Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en eerlijk ik zie je alleen maar roepen: 'je hebt ongelijk, je hebt ongelijk' kom met goede argumenten ofso?
||
Citaat:
||
Citaat:
maar k doe mijn best. edit: kon je me niet gewoon pm'en? nu is het net alsof ik de zoon des duivels ben, k heb je trouwens een berichtje gestuurd. ontopic: t moge duidelijk zijn dat het hier om de meer fundamentalistische gelovigen gaat. probleem daarbij verder is dat relatief milde gelovigen soms ineens een stuk fundamentalistischer worden. of dat zonder weten van anderen al waren. maar we moeten het sowieso gaan indammen naar 'gelovigen die een monotheistische godsdienst aanhangen en of gelovigen die een interpretatiegevoelige doctrine naleven' (mits T_ID het ermee eens is) het hindoeisme.. kun je er nl idd niet bij betrekken. mooi punt JaJ. k moedig trouwens lezers aan om zich ook met dit onderwerp te bemoeien. misschien is de toevoeging van een observerende buitenstaander wel precies wat nodig is om deze oneindige discussie ietwat van een conclusie te geven waar we het gezamenlijk mee eens kunnen zijn.
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 26-11-2007 om 00:37. |
![]() |
||
Citaat:
Zomaar veronderstellen dat de invloed groter is dan de onnoemelijk grote omvang van misdaden vanuit religie is dan al helemaal dun ijs. Maar goed, als je kunt onderbouwen waarom factor Y uit positieve en negatieve zaken zou bestaan die per saldo positief eindigen, by all means.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
maar oke er zijn wel religieuze stromingen binnen het christendom en mogelijk de islam die sterk uitgaan van het slechte van o.a. moord en de gevolgen die dat heeft voor je volgende leven. (denk aan hemel, hel.. vagevuur etc) maar iig het christendom gaat er vanuit dat alle zonden vergevelijk zijn mits je echt spijt betoont (en in sommige gevallen boete doet.. in het verleden kon dat al middels een geldbedrag..) en je dus na dergelijke misdaden alsnog in de hemel kan komen. maarja het christendom en de islam zijn interpretatiegevoelig. op een deel van de mensen zal het dan ook wel een positieve invloed hebben. (laten we onderwerpen als afwijzing van homofilie, afwijzen voorbehoedsmiddelen.. plaats van de vrouw etc er maar niet bijhalen) echter ditzelfde kun je bij atheisten in een andere context plaatsen, er bestaat geen god.. dus alles wat je doet is eigen risico en eventuele straffen die je krijgt worden je opgelegd door het strafrecht. daarnaast is voor atheisten het hier en nu alleen belangrijk, omdat er geen hemel of volgend leven bestaat. dus is het wel zo handig om in het hier en nu verstandig te leven en niet teveel problemen aan je mouw te spelden. (dan verpest je in feite het enige bestaan dat je hebt.. en er is geen weg terug)
|||
Citaat:
De Balkan is bijvoorbeeld sinds de vroeger Middeleeuwen al verscheurd door religieuze oorlogen. Alleen al dat overtreffen in 'goed gedrag' is vrijwel onmogelijk. Zonder dat conflict zouden West-Europa en de Balkan vrijwel even ver zijn in hun ontwikkeling. Citaat:
||
ben je het hier eigenlijk mee eens T_ID?
Citaat:
||
Citaat:
||
tot die tijd zou ik willen weten waarom dit dan niet klopt
Citaat:
|||
Citaat:
weet jij een betere? Citaat:
maar idd ze hebben een democratie supporter insteek.. wat kan leiden tot conflicten uit naam van democratie.. die groep is echter aardig klein als je het mij vraagt.. en daarnaast is bijna iedereen wel voorstander van een bepaald soort staatsinrichting.. en heb je bij al die verschillende soorten aanhangers die hard supporters..
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 26-11-2007 om 17:38. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
deze:? Citaat:
we hebben alleen het hier en nu, daar een zooitje van maken betekent meestal dat je je eigen leven vertieft hebt, en er is geen weg terug, of nieuwe kans (volgend leven.. of vergiffenis van zonden) of iets. Citaat:
||
Citaat:
maar dat is toch bij de monotheisten ook zo? het overgrote gedeelte van de gelovige bevolking is nog steeds geen zelfmoordterorist. en ook het feit dat er miljarden groepen zijn die allemaal wel wat mispeuteren, heb ik geloof ik al eens op het geloof betrokken dat t_id nog steeds niet reageert geeft aan dat hij begint in te zien dat ere en hoop aan zijn formule schort.
||
Citaat:
||
Citaat:
ga je me nu nog vertellen waarom democratie NIET een gevaar voor de vrede is?
||
![]() |
Citaat:
Bij het zien van de kruisbeelden op straat wist ik als kind altijd al dat Jezus bijzonder moest zijn, maar door het lezen van de bijbel is me duidelijk geworden waarom de kruisiging eigenlijk moest plaatsvinden. Dat was om voor ons het leven te verwerven en toen ik dat eenmaal begreep, scheurde mijn hart zich in tweeën. Want enkel bij het zien van de kruisbeelden kon ik niet tot die kennis komen. Er zit ook een verhaal achter die uitbeelding. Ja en ik weet dat het simpelweg verhalen zijn die door de mensen zijn geschreven, maar ik als gelovige zie er het hemelse gezag in. Voordat ik geloofde vroeg ik me al wat dingen af. Als je geboren wordt, dan weet je nog niet dat je gaat sterven. Als kleuter dacht ik bijv. dat ik voor eeuwig zou gaan leven, totdat me geleerd werd dat ik dood zou gaan. Wat na het aardse leven komt, is een mysterie, maar ik stel me wel voor dat we in een plaats kunnen komen waar we voor eeuwig kunnen zijn: de hemel. En wat ik me vaak afvraag is, hoe ik met sommige mensen de eeuwigheid kan doorbrengen in de hemel. Want ik geef toe dat ik bepaalde mensen echt niet verdragen kan. En zo ben ik dan op zoek naar een manier hoe ik de medemens het beste kan behandelen zodat ik altijd de eer aan mezelf kan houden, waardoor ik altijd mijn gezicht weer kan laten zien bij mijn medemensen. Deze manier van leven valt niet mee en ik ben er ook nog niet helemaal over uit, maar ik vind in de bijbel heel veel bevestiging op mijn gevoel van rechtvaardigheid. Onze rechtvaardiging kan alleen maar mogelijk zijn door de vergeving en daarin vind ik mijn troost en vanuit dat standpunt probeer ik mijn leven richting te geven. En over de Romeinse mythologie heb ik nog niets gelezen dus daar kan ik niets over zeggen. Ik kan wel begrijpen dat andere mensen daar ook iets goddelijks in beleven. Ik vind het nooit leuk om andere religieën te bekritiseren. Wat ik zelf altijd belangrijk vind, is dat men erkent dat de wereld een schepper heeft. En voor de mensen die dat niet erkennen, vind ik het altijd belangrijk dat ze beseffen dat ze vanuit zichzelf niets kunnen doen om hun ongerechtigheden ongedaan te maken... dus dat de vergeving een hoogwaardig begrip is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Deel 1: De ontkrachting van het Christendom Ketter | 500 | 27-04-2010 00:50 | |
Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom... RanC | 61 | 10-07-2005 11:36 | |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Islam, christendom en engelen. JantjePietje | 19 | 01-04-2003 05:03 | |
Christendom; dag des oordeels... Yule | 20 | 30-06-2002 15:30 |