Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2009, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat maar raar, opmerkingen als 'ik denk niet dat ze dat zouden toestaan'. Ten eerste, als het gebeurt zonder dat ze het doorhebben, kunnen ze er niet echt wat aan doen. Ze kunnen moeilijk ineens gaan zeggen 'nou jongens, hè, dat was eigenlijk niet de bedoeling hoor, oeps grapje, we beginnen even opnieuw en we kiezen een andere mol lolz'. Ten tweede is het natuurlijk een geniale actie, zowel voor een mol als voor een gewone speler. Dat is alleen maar goed voor de spanning in het spel, en dus voor de kijkcijfers, want nu zijn er ineens mensen die denken dat ze zulke dingen niet zouden toestaan, en mensen die daar weer zo nodig op in moeten gaan.

En ook dat het jammer is dat je niet kan vertrouwen op wat je ziet: het hele spel is gebaseerd op mindfucken, dus dan snap ik niet waarom dit jammer zou zijn, want het zou alleen maar een goed staaltje mindfucken zijn.
Maar dat mindfucken kwam nooit van buiten het spel, het is altijd binnen het spel gebleven (dus kandidaten die gaan mollen, mollen die dubbel mollen of juist niet). Ik herinner me bv van vorig jaar dat er iemand uit ging (rood scherm) en later weer terug kwam, toen gingen mensen twijfelen; zou hij niet tóch nog de mol kunnen zijn? Aan het begin wordt duidelijk gezegd dat de mol er nooit uit gaat, dus ik ging er van uit dat wanneer een kandidaat terug komt dit impliceert dat hij/zij de mol niet meer kan zijn (want hij/zij heeft immers een rood scherm gekregen). Dat soort 'regels' moeten bestaan om 't mindfucken te kunnen laten plaats vinden. Het stelen van jokers, topito's, dagboeken én het invullen van een andere naam hoort bij het spel, maar het zeggen dat er nog geen mol is (en vervolgens de oude mollen een mol laten kiezen) zie ik als een frame waarbinnen het spel gespeeld wordt. (En als het dus niet zo is, en de makers van het programma zelf dus ook lopen te mollen en mindfucken, dan vind ik dat érg jammer.)

Ook de discussie of er misschien 2 mollen zijn vind ik lastig; in mijn idee is het een vast gegeven dat er één mol is, als ze daar ineens van afwijken (zonder dat te zeggen), dan ga je met het frame waarbinnen het spel gespeeld wordt knoeien, dat is jammer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2009, 23:08
Signy
Signy is offline
Citaat:
Ook de discussie of er misschien 2 mollen zijn vind ik lastig; in mijn idee is het een vast gegeven dat er één mol is, als ze daar ineens van afwijken (zonder dat te zeggen), dan ga je met het frame waarbinnen het spel gespeeld wordt knoeien, dat is jammer.
het heet toch ook niet "wie zijn de mollen?"
Oud 14-01-2009, 10:39
Verwijderd
Wie heeft het over twee mollen dan?

Ik denk ook niet dat de productie ons zou moeten bespelen door te liegen en ik denk ook niet dat ze dat doen. Maar ik negeer sowieso het hele er-is-geen-mol gebeuren, want aan paranoia heb je niks.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 10:45
Verwijderd
Overigens, ik kan het me moeilijk voorstellen dat je (dennis) ervanuitgaat dat je de mol niet bent en het durft te wagen niet te kijken wat je zelf bent.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 10:47
Lente
Lente is offline
Citaat:
Overigens, ik kan het me moeilijk voorstellen dat je (dennis) ervanuitgaat dat je de mol niet bent en het durft te wagen niet te kijken wat je zelf bent.
de mol weet echt wel dat ie de mol is hoor ;d als hij vantevoren al niet de mol was en daarna gezegd heeft dat ie niet de mol wil zijn, zou het wel heeeeel gek zijn als hij toch moet
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 11:15
Verwijderd
Dus dan ken ie er niet van uitgaan dat ie geen mol is. Dat maakt hem een mol.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft het over twee mollen dan?
Vorig jaar heb ik dat meerdere keren gehoord

En als je de mol bent, maar zelf niet je eigen scherm hebt gezien, dan kom je er denk ik wel snel achter omdat ze je toch zullen willen spreken om je op de hoogte te stellen van welke opdrachten er gaan komen etc
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 12:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
de mol weet echt wel dat ie de mol is hoor ;d als hij vantevoren al niet de mol was en daarna gezegd heeft dat ie niet de mol wil zijn, zou het wel heeeeel gek zijn als hij toch moet
Dat lijkt me nu juist wel grappig en ergens ook wel logisch. Maar dan zou hij het voor de opdrachten inderdaad wel te horen hebben gekregen.
Oud 14-01-2009, 15:17
Balance
Balance is offline
Mooi betoog Andijvie!
Oud 14-01-2009, 16:02
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Vorig jaar heb ik dat meerdere keren gehoord

En als je de mol bent, maar zelf niet je eigen scherm hebt gezien, dan kom je er denk ik wel snel achter omdat ze je toch zullen willen spreken om je op de hoogte te stellen van welke opdrachten er gaan komen etc
O goeie! Dan had eigenlijk iedereen dat kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Mooi betoog Andijvie!
Haha, dank je
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 22:13
Hanneke
Hanneke is offline
Als de mol echt nog niet bekend zou zijn zou ook stom zijn, want dan kan je nu met zekerheid Dennis en -wie had er nog meer nee gezegd?- wegstrepen. Omdat ze nooit iemand die geen mol wíl zijn mol zullen laten zijn.
Oud 15-01-2009, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Als de mol echt nog niet bekend zou zijn zou ook stom zijn, want dan kan je nu met zekerheid Dennis en -wie had er nog meer nee gezegd?- wegstrepen. Omdat ze nooit iemand die geen mol wíl zijn mol zullen laten zijn.
Nee, want die beelden laten ze niet voor niets ineens zien. Dat betekent dat iedereen het kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 10:09
Fleurop
Fleurop is offline
We hebben natuurlijk niet het hele gesprek gezien met Dennis en de mollen. Wie weet kwam hij er wel op terug of konden ze hem overhalen.
Dat zijn eerste reactie nee was zegt nog niet alles, misschien was dat een tactisch antwoord omdat het toch zo in een keer gesteld is en hij dus dacht dat een 'nee' goed voor het spel zou zijn? Misschien ook niet. Het is toch alleen maar gissen. Natuurlijk wist hij niet waarom de vraag gesteld werd.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 11:40
Verwijderd
Volgens mij zei Dennis in de eerste instantie nee.
Toen Pieter-Jan vroeg, weet je het zeker? begon Dennis te twijfelen, het uiteindelijke antwoord is niet uitgezonden, toch?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 12:25
Verwijderd
Vergeet niet vóór 20:30 vanavond je stem bekend te maken, liefies, als je nog mee wilt doen aan de pool!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zei Dennis in de eerste instantie nee.
Toen Pieter-Jan vroeg, weet je het zeker? begon Dennis te twijfelen, het uiteindelijke antwoord is niet uitgezonden, toch?
Maar er werd toch gezegd dat 2 mensen 'nee' hadden geantwoord en verder hebben we toch iedereen bij de mollen gezien? Of niet?
En de mensen die nee zeiden kwamen toch niet in die mollenkamer?

Ik ga de ep nog maar een keer kijken straks, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 17:26
Verwijderd
We hebben niet iedereen gezien bij de kamer, ook niet hun antwoord. Ik hield het allemaal bij.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 19:47
Verwijderd
Volgens mij is het Froukje. Ze had als enige een gekleurde jas aan op de groepsfoto en ze wilde zo'n debiel zomerjurkje aan de lijn. Als ze wist dat er nog wat van die lijn moest, hoopte ze natuurlijk dat het dat jurkje werd en niet een van de dingen die ze echt nodig zou hebben.

Edit: nou ben ik te laat voor de pool. Kan ik volgende week wel meedoen dan?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 20:10
Verwijderd
Dat mag niet volgens de regels.

Die rooie jas was me ook al opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 20:18
WolterB
WolterB is offline
pff, wat een gemol vandaag zeg
Oud 15-01-2009, 21:32
__
__ is offline
god god, net Adje vind hem niet bepaald een leuke speler.

ik ben uiteraard ook te laat voor de pool, maar ik denk op het moment ook dat het Froukje is. En verder ben ik het eens met het betoog van botulismf van 2 dagen geleden!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 21:40
Giles
Giles is offline
Jammer dat er niet iemand uitging. En hoe heeft John het voor elkaar om twéé keer genoemd te worden bij de vrijstelling?
Oud 15-01-2009, 21:54
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
is het nou een regel dat de mol geen rood scherm kan krijgen?
anders zou anniek geen mol kunnen zijn, theoretisch gezien.

maar het lijkt me nogal dom als dat echt de regel is want dan zou niemand anniek meer verdenken en da's nogal saai...
Oud 15-01-2009, 21:55
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
en is john nou een soort van 2e edo, die enorme mollenstreken uit loopt de halen maar het gewoon doet voor de lol?? hmm..
Oud 15-01-2009, 22:28
Dji
Dji is offline
Waarom zou de mol geen rood scherm kunnen hebben? 'Ze' wisten toch al dat er twee vrijstellingen waren, dus dan zou Anniek er hoe dan ook niet uit gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 08:21
Verwijderd
Leuke aflevering gisteren met leuke opdrachten!
Op wie heeft Anniek gestemd? Want als ik haar zou zijn, en ik zou een vrijstelling hebben, dan zou ik helemaal voor 1 mol gaan in de test. Ze kreeg een rood scherm, wat dan zou betekenen dat haar mol niet DE mol is.

Verder heb ik nog steeds geen idee wie de mol is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 11:01
Verwijderd
Ik ga er van uit dat de mol nooit een rood scherm krijgt, ook niet met vrijstellingen enzo.

Hmm, ik vind 't echt lastig! Ik ga voor nu voor Jon, omdat ik bij hem het gevoel heb dat hij zich dommig houdt, en dat vind ik verdacht. Sebastiaan vind ik overigens ook verdacht, hoewel hij wel heel blij leek met die vrijstelling. Ik weet 't niet
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 11:37
Lilything
Lilything is offline
Ik vind dat ze Sebastiaan teveel in beeld nemen. Ok, hij maakte een foutje bij het reuzenrat, maar ze nemen hem teveel in beeld, denk ik. Ik vind Annick of Rick veel meer mol-achtige kwaliteiten hebben. Ook John heeft er iets van. Ik vind Dennis echt een leuk persoon of hij nou mol is of niet
Oud 16-01-2009, 12:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Sebastiaan maakte die fout omdat Rick wazig stond te doen, hè

Toen ik het programma zag, dacht ik: Oké, Anniek kan dus niet de mol zijn. Maar stel nu dat ze het wel is. Ze heeft een vrijstelling, ze maakt de test expres slecht (ik geloof nog altijd dat de mol ook echt de vragen invult, maar er desondanks nooit echt uitvliegt), dan is het resultaat dat de kandidaten denken dat zij de mol niet is. Dan heeft ze het wel voor elkaar.
Oud 16-01-2009, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat ze Sebastiaan teveel in beeld nemen. Ok, hij maakte een foutje bij het reuzenrat, maar ze nemen hem teveel in beeld, denk ik. Ik vind Annick of Rick veel meer mol-achtige kwaliteiten hebben. Ook John heeft er iets van. Ik vind Dennis echt een leuk persoon of hij nou mol is of niet
Ja, de eerste aflevering was hij ook al zo vaak in beeld, met dat groepsfoto-beeldschermen-spel. Ik dacht echt dat hij er die aflevering uit zou liggen, omdat hij zo vaak in beeld was geweest.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 21:58
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
god god, net Adje vind hem niet bepaald een leuke speler.

ik ben uiteraard ook te laat voor de pool, maar ik denk op het moment ook dat het Froukje is. En verder ben ik het eens met het betoog van botulismf van 2 dagen geleden!
Het is net Henk de mol van Alfred J. Kwak met dat gele helmpje en dat ronde brilletje.
Spoiler

Daarnaast misschien een heel domme vraag. Maar Anniek had een rood scherm. Dan weet iedereen toch dat zij niet de Mol is. Of mag een Mol wel een rood scherm krijgen als hij zeker weet dat ie er niet uitgaat?

edit: spoiler

Laatst gewijzigd op 17-01-2009 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Het is net Henk de mol van Alfred J. Kwak met dat gele helmpje en dat ronde brilletje.
Spoiler

Daarnaast misschien een heel domme vraag. Maar Anniek had een rood scherm. Dan weet iedereen toch dat zij niet de Mol is. Of mag een Mol wel een rood scherm krijgen als hij zeker weet dat ie er niet uitgaat?!
Dat laatste weet niemand zeker, geloof ik. Sommige mensen gaan er van uit dat de mol gewoon geen rood scherm kán krijgen, anderen denken dat de mol de test gewoon moet maken hij/zij dus ook zo kan spelen dat hij/zij een rood scherm krijgt.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 17-01-2009 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 05:50
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik vind het niet zo leuk dat ik dat nu heb gelezen over die 3....
dat had dus wél in een spoiler gemoeten
Oud 17-01-2009, 09:30
Verwijderd
Ik snap niet zo goed waarom het erg is dat ze die drie samen gezien heeft?
Zegt toch helemaal niks over wie is de mol?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 10:43
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
sorry! niet bij nagedacht. maar zegt in principe niets natuurlijk.
Oud 17-01-2009, 12:19
Lilything
Lilything is offline
Ja en nu lees ik het weer in de quote van Andijvie
ik vind het wel veelzeggend
als je dit aan shownieuws verteld kun je er nog geld mee verdienen ook
Oud 17-01-2009, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Qft.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 12:35
Verwijderd
Ik heb die van mij ook in een spoiler gezet, ook niet bij nagedacht, sorry!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 15:07
Laisve
Laisve is offline
Nouja na deze aflevering is Dennis voor mij afgevallen als mol. Hij is zo fanatiek (kan een val zijn net zoals dennis 1, maar toch ) en heeft toch al wat antimolacties gedaan waardoor hij voor mij geen mol meer kan zijn. Sebastiaan doet het te overduidelijk... misschien rick of jon....Vivienne heeft ook nog niet veel gescoord volgend mij.
Oud 19-01-2009, 00:06
Verwijderd
Oei, ik verdacht Anniek de uitzending, want ze komt heel erg nep over. Rode scherm zegt mij niks. Het lijkt de hele tijd of ze staat te liegen en alsof ze 'nonchalant' probeert over te komen. En dan dat ze aan het eind zomaar 'verdrietig' kijkt.

Nou ja, mijn nummer 1. Rick en Sebastiaan, tsja geen idee tamelijk verdacht doch. Sebastiaan wist wel als eerste de vrijstelling te vinden. (Anniek vond hem ook overigens en dat als derde ). En Dennis weet ik nu niet meer.
Hans was me ook iets te gefixeerd op het uitvinden van wie de vrijstelling had opgeraapt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 00:35
VeGs
VeGs is offline
Ik vertrouw Jon niet zo; beetje het sulletje spelen. Maar eigenlijk kan alles nog...

Ik zet dit voor de zekerheid maar in spoilers:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vertrouw Jon niet zo; beetje het sulletje spelen. Maar eigenlijk kan alles nog...

Ik zet dit voor de zekerheid maar in spoilers:
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 13:14
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Ik moet uitzending 2 nog zien.. .

Kan nooit kijken op dat tijdstip .

Ik denk toch dat Dennis het is .
Oud 20-01-2009, 19:21
Jon
Jon is offline
Ik vertrouw mezelf ook niet zo.
Oud 20-01-2009, 20:58
Martiño
Martiño is offline
Ik vind dat je BN genoeg bent om in het volgende seizoen mee te doen.
Oud 20-01-2009, 22:43
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik vind dat je BN genoeg bent om in het volgende seizoen mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 17:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom het erg is dat ze die drie samen gezien heeft?
Zegt toch helemaal niks over wie is de mol?
Nee inderdaad. Iedereen moet toch naar de plek waar de slotaflevering wordt opgenomen
Oud 21-01-2009, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Nee inderdaad. Iedereen moet toch naar de plek waar de slotaflevering wordt opgenomen
Dat is waar, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:46
Briseïs
Briseïs is offline
Net pas gezien, ik was het alweer bijna vergeten

Ik vond Anniek wel verdacht, maar zit wel te twijfelen dat na dat hele rode scherm geval... En ik vond Sebastiaan ook verdacht, maar zit weer te twijfelen omdat Anniek op Sebastiaan had gestemd

Verder vond ik Dennis wel cool tegen Hans die zat te zeuren over die vrijstelling
Reageren

Regels voor berichten