoor trainen.

Klopt

Klopt gedeeltelijk. "zolang het maar klinkt" is natuurlijk subjectief. Zo zijn er veel mensen die dissonante klanken "niet vinden klinken", maar dit betekent niet dat het vals is (laatst nog een hele discussie over gehad met een vriend). Het gaat om de afstand tussen de tonen. Tussen twee zuivere tonen zit een bepaald aantal hertz, alles wat daar tussenin zit heet vals. Nu, bepaalde afstanden tussen tonen zijn wel zuiver, maar klinken toch niet "mooi" samen, dit noem je dissonant.

En ja, als je gehoor goed getraind is, hoor je, als je twee tonen die bij elkaar niet zuiver zijn speelt, "zwevingen".

Hmmz, ik denk niet dat je veel wijzer wordt van mijn geleuter.
Ja hoor, prima te volgen wat je zegt. Maar ja, ik zou dus niet kunnen horen of een toon nou 440 Hz. is of bijv. 450 Hz. Althans, niet zonder de 440 als referentietoon. Dus als ik 450 Hz los zou horen zou ik niet kunnen zeggen of dat zuiver is. Idd, wat je zegt, mijn oren zijn niet getraind daarin.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Ja hoor, prima te volgen wat je zegt. Maar ja, ik zou dus niet kunnen horen of een toon nou 440 Hz. is of bijv. 450 Hz. Althans, niet zonder de 440 als referentietoon. Dus als ik 450 Hz los zou horen zou ik niet kunnen zeggen of dat zuiver is. Idd, wat je zegt, mijn oren zijn niet getraind daarin.
Maar als je dat zou kunnen heb je een absoluut gehoor! Of kan je dat ook niet als de tonen na elkaar worden gespeeld?

Kijk, als het al een hele tijd helemaal stil is en er wordt ineens een toon gespeeld, zou ik niet kunnen zeggen wat voor toon dat is en of ie zuiver is (absoluut gehoor). Maar als er in een muziekstuk ineens een valse noot wordt gespeeld hoor ik dat zeker wel.

Overigens, een absoluut gehoor heb je of je hebt het niet. Daar valt moeilijk/niets aan te trainen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Maar als je dat zou kunnen heb je een absoluut gehoor! Of kan je dat ook niet als de tonen na elkaar worden gespeeld?

Kijk, als het al een hele tijd helemaal stil is en er wordt ineens een toon gespeeld, zou ik niet kunnen zeggen wat voor toon dat is en of ie zuiver is (absoluut gehoor). Maar als er in een muziekstuk ineens een valse noot wordt gespeeld hoor ik dat zeker wel.

Overigens, een absoluut gehoor heb je of je hebt het niet. Daar valt moeilijk/niets aan te trainen.
Nja, ik kan dus wel zeggen welke toon hoger of lager is als twee tonen na elkaar worden gespeeld, alleen niet direct of het zuiver is of niet. En dat laatste zou dus wel getraind moeten kunnen worden.

En nee, ik heb dus geen absoluut gehoor, slechts relatief ;P
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:04
Verwijderd
Weet je wat, help me onthouden en dan doe ik zaterdag gewoon een paar keer voor, eventueel met piano Ik kan het je misschien wel laten horen. Uitleggen via de computer is helemaal moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:06
Verwijderd
Citaat:

Niet hélemaal waar, denk ik. Ik heb op zich geen absoluut gehoor, geloof ik, maar als ik een tijd veel met muziek bezig ben, kan ik wel... eh hoe leg je dat uit, als iemand een noot speelt op een piano achter mijn rug, kan ik dan zeggen "dat is een G!" en dan klopt het meestal ook wel Maar dat is niet iets wat ik altijd kan, en ik dénk ook niet met elk instrument (heb het alleen nooit geprobeerd met andere).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat, help me onthouden en dan doe ik zaterdag gewoon een paar keer voor, eventueel met piano Ik kan het je misschien wel laten horen. Uitleggen via de computer is helemaal moeilijk.
Ik kan me herinneren dat je het al eens hebt laten horen bij jou thuis, alleen dat is niet blijven hangen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Niet hélemaal waar, denk ik. Ik heb op zich geen absoluut gehoor, geloof ik, maar als ik een tijd veel met muziek bezig ben, kan ik wel... eh hoe leg je dat uit, als iemand een noot speelt op een piano achter mijn rug, kan ik dan zeggen "dat is een G!" en dan klopt het meestal ook wel Maar dat is niet iets wat ik altijd kan, en ik dénk ook niet met elk instrument (heb het alleen nooit geprobeerd met andere).
Hmm ja, daarom had ik voor de schuine streep ook moeilijk gezet... Ik weet het ook niet helemaal zeker. Mijn vader kan het ook redelijk en heeft het ook niet altijd gekunt, dus het is zeker wel een beetje te trainen, maar iemand die écht een absoluut gehoor heeft kan dat al vanaf het eerste moment waarop hij/zij gehoord heeft hoe een A,B,C enz.. klinkt
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 12:12
geen punt :|
geen punt :| is offline
Die Mirjam heeft iets heel aparts in haar stem, een soort randje aan haar stem dat haar een totaal eigen geluid geeft. Echt geweldig gewoon die stem en hopenlijk weet ze dat nu zelf.

Bas is en blijft vervelend en die Neil met z'n scheve bekkie mogen ze ook naar huis sturen. Om het dan nog maar niet over Nigel te hebben. Who the fukc is Ollie?

Charlene blijft mijn absolute favoriet, maar Nikki is deze week boven Nathalie uitgestegen en 2e in m'n achting.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Die Mirjam heeft iets heel aparts in haar stem, een soort randje aan haar stem dat haar een totaal eigen geluid geeft. Echt geweldig gewoon die stem en hopenlijk weet ze dat nu zelf.

Bas is en blijft vervelend en die Neil met z'n scheve bekkie mogen ze ook naar huis sturen. Om het dan nog maar niet over Nigel te hebben. Who the fukc is Ollie?

Charlene blijft mijn absolute favoriet, maar Nikki is deze week boven Nathalie uitgestegen en 2e in m'n achting.
Ollie is die geek die er vorige week uitging en nu wat met Tiffany heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 17:42
Uice
Uice is offline
Die Neil, is die nou ook lid van die familie waarvan een paar jaar geleden alle zonen meededen? Met die vader die de namen van zijn kinderen niet kon onthouden?

Laatst gewijzigd op 08-01-2008 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Die Neil, is die nou ook lid van die familie waarvan een paar jaar geleden alle zonen meededen? Met die vader die de namen van zijn kinderen niet kon onthouden?
Dat laatste kan ik me niet meer herinneren, maar wel dat al die zonen meededen ja.
En die vader en Neil hebben volgens mij ook meegedaan als duo aan X-factor.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 10:07
Altijd al een minkukel gevonden die vader van Neil. Hij won een of andere B-artiesten wedstrijd op de Tros.

@ N00dles: duhh, zo'n manneke vergeet ik niet snel hoor, maar vond de uitspraak van Erik wel humor
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 23:09
Skilly
Skilly is offline
Nee Natelie was bij de audities al me nummer 1 en nu nog steeds. Als ze keihard zingt bij de grens van net niet schreeuwen awesome
Oud 13-01-2008, 15:31
Wat een kut kinderen die SMS-ers. Vorige week Asnat, nu Mirjam... terwijl Nigel, Bas en Tiffany er nog gewoon in zitten. Of ik was zelf stom om te denken dat het om zangkwaliteit ging.

Volgende week zal Nikki er dan wel uit vliegen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 16:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wat een kut kinderen die SMS-ers. Vorige week Asnat, nu Mirjam... terwijl Nigel, Bas en Tiffany er nog gewoon in zitten. Of ik was zelf stom om te denken dat het om zangkwaliteit ging.

Volgende week zal Nikki er dan wel uit vliegen
Dat is inderdaad wel stom van je, na zoveel Idols-series moet je beter weten

Echt heel heel heel jammer dat Mirjam eruit is. Ik vond haar één van de besten en ook één van de leukste persoonlijkheden; gewoon normaal!

Bas vind ik bloedirritant, hij vindt zichzelf een overwinnaar door op-2-na er niet uit te liggen. Gelijk al praatjes dat hij het gezeik met die kruk zat was. Jongen, ken je plek. Je bent een van de slechtsten. Wat Gordon aan zijn oren mankeert weet ik trouwens ook niet, maar ik was het weldegelijk met Erik eens.
Oud 13-01-2008, 19:52
zeep007
zeep007 is offline
Het is iedere Idols hetzelfde liedje. Iedereen zit te zeuren over dat de goede zangers weggaan, en het ligt allemaal aan de pubers die meer smsen.

Een idool moet in principe beide (nouja, een iig ) hebben, en daarom zitten die ouwe pauline, nikki, nathalie enzo er ook nog in. Asnat maakt gewoon geen indruk, net als Mirjam. En Bas gaat er heus nog wel uit.

Ps. Madonna kan ook niet zingen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 20:39
foefighter
foefighter is offline
nathalie is goed maar ik begin me soms te ergeren aan iets wat in haar stem zit dat beetje afgeknepen niejng op het einde van elke zin ofzo
Oud 13-01-2008, 20:48
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Wat Gordon aan zijn oren mankeert weet ik trouwens ook niet, maar ik was het weldegelijk met Erik eens.
Eerlijk gezegd denk ik dat Gordon probeerde te doen wat hij later bij Neil ook deed: zeggen dat het goed was, zodat het publiek er niet op ging stemmen. In dat stuk van Bas zaten totaal nog geen 3 zuivere noten, dat moet Gordon ook gehoord hebben. Gezien het commentaar in eerdere liveshows heeft hij namelijk echt wel verstand van muziek.

En ja dat die drie gasten er nog in zitten snap ik echt niet. Athans ik snap het wel gezien het Breezer publiek, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Maarja dat is Idols nu eenmaal.
Oud 14-01-2008, 09:23
Me-ke
Me-ke is offline
en ze zeggen steeds van de meisjes stemmen
maar meisjes stemmen toch juist ook wel op meisjes
ik kan me goed voorstellen dat meisjes wel flink wat respect hebben voor nathalie ofzo

echt gaaaaaf optreden van haar! alleen stoorde ik me beetje aan haar haar, maargoed..
neil zong echt SLECHT "holding on" die HOLDING. die was zooo mega niet prettig...

mirjams liedje was saai.
dus ja, dan krijg je dit. wel jammer ja, zij is leuker dan een bas of een neil
nigel had wel verdiend om te blijven itt vorige keren
en ik vind tiffany leuk, kan er ook niks aan doen..
Oud 14-01-2008, 12:33
Sasz
Sasz is offline
bas en neil zijn allebei zo ontzettend slecht, niet normaal joh. Echt zonde dat de meiden er dan eerder uit vliegen, want ze verdienen het allemaal om verder te komen dan die slechte jongens! mag toch hopen dat ze de volgende keer eruit vliegen!
Oud 14-01-2008, 13:47
Verwijderd
Nathalie uit Idols 4, die grote kans maakt om een nieuw Nederlands popidool te worden waarvan 'posters boven bedjes' zullen hangen belazert de kijker. Mevrouw is namelijk al een gearriveerde artiest.

Op YouTube zijn al diverse videoclips te vinden en ook haar albums zijn al lang en breed te koop. Voor een platencontract hoeft Nathalie het dan ook niet te doen, sterker nog, ze staat al onder contract bij platenmaatschappij WestCoast Studios. In haar geboorteland Kongo is ze nog steeds een grote ster. Ook won ze in 2002 de 'African Music Award' voor beste nieuwkomer. Zes jaar geleden vluchtte Nathalie naar Duitsland om in Nederland te belanden.

Of dit uitgroeit tot een rel moet worden afgewacht. Wel zal RTL een rel kunnen gebruiken, aangezien de kijkcijfers stagneren rond de miljoen kijkers.

http://www.youtube.com/watch?v=_-HuGDyzh2g&eurl
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Nathalie uit Idols 4, die grote kans maakt om een nieuw Nederlands popidool te worden waarvan 'posters boven bedjes' zullen hangen belazert de kijker. Mevrouw is namelijk al een gearriveerde artiest.

Op YouTube zijn al diverse videoclips te vinden en ook haar albums zijn al lang en breed te koop. Voor een platencontract hoeft Nathalie het dan ook niet te doen, sterker nog, ze staat al onder contract bij platenmaatschappij WestCoast Studios. In haar geboorteland Kongo is ze nog steeds een grote ster. Ook won ze in 2002 de 'African Music Award' voor beste nieuwkomer. Zes jaar geleden vluchtte Nathalie naar Duitsland om in Nederland te belanden.

Of dit uitgroeit tot een rel moet worden afgewacht. Wel zal RTL een rel kunnen gebruiken, aangezien de kijkcijfers stagneren rond de miljoen kijkers.

http://www.youtube.com/watch?v=_-HuGDyzh2g&eurl
Ze heeft toch nooit ontkend dat ze een artiest was daar? Dus ze liegt niet. Bovendien zitten we hier in Nederland. Ze wil een Nederlands popidool worden. Dan kan je al best wel een plaatje hebben verkocht of een wedstrijdje hebben gewonnen in Afrika.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 17:59
DanielC
DanielC is offline
Die Nigel en Neil, die horen er toch niet meer in! En die Bas is helemaal een wrede draak. Ik kijk eigenlijk nooit, maar zaterdag moest ik meekijken. Het gaat toch gewoon om Charlene en die negerin (weet haar naam even niet)?
Oud 14-01-2008, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ze heeft toch nooit ontkend dat ze een artiest was daar? Dus ze liegt niet. Bovendien zitten we hier in Nederland. Ze wil een Nederlands popidool worden. Dan kan je al best wel een plaatje hebben verkocht of een wedstrijdje hebben gewonnen in Afrika.

Omdat ze bij idols een contract moest ondertekenen waar instaat dat ze geen platen contract mag hebben
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze bij idols een contract moest ondertekenen waar instaat dat ze geen platen contract mag hebben
Oh ok
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:58
Crimson
Crimson is offline
Hmm, Nikki echt jammer dat Nigel niks presteert, hij was wel mijn favoriet. Nu gaat het tussen Charlene, Nikkie en Natalie.

En tja, Mirjam was gewoon saai, net als Asnat. Helaas, alhoewel ik Neil en Bas ook vreselijk vind.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 20:11
Verwijderd
Ik krijg jeuk van het thema, maar ik moet zeggen; van het optreden van Nikki moest ik wel even slikken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 00:04
Nikki jeetje.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 16:23
Noddy
Noddy is offline
Ik vind Charlene heel goed, maar ze is nogal saai. Ik ben voor Nathalie en Nikki!!
Oud 20-01-2008, 16:26
Verwijderd
Eindelijk Bas eruit!

Ja, Nikki, Charlene en Nathalie.. ik gun het hen alledrie eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 18:07
Boebsie
Boebsie is offline
Pfff echt wat zat ik er naast met Nikki, ik dacht dat die chick geen gas kon geven!
Lol maar gister liet ze pas echt zien wat haar capaciteit is, niet normaal.....
Behalve dat ze heeft bewezen een uitmuntende technische zangeres te zijn, heeft ze een unieke sound met een waanzinnige overgang van hees naar scherp.

Wat heel cool is aan deze idols dat het een gevecht wordt tussen stijlen, want technisch staan ze al aan de top! (met top bedoel ik die 4 bitches, want ik vind dat Pauline er ook bij hoort).

Benne benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 18:44
Verwijderd
Ik vind Charlene drie keer niks, eigenlijk.
Ze zingt prima hoor, maar ik vind er geen zak aan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 20:39
Verwijderd
Ik vind het jammer dat je geen tegenstemmen uit kan brengen... Ik snap zooo niet dat die Neil er nog in zit.. vervelend ventje.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 20:52
Lynne
Lynne is offline
Ik ben net 2 weken terug van 4 maanden in Noorwegen en heb daar de Noorse Idols gevolgd... dus ik toen ik net terug was hier ook maar eens Idols kijken... ik viel echt bijna van m'n stoel van het ongelofelijke verschil zeg. Bij de Noorse konden de laatste 10 allemaal gewoon zingen, iig niet dat het constant vals gaat ofzo, maar hier echt jemigdepemig wat zingen sommigen vals en slecht zeg.
Oud 20-01-2008, 22:33
Verwijderd
Ik vond Nikki altijd maar een beetje stom met dat neusringetje, snapte niet waarom iedereen haar zo geweldig vond (oke, ze kan goed zingen hoor maar ze heeft de 'look' niet echt).. maar woooooooow afgelopen zaterdag was ze wel echt érg goed. Al die reacties ook, een staande ovatie van de jury.. Respect voor Nikki

Laatst gewijzigd op 20-01-2008 om 23:20.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 22:39
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja die is in korte tijd heel wat beter geworden en dat zit hem toch voor een groot deel in de aankleding. ik had voor idols ook zoiets van 'meuh' maar wat mij betreft mag ze nu wel voor een eerste plek.
Oud 20-01-2008, 22:54
Verwijderd
neil moet er uit
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 22:55
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
die vader is een alien, iehhhh.
Oud 20-01-2008, 22:58
Verwijderd
Hij zingt echt VALS
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 10:19
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Ik vind het jammer dat je geen tegenstemmen uit kan brengen... Ik snap zooo niet dat die Neil er nog in zit.. vervelend ventje.
ja dat snap ik ook echt niet! ik stem dan idd liever tegen mensen, dan voor. Of dat de jury eerst 2 mensen aanwijst die het slechtst van de avond (of geheel) zijn en dat de kijker dan moet stemmen wie er blijft/gaat. lijkt me een veel beter idee!
of laat ik het zo zeggen: een veel eerlijker spel. want dat die drie jongens zover zijn gekomen is echt waardeloos en dan vooral neil.... sukkel!
Oud 21-01-2008, 11:13
Anika
Citaat:
ja dat snap ik ook echt niet! ik stem dan idd liever tegen mensen, dan voor. Of dat de jury eerst 2 mensen aanwijst die het slechtst van de avond (of geheel) zijn en dat de kijker dan moet stemmen wie er blijft/gaat. lijkt me een veel beter idee!
of laat ik het zo zeggen: een veel eerlijker spel. want dat die drie jongens zover zijn gekomen is echt waardeloos en dan vooral neil.... sukkel!
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je niet tegen kunt stemmen, het gaat toch om de mensen die wél je muziek kopen, niet om de mensen die het niks vinden.
Hoewel het wel vervelend is dat er op deze manier steeds van die slechte zangers in blijven.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:27
Verwijderd
Tiffany en Neil moeten en gaan er uit! Ik vind J. Kaagman zo'n hondenkop hebben
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:33
Verwijderd
Oh man, ik kan echt niet kiezen. Nikki vind ik nog steeds het leukst denk ik, haar hele uitstraling en haar stem is fantastisch. Maar Nathalie, Pauline en Charlene zijn alledrie ook erg goed. Allemaal in verschillende stijlen, inderdaad - Charlene doet jazzy muziek geweldig, de beheersing en timing, wow. Nathalie is gewoon indrukwekkend, wat ze ook doet - strontirritant als ze praat, ze komt enorm aanstellerig over, maar op het podium stáát ze er gewoon, daar hoef je niks meer aan te doen. En Pauline heeft m.i. de mooiste stem, naast Nikki dan, heerlijk om naar te luisteren.

Ja nee echt ik vind deze Idols heel leuk Die anderen moeten er wel allemaal uit maar deze vier mogen van mij allemaal winnen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 14:12
Noddy
Noddy is offline
Tiffany eruit!! Fijn, ik kan haar echt niet uitstaan...
En ik ben nog steeds fan van Nikki en Nathalie! Ik vond Nathalie gister echt geweldig!
Ik snap trouwens niet waarom Gordon de keuze van Charlene zo slecht vond. Ik vond het een gaaf nummer, en ze deed het supergoed!
Oud 27-01-2008, 18:50
Rachel
Rachel is offline
Nikki
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 18:52
Verwijderd
Nja, Gordon vond de keuze ongeschikt, wat een gezeik. Het is een race, niemand IS nog Idol. Ik vind dat je dus gewoon iets mag kiezen waarmee je je skillz kan tonen. De muzieksmaak van het publiek staat op de tweede plaats. Je zou in principe alles moeten kunnen zingen zolang je daarmee alles van jezelf kunt laten zien.
Echt slap dat ze daar zo op hameren en haar goede zang en performance zo naar onderen schuiven.

Nikki was ook weer geweldig, Pauline ook. Sja, ik vond niemand echt slecht (zelfs Neil niet ), alleen Nigel pakte idd niet (al vond ik het niet zo slecht gezongen als de vorige keren).

Overigens moet ik wel zeggen dat ook ik sommige keuzes slecht vond: Blue - One Love (wtf? wie? heb je het thema Britpop, kies je één of ander kutboybandje...Of Sugababes, of ene Engelse X-Factor winnares? Kom op zeg, waarom van die ééndagsvliegen, doe eens iets wat meer sporen heeft nagelaten!)

In het rijtje 'ook leuk deze keer':
- Jerney die geen spier verrekt als Gordon haar opmerking 'Wendy's dochter' noemt.
- Gordon's lelijke schoenen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 19:02
Verwijderd
Citaat:

Overigens moet ik wel zeggen dat ook ik sommige keuzes slecht vond: Blue - One Love (wtf? wie? heb je het thema Britpop, kies je één of ander kutboybandje...Of Sugababes, of ene Engelse X-Factor winnares? Kom op zeg, waarom van die ééndagsvliegen, doe eens iets wat meer sporen heeft nagelaten!)
Maar dat is wat Gordon bedoelt, het is commercieel dus dan is het goed. Ik vond Charlene ook veel leuker met haar Jamiroquai, maar de meeste mensen die kijken, kennen het gewoon niet en daarom gaan ze misschien minder op haar stemmen. Iedereen kent de Sugababes en Blue, dus dan is het herkenbaar en dus leuker en dus meer stemmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten