Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2007, 14:30
Clemenzia
Clemenzia is offline
Prima plan , spellen zoals manhunt 2 mogen ze best verbieden. Dat is echt geen spel meer. Shockeren om te schockeren, daar is het merendeel hier toch wel tegen, gezien de reacties op Wilders' uitspraken op dit forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2007, 17:02
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Prima plan , spellen zoals manhunt 2 mogen ze best verbieden. Dat is echt geen spel meer. Shockeren om te schockeren, daar is het merendeel hier toch wel tegen, gezien de reacties op Wilders' uitspraken op dit forum.
Je vind het spel niet leuk dus. Dan hoef je anderen hun pleziertje niet weg te nemen.

Het blijft entertainment, ook al is het shock entertainment. Speel niet de moraal ridder, mensen spelen wel wat ze willen. Natuurlijk, kleine kindertjes moeten dit spel niet in handen krijgen. Maar daar heb je ratings voor.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 17:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik stel voor zaalvoetbal te verbieden. Het is ten slotte voetbal voor watjes. Balletje trappen om het balletje trappen. De watjesversie van een spelletje is iedereen toch wel tegen.
Oud 29-11-2007, 18:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Heb je wel meer van het spel gezien of gelezen? En mogen mensen van 18+ niet zelf weten of ze het willen spelen of niet? Moeten we dan ook maar hele geweldadige films en boeken verbieden?
Ik heb persoonlijk niet zoveel behoefte aan manhunt, doe mij maar een zelda of mario. Maar ik ben echt tegen dit soort cencuur. Je bent volwassen, dus je kan zelf wel kiezen en het is niet aangetoont dat er mensen vermoord oid worden door computerspelletjes.
Oud 29-11-2007, 21:43
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
........................................ ..________
....................................,.-‘”...................``~.,
.............................,.-”.................................. .“-.,
.........................,/........................................ .......”:,
.....................,/........................................ ..............\,
.................../........................................ ...................,}
................./........................................ ..............,:`^`..}
.............../........................................ ...........,:”........./
............../.....__................................. ........:`.........../
............./__.(.....“~-,_..............................,:`..... ...../
.........../(_....”~,_........“~,_.................. ..,:`........_/
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../
...,,,___.\`~,......“~.,................ ....`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(..... .;_,,-”
............/.`~,......`-...............................\....../\
.............\`~.*-,.....................................|, ./.....\,__
,,_..........}.>-._\...................................|. .............`=~-,
.....`=~-,_\_......`\,........................... ......\
...................`=~-,,.\,...............................\
................................`:,,.... .......................`\.............._ _
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................ _\..........._,-%.......`\.
Oud 30-11-2007, 08:14
Joostje
Joostje is offline
Laten we dan eerst de Bijbal verbieden, daarin worden veel meer mensen vermoord. Of geef het iig een 18+ rating.
Oud 30-11-2007, 11:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Alsof de makers van zo'n spel de ambitie hebben te schockeren.
Oud 30-11-2007, 12:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
De kristenpaupertjes gaan weer lekker
Oud 30-11-2007, 13:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Britse leerkracht opgepakt voor beledigen islam

(Novum/AP) - Een Britse leerkracht is in Sudan gearresteerd omdat zij in de ogen van de autoriteiten de islam heeft beledigd. De 54-jarige Gillian Gibbons uit Liverpool geeft in Sudan les op een basisschool.

Haar klas met 7-jarigen had een teddybeer gekregen en mocht een naam voor de teddy bedenken. De kinderen kozen de naam Mohammed. Door met die naam akkoord te gaan heeft Gibbons de islam beledigd, aldus de Sudanese autoriteiten. Het Britse ministerie van buitenlandse zaken zei dat Gibbons zondag werd gearresteerd.
http://buitenland.nieuws.nl/488467/B...eledigen_islam

gut, hebben ze daar niks beters te doen?

En dit verhaal krijgt een staartje:

UK teacher jailed over teddy row

Gillian Gibbons
Britain said the incident was an 'innocent misunderstanding'

A British teacher has been found guilty in Sudan of insulting religion after she allowed her primary school class to name a teddy bear Muhammad.

Gillian Gibbons, 54, from Liverpool, has been sentenced to 15 days in prison and will then be deported.
(...)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7119399.stm

Sudanezen eisen kogel voor 'juffrouw teddybeer'
Uitgegeven: 30 november 2007 14:08
Laatst gewijzigd: 30 november 2007 14:20

KHARTOUM - Honderden demonstranten hebben vrijdag in de Sudanese hoofdstad Khartoum de dood van de Britse lerares Gillian Gibbons geëist, omdat ze de profeet Mohammed heeft beledigd.

"Degene die de profeet van de islam beledigt moet met kogels gestraft worden", riepen de demonstranten.

De 54-jarige lerares werd donderdag tot vijftien dagen cel veroordeeld, omdat ze haar leerlingen had toegestaan een teddybeer de naam Mohammed te geven. De knuffel zou niet naar de profeet zijn vernoemd, maar naar een leerling met de naam Mohammed. De kinderen hadden ook tekeningen van de knuffel gemaakt waarbij onder meer stond geschreven: "Mijn naam is Mohammed".

Verboden

In de islam is het verboden de profeet af te beelden. Volgens een van de ouders was dat godslastering, omdat de naam verwijst naar de profeet. Hij stapte naar de politie.
http://www.nu.nl/news/1337468/20/Sud...dybeer%27.html

soms schaam ik mij zo voor de mensheid

Laatst gewijzigd op 30-11-2007 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:20
Joostje
Joostje is offline
Stenigen die kinderen, en snel een beetje!
Oud 30-11-2007, 21:43
Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
Je vind het spel niet leuk dus. Dan hoef je anderen hun pleziertje niet weg te nemen.

Het blijft entertainment, ook al is het shock entertainment. Speel niet de moraal ridder, mensen spelen wel wat ze willen. Natuurlijk, kleine kindertjes moeten dit spel niet in handen krijgen. Maar daar heb je ratings voor.
Jij ziet mensen vermoorden op de meest gruwelijkste wijzen als entertainment? Wat voor effect denk je dat dat heeft op mensen? En hoe was je van plan het uit handen van kinderen te houden? En nee, ratings werken niet.

Citaat:
Ik stel voor zaalvoetbal te verbieden. Het is ten slotte voetbal voor watjes. Balletje trappen om het balletje trappen. De watjesversie van een spelletje is iedereen toch wel tegen.
Kom op zeg, je hebt wel eens betere vergelijkingen gemaakt.

Citaat:
Heb je wel meer van het spel gezien of gelezen? En mogen mensen van 18+ niet zelf weten of ze het willen spelen of niet? Moeten we dan ook maar hele geweldadige films en boeken verbieden?
Ik heb persoonlijk niet zoveel behoefte aan manhunt, doe mij maar een zelda of mario. Maar ik ben echt tegen dit soort cencuur. Je bent volwassen, dus je kan zelf wel kiezen en het is niet aangetoont dat er mensen vermoord oid worden door computerspelletjes.
Ik vraag me eerder af of jíj het wel gezien hebt. En wat heb jij een vertrouwen in de mensheid zeg, lees je wel eens de krant? En nee het is niet aangetoond maar dat het een positief effect heeft op mensen lijkt me vrij klein
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Jij ziet mensen vermoorden op de meest gruwelijkste wijzen als entertainment? Wat voor effect denk je dat dat heeft op mensen? En hoe was je van plan het uit handen van kinderen te houden? En nee, ratings werken niet.
Zoals Joostje zegt, dan kun je de bijbel ook wel gaan verbieden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 22:04
Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
Zoals Joostje zegt, dan kun je de bijbel ook wel gaan verbieden.
Ja inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 22:43
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik vraag me eerder af of jíj het wel gezien hebt. En wat heb jij een vertrouwen in de mensheid zeg, lees je wel eens de krant? En nee het is niet aangetoond maar dat het een positief effect heeft op mensen lijkt me vrij klein
Juist wel en daarom vind ik de ophef ook wel een beetje overdreven. Volwassenen kunnen prima beslissen of ze het willen zien/spelen. Ik heb nog wel enig vertrouwen in de mensheid. Gestoorde lui heb je altijd en overal, maar die zijn toch al ziek dus moet je dan (1) de rest van de mensheid die wel normaal is de lol ontnemen en (2) iets verbieden wat toch al discutable invloed heeft en niet eens nodig is om die mensen over het randje te krijgen. Als je de geschiedenis boeken er eens op naslaat zijn films, games, muziek etc helemaal niet nodig om elkaar uit te moorden.
Er is geen enkel bewijs dat dit een slechte invloed heeft en je doet er verder niemand kwaat mee, dus ik zie geen enkele reden om het te verbieden.

En nogmaals, dan ook maar boeken, films en muziek verbieden? En waar leg je dan de grens?
Oud 01-12-2007, 07:17
Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
Volwassenen kunnen prima beslissen of ze het willen zien/spelen. Ik heb nog wel enig vertrouwen in de mensheid. Gestoorde lui heb je altijd en overal, maar die zijn toch al ziek dus moet je dan (1) de rest van de mensheid die wel normaal is de lol ontnemen en (2) iets verbieden wat toch al discutable invloed heeft en niet eens nodig is om die mensen over het randje te krijgen. Als je de geschiedenis boeken er eens op naslaat zijn films, games, muziek etc helemaal niet nodig om elkaar uit te moorden.
Er is geen enkel bewijs dat dit een slechte invloed heeft en je doet er verder niemand kwaat mee, dus ik zie geen enkele reden om het te verbieden.

En nogmaals, dan ook maar boeken, films en muziek verbieden? En waar leg je dan de grens?
In dat geval kunnen we de wapen- en opiumwet maar gelijk opschorten, volwassenen kunnen zelf wel bedekenken of ze er mee willen spelen. En hoe kun je uitsluiten dat kinderen de game niet in handen krijgen? Dat is onmogelijk dus een totaalverbod is het beste.
En ik mag toch aannemen dat jij boeken die aanzetten tot moord ook zo graag mogelijk de samenleving uit ziet verdwijnen?
Ik vind 'waar ligt de grens' geen goed argument. Ook veel goede privacy maatregelen worden zo tegengehouden omdat 'we misschien een keer te ver gaan'. Ja, en misschien ook niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 08:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
En ik mag toch aannemen dat jij boeken die aanzetten tot moord ook zo graag mogelijk de samenleving uit ziet verdwijnen?
waar in videogames wordt gezegd "do try thi at home"?
Oud 01-12-2007, 09:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jij ziet mensen vermoorden op de meest gruwelijkste wijzen als entertainment?
Klassieke drogreden in dit debat. Of iedereen het persoonlijk als entertainment ziet, doet er niet toe. Ik zie Frans Bauer ook niet als entertainment. Maar dat is geen reden om het te verbieden.

Citaat:
Wat voor effect denk je dat dat heeft op mensen?
Geen, natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 01-12-2007 om 13:19.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij ziet mensen vermoorden op de meest gruwelijkste wijzen als entertainment?
Uhm, ja.

Ik zie met 21 malloten achter een bal aanrennen niet als entertainment, maar zoals mijn eerdere parabel met zaalvoetbal duidelijk maakte is dat geen argumentatie.

Heck, als ik zeg dat voetbal agressief maakt heb ik empirisch een steviger punt dan Dijsselbloem en zijn discipelen.
Citaat:
Wat voor effect denk je dat dat heeft op mensen?
Ontspanning, is wetenschappelijk aangetoond.
Citaat:
En hoe was je van plan het uit handen van kinderen te houden?
Je zet er 16+ op en voila. De rest is een handhavingsprobleem.
Citaat:
Kom op zeg, je hebt wel eens betere vergelijkingen gemaakt.
Nee hoor, het klopt perfect. Ik gebruikte totaal loze argumentatie als argument om een normaal iets te willen verbieden, precies zoals men ook bij de pogingen computerspellen te verbieden doet.
Citaat:
En nee het is niet aangetoond maar dat het een positief effect heeft op mensen lijkt me vrij klein
Alle ontspanning heeft een positief effect. Verder uit een samenvatting van de literatuur op dit gebied:
"This article reviews the empirical studies in this area, including research methodologies such as the observation of free play, self-report methods, and experimental studies. The article argues that all the published studies on video game violence have methodological problems and that they only include possible short-term measures of aggressive consequences."
Mark Griffiths (1999), Aggression and Violent Behavior, Volume 4, Issue 2.
Oud 01-12-2007, 13:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je zet er 16+ op en voila. De rest is een handhavingsprobleem.
Een serieus handhavingsprobleem, vanwege de mogelijkheid tot kopiëren en uitlenen aan je kleine broertje.

Maar goed, dat maakt niet zoveel uit want ook kleine kinderen veranderen niet in psychopaten door computerspelletjes.
Oud 01-12-2007, 19:23
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Vermist jongetje dood gevonden
Uitgegeven: 1 december 2007 16:57

MAASTRICHT - Het 8-jarige Somalische jongetje dat sinds vrijdagavond vermist werd in Maastricht, is zaterdag dood aangetroffen. Het jongetje werd gevonden in de garage van een woning in Eijsden. Dat maakte de politie bekend.

De bewoonster van de woning wilde zaterdagmiddag haar auto uit de garage rijden en trof het jongetje dood onder de auto aan.

Vermoedelijk is het kind door nog onbekende oorzaak vrijdagavond ergens in Maastricht onder de auto terechtgekomen en meegesleurd. De bestuurster zegt daarvan niets gemerkt te hebben.

Uitgebreide zoekacties vrijdagavond in de buurt waar het kind woonde en zaterdagmiddag met de mobiele eenheid in een aantal parken in Maastricht hadden geen resultaat. Het kind was vrijdagavond verdwenen toen het op straat aan het spelen was.

(Nu.nl)

Oud 02-12-2007, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Waarnemers Rusland melden overtredingen
MOSKOU - Waarnemers hebben zondag de eerste overtredingen gemeld bij de Russische parlementsverkiezingen. Dat heeft Grigori Melkoniants zondag gezegd.

Hij beheert een speciaal voor de verkiezingen ingestelde hotline voor Golos, de Russische organisatie van waarnemers.

(...)
nu.nl

Citaat:
No serious violations at State Duma elections - observers

MOSCOW, December 2 (RIA Novosti) - International observers monitoring the elections to the State Duma, Russia's lower house of parliament, said on Sunday they registered no serious violations during the voting.

(...)

Bakytzhan Zhumagulov, coordinator of the group of observers from the Parliamentary Assembly of the Commonwealth of Independent States (CIS), also said that he had registered no violations at the parliamentary elections in Russia.

"On the whole, parliamentary elections are proceeding in a calm atmosphere. In the regions where the elections came to an end, they were held at a high level," Zhumagulov said.

(...)
Russisch Staatspersbureau
Wat is nou waar
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 13:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
In dat geval kunnen we de wapen- en opiumwet maar gelijk opschorten, volwassenen kunnen zelf wel bedekenken of ze er mee willen spelen.
Heel wat anders, met een geweer kan je iemand irl vermoorden, met een computerspelletje niet. Lijkt me een wezenlijk verschil.
En ik ben idd ook voorstander voor het verkrijgen van paddo's enzo, maar ondanks dat wel een opiumwet omdat bepaalde stoffen gewoon te gevaarlijk zijn.

Citaat:
En hoe kun je uitsluiten dat kinderen de game niet in handen krijgen? Dat is onmogelijk dus een totaalverbod is het beste.
Ouders zijn verandwoordelijk voor hun kinderen en verder zou ook gewoon gestopt moeten worden met de verkoop van dingen voor 18+ aan kinderen onder de 18 en daar mag best meer controle op zijn.

Citaat:
Nee, ik vind niet dat een boek de oorzaak is van een moord. Het zijn de mensen (en vooral de zieke geesten die ze dan toch al hebben) de oorzaak van dat soort dingen. Wat mij betreft zou mijn kamp van Hitler ook gewoon verkrijgbaar moeten zijn.

Citaat:
Ik vind 'waar ligt de grens' geen goed argument. Ook veel goede privacy maatregelen worden zo tegengehouden omdat 'we misschien een keer te ver gaan'. Ja, en misschien ook niet.
Ik wel, aangezien het dus niet te trekken is. Als je zegt, een moord mag niet dan kan je alle detectives en series als CSI ook wel van de buis halen. Ik ken zelf de problemen vanwege dit forum, maar ik vind gewoon heel principieel dat volwassenen wat betreft boeken, films, games, muziek etc zelf wel kunnen uitzoeken. Een overheid hoeft niet zo betuttelent te zijn, wij zijn zij om te bepalen wat ik wel mag lezen/zien/horen? Imo hoeven ze zich daar niet mee te bemoeien, censuur op dit vlak is heel gevaarlijk.
Oud 02-12-2007, 14:06
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 15:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is nou waar
Wat het Russische persbureau zegt natuurlijk. Nu.nl is een spreekbuis van Bush, terwijl de Russische media eerlijk en vrij zijn, en met name de staatsmedia zeer betrouwbaar zijn. Het bericht van Nu.nl is natuurlijk allemaal bedoel om Poetin, de democratisch gekozen president die het beste met iedereen voor heeft en nooit iets verkeerd doet, zwart te maken!

Laatst gewijzigd op 03-12-2007 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 09:19
Joostje
Joostje is offline
Ik neem aan dat je sdaadsmetia bedoelt?
Oud 03-12-2007, 16:45
T_ID
T_ID is offline
Minder mensen uit huurwoning gezet

HILVERSUM - Minder mensen hebben in 2006 hun huurwoning gedwongen verlaten dan het jaar daarvoor. Was het aantal huisuitzettingen in 2005 8100, vorig jaar was dat tot 7500 gedaald. De reden is dat de woningcorporaties problemen beter voortijdig signaleren.
Dat blijkt uit de Bedrijfstakinformatie die Aedes, de vereniging van woningcorporaties, maandag heeft gepubliceerd. Rechters gaven vorig jaar 18.750 keer toestemming om huurders uit hun woning te zetten, maar in minder dan de helft van de gevallen werd het vonnis ook daadwerkelijk uitgevoerd.
In bijna vier van de vijf gevallen is een huurachterstand de reden om mensen te dwingen hun huis te verlaten. In 5 procent van de gevallen is sprake van ernstige overlast en bij 3 procent van wietteelt.

http://www.ad.nl/binnenland/article1868280.ece

Wat is het nieuws? Die dalende trend door snellere en hardere incasso was in 2005 al waarneembaar..
Oud 04-12-2007, 11:11
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
En dat ondanks de nog hardere maatregelen die woningbouwverenigingen hebben genomen in zowel het minnelijke als het executie-traject.
Oud 04-12-2007, 11:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dat ondanks de nog hardere maatregelen die woningbouwverenigingen hebben genomen in zowel het minnelijke als het executie-traject.
Ik geloof dat je niet helemaal snapt hoe de zaken liggen. Hoe harder je je opsteld en hoe vroeger je een incassoproject begint, hoe minder uitzettingen.

Vroeger liet men het zo een jaar lang aanmodderen, werden deals gemaakt die men niet nakwam, en dan nogmaals.

Daarna zaten huurders dan 'opeens' met een schuld van duizenden euro's, die ze uiteraard nooit meer op kunnen hoesten, waarna ze uit hun huis moeten. Ik heb dossiers gezien van mensen die zelfs emigreerden (beter gezegd, terugkeerden naar hun land van herkomst) vanwege huurschulden. Dat kon vroeger tussen de ambtenarij die destijds woningcorporaties bestierde zomaar oplopen tot rond de € 8000 voordat men een betalingsvonnis verkreeg.

Start je daarentegen na twee maanden huurachterstand al een incassotraject dan lukt het de huurder vaak nog wel om dat, al dan niet met een betalingsregeling, af te betalen. Tegennatuurlijk als dit voor sommigen ook mag klinken, is harde incasso dus beter.
Oud 04-12-2007, 11:31
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Ik geloof dat je niet helemaal snapt hoe de zaken liggen.Hoe harder je je opstelt en hoe vroeger je een incassoproject begint, hoe minder uitzettingen.
Ik zit erboven op

Citaat:
Start je daarentegen na twee maanden huurachterstand al een incassotraject dan lukt het de huurder vaak nog wel om dat, al dan niet met een betalingsregeling, af te betalen.
Klopt.

Citaat:
Tegennatuurlijk als dit voor sommigen ook mag klinken, is harde incasso dus beter.
Vandaar ook; 'ondanks'.
Oud 04-12-2007, 12:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
UK teacher jailed over teddy row

soms schaam ik mij zo voor de mensheid
Eens. Ze is inmiddels vrijgelaten en dat is bijzonder schaamwekkend.

Wanneer de wet wordt overtreden, moeten de consequenties voor iedereen gelijk zijn. Een voorkeursbehandeling omdat de dader buitenlands is, of omdat buitenlandse mogendheden druk uitoefenen, is onverenigbaar met het gelijkheidsprincipe danwel de wetten van een onafhankelijke rechtsstaat.

Soedan heeft zich met deze beslissing gedegradeerd tot een kolonie of provincie van GB.

Het kan zo zijn dat ze het verbod om de naam Mohammed mee te geven aan entiteiten achterhaald vinden. Maar ook in dat geval had de Britse gestraft moeten worden, en kon nadien de wet worden geactualiseerd, zodat de schijn van belangenverstrengeling gemeden zou worden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Soedan heeft zich met deze beslissing gedegradeerd tot een kolonie of provincie van GB.
I lol'ed
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 14:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

Wanneer de wet wordt overtreden, moeten de consequenties voor iedereen gelijk zijn. Een voorkeursbehandeling omdat de dader buitenlands is, of omdat buitenlandse mogendheden druk uitoefenen, is onverenigbaar met het gelijkheidsprincipe danwel de wetten van een onafhankelijke rechtsstaat.

Het kan zo zijn dat ze het verbod om de naam Mohammed mee te geven aan entiteiten achterhaald vinden. Maar ook in dat geval had de Britse gestraft moeten worden, en kon nadien de wet worden geactualiseerd, zodat de schijn van belangenverstrengeling gemeden zou worden.
Is dat verbod vastgelegd?
Oud 04-12-2007, 14:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Anti-westen complex de bom.

Waarom maak je je eigenlijk niet meer druk over het feit dat een niet-islamiet een dergelijke achterlijke religieuze bepaling opgelegd krijgt?
Oud 04-12-2007, 15:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Anti-westen complex de bom.
Zet ergens 'anti' voor en 'complex' achter, en je hebt je weerwoordje. Schattig hoor.

Citaat:
Waarom maak je je eigenlijk niet meer druk over het feit dat een niet-islamiet een dergelijke achterlijke religieuze bepaling opgelegd krijgt?
Als jurist (ook rechtenstudenten mogen zich zo noemen) ben ik vooral geïnteresseerd in het proces. De inhoud van wettelijke regelingen is meer iets voor politici.

Maar ik wil je vraag graag beantwoorden. Het (nobele) principe dat niet-moslims geen islamitische regels opgelegd dienen te krijgen heeft zijn grenzen. Zo lang andersgelovigen geen (psychologische danwel lichamelijke) schade veroorzaken, is er geen probleem. Daarom mogen Christenen in menigeen Islamitisch land wel alcohol gebruiken, terwijl dat voor moslims verboden is. Maar het beledigen van de Islam mag dan weer niet. Daarmee schaad je niet alleen je 'Islamkarma' (wat mag) maar ook de islamitische burgers. Dat is verboden.

Citaat:
Is dat verbod vastgelegd?
Weet ik veel. Het is trouwens irrelevant, elk land kent zijn ongeschreven rechtsbronnen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 17:36
Promillage
Promillage is offline
Citaat:

Ik vond je eerste zin compleet belachelijk. Maar ik snap je punt, er is een uitzonderingsituatie gemaakt omdat zij een buitenlander was. Als ze geen buitenlander was geweest had er waarschijnlijk geen haan naar gekraait. Maar dit schept een precedent voor mensen die voor hetzelfde belachelijke vergrijp zijn aangeklaagd. Het zou mooi zijn als er druk werd uitgeoefend om dergelijke wetten op de schop te doen

Maar niettemin is er in ieder geval gerechtigheid geschied voor 1 persoon dus roepen dat het schaamwekkend is belachelijk.
Oud 04-12-2007, 19:02
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Weet ik veel. Het is trouwens irrelevant, elk land kent zijn ongeschreven rechtsbronnen.
Hammurabi. Louis XIV.

wet vs willekeurig absolutisme.

moeilijke keus.
Oud 04-12-2007, 20:22
T_ID
T_ID is offline
SP-fractie Utrecht: drie van de vijf weg

UTRECHT - Twee leden van de SP-fractie in de Utrechtse gemeenteraad stappen uit hun partij. Dat hebben zij maandag bekendgemaakt.

Zij volgen daarmee een ander fractielid, dat twee maanden geleden uit onvrede de SP vaarwel zegde. De SP-fractie telt na het vertrek van het drietal nog twee leden.

Directe aanleiding voor het vertrek van de laatste twee is het onlangs gehouden partijcongres, waar in de ogen van de raadsleden Caroline Sarolea en Marcel van den Tooren onvoldoende ruimte voor democratisering werd geboden. De twee stoorden zich aan de manier waarop partijleider Jan Marijnissen met de honden blaffen, de karavaan trekt verder' de roep om democratisering van de SP afdeed.

Sarolea en Van den Tooren blijven vooralsnog in de Utrechtse raad. Ze sluiten zich aan bij het eerder vertrokken raadslid Mary Mossel.

Sarolea ging minder werken om haar gemeenteraadswerk goed te kunnen invullen. ,,Ik vertelde de partij daarom een kleiner deel van mijn raadsinkomen af te dragen. Nou, dat kon natuurlijk niet. Mij werd gezegd dan maar minder tijd in mijn raadswerk te steken. Het dienen van het publieke belang moest dus wijken voor het financiële belang van de SP.' Van den Tooren kan geen partij dienen ,,zonder een gezonde bakermat, waarbij het adagium practice what you preach' serieus wordt genomen.'

De Utrechtse SP meldt teleurgesteld te zijn over het vertrek van de raadsleden maar respecteert hun besluit en gaat ervan uit dat de twee hun raadszetels opgeven. Volgens Sarolea is dat vooralsnog niet het geval. De SP stelt verder dat de waardering van de resultaten van het congres bij Sarolea en Van den Tooren geheel anders is dan bij de grote meerderheid van de congresdeelnemers, met inbegrip van de meeste Utrechtse afgevaardigden.

http://www.ad.nl/utrecht/article1869232.ece

Aangezien er zoveel afvalligen zijn die geloven in gekke dingen als democratie en inspraak, is direct de groot-inquisiteur aan het werk gezet om de partij te zuiveren van afvalligen:

Buigen voor Jan Marijnissen

UTRECHT - De Utrechtse Socialistische Partij gaat nieuwe raadsleden uitdrukkelijk aan de tand voelen of ze wel honderd procent trouw zijn aan partijleider Jan Marijnissen. De Utrechtse afdeling, die bestaat uit 1900 leden, moet op zoek naar twee nieuwe raadsleden.
afbeelding vergroten Jan Marijnissen. FOTO ANP
Begin deze week stapten de raadsleden Caroline Sarolea en Marcel van den Tooren uit de partij uit onvrede over de ‘harde’ partijdiscipline en de afdrachtsregeling. De raadsleden zijn verplicht de helft van hun raadsvergoeding (circa 1300 euro) af te dragen aan de partijkas.

,,We moeten nu heel zorgvuldig kijken wie we als opvolgers kiezen,’’ zegt afdelingsvoorzitter Vincent Wijlhuizen van de SP. ,,De partijlijn komt nadrukkelijk aan de orde in het sollicitatiegesprek. We willen niet nog eens meemaken dat raadsleden halverwege afhaken. We hebben continuïteit nodig.’’

Directe aanleiding voor Sarolea en Van den Tooren (beiden SP-lid sinds 2002) vormt het landelijk partijconges van twee weken geleden, dat zij als een koude douche hebben ervaren. Hier werd Marijnissen herkozen als partijleider en fractievoorzitter.

Maandag hebben de twee raadsleden de fractie en het afdelingsbestuur op de hoogte gesteld. Zij willen de lopende werkzaamheden als raadslid afmaken buiten de fractie en hebben afgesproken dat ze hun zetel binnen een jaar teruggeven aan de SP.

De SP behaalde bij de raadsverkiezingen van vorig jaar vijf zetels in Utrecht, daar heeft ze er nu nog slechts twee van in handen. In oktober stapte Mary Mossel ook al op uit onvrede met de landelijke lijn. Zij wilde haar zetel behouden en begon een eigen partij: Vrije Onafhankelijke Socialisten. De ex-SP-raadsleden Sarolea en Van den Tooren sluiten zich voorlopig bij Mossel aan.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1871904.ece
Oud 05-12-2007, 00:12
Joostje
Joostje is offline
partijlijn =/= partijleider.
Oud 05-12-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
SGP krijgt alsnog subsidie
EN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken moet de SGP alsnog subsidie toekennen over 2006. Dat volgt uit een uitspraak in hoger beroep van de Raad van State van woensdag.

De hoogste bestuursrechter van Nederland vernietigt daarmee een vonnis van de rechter in Den Haag. Die had bepaald dat de SGP geen subsidie meer mocht krijgen van de overheid. De SGP weigerde vrouwen toe te laten als lid en maakte het voor hen onmogelijk om gekozen te worden in bestuursfuncties.

(...)

De Raad van State oordeelt nu dat in de Wet subsidiëring politieke partijen een afweging is gemaakt tussen het belang van gelijke behandeling en het belang van politieke partijen om hun gedachtegoed uit te dragen. Het Vrouwenverdag laat die afweging toe.

Bovendien vindt de Raad dat voor vrouwen in Nederland de mogelijkheid bestaat lid te worden van een politieke partij die hen wel op gelijke voet voordraagt voor vertegenwoordigende functies.

(...)
nu.nl
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 17:29
T_ID
T_ID is offline
Zwarte dag voor Nederland.
Oud 05-12-2007, 17:32
Promillage
Promillage is offline
Verzet tegen ’verWildering’

AMSTERDAM Er is een tegenbeweging tegen Geert Wilders in oprichting. Dit heeft René Danen van 'Nederland bekent kleur' gisteren gezegd. Het is de bedoeling dat het een breed platform wordt van kerken, vakbonden en migrantenorganisaties, aldus Danen. Het is nog te vroeg om te zeggen wie zich erbij aansluiten. Mohamed Sini van de stichting Islam en Burgerschap neemt het voortouw. Hij hoopt binnen enkele weken concreter te kunnen worden.

Het initiatief is een reactie op de oproep die voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra afgelopen vrijdag in Trouw deed om "op te staan tegen de verWildering van de samenleving".

In een ingezonden brief in die krant stelt Terpstra, een prominent CDA-lid, dat Wilders zijn positie als Kamerlid misbruikt om op te hitsen en roept hij op "een duidelijk nee te laten horen tegen de kwade boodschap van Wilders".

Terpstra juicht de plannen voor een tegenbeweging toe, liet hij gisteren weten. Hij is na de publicatie van de brief "overspoeld door reacties" onder meer van organisaties als Islam en Burgerschap en VluchtelingenWerk. Zelf wilde hij geen voortrekkersrol spelen, maar Terpstra vindt wat Wilders doet "zeer gevaarlijk". Hij vindt het belangrijk dat ook de "autochtone elite" in beweging komt. Het is niet gericht op Wilders, maar op de ideeën van Wilders, aldus Terpstra.

Wilders noemt het initiatief "ronduit walgelijk". De PVV-politicus veroordeelt de buitenparlementaire tegenbeweging tegen zijn fractie, die stoelt op de democratische steun van ruim een half miljoen stemmers. Daarnaast waarschuwt Wilders dat Terpstra mogelijk aanzet tot geweld tegen hem. De PVV-leider vindt dat Terpstra hem vereenzelvigt met een kwade boodschap. "Onverantwoordelijk en gevaarlijk", zo oordeelt Wilders. Danen vindt dat een fase is aangebroken waarin iets moet gebeuren. Concrete plannen voor acties heeft hij nog niet. Maar het lijkt hem een "logisch moment" voor een demonstratie wanneer de film van Wilders over de islam uitkomt. Dat is ergens in januari.(ANP)
--------------------------------------------------------------
Oud 05-12-2007, 17:49
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Verzet tegen ’verWildering’

AMSTERDAM Er is een tegenbeweging tegen Geert Wilders in oprichting. Dit heeft René Danen van 'Nederland bekent kleur' gisteren gezegd. Het is de bedoeling dat het een breed platform wordt van kerken, vakbonden en migrantenorganisaties, aldus Danen. Het is nog te vroeg om te zeggen wie zich erbij aansluiten. Mohamed Sini van de stichting Islam en Burgerschap neemt het voortouw. Hij hoopt binnen enkele weken concreter te kunnen worden.

Het initiatief is een reactie op de oproep die voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra afgelopen vrijdag in Trouw deed om "op te staan tegen de verWildering van de samenleving".

In een ingezonden brief in die krant stelt Terpstra, een prominent CDA-lid, dat Wilders zijn positie als Kamerlid misbruikt om op te hitsen en roept hij op "een duidelijk nee te laten horen tegen de kwade boodschap van Wilders".

Terpstra juicht de plannen voor een tegenbeweging toe, liet hij gisteren weten. Hij is na de publicatie van de brief "overspoeld door reacties" onder meer van organisaties als Islam en Burgerschap en VluchtelingenWerk. Zelf wilde hij geen voortrekkersrol spelen, maar Terpstra vindt wat Wilders doet "zeer gevaarlijk". Hij vindt het belangrijk dat ook de "autochtone elite" in beweging komt. Het is niet gericht op Wilders, maar op de ideeën van Wilders, aldus Terpstra.

Wilders noemt het initiatief "ronduit walgelijk". De PVV-politicus veroordeelt de buitenparlementaire tegenbeweging tegen zijn fractie, die stoelt op de democratische steun van ruim een half miljoen stemmers. Daarnaast waarschuwt Wilders dat Terpstra mogelijk aanzet tot geweld tegen hem. De PVV-leider vindt dat Terpstra hem vereenzelvigt met een kwade boodschap. "Onverantwoordelijk en gevaarlijk", zo oordeelt Wilders. Danen vindt dat een fase is aangebroken waarin iets moet gebeuren. Concrete plannen voor acties heeft hij nog niet. Maar het lijkt hem een "logisch moment" voor een demonstratie wanneer de film van Wilders over de islam uitkomt. Dat is ergens in januari.(ANP)
--------------------------------------------------------------
En extreem links gaat verder. Krijgen we dalijk weer Volkert-van-der-G-situaties?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 17:50
Verwijderd
Ach Wilders nu janken dat Terpstra mensen ophitst tegen hem en zelfs verantwoordelijk zal zijn als hij wordt neergeschoten, maar vul je ipv verwildering islamisering in, dan is het je mening die je moet kunnen uiten. Maarja zelf vind ik de tegenbeweging niet zo oke, we moeten met zn allen de clown negeren, dit is allemaal gratis reclame.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 19:16
Mening Gever
Mening Gever is offline
Het is een directe aanval op de vrijheid van meningsuiting... en daarom is het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Het is een directe aanval op de vrijheid van meningsuiting... en daarom is het fout.
Euh, waar slaat dat op? Zij mogen toch ook gewoon hun mening over Wilders en zn standpunten geven?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 19:39
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Euh, waar slaat dat op? Zij mogen toch ook gewoon hun mening over Wilders en zn standpunten geven?
Ze willen hem weg hebben, 'het kwaad stoppen'. Je mag Wilders heus wel een klootzak vinden, maar wel een klootzak die zijn mening mag blijven uiten. Je moet ook rekening houden met die half miljoen PVV-stemmers.

Dit soort demonisering gebeurde ook tijdens de Pim Fortuyn periode. En hoe liep dat af?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ze willen hem weg hebben, 'het kwaad stoppen'. Je mag Wilders heus wel een klootzak vinden, maar wel een klootzak die zijn mening mag blijven uiten. Je moet ook rekening houden met die half miljoen PVV-stemmers.
Sorry, maar je mag hem toch weg willen hebben? En rekening houden met die half miljoen PVV-stemmers? Waarom in hemelsnaam? Houdt Wilders rekening met 1 miljoen moslims?

Citaat:
Dit soort demonisering gebeurde ook tijdens de Pim Fortuyn periode. En hoe liep dat af?
Ohja, links heeft Pim vermoordt!!1
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
inderdaad aandacht met reden tot verharding. ach, aan de andere kant moet je er ook weer niet te laat bij zijn, voor het geval er echt kwaad in zou zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Zwarte dag voor Nederland.
argumentatie!! ik gun het de broeders van harte iig .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:48
Verwijderd
Citaat:
argumentatie!! ik gun het de broeders van harte iig .
De zusters kun je het niet gunnen, en dat is het probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten