Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2008, 07:24
Neko*
Neko* is offline
Ik dank de engelen voor mijn leven.. Dinsdagavond een autoongeluk gehad, en omg wat hebben wij geluk gehad met z'n allen. Ik had voor 'tzelfde geld gewoon.. dood.. kunnen zijn. Ik word gek als ik eraan denk wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren. We zijn er goed afgekomen, eentje een gebroken pols, een ander last van z'n borstkast (door riem), en verder wat blauwe plekken en ontzettende spierpijn voor de rest. Maar still, het is niet te bevatten. En nu moet ik straks op de scooter en ik vind het doodeng. Mijn hard klopt nu al in m'n keel, krijg het bijna benauwd van de gedachte eraan. Blegh.

En ik ben zó boos op de politie. Echt, ze gingen er bij voorbaad al vanuit dat wij fout waren. Dat wij gedronken hadden, iemand zonder rijbewijs achter het stuur zat, en beschuldigden ons van te hard rijden, voordat ze ook maar iets wisten. Wij moesten blazen, maar die andere man natuurlijk niet. Dat wij op een voorrangsweg reden maakte voor de politie geen verschil. Wat een vertrouwen zeg..
Oud 27-03-2008, 07:48
Nijn*
Nijn* is offline
@ Neko*: OMG meisje,, wat een geluk heb je inderdaad gehad!! *knuff* Ik kan me voorstellen dat je bang bent om nu op de scooter te stappen, toch is dat denk ik wel het beste wat je kan doen, anders stel je het alleen maar uit. En wat een rotpolitie inderdaad

OT: Ik ben zenuwachtig! Net gedoucht, m'n haar gewassen, leuke kleren aangetrokken, alles om me relaxt te laten voelen, maar de zenuwen gaan niet weg. Meer dan ik nu heb gedaan kan ik ook niet doen eigenlijk. Ik lees zo nog even alles door en dan moet het maar gewoon gaan gebeuren, ik moét daarmee toch wel een voldoende halen? Dit tentamen zou het makkelijkste van deze week worden, maar iedereen zit elkaar zo op te fokken dat ik me zelfs hierover zorgen maak. Ben wel trots op het feit dat ik toch veel heb gedaan de afgelopen dagen, beetje te laat maar ach hier mag ik best wat credits voor krijgen
Brrr.
Oud 27-03-2008, 08:02
Dott
Dott is offline
Wat een gedoe zeg Rian.
Ik was ook al vet pissig op de politie.. maar goed.. dsat heeft andere redenen.

ot: Weer eens iets totaal anders..
Gisteren een katje aan komen lopen.
En denk maar niet dat ie weg wil.
Dus niet he
Ik ga vandaag maar eens met hem naar de dierenarts enzo.
M'n ene kat blaast naar hem en de andere gromt en is boos.
Maar ja.. ik zie wel hoe het verder gaat.
Oud 27-03-2008, 08:20
Verwijderd
Wow Neko*! Heftig... Je kunt inderdaad van geluk spreken, fijn dat het zo goed is afgelopen. En daar moet je ophouden met denken. Niet denken 'ik had dood kunnen zijn', niet te lang bij stil staan, dat is niet goed. En verder wat Nijn* zegt; het is dood- en doodeng, maar stap zsm weer op je scooter. Als je nu niet meer op dat ding stapt, kom je er nooit meer op. Sterkte meis
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 08:38
Neko*
Neko* is offline
@SA, Nijn* en Dott; dankjullie wel. Jullie zijn schatten. Ik weet dat ik zo snel mogelijk weer op de scooter moet, maar het doen kost veel moeite. En dat ophouden met denken is makkelijker gezegt dan gedaan. Nog geen 2 minuten voordat het gebeurde heb ik mijn riem nog om gedaan. Dat is echt mijn redding geweest. Daarbij was het zien van de totaaal uitgefikte auto ook geen pretje.
En de politie beweert aan de remweg te zien dat we 100 reden. Yea, right. 100 binnen de bebouwde kom als het glad is? De remweg kan wel dubbel zo lang zijn als het glad is, maar daar is blijkbaar geen rekening mee gehouden. En daarbij zouden we er geen van allen zo goed afgekomen zijn als we 100 gingen.. Naja, ik ga iig nog een klacht indienen bij de politie, ik ben het echt totaal niet eens met wat er gebeurd is. Die ander was fout, die had hááientanden en had gewoon moeten stoppen, ongeacht of we nu te snel reden of niet.
Maar goed, ik moet me er maar niet meer zoveel mee bezig houden, beetje afleiding zoeken. Maar de schrik zit er nog goed in..
Oud 27-03-2008, 08:50
Verwijderd
Citaat:
@SA, Nijn* en Dott; dankjullie wel. Jullie zijn schatten. Ik weet dat ik zo snel mogelijk weer op de scooter moet, maar het doen kost veel moeite. En dat ophouden met denken is makkelijker gezegt dan gedaan. Nog geen 2 minuten voordat het gebeurde heb ik mijn riem nog om gedaan. Dat is echt mijn redding geweest. Daarbij was het zien van de totaaal uitgefikte auto ook geen pretje.
En de politie beweert aan de remweg te zien dat we 100 reden. Yea, right. 100 binnen de bebouwde kom als het glad is? De remweg kan wel dubbel zo lang zijn als het glad is, maar daar is blijkbaar geen rekening mee gehouden. En daarbij zouden we er geen van allen zo goed afgekomen zijn als we 100 gingen.. Naja, ik ga iig nog een klacht indienen bij de politie, ik ben het echt totaal niet eens met wat er gebeurd is. Die ander was fout, die had hááientanden en had gewoon moeten stoppen, ongeacht of we nu te snel reden of niet.
Maar goed, ik moet me er maar niet meer zoveel mee bezig houden, beetje afleiding zoeken. Maar de schrik zit er nog goed in..
Ik ken het gevoel, mijn moeder heeft twee jaar geleden op vakantie een auto totall loss gereden, maar stapte daarna (na heul vuel tranen) wel weer na twee dagen in de auto, anders kwamen we niet thuis. Ik heb zelf met de carnaval een ongeluk gehad (veel minder heftig als dat van jou, maar toch ben ik me doodgeschrokken), en heb de week erna, zodra mijn knie het weer toe liet, meteen weer rondgereden op mijn brommertje. Eerst hier buitenaf, zodat ik weer gewend en vertrouwd kon raken met de brommer. En nu stap ik er weer net zo makkelijk op als op de fiets.
Maar ik geef je gelijk, verstand op nul is heel moeilijk. Toch hoop ik dat het je lukt, want als je nu niet meer in de auto/op de scooter durft te kruipen, kom je nooit meer ergens. Het slimste is om er meteen op te kruipen. Maar dat is dood- en doodeng. Maar ik weet zeker dat je het kunt, kom op meisje!
Wat betreft de politie, dat is inderdaad zwaar klote... Kan me goed voorstellen dat je het kunt vind en je onterecht behandeld voelt. Ben benieuwd wat ze met die klacht gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Tommy is 7 jaar en Kyra is 7 maanden.. dus ze schelen wel wat
Wat goed dat ze dan wel goed met elkaar overweg kunnen. Althans zo ziet het eruit op de foto.

OT: ik moet zo naar m'n psych en ik vind het doodeng. Ik wil niet, ik wil weglopen, ik ben bang voor d'r, straks wordt ze weer boos op me. Ohohoh...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 09:16
metallica
metallica is offline
@Neko: Heftig zeg... Maar zoals SA al zei, het is een goed idee om zo snel mogelijk weer een rondje te gaan maken, al is het maar om te beginnen een klein blokje om *knuft*

Ik heb zo'n kriebels in mijn buik, want hij is lief! Vanochtend heeft hij weer een sollicitatie gehad en hij belde om te zeggen dat t wel goed was gegaan en dat hij vanmiddag zou horen wat het was geworden (er moeten nog twee man komen solliciteren). Ik hoop echt, echt, echt dat hij nu aangenomen wordt en dat zijn huisarts gelijk heeft dat het dan weer beter met hem gaat. Hehe, het voelt bijna alsof ik heb moeten solliciteren, ik ben zo blij voor hem dat ik bijna aan het stuiteren ben op mijn stoel

Maar nu... weer aan de slag. Morgen tentamen statistiek en ik moet nu nog wat sommen maken van mn laatste taak en daarna naar therapie en daarna formatieve toetsvragen gaan maken. Pff, en steeds weer opnieuw begin in zo laat... Achja, we zien wel
Oud 27-03-2008, 09:20
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Wat goed dat ze dan wel goed met elkaar overweg kunnen. Althans zo ziet het eruit op de foto.

OT: ik moet zo naar m'n psych en ik vind het doodeng. Ik wil niet, ik wil weglopen, ik ben bang voor d'r, straks wordt ze weer boos op me. Ohohoh...

Ik begrijp je angst! echt waar... ik moet volgende week naar mijn psychiater.. en ben ook bang...
maar vergeet niet.. ze hebben t beste met je voor en willen je alleen maar helpen.. echt boos zullen ze niet worden... Take care
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 09:25
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Ik dank de engelen voor mijn leven.. Dinsdagavond een autoongeluk gehad, en omg wat hebben wij geluk gehad met z'n allen. Ik had voor 'tzelfde geld gewoon.. dood.. kunnen zijn. Ik word gek als ik eraan denk wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren. We zijn er goed afgekomen, eentje een gebroken pols, een ander last van z'n borstkast (door riem), en verder wat blauwe plekken en ontzettende spierpijn voor de rest. Maar still, het is niet te bevatten. En nu moet ik straks op de scooter en ik vind het doodeng. Mijn hard klopt nu al in m'n keel, krijg het bijna benauwd van de gedachte eraan. Blegh.

En ik ben zó boos op de politie. Echt, ze gingen er bij voorbaad al vanuit dat wij fout waren. Dat wij gedronken hadden, iemand zonder rijbewijs achter het stuur zat, en beschuldigden ons van te hard rijden, voordat ze ook maar iets wisten. Wij moesten blazen, maar die andere man natuurlijk niet. Dat wij op een voorrangsweg reden maakte voor de politie geen verschil. Wat een vertrouwen zeg..
jeetje, ik had even je berichtje gemist..maar idd wat een geuk gelukkig maar...

logisch dat de schrik er even goed in zit!

sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 09:52
Verwijderd
Pff, dinsdagavond kwam alle stress ineens los van de hele dag; ik kan gewoon niet thuis zitten wanneer de schilder er is, ik loop om álles te stressen en heb een concentratie van niks. M'n man zei dat hij het ook niet zou kunnen dus dat het echt niet erg is dat ik het niet kan, en dat ik dus best in de bieb mag gaan zitten. Dat doe ik dus maar. 't Voelt een beetje alsof ik aan het vluchten ben, maar goed, ik vind dit niet echt een situatie die ik moet overwinnen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Waarom kunnen zij dat? Waarom kan ik dat niet ook gewoon ...
Misschien kunnen ook niet al die anderen het, maar lijkt het enkel zo. Of geloven zij niet meer in mensen, wat ook heel jammer kan zijn, omdat ook dat het leven een stuk minder leuk maakt.

Ik zou willen dat mijn katten ook weer zo lief tegen elkaar waren als die van ~~dolce~~. Ze doen nu zo verschrikkelijk lelijk tegen elkaar af en toe...en er moet altijd een afstand tussen ze zijn...terwijl het ooit zo goed ging...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 10:26
Verwijderd
w00t! Begin april krijg ik mijn uitkering met een jaar terugwerkende kracht . Dat is best wel veel geld . Een deel gaat naar mijn ouders omdat ik de afgelopen maanden van hen heb geleend en misschien kan ik mijn studieschuld alvast terugbetalen... Maar jeuj, dat is wel even fijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 10:43
Verwijderd
Citaat:
w00t! Begin april krijg ik mijn uitkering met een jaar terugwerkende kracht . Dat is best wel veel geld . Een deel gaat naar mijn ouders omdat ik de afgelopen maanden van hen heb geleend en misschien kan ik mijn studieschuld alvast terugbetalen... Maar jeuj, dat is wel even fijn.
Dat is zeker erg fijn Super
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 10:48
metallica
metallica is offline
@ Lentekriebel: fijn meis!

Wiejjjjjj, mijn allerliefste vriendje is aangenomen Hij kan volgende week beginnen Echt super tof! Ik ga hem zometeen doodknuffelen, statistiek is nu op dit moment even minder belangrijk
Oud 27-03-2008, 11:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oke, het is dus een fikse keelontsteking. Heb er vannacht echt beroerd door geslapen. Viel eerst wel gewoon in slaap, maar toen bedachten me ouders dat het heel leuk was om 12 uur 's nachts hard te gaan praten. En daarna heb ik niet meer fatsoenlijk geslapen. Gehuild om m'n oorpijn en paracetamol die niet werkt. Maar ik hoop dat het minder gaat worden. Paps gaat vanmiddag spullen ophalen uit Utrecht, zodat ik weer een beetje aan het werk kan. Baal er wel van, want nu loop ik weer achter, terwijl ik weer zo goed bij was en ik moet nog zoveel leren.. Ben benieuwd of ik het nu wel allemaal ga halen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 11:45
Verwijderd
Citaat:

Ik begrijp je angst! echt waar... ik moet volgende week naar mijn psychiater.. en ben ook bang...
maar vergeet niet.. ze hebben t beste met je voor en willen je alleen maar helpen.. echt boos zullen ze niet worden... Take care
Dank je wel! Het gesprek was erg zwaar, maar er zijn wel dingen duidelijk geworden en het ergste ik tegen haar gevoel is weg. Ben nu wel heel erg moe, eigenlijk gewoon helemaal op. Maarja, ik moet straks nog weg en een grote opdracht afmaken vandaag. Jij ook sterkte.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 12:05
Verwijderd
Ik ben weer eens trots; mijn leven ziet er iedere dag weer een beetje normaler uit. Geen gedoe mee met 'ik mag niets drinken, want anders moet ik naar de wc en dat kan niet', ik drink nu dan ook véél meer dan eerst. Echt, joepie, ik voel me zoveel vrijer nu
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 12:13
Verwijderd
Een freaking jaar geleden had ik die onvergetelijke trip met mijn lieve mannen naar de drugs-casa in Arequipa. En nu zegt de baas me dat ze op het punt staan weer te vertrekken. Oh oh oh wat doet dat zeer. En oh oh oh wat mis ik ze dan weer. En oh...toen begon het allemaal. Een jaar. Gewoon een freaking jaar. Ik wil niet hier zijn. Ik wil daar zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 12:37
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Heksjuh: ik ben net met mijn scriptie begonnen, wat ik een paar weken geleden af had was een essay. Maar dankje

@ Leonoor: waar moet jij stage lopen dan? En een lange reis is relatief (ik doe er nu 4 uur over van m'n vriend naar mij. Zonder die bussen 3,5. Voordat ik verhuisde was het 3 uur.)

@ Darkfairy: je weet denk ik wel wat ik je aan zou raden wat betreft je vriend. Anders moet je mijn pm nog maar een keer lezen. Is hij al die spanning waard? Ik denk dat jij veel beter verdient en kunt krijgen. (})

@ Nijn*: misschien zit ik er heel ver naast, ik ben dan ook geen geoloog (wilde wel geologie of fysische geografie studeren, maar was daar te alfa voor), maar steenkool is toch een fossiele brandstof en is (dus) ontstaan uit plantenresten (organisch materiaal) Metamorfe gesteenten zijn gesteenten die ook uit gesteenten ontstaan zijn. Dit is wat google en ik ervan kunnen maken.

@ Duivelaartje: heb je nu antibiotica of moet je het nog even aankijken van de dokter () Volgens mijn zusje werkt Trachitol goed tegen keelpijn, omdat het ook een beetje verdooft. En als paracetamol niet werkt, iets sterkers proberen, ibuprofen ofzo?

@ Andijvie: fijn dat je nu weer zoveel dingen durft en doet! Volgens mij gaat het echt een stuk beter met jou. En zo'n schilder in huis, ik zou me ook absoluut niet fijn voelen en liever niet thuis zijn.

OT: van 7-12 gewerkt, net even wat gegeten en ik ga zo nog maar eens wat nuttigs doen. Ik ben op de terugweg van werk het hele winkelcentrum hier afgefietst om te kijken waar de kledingboxen staan, want die zijn verplaatst omdat het hele winkelcentrum op de schop ligt. En nu weet ik eindelijk waar ze staan, dus zo eerst maar eens daar 3 vuilniszakken vol met kleren en schoenen heenbrengen. Hopelijk gaat dat in 1x fietsen lukken. Dan nog wat aan de scriptie doen en eind van de middag de sleutel van m'n kamer inleveren. Dan ben ik daar definitief weg.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 13:17
Verwijderd
@Missy1234567890: Vlissingen. En natuurlijk is een lange reis relatief, ik moet alleen op dezelfde dag ook wel weer terug naar huis. Normaal gesproken is het zonder vertragingen ed 2,5 uur reistijd, nu met die gekke bussen bijna 3 uur. En dan moet ik 's avonds dus ook weer naar huis. En een stage is geen vriend, wat het naar mijn mening ook anders maakt.

@duivelaartje: Hibitane helpt beter tegen keelpijn dan Trachitol, vind ik. Maar beide verdoofd het iets.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 13:29
Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1234567890: Ja, dat zei ik dus ook al de hele tijd , maar twee klasgenoten zeggen dat dat niet waar is.. Ik weet het anders ook niet?! Maar dankjewel!!

OT: Dat tentamen was echt één grote grap gewoon.. Het was één grote chaos, niets klopte en het ging superwarrig allemaal. Het was echt véél te lang om hier 2 uur voor te nemen. Opzich ging het wel redelijk, heb wel overal íets in kunnen vullen, behalve over de tijden. Maar ja, ik heb het dus niet op tijd af gekregen en dat is altijd heel erg jammer. Nou goed, ik zie het wel, de eerste is weer achter de rug!
En nu weer keihard leren Moet nog ZO veel doen voor Frans en aardrijkskunde van morgen.. word al gek als ik er aan denk. Ga maar beginnen met Frans denk ik, dat is nog wel redelijk leuk. Ik ga gewoon m'n best doen, meer kan ik niet. *positiviteit*
Oud 27-03-2008, 13:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Leonoor en Missy1-0: Het is waarschijnlijk een virale infectie, dus daar helpt een kuurtje niet tegen. Ze heeft me ibuprofen meegegeven, en die werken ook ontstekingsremmend, dus als het goed is moet het nu op gaan knappen. Hibitane heb ik nog ergens in huis, maar ijsjes werken ook prima.

@Nijn*: Zet 'm op! Goed dat je overal wat in heb gevuld. En meer dan je best kun je inderdaad niet doen. Jij gaat het wel halen, je eindexamenjaar. Je haalt namelijk ook echt super goede cijfers waar mensen vast jaloers op zijn. Ja, het gaat je lukken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 14:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Oef. Ik weet niet of ik nog een keer in mijn leven naar zo'n mondhygienist ga, hoor. M'n mond doet er nog steeds zeer van (en ik was om 9.00u aan de beurt vanochtend). Het voelt volgens mij net zo als het strakker zetten van je plaatjesbeugel, maar nu dan vooral bij mijn kiezen onder. Bah .
Verder heb ik al redelijk wat gedaan in huis, dus mijn planning komt wel goed vandaag. Alleen snap ik de afrekening van het water niet. Hopelijk kan Vriendje er vanavond wel wijs uit.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 15:14
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Klote HU...
Ik ben zo boos en verdrietig..
je moest je richting kiezen.. AGZ (algemeen ziekenhuis) MGZ (maatschappelijke gezondheidszorg) of GGZ.
de grootste zeikerds hebben allemaal AGZ. Iedereen die heeft gezegd in onderhandeling te zijn met een ziekenhuis heeft AGZ.

Mijn fucking droom was, werken in het ziekenhuis. Wit uniform alles.. het klinkt zo stom.. maar goed. Toen viel mijn droom in duigen..
Ik heb dus niet de AGZ... en die wilde ik zo graag..

Ik heb MGZ, iets wat ik ook leuk vindt. Maar toch is het een vette teleurstelling. En het is zo niet eerlijk gegaan daar op die school..

Laatst gewijzigd op 27-03-2008 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 15:32
Heksjuh
Heksjuh is offline
Dolce: leuke foto's. Ze zien er heel lief uit
En vervelend dat je niet de richting hebt die je graag wilt. Helemaal omdat het niet eerlijk is gegaan. (})

Neko: (})

Missy: oja, dat was het. Ik had in ieder geval de goede persoon

Tentamencijfers lagen dus gisteren al op school. En daar hoefde ik gisteren niet heen. Nu staan ze ook op Osiris, maar ik heb gisteren dus voor niks elk uur gekeken.
Ik heb een 6.9. Gehaald Al vind ik het cijfer niet geweldig. 'Vroeger' had ik nooit zulke cijfers, alleen voor natuurkunde dan. Maar het is ook wel logisch, want dit is moeilijker dan de middelbare school. En gehaald is gehaald, en ik had alles over de hersenen niet geleerd. Eigenlijk vind ik dan dat ik het niet verdiend heb om te halen, want ik heb een heel thema overgeslagen. Maar ik heb het gehaald dus meivakantie, want dan zijn de herkansingen.

Leren schiet niet op. Ik loop nu alweer achter op mijn nieuwe planning. Ik ga vanavond net zo lang werken tot ik hoorcollege 8 en 9 af heb! (of tot half tien, want slapen gaat voor).

Weer aan de slag, huphup!
Oud 27-03-2008, 15:39
Verwijderd
Citaat:
@Leonoor en Missy1-0: Het is waarschijnlijk een virale infectie, dus daar helpt een kuurtje niet tegen. Ze heeft me ibuprofen meegegeven, en die werken ook ontstekingsremmend, dus als het goed is moet het nu op gaan knappen. Hibitane heb ik nog ergens in huis, maar ijsjes werken ook prima.
Wow, elke dag op en neer naar Vlissingen, wat moedig. Daar kan ik nog wat van leren, met mijn geklaag over die ene keer in de week van en naar Middelburg.

@ Nijn*, ik vind het altijd zo knap als ik lees hoe hard jij je inzet! Ook al lukt het misschien niet allemaal zo goed als je hoopt, ik vind het toch echt supergoed van je, dat wilde ik even zeggen!

@ Andijvie, ik vind het vaak zó herkenbaar wat je schrijft.

Ontopic dan: Ik heb lievelieveleuke vriendinnen, ha.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Wow, elke dag op en neer naar Vlissingen, wat moedig.
Ik hoef stiekem gelukkig niet elke dag. (Al zou ik er maar wat graag werken... Maar dan ook niet vijf dagen in de week.) Ik loop eigenlijk stage in Den Haag, daar ben ik twee dagen in de week, en één dag in de week in Vlissingen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 16:20
Heksjuh
Heksjuh is offline
Net ging ik aardappel schillen, om alvast een beetje te 'oefenen'. Au, dat ging niet zo makkelijk als ik dacht. Het lukte me niet goed met een normaal mesje, dus de dunschiller gebruikt. Ik denk dat ik na een week aardappels schillen geen tien hele vingers meer heb Ik ben mijn vingertopje van mijn duim al bijna kwijt, en een aantal keren echt net mijn vingers gemist. Ik overdrijf niet hoor, ik dacht eerst dat het wel meeviel met mijn duim. Het bloedde wel erg (nouja, niet zo erg, maar het bleef bloeden), en nu lijkt het echt net of er een hapje uit is. Mijn nagels zijn heel kort en het stukje waar ik me sneed zit nu tot mijn nagel. Ik hoop dat het weer aangroeit
Ik trek volgende keer maar handschoenen aan ofzo, want ik heb mijn vingers wel nodig. Vooral mijn wijsvingers, zonder mijn wijsvingertoppen kan ik geen hartslag voelen. Zou het lukken, aardappels schillen met een overhandschoen?

Hoe ik het omschreven heb, klinkt het wel erger dan is het trouwens. Het doet/deed geen pijn (toen het velletje er nog op zat helemaal niet, maar die is er per ongeluk af gegaan en nu begint het pijn te doen).

Ik vind altijd wel weer wat om over te zeuren valt me op. Maar ik wilde mijn aardappelschildrama wel even posten. Leedvermaak

Kan je het beste naar je toe of van je af schillen om je vingers te sparen?
Oud 27-03-2008, 16:27
Crimson
Crimson is offline
bedoel je met zo'n dunschilmesje zo'n eeh kut ik kan het niet beschrijven maar iig een soort scheermesjes vorm ding? die zijn toch makkelijk te gebruiken.. en waarom moet je aardappels chillen dan?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 16:33
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ja, zo'n scheermesjesvorm. Die is makkelijker dan een gewoon mesje, maar ik heb me gesneden met de dunschiller.
Ik ging kijken of ik aardappels schillen voor als ik straks op kamers woon. Maar ik kan ook wel van die zakjes met plakjes aardappelen kopen, dat is denk ik handiger
Oud 27-03-2008, 16:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, gewoon schijfjes of krieltjes halen. Misschien iets duurder, maar scheelt je vingers en werk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 17:14
Verwijderd
@Dolce: kun je niet proberen het alsnog naar AGZ te laten veranderen?
@Heksjuh: pasta of rijst is ook lekker en veiliger voor je vingers!

en een knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

OT:
Ik heb lasagne gemaakt en het staat nu in de oven. Ben echt héél benieuwd of het lekker wordt.
Vandaag was wel een goeie dag. Huisarts, vergadering, studeren. Heb alleen een beetje hoofdpijn. Ben stiekem dus een beetje gespannen.
Vanavond House!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 17:20
metallica
metallica is offline
Het was echt supergezellig, we zijn vanmiddag met wat mensen wat gaan drinken, om het te vieren. Mja, met als gevolg dat ik nog niet echt geleerd heb voor mn tentamen. Hmm... Achja, er is nog een her, dusja... Het was het wel waard, als ik niet te moe ben ga ik vanavond ook nog een uurtje mee om hem te verrassen. Hij vroeg vanmiddag heel lief of ik nog meeging, maar dat leek me niet zo verstandig (is het ook niet gezien ik om negen uur toets heb...) Maar toen sprak ik even later mn moeder en die had zoiets van achja, het komt toch niet zo vaak voor dat je iets te vieren heb dus waarom ga je niet een uurtje. En eigenlijk heeft ze ook wel weer gelijk. Als het niet te laat wordt ga ik gewoon even een uurtje
Oud 27-03-2008, 17:56
Verwijderd
Ik huil van herkenning maar kan niet echt de vinger leggen op waar die herkenning zit ofzo. Het voelt gewoon goed om te ontdekken dat je niet alleen bent. Ik wist wel dat ik niet alleen was, maar weten en voelen zijn soms verschillende dingen. Ik vóel nu ook dat ik niet alleen ben.

En ik ben een beetje zenuwachtig want er komen weer veranderingen aan. Ik ga binnenkort bij mijn zus langs, en dat is altijd... anders. Ik ben er niet mezelf en ik kan niet de dingen doen die ik normaal zou doen. Ik voel me beperkt. Maar het komt vast wel goed Ik mag op m'n nichtje gaan passen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 18:13
Rob
Rob is offline
Pft. Er valt één werkdag weg en de rest van de dagen wordt gelijk véél drukker. Bah. :\
Oud 27-03-2008, 18:23
Verwijderd
Blegh, wat een kutdag vandaag.

Ik heb je lief, ik heb je lief,
ik heb je lief, wat moet ik zonder jou?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 18:40
Calyx
Calyx is offline
Oh ik heb een rotdag. Alles gaat mis, voel me stom en zie eruit als een trol. En nu wou ik 'ns lief voor mezelf zijn en een ijsje maken met caramel zoals 'vroeger', laat ik de caramel te hard gaan en toen spetterde het en nu heb ik een brandwond/brandblaar van 2 bij 2 cm op mijn hand en het doet pijnnn. En ik heb ook nog's de hele bak ijs opgegeten. Alsof ik nog niet genoeg had gegeten..
Oud 27-03-2008, 18:48
LEUGEN
LEUGEN is offline
Aah ik heb gemeld dat ik met de maatschappelijk werkster bij ons op school wilde praten!! En nu is het dus geregeld dat ik dinsdag mag komen, en als dat niet doorgaat dinsdag over 2 weken. Het heeft zóveel moeite gekost om eenmaal zo ver te komen dat ik met haar wilde praten. Maar nu het officieel is, wil ik niet meer, ik vind het echt erg. Ze vind waarschijnlijk dat ik me aanstel ofzo. Ik durf echt niet meer!!
Oud 27-03-2008, 18:54
metallica
metallica is offline
@Leugen: Natuurlijk denkt ze niet dat je je aanstelt. Die mensen zijn er om je te helpen. Ik snap dat het eng is, maar geloof me het komt wel goed. Heel veel succes!
Oud 27-03-2008, 19:16
Verwijderd
Mijn vriendje is duisent liefde <333333333.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 19:20
Neko*
Neko* is offline
Nog niet op de scooter gestapt. Heb er nu wel weer vertrouwen in, maar ik had het gewoon té druk met leren. Volgende week wordt ook erg: maandag 2 toetsen (misschien dat 1 wegvalt ivm ziekenhuis), woensdag 1, donderdag 2. Ik word gek. Aan het begin van de periodes plannen ze echt hélemaal niks. En op het eind moet ineens álles tegelijk. Elk vak. Echt, zo kut gewoon. Ik ga het nooit redden, verdomme. Maar ik ga in ieder geval mijn best doen.
Ik haat het dat ik altijd zoveel mis dat ik het hele jaar aan het inhalen ben. En als dan óók nog eens mijn mentor komt vragen of ik het allemaal wel ga redden, en of ik wel overga... Nee, wordt het vertrouwen niet beter van..
Oud 27-03-2008, 20:14
Verwijderd
@Neko*: *knuff*

Vandaag was niet echt heel leuk. School was best saai en ik voelde me alleen.
Ik heb met m'n moeder gepraat en nu wil ze volgende week een afspraak maken bij de huisarts om misschien doorverwezen te worden naar een psycholoog. Maar ik heb zoiets van: psychologen zijn toch voor mensen die het veel zwaarder hebben dan ik? Ik heb haar een beetje verteld van wat ik denk en voel. Dat me continu zo rusteloos voel en moe en dat ik maar aan het malen (piekeren) blijf. En wat dingen hoe ik over mezelf denk. Maar ik heb niet verteld hoe 'n chaos het soms in mijn hoofd is. Dat is het tegenwoordig zo vaak, dan heb ik geen overzicht en dan maakt m'n hoofd overuren. Ik had het idee dat ze me niet zo goed begreep. Maar het zit allemaal in mijn hoofd en het is zo moelijk om te zeggen of te schrijven. Ik had vandaag ook zoveel vragen in m'n hoofd: ben ik anders dan andere mensen? ben ik raar? zijn er mensen die van me houden en die me zouden missen? is er iets mis met mij zoals ik ben? moet ik me aanpassen aan anderen?
En ik word er zo moe van dat ik me altijd afvraag wat mensen bedoelen als ze iets zeggen (negatief/positief) en wat ze over me denken en wat ze nou van me vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 20:52
Roosje
Roosje is offline
Het was fijjjn op school met mn vriendinnetjes en leuk en gepraat en alles <3 ik zie alleen op tegen mn tentamens, weet niet waarom want het komt wel goed. ik kan het allemaal wel. (toch?) er zitten alleen te weinig uren in een dag en te weinig dagen in een week om alles erin te krijgen. maar ik werk er toch hard voor? ik hoef toch niet onzeker te zijn? het komt wel goed, morgenavond wil ik eigenlijk helemaal niets doen maar ik durf er niet voor te kiezen. mijn tentamens moeten toch goed gaan?

-_- waar zeur ik eigenlijk over. ik kan voor elk tentamen een één halen en dan sta ik nog voldoende. olee. ik wil gewoon weg van de stress en de druk, desnoods nu al mijn examens te maken. misschien moet ik infected mushroom maar weer aanzetten en dan met mn vriendje praten. might do?
Oud 27-03-2008, 21:08
darkfairy
darkfairy is offline
@metallica
ik wil het mischien ook uitmaken omdat hij wiet wil gaan dealen in de zomer.
en meer van die dingen.

@missy1234567890
ja ik weet wat je bedoeld.
en je hebt aan de ene kant wel gelijk.
en ik weet nog ongeveer wat er in je pm staat.
Oud 27-03-2008, 21:08
justhanna
justhanna is offline
Damn, ik moet waarschijnlijk mijn hele afstudeerproject om gaan gooien, volgens mijn docente is het te breed en kan ik het beter concreet maken door het over 1 cliënt te doen. Daar baal ik van
Oud 27-03-2008, 21:38
Verwijderd
Tot in het diepste van m'n hart eenzaam. ja.

Hay amores
Que se vuelven resistentes por los dańos
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 22:01
darkfairy
darkfairy is offline
ik ben moe.
ik denk dat ik zo maar is naar bed ga.
EN HET IS WEEKEND!!!.
Oud 27-03-2008, 22:16
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
@Neko*: *knuff*

Vandaag was niet echt heel leuk. School was best saai en ik voelde me alleen.
Ik heb met m'n moeder gepraat en nu wil ze volgende week een afspraak maken bij de huisarts om misschien doorverwezen te worden naar een psycholoog. Maar ik heb zoiets van: psychologen zijn toch voor mensen die het veel zwaarder hebben dan ik? Ik heb haar een beetje verteld van wat ik denk en voel. Dat me continu zo rusteloos voel en moe en dat ik maar aan het malen (piekeren) blijf. En wat dingen hoe ik over mezelf denk. Maar ik heb niet verteld hoe 'n chaos het soms in mijn hoofd is. Dat is het tegenwoordig zo vaak, dan heb ik geen overzicht en dan maakt m'n hoofd overuren. Ik had het idee dat ze me niet zo goed begreep. Maar het zit allemaal in mijn hoofd en het is zo moelijk om te zeggen of te schrijven. Ik had vandaag ook zoveel vragen in m'n hoofd: ben ik anders dan andere mensen? ben ik raar? zijn er mensen die van me houden en die me zouden missen? is er iets mis met mij zoals ik ben? moet ik me aanpassen aan anderen?
En ik word er zo moe van dat ik me altijd afvraag wat mensen bedoelen als ze iets zeggen (negatief/positief) en wat ze over me denken en wat ze nou van me vinden.
psycholoog..
what's in a name :/
Ik vond zelf ook dat ik het niet echt nodig had, maar die ~10 gesprekken hebben best wel veel geholpen, met iemand praten die in feite buiten je leven staat helpt wel goed om alles n's anders te bekijken.
Oud 27-03-2008, 23:33
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik heb het zo onwijs gehad..Mijn doel, wordt verpest door de opleiding zelf. Wat nou brede opleiding, wat nou keuze in richting. IK WIL VERDOMME IN HET ZIEKENHUIS WERKEN...

en dan nog zoiets stoms.. inschrijven voor keuzecursussen/minors: "het wie het eerst komt, wie het eerst maalt principe is van kracht"
ja, dus gaat de inschrijving om 0.00 open. Wat gebeurd, osiris plat.. juist...
een aantal kunnen er al in.. en ik dus niet..

Kl*********te school...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten