Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2008, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt er dan weer aan of Satan alwetend is
Nee, aangezien gods alwetendheid alles al vastlegt, dus ook de daden van satan.
Advertentie
Oud 20-10-2008, 17:10
Verwijderd
ik heb een beetje hoofdpijn
Oud 20-10-2008, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, een alwetende god weet al of hij zou ingrijpen of niet.
Dan weet hij ook dat er 2 werkelijkheden ontstaan, dus dat het niets boeit of er iemand ingrijpt.

Vraag me trouwens af hoeveel werkelijkheden er zouden zijn als bij elke beslissing van ieder mens een nieuwe werkelijkheid wordt gecreeërd.
Oud 20-10-2008, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Dan weet hij ook dat er 2 werkelijkheden ontstaan, dus dat het niets boeit of er iemand ingrijpt.

Vraag me trouwens af hoeveel werkelijkheden er zouden zijn als bij elke beslissing van ieder mens een nieuwe werkelijkheid wordt gecreeërd.
Nee, god weet alle beslissingen al wegens zijn alwetendheid, ergo er wordt nooit een "tweede werkelijkheid" gecreëerd.
Oud 20-10-2008, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Nee, god weet alle beslissingen al wegens zijn alwetendheid, ergo er wordt nooit een "tweede werkelijkheid" gecreëerd.
Misschien heeft hij wel z'n plannetje klaar welke werkelijkheden hij gaat volgen. Misschien hebben we daarom geen god meer, die heeft ons een heleboel splitsingen geleden al verlaten.
Oud 20-10-2008, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Misschien heeft hij wel z'n plannetje klaar welke werkelijkheden hij gaat volgen. Misschien hebben we daarom geen god meer, die heeft ons een heleboel splitsingen geleden al verlaten.
Wat een kul.
Oud 20-10-2008, 17:19
Swlabr
Swlabr is offline
Haha.
Oud 20-10-2008, 17:19
Swlabr
Swlabr is offline
Must resist atheism.
Oud 20-10-2008, 17:20
Verwijderd
!
Oud 20-10-2008, 17:21
Verwijderd
Atheism FTW.
Oud 20-10-2008, 17:21
Swlabr
Swlabr is offline
Ach.
Oud 20-10-2008, 17:27
Uice
Uice is offline
Ik geef je nog vijf jaar, Darkie.
Oud 20-10-2008, 17:28
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ik geef je nog vijf jaar, Darkie.
Wat, tot ik bekeer?
Oud 20-10-2008, 17:29
Verwijderd
Als Darkie gaat studeren wordt hij vast atheïst.
Oud 20-10-2008, 17:30
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Als Darkie gaat studeren wordt hij vast atheïst.
Stiekem ben ik al een atheïst sinds mijn dertiende.
Oud 20-10-2008, 17:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat, tot ik bekeer?
Als je het zo wilt noemen. Je bent nu al intelligent, en je zult de komende jaren steeds meer gaan nadenken. Nadenken leidt sowieso tot atheïsme, als je het maar lang en goed genoeg doet. Sommige mensen hebben aan een leven niet genoeg denktijd, kiezen ervoor nooit na te denken of zijn gewoon niet slim genoeg, maar jij valt daar denk ik niet onder.
Oud 20-10-2008, 17:32
Verwijderd
Als ik het zo begrijp is Atheïsme luisteren naar wat de professoren zeggen, en dus niet zelf nadenken.
Oud 20-10-2008, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Als ik het zo begrijp is Atheïsme luisteren naar wat de professoren zeggen, en dus niet zelf nadenken.
Nee, het is gewoon je realiseren dat er geen argumenten zijn om in een godheid of bovennatuurlijke zaken te geloven. Als die er wel zijn hoor ik ze graag natuurlijk.
Oud 20-10-2008, 17:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Juist niet. Atheïsme is ook wat je krijgt zonder enige invloed van buiten. Het is hoe je geboren wordt, en het is hoe je moet sterven. Het is ook geen wonder dat mijn grootouders naar mate hun dood dichterbij kwam het geloof deels of compleet achter zich hebben gelaten, want in die jaren ga je meer nadenken over het leven en kom je toch tot de Onvermijdelijke Conclusie.
Oud 20-10-2008, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Nee, het is gewoon je realiseren dat er geen argumenten zijn om in een godheid of bovennatuurlijke zaken te geloven. Als die er wel zijn hoor ik ze graag natuurlijk.
Citaat:
Juist niet. Atheïsme is ook wat je krijgt zonder enige invloed van buiten. Het is hoe je geboren wordt, en het is hoe je moet sterven.
Goed. Je wordt verwekt in een groot zwembad van atomen. Waar de fok komen die atomen dan vandaan?

En nee, ik geloof ook niet in die bovennatuurlijke zaken, maar ik geloof ook niet alles wat me verteld wordt.
Oud 20-10-2008, 17:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Goed. Je wordt verwekt in een groot zwembad van atomen. Waar de fok komen die atomen dan vandaan?
De vraag naar de oorsprong wordt met de introductie van een bovennatuurlijk wezen uitgesteld, maar niet beantwoord.
Oud 20-10-2008, 17:37
Verwijderd
Citaat:
De vraag naar de oorsprong wordt met de introductie van een bovennatuurlijk wezen uitgesteld, maar niet beantwoord.
Nee, maar ergens moet toch een oorsprong zijn waar we nooit iets van zullen snappen en het dan maar bovennatuurlijk noemen.
Oud 20-10-2008, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Die atomen zijn daar heengestuurd door het waterleidingsbedrijf.
Citaat:
En nee, ik geloof ook niet in die bovennatuurlijke zaken, maar ik geloof ook niet alles wat me verteld wordt.
Religie is ook maar iets wat je verteld wordt.
Oud 20-10-2008, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar ergens moet toch een oorsprong zijn waar we nooit iets van zullen snappen en het dan maar bovennatuurlijk noemen.
Waarom zou er een oorsprong moeten zijn?
Verwijderd
Citaat:
Die atomen zijn daar heengestuurd door het waterleidingsbedrijf.
Religie is ook maar iets wat je verteld wordt.
*Zucht*

Ik geloof niet!
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou er een oorsprong moeten zijn?
Jij denkt dat er geen begin is?
Oud 20-10-2008, 17:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zie niet in waarom je iets bovennatuurlijk zou moeten noemen. We hebben het nog altijd over natuurlijke processen.
Oud 20-10-2008, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Jij denkt dat er geen begin is?
Dat weet ik niet. Er is veel empirisch bewijs voor de Big Bang, maar de Big Bang impliceert niet noodzakelijkerwijs een begin.
Oud 20-10-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zie niet in waarom je iets bovennatuurlijk zou moeten noemen. We hebben het nog altijd over natuurlijke processen.
Ja. Regen, onweer en alles wat daarbij hoort zijn ook natuurlijke processen. Dat noemden ze vroegen ook bovennatuurlijk.
Oud 20-10-2008, 17:42
Verwijderd
Maar weten jullie... hier kunnen we nog jaren over door blijven gaan.
Oud 20-10-2008, 17:43
Verwijderd
Het punt is dat iets niet weten een godheid niet aannemelijker maakt. Het zou ook wel heel arrogant zijn om te denken dat wij simpele mensen alles maar zouden moeten kunnen snappen.
Oud 20-10-2008, 17:47
Verwijderd
Ik heb wel eens gehoord dat wij een soort van proefdieren zijn voor hogere levensvormen, net zoals wij muizen gebruiken.
Oud 20-10-2008, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel eens gehoord dat wij een soort van proefdieren zijn voor hogere levensvormen, net zoals wij muizen gebruiken.
Waarom zou dat zo zijn?
Oud 20-10-2008, 17:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, muizen zijn pandimensionale wezens die ons hebben gemaakt voor hun persoonlijke doeleinden en hier rondlopen om de boel te controleren.

Laatst gewijzigd op 20-10-2008 om 17:58.
Oud 20-10-2008, 17:48
Verwijderd
Geen idee. Vond het wel een grappige theorie.

Maar ik ga eten
Oud 20-10-2008, 17:53
Verwijderd
"Pandimensionaal"
Oud 20-10-2008, 17:54
Verwijderd
Hallo allemaal.

Oehoeh, ik heb een 7,4 voor Nederlands.
Oud 20-10-2008, 17:59
Swlabr
Swlabr is offline
Goed gedaan, Basjeeh.
Oud 20-10-2008, 18:00
Verwijderd
Your low-fat option: icekoob
Oud 20-10-2008, 18:01
Verwijderd
Waar heb jij een low-fat option voor nodig?
Oud 20-10-2008, 18:01
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Als je het zo wilt noemen. Je bent nu al intelligent, en je zult de komende jaren steeds meer gaan nadenken. Nadenken leidt sowieso tot atheïsme, als je het maar lang en goed genoeg doet. Sommige mensen hebben aan een leven niet genoeg denktijd, kiezen ervoor nooit na te denken of zijn gewoon niet slim genoeg, maar jij valt daar denk ik niet onder.
Ik ben er al achter dat atheïsme het meest logische is. Maarja, je weet hoe de moslim cultuur is.
Oud 20-10-2008, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Waar heb jij een low-fat option voor nodig?
Little Britain.
Oud 20-10-2008, 18:06
Verwijderd
Maar als God alles van te voren zou weten moest hij wel ingrijpen omdat anders die waarheid niet klopt. ofzo.
Oud 20-10-2008, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Little Britain.
Ach, na drie keer heb je die catchphrases ook wel gehoord.
Oud 20-10-2008, 18:08
Verwijderd
Aan de andere kant is het soms ook wel makkelijk om christen te zijn, daarmee worden alle 'slechte' dingen gewoon weggepraat enzo.
Oud 20-10-2008, 18:09
Verwijderd
Goh, Who do You Love is niet van The Doors.
Oud 20-10-2008, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ach, na drie keer heb je die catchphrases ook wel gehoord.
Mwah jawel, maar het blijft wel vermakelijk. En er komen soms nieuwe typetjes bij. En icekoob. En in de nieuwe aflevering was Sting gueststar en hij werd aangerand door Emily I am a lady Howard.
Verwijderd
Eindelijk een goede avatar.
Verwijderd
Ik vind Sting maar een arrogante drol.
Oud 20-10-2008, 18:12
Swlabr
Swlabr is offline
Ik zag gisteren een stukje Little Britain en ik vond er niets aan.

Regels voor berichten