Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mij klinkt het zo in de oren dat je wel zou willen dat iedereen die in Nederland woont, Hollandse namen zou moeten hebben - omdat dat (of het expres vernederlandsen van authentiek buitenlandse namen) lekker gemakkelijk is en je niet veel moeite hoeft te doen voor een andere uitspraak of iets dergelijks. Lijkt mij maar saai, als er geen echte diversiteit onder voornamen is (want dat is eigenlijk ook een belemmering voor de diversiteit van culturen, en dus ook van de multiculturele samenleving). |
![]() |
|
Ja of je doet even moeilijk. Ik ben een naam als Femme niet gewend en dus vond ik hem een beetje raar. Voor Uice geldt waarschijnlijk hetzelfde. Ik zou het waarderen als je ons niet meteen beschuldigde van dergelijk soort chauvenisme.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Het was geen beschuldiging richting Uice, maar een interpretatie (zie bijvoorbeeld de woorden "mij klinkt het in de oren"). Bovendien vroeg ik of dat was wat Uice bedoelde, want ik vroeg in het begin al "bedoel je te zeggen..." Ik zeg dus niet dat datgene wat ik schreef, ook daadwerkelijk is wat hij bedoelde. 3. Verder had Uice zijn reactie maar wat meer moeten aankleden, zodat men men dergelijke één-zin-reacties niet verkeerd kan begrijpen. 4. De juiste spelling is chauvinisme. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik een kind krijg ga ik het waarschijnlijk een niet al te vreemde, internationale naam als roepnaam geven, om het zoveel mogelijk moeilijkheden te besparen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Misschien een hele rare vraag.... Nederlander1999 | 18 | 21-11-2014 21:20 | |
Films, TV & Radio |
Ik zoek een film/serie maar weet niet welke titel het is! DanielC | 502 | 08-05-2009 17:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Help de leesschuwe jongeren de winter door! Verwijderd | 59 | 06-01-2006 10:12 | |
Muziek |
mijn ska-festival Anti-Schaap | 8 | 08-09-2004 22:07 | |
Psychologie |
Herinneringen Snakeboy | 4 | 04-01-2004 17:54 |