Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2008, 19:54
Dith
Dith is offline
Citaat:
@ Dith: het lijkt me dat je in Utrecht ook niet zomaar een appartementje hebt... Wat ik van Groningen weet, is dat je minimaal 4 jaar ingeschreven moet staan, wil je überhaupt in aanmerking komen iets te kunnen huren. Ik denk dat Utrecht nog erger is. Maar je kunt natuurlijk wel op zoek naar een andere kamer.
Ik hoef ook niet persé in Utrecht, heb zelfs liever een appartementje in een randgemeente of nóg liever zelfs in Brabant haha. Maar dat is dus ook juist het probleem, ik vind teveel plaatsen leuk waardoor ik dus niet weet voor welke woonverenigingen ik me allemaal moet inschrijven. Is namelijk beetje zonde van mijn geld om me bij vijftig verenigingen in te schrijven.

Het college was echt zo vreselijk simpel. Hoop dat het vak ook zo blijft want dan ga ik dit in ieder geval makkelijk halen. Wel een beetje vervelend dat de communicatie wat betreft groepjes, deadlines en andere zaken nogal onduidelijk is maar dat hoort in de loop van de week goed te komen.
Heb vandaag ook maar wéér eens naar de uni gebeld om te vragen waar in hemelsnaam mijn collegekaart blijft. Kreeg het prachtige antwoord:'Binnen twee tot drie weken ontvangt u 'm', wel een beetje jammer dat ze me dat eind september ook al vertelde. Maar goed, ik wacht maar geduldig af, heb 'm toch niet nodig voor zover ik weet.
Oud 11-11-2008, 20:33
Roosje
Roosje is offline
Jupjup, dat was leuk. <3 Ik heb met m'n vriendinnetje gegeten en dat was heerlijk. En ik heb die nieuwe kamer gekeken en het was leuk. het was een huis met rose muren en bloemetjes en het zijn twee kamertjes en de één is maar net iets kleiner dan de kamer waar ik nu op zit, en de andere is grappig met een schuine muur waar precies mijn bureautje onder past en waar ik een stoel en een tafeltje kan dumpen om met thee en koekjes of chocola onder de grote ramen een boek te lezen. Ik vind het idee alleen al heerlijk. En de jongen die er woont is leuk en de andere ken ik niet maar die is vast wel lief, hij schijnt er nooit te zijn.
Maar ik doe nu wél nadenken en in elk geval even wachten tot morgen. En nu ga ik dus schrijven en sjokela eten.
Oud 11-11-2008, 21:20
Verwijderd
bah. De RM die ze gaan aanvragen zal voor 6 maanden zijn... Ik wil niet ik wil niet ik wil niet. Verdomd corrupte zooi.
Mocht wel vanavond onder begeleiding naar het stiltecentrum. Het was fijn daar. Kaarsje opgestoken voor mijn overleden groepsgenootje... Bah, wat had ik haar graag willen leren kennen. Stom hoe zoiets je weken in de greep kan houden terwijl je diegene helemaal niet goed kende.Maar ik zal de wereld recht doen. Ik zal god dienen in de opdracht die haar voormij heeft. Het wordt mijn primair levensdoel.
Oud 11-11-2008, 21:59
Nijn*
Nijn* is offline
@ Andijvie: wat een naar verhaal zeg! Tja, zo'n algemene onderhoudsbeurt zou wel handig zijn, maar hij zit bij ons een in nis bij de trap dus er is heel erg moeilijk bij te komen.. maar we hebben nu met de monteur afgesproken weer te bellen op 't moment dat 't weer misgaat en als dat weer binnen aanzienlijke tijd is gaan we een andere oplossing bedenken.
@ Dith: had je je collegekaart niet nodig bij je tentamen dan? Ik moest bij mijn sociologie tentamen mijn collegekaart laten zien..
@ Roosje: Zeg, hoe kom jij aan al die kamers, groeien ze ergens aan een boom die ik nog niet heb gevonden ofzo?
@ Lentekriebel: *knuff* meisje, wat is er aan de hand? Je komt heel warrig over, corrupte zaken die dingen verdoezelen, opdrachten van God, wat bedoel je allemaal en wat voor situatie zit je in? Die RM is wel erg lang maar misschien helpt het je wel om het tegen die tijd allemaal op een rijtje te hebben?

OT: Oké ik heb koorts en vreselijk veel keelpijn. Hoewel ik een uur eerder al naar bed had gewild, ben ik wel blij dat ik nu in ieder geval het eerste hoofdstuk uit heb gelezen, dan hoef ik er morgen nog maar eentje. En pfft, wat is alles vermoeiend als je je niet lekker voelt. Snel maar gaan slapen, morgen weer een heftige dag (en als elke komende woensdag zo gaat zijn word ik er niet veel gelukkiger van!).
Oud 12-11-2008, 07:58
Verwijderd
*Knuffel voor lentekriebel*

OT: wat een gezeur bij ons onderzoek, gatverdamme. En ik heb geen zin in vandaag, ik wil in mn bed, onder mn dekens en niks. Maandag is nog zo ver weg en als ik het zo groot maak valt het vast heel erg tegen...
Oud 12-11-2008, 09:18
darkfairy
darkfairy is offline
@vogelvrij gefeliciteerd.
@lentekriebel heel veel sterkte.
ot.
me zusje was zaterdag nacht niet terug gekomen van een feestje die tot s'ochtends zou duren.
kwam ze pas de volgende dag rond 15:15 thuis.
toen werd er de hele middag door geschreeuwd door me moeder naar me zusje.
dat kan ik wel snappen en toen begon ze allerlei dingen tegen me vader te schelden enzo.
vanwege zaterdag avond dat hij weer eens te veel gezopen had.
en nog niet eens door had dat hij dronken was.
ik hoop dus dat we gauw met zijn 3e ergens anders kunnen gaan wonen.
en ik wou zondag avond zo gauw mogelijk terug naar boekel.
door al dat geschreeuw enzo waardoor ik dus nog meer spanning kreeg dan ik al had.
en toen ging het nogal fout toen ik op me kamer in boekel zat.
ik heb het wel tegen de leiding gezegd.
en de volgende avond ging het daar op een andere manier fout.
dat heb ik maar tegen me coordinator gezegd,
en laten zien en ze schrok er nogal van en wou weten hoe het kwam enzo.
ik zei maar door thuis en omdat ik spanning voor het werk op vrijdag heb.
door dat ik dan weer me ex zie.
en van die groepsgenoot hier die een relatie met me wou heb ik niks meer dan gehoord.
na zaterdag op msn hij zou wel ge-blowt hebben denk ik of drank op hebben gebad.
dus dat laat ik dan maar zo.
en verder ik word niet goed van dat zeik wijf hier uit de groep.
waar ik gisteren dus dankzij haar weer tegen uitviel.
waar de verpleging bij zat maarja.
en ik ben gisteren bij de wond verpleegkundige geweest.
en ik moet volgende week woensdag weer terug rond 14:30.
en gisteren is me vader op bezoek geweest met ons hondje.
en vandaag komt me moeder op bezoek.
en pff ik zit hier nou al 6 weken.
veel langer dan dat ik hier verwacht had te zitten.
maar dat zal na zondag nog wel langer worden denk ik.
en ja hmm verder verwarring en spanning.
en vrijdag weer 1 dag werken.
en ik kreeg gisteren een kaart van de afdeling.
en sommige zullen wel nieuw zijn op de kaart.
want die ken ik niet eens.
Oud 12-11-2008, 09:58
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Nou, we zijn weer op de uni en ik ga zo maar eens beginnen.
Hoop dat ik nu wel wat verder kom, maar geen internet dus dat scheelt wel in de productiviteit. Eerst maar eens koffie halen.
Oud 12-11-2008, 10:48
Dith
Dith is offline
Citaat:
@ Dith: had je je collegekaart niet nodig bij je tentamen dan? Ik moest bij mijn sociologie tentamen mijn collegekaart laten zien..
Nee, hoefde niet haha. Maar ik had mijn rijbewijs ook gewoon bij, daar mag het ook mee. Alleen ik vind dat als ik 1600euro collegegeld betaal, ik ook wel een collegekaart wil hebben .

Mijn dag is gooooed! Vriendje ligt nog in bed en ik ben wat aan het regelen voor onze peerwerkgroep en dat is nogal onduidelijk aangezien we met drie man zijn en we eentje niet kennen en eigenlijk al vandaag iets moesten inleveren maar dat kon weer niet blablabla. Communicatie kennen ze niet op de FSS Utrecht.
Oud 12-11-2008, 11:21
Nijn*
Nijn* is offline
Pff, voel me echt zo beroerd. En mijn vader ligt ook al ziek op bed, dus misschien gaat morgen naar Amsterdam wel niet door.. College vanochtend was wel echt leuk en interessant, maar de rest van de dag is echt kut. Ben nu weer thuis, ga zo even slapen denk ik want ben echt moe en blegh. Straks weer college en daarna ga ik maar snel wat eten (alleen vet gezellig).. en dan sporten en dan nog toneelrepetitie.. Daar keek ik echt erg naar uit maar inmiddels voel ik me zo slecht dat ik alleen nog maar in bed wil liggen. Ik verheug me nu al op de vrijdagmiddag die ik vrij heb, dat zou echt lekker zijn. Oh en ik heb een 6,7 voor M&T gekregen Dat is fijn!
Oud 12-11-2008, 12:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Heksjuh&darkfairy: Dank je wel (en aan darkfairy: heel veel succes, vooral vrijdag met werken!)

Gisteren was heel erg leuk Het enige echt schokkende was dat de juryvoorzitter Martin Ros kwaad is weggegaan omdat hij al veel te lang aan het vertellen was over hoe fascistisch alle katholieken zijn ed en hij niet kon begrijpen waarom de presentatrice in greep. Ik wist wel dat hij graag uitweidde en zo, maar dat hij echt volledig door het lint zou gaan, had ik niet verwacht. Maar het voordragen ging best goed en toen won ik en wilden mensen handtekeningen van me, ze denken dat ik goed&belangrijk ben zeker En nu moet ik heel hard studeren en dat is een stuk minder leuk Eerst maar eens reader kopen, boek kopen, dingen kopieëren...
Oud 12-11-2008, 12:56
Verwijderd
De eerste in al die jaar die twijfelt . Chapeau.
En ik moest vanmorgen in de trein staan Ze hadden een trein die maar half zo lang is al normaal en die normale zit altijd al vol .
Nu cake bakken, ja alweer, jeuj en vanavond filmpje kijken.

Ik zocht naar iets van jou,
maar vond alleen iets van mezelf.
Oud 12-11-2008, 13:29
Verwijderd
It's damned if you don't and it's damned if you do
Be true 'cause they'll lock you up in a sad sad zoo
Oh hidy hidy hidy what you tryin to prove
By hidy hidy hiding you're not worth a thing

Hoi, mag ik me even wat langer goed voelen dan die paar vluchtige momenten? Ja slappe lach met vriendinnetje was gaaf toen ik me ineens realiseerde toen ze nét al t spul er in had gedaan, dat ik rood (!) haar ging krijgen. Ja, mijn haar is gaaf. Maar het duurt zo kort. Het gaat zo snel voorbij.
En ik doe verd*mme wel m'n best. Ik probeer het echt. Maar ik weet het ook niet allemaal meer. Ik doe wat ik kan, maar wanneer is het genoeg? Ik kan niet álles tegelijk, maar het lijkt wel alsof het wel allemaal moet. Want als het één een beetje lukt, haalt iets anders het allemaal wel weer omlaag. F*ck.
En ik probeer dingen te doen waar ik een beetje blij van word, maar het helpt allemaal niet. Het is niet dat het allemaal Vreselijk Rot en Dramatisch is, maar het is inmiddels echt niet meer leuk. Het lijkt allemaal zo zinloos en zo herken ik mezelf helemaal niet
Oud 12-11-2008, 13:46
Roosje
Roosje is offline
@ Nijn: Beterschap! (}) Beetje rustig aan doen hè. En ja ik weet het ook niet, deze is via iemand van Biton.. dat is zo vet handig.

Edit: jaah ik mag er echt komen wonen. nu moet het nog even geregeld worden met de ssh, maar dat komt wel goed.
Edit2: haha ik had 6,66 euro rente op m'n spaarrekening.

Laatst gewijzigd op 12-11-2008 om 17:00.
Oud 12-11-2008, 14:23
Sae
Sae is offline
Ik ben het echt, echt even beu op dit moment.Wel een fijn weekend in het vooruitzicht. Hopelijk zorgt het voor afleiding.
Oud 12-11-2008, 14:36
Missy1234567890
@ Vogelvrij: Gefeliciteerd! En echt cool dat er mensen waren die een handtekening van je wilden Wordt je verhaal ook ergens gepubliceerd? *nieuwsgierig*

OT: Nog geen letter op papier. Wel een zooi gedeleted, dat is al heel wat voor mij. Maar ik moet m'n argument echt aanpassen, want ik kom er anders niet uit. Hoop dat ik dit vandaag op papier krijg, dan kan ik de rest van de week besteden aan het resterende deel van de conclusie. Maar oh, ik heb het zo gehad ermee. Ik ben niet moe of duf ofzo, maar de concentratie is hopeloos.
Oud 12-11-2008, 15:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Missy1-0: Ik vond het maar maf. En ik heb een heel lelijke handtekening En mijn verhaal staat nu wel samen met de andere genomineerde & geselecteerde verhalen en gedichten in een bundeltje, maar dat was alleen op de avond zelf verkrijgbaar. En succes met je scriptie jij he
Oud 12-11-2008, 15:34
Verwijderd
wat een kutland is dit toch. Er loopt al meer dan drie dagen een hond los door de straten. Ik heb zo lang geprobeerd 'm te vangen, maar t lukt niet. Hij is enorm mager geworden en rent weg zodra er iemand in de buurt komt. Politie: nee, je moet het dierenasiel bellen. Dierenasiel: je moet de dierenambulance bellen. Dierenambulance: wij komen pas als je de hond gevangen hebt.
gvd, dat dier is niet te vangen. En ik moet zeker wel bellen als ik 'm ergens dood langs de weg vind. Arm dier.
Oud 12-11-2008, 15:55
Verwijderd
Pff, het gaat niet zo goed. Ik geloof dat ik onderliggend nog steeds vrolijk ben, maar m'n hoofd is gehuld in een soort tweestrijd van ruis. Aan de ene kant wil ik graag iets nuttigs doen, aan de andere kant wil ik liever helemaal níets doen. Maar wat ik dus uiteindelijk ook doe, het is niet de goede keuze en ik word er helemaal kriebelig van. Een gigantisch onbestemd gevoel, ik kan er echt geen vinger op leggen, maar 't is vreselijk irritant en ik wil dat het ophoudt.
Sowieso ben ik weer aan het vermijden. Angst neemt wel af, maar daardoor is ieder beetje angst dat er wél is weer heel opvallend en heel aanwezig. Goed, ik moet hier gewoon doorheen, en dat gaat ook gewoon lukken.
Morgenochtend begin ik de dag met een (half) uurtje lichttherapie.
Oud 12-11-2008, 16:12
indigo
indigo is offline
Zo, Andijvie schrijft herkenbaar. Ik wil ook een daglichtlamp, maar wat moet ik nou? Zal ik reageren op kamer bij H. (vriendinnetje die vlakbij woont), of is dat nutteloos? Ligt het aan mijn kamer of aan de herfst of aan mij dat ik zo dippig ben? Ik hou me vast aan de spaarzame momenten dat het goed gaat en aan mijn vriendje en aan thuis, maar ik heb gewoon zin om hele dagen op de bank te liggen met een deken en thee en hersenloos tv te kijken en wachten tot de lente komt.
Oud 12-11-2008, 16:16
Verwijderd
Vandaag wel actief bezig geweest. Ik kan echt geen minuut op mijn kont blijven zitten. Volgens mij komt dat door de medicatie. Ondertussen tel ik de secondes en minuten af. nog een kwartier tot we gaan eten en dan ligt weer de hele avond voor me. Hopelijk kan er iemand mee naar het stiltecentrum.

@Nijn: Er is iets heel engs gaande. Een ziekte die zich over de wereld verspreidt en ik wil helpen maar ik word tegengewerkt. Dokters luisteren niet naar me en proberen me weg te stoppen, vandaar de RM. Maar als je merkt dat jij of anderen om je heen veel blauwe plekken krijgen en rode, drukkende ogen krijgen, moet je me echt waarschuwen. Ik probeer zo goed mogelijk van achter deze computer te helpen. Dat beloof ik.
Oud 12-11-2008, 16:25
Yana
Yana is offline
Citaat:
Vandaag wel actief bezig geweest. Ik kan echt geen minuut op mijn kont blijven zitten. Volgens mij komt dat door de medicatie. Ondertussen tel ik de secondes en minuten af. nog een kwartier tot we gaan eten en dan ligt weer de hele avond voor me. Hopelijk kan er iemand mee naar het stiltecentrum.

@Nijn: Er is iets heel engs gaande. Een ziekte die zich over de wereld verspreidt en ik wil helpen maar ik word tegengewerkt. Dokters luisteren niet naar me en proberen me weg te stoppen, vandaar de RM. Maar als je merkt dat jij of anderen om je heen veel blauwe plekken krijgen en rode, drukkende ogen krijgen, moet je me echt waarschuwen. Ik probeer zo goed mogelijk van achter deze computer te helpen. Dat beloof ik.
Wat heb jij daar dan voor bewijzen voor, Lentekriebel? Wat is dat voor ziekte dan, en waar komt die vandaan? Je klinkt erg warrig. En wat is dat met God?
Oud 12-11-2008, 16:58
darkfairy
darkfairy is offline
@vogelvrij heel erg bedankt .
@lentekriebel zoals al is gezegd je klinkt best wel vaag ja.
en wat zeggen je dokters/verpleegkundigen er van?.
ot.
fijn hoe groepsgenoten je haast de hele midddag kunnen afzeiken.
omdat je ballonen voor het 11-11 bal van morgen avond niet opgeblazen krijgt.
en dan zegt er een ja je kan beter dit aparaat gebruiken.
man denk je dat ik er dan nog zin in heb.
en nou weet ik ook gelijk wat ze van me vinden.
toen me naam niet genoemd werd.
de tranen stonden op een gegeven moment in me ogen.
ik heb maar een tijdje andere dingen gedaan en daar niks laten merken.
toen heb ik maar gevraagd of ik naar arbeid en educatie mocht.
waar ik sinds een paar weken elke woensdag middag en elke donderdag middag een paar uurtjes ben.
dat is daar op het terrein.
en me neigingen worden steeds meer.
en me moeder komt vanavond op bezoek.
en ik weet niet of ik van me am moet vertellen.
en verder blegh.
Oud 12-11-2008, 17:50
Verwijderd
Ik weet niet hoe lang ik het nog kan .

Ik heb mijn vriendje van de basisschool gevonden op hyves. En wauw.

Laatst gewijzigd op 12-11-2008 om 17:59.
Oud 12-11-2008, 19:13
marrel
marrel is offline
Mushu niet de hoop opgeven

Ik heb vandaag maar lol in m'n uppie gehad. Temidden van ongezellige mensen. Ok op 2 na, wel ff mee geklest in de pauze. En m'n baas/opdrachtgever zei zo ongeveer letterlijk: "Ziet er goed uit, dankjewel" Eindelijk, soms heb ik ff een positieve bevestiging nodig i.p.v. opbouwende kritiek.
Oud 12-11-2008, 19:34
Verwijderd
Ha, ik voel me weer wat fijner Ik ga lekker tv kijken en daarna in bad of even douchen
Oud 12-11-2008, 20:27
Redhair
Redhair is offline
Ooeeh ik ga lekker op vakantie met vriendje. Eerst zaterdag een feestje in noordfrankrijk en daarna rijden we door naar het zuiden om daar wat dagen door te brengen. Yeahyeah net zo vet, ik ben helemaal vrolijk. Lekker door frankrijk touren met mijn liefste vriendje.

With my feet on the dash, the world doesn't matter.

En ik voel me de laatste tijd dik, of nee, ik ben vooral bang dik te worden. Het idee definitief te stoppen met speed jaagt me angst aan, want dat houdt me in balans. Al weet ik zo goed dat het onzin is. Ja, dan heb ik mijn 'balansweekend', maar de slapeloze nachten, de vaagheid, de labiliteit, gezicht is grauw en wit, benen paars en blauw, het gevoel dat mijn huid loslaat, de kapotte neus, ontstoken ogen, gaten in mijn tanden, hartritmestoornissen, soms zo erg dat ik bang ben om een hartaanval te krijgen, de nog ergere botontkalking, dat kan ik missen als kiespijn. De nadelen wegen duizend keer zwaarder dan de voordelen. Maar al die nadelen ben ik ook gewend, heb ik vrede mee, hoort erbij. Ik kan niet leven zonder vluchten. Jezus, al die eetstoornissen, de am, de drugs, hoe kan ik leven zonder? Als ik het ene niet heb verlang ik weer naar het andere. Gister stond ik met mijn vinger in mijn keel op mijn vriendjes plee maar bedacht me op tijd. Ho, geen eetstoornis meer, vinger weg. Stoppen met pep is stoppen met al mijn vluchtmethodes. L:eer leven, je bent twintig, leer leven zonder rennen, zonder mezelf op een andere wereld brengen. Niet eten, kotsen, snuiven, zuipen, blowen, trippen, medicatie, zo veel mogelijk slapen of juist zeventig uur wakker blijven, branden, snijden, we hebben alles al gehad. Tijd voor radicale verandering. Leven zoals een normaal mens. Geen uitvluchten meer. Pijn voelen en verwerken en ermee omgaan. Het is genoeg. Ik ben op, mijn lichaam vooral. Ik wil in september studeren en voor die tijd moet ik normaal zijn, anders kan ik de hoop wel opgeven.

Mijn arme lichaam ja, het is helemaal kapot. De laatste twee dagen zo verschrikkelijk veel pijn gehad in mijn knie- en heupgewrichten. Mijn knieën deden gestrekt pijn maar mijn heupen gebogen, ik moest vaak bijna janken van de pijn. Elke kleine aanraking van mijn vriendje, als hij maar even per ongeluk tegen mijn been leunde, deed mij uitschreeuwen van de pijn. Dankje eetstoornissen, dankje speedgebruik, mijn benen zijn die van een bejaarde. Wanneer kan ik kunstheupen bestellen? Ik heb er al jaren last van, maar zo erg als nu was het nog nooit geweest. Vannacht bij vriendje geslapen, dat hielp al meer. Mijn huis is tochtig en vochtig, dat trekt in mijn boten. Zijn huis droog en tochtvrij, wat zwaar gewaardeerd werd door de gewrichten. Maar nu weer thuis en ben bang voor de pijn, ik kan het niet meer voelen. Die confrontatie alleen al. Kijk meid, dit is het resultaat van de afgelopen tien jaar van je leven. Je bent twintig, je hart doet soms raar, je gewrichten zijn op. Well done.

En oja, ik had een rare knobbel in mijn borst, alsof mijn rib los is van mijn borstbeen en nu half in mijn borst zit. De dokter dacht ook zoiets, gister röntgenfoto's laten maken. Ik hoop dat de dokter vrijdag de uitslag al heeft want daarna ben ik pleite. Als dit ook een resultaat is van mijn ernstige lichaamsverwaarlozing is het helemaal een rotzooi.
Oud 13-11-2008, 05:28
rare kwast
rare kwast is offline
pfff klote medicatie..
heb onwijs last van mijn maag komt steeds met steken en vlagen.
kan niet stil zitten maar blijf wel malen en angst aanvallen houden.. nee ze werken echt super hoor

heb nu nachtdienst (gehad) laatste van deze studie dus we zijn er weer even van af
ben wel stom bezig geweest maar ach..
wilde nog wat aan school doen maar dat is niet helemaal gelukt.. weet eigenlijk niet wat ik al die tijd heb gedaan (ook nog zo een levensgevaarlijke bijwerking)
nah straks ff paar uurtjes slapen en dan naar school en morgen maar weer stage
Oud 13-11-2008, 09:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Zoals iedereen al zegt, dit is best vaag. Hoe kun jij nou weten dat er zich een ziekte over de wereld verspreid? Sowieso verspreiden veel meer ziekten dan jij weet zich over de wereld (de één sneller dan de ander). Heb je een bron? Want in de huidige samenleving worden zulk soort dingen echt niet erg geheim gehouden hoor, dat valt reuze mee.
Oud 13-11-2008, 10:41
Nijn*
Nijn* is offline
@ Lentekriebel; ik ben inderdaad, net als anderen hier wel benieuwd hoe je aan bewijzen over die ziekte komt? Heb je het op het nieuws gehoord, of is het alleen bij jou in de kliniek? En waarom proberen de artsen je tegen te houden, geloven ze je niet of is er een andere reden? En als jij niet de mogelijkheden krijgt om die verspreiding tegen te houden, is het wellicht niet jouw taak?
@ Redhair; meis.. wat een rotzooi, en ik herken het zo goed. Behalve dat van de drugs (in mindere mate) het destructieve leven, als je het een op de rails hebt, verlang je weer naar het ander, een prachtige cirkel waar je niet uit lijkt te komen.. *zucht*

OT: Mijn god, wat een dag gisteren. 's Ochtend dus college, tussendoor even geslapen (i.p.v. te lezen) toen 's middags weer college.. en opzich zijn allebei de vakken heel erg leuk alleen zo moeilijk om echt enthousiast over iets te zijn als je je niet lekker voelt. Na college onderweg naar de sportschool een klein broodje naar binnen gewerkt (supergoed hoor, helemaal niet eetgestoord) en toen anderhalf uur gaan sporten. Dat was lekker maar ik was ook zóóó moe. Daarna meteen door naar toneelrepetitie, was echt gezellig en ontzettend gelachen meteen al (hele losse sfeer), maar aan het einde speelde ik zo slecht omdat ik echt knallende koppijn kreeg. De bus naar huis gemist, natuurlijk, dus was pas tegen 23.30 thuis en voelde me toen zo ellendig..
Nu heb ik lekker 11 uur geslapen, had ik blijkbaar echt wel nodig. Mijn papa is ook nog steeds niet lekker dus besloten om vandaag thuis te blijven en niet meer naar Amsterdam te gaan. Heel erg jammer, maar ook wel lekker.. Dit is zo'n week waarin ik maar door en door moet gaan en geen tijd heb om te rusten terwijl ik ziek ben, dus vandaag is een welkome onderbreking. Zo maar een hoofdstuk van psychologie lezen en dan hoef ik niet veel meer te doen denk ik, dat is wel lekker. Hmpf, en eerst maar even een pilletje innemen..
Oud 13-11-2008, 12:59
Missy1234567890
Het gaat goed, ik voel me goed, wakker en zon
Ben nog niet zo lang aan het typen, want wilde even rustig opstaan vanmorgen, zonder dat gehaast en vroeg en moe enzo. En toen zat ik in de zon in de trein, dat is echt lang geleden. Ben inmiddels wel wat verder met dat vage argument, moet het alleen nog afronden en dat kan ik eindelijk verder met m'n conclusie.

Over een uur bespreking met m'n begeleiders. Ik maak me echt totaal geen zorgen, dat is ook voor het eerst. En m'n ouders en vriend doen alsof het om iets mega belangrijks gaat en ik moet meteen laten weten wat ze ervan vonden en het is toch wel spannend enzo. Ik heb echt zoiets, doe normaal, het is m'n 5e gesprek inmiddels ofzo en zoveel heb ik niet ingeleverd (5p. herschreven inleiding en 5p. halve conclusie en daar was ik wel tevreden over) Dus ja, ik ga er relaxt naar toe en dan hoor ik het wel.

En na het gesprek ga ik naar Nijmegen, eindelijk een oud-koorgenootje meeten die ik al meer dan een jaar niet meer gezien heb.

Edit: weinig commentaar, dus dat is erg fijn. Alleen erg vervelend dat 1 begeleider nu opeens met van die minipuntjes aankomt, waarover hij bij de bespreking van de overige hoofdstukken niks gezegd heeft en het nu in de conclusie opeens niet duidelijk vindt. Zeg maar aannames waar ik in het hele verhaal van uitga, waar hij nu opeens moeilijk over gaat doen. Vanuit zijn specialisme begrijp ik het nog wel, maar zeg dat dan wat eerder.
Maarja, al met al goed commentaar, sterker nog, vrijwel geen commentaar. Heb nu a.s. woensdag nieuwe deadline en dan vrijdag de bespreking en dan is het, inhoudelijk, echt praktisch af.

Laatst gewijzigd op 13-11-2008 om 14:58.
Oud 13-11-2008, 13:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het maar stom van het Eindhovens Dagblad, dat ze het voor Martin Ros opnemen. Bah, ik vond het hartstikke eng en dat gevoel komt meteen terug als ik dat filmpje bekijk. Nou ja sorry hoor, maar dat hoort toch ook niet, dat een juryvoorzitter alleen maar gaat zit te tieren en mensen bang en/ of verveeld en/ of gekwetst te laten voelen.
Verder voel ik me vrolijk als ik eraan terug denk en ik denk er maar lekker veel aan terug, want als ik aan mijn studie denk...
Oud 13-11-2008, 15:25
Verwijderd
Aan jullie heb ik ook niks. Wacht maar tot de ziekte zich overal verspreid heeft.
Oud 13-11-2008, 15:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Aan jullie heb ik ook niks. Wacht maar tot de ziekte zich overal verspreid heeft.
Doe niet zo naief. We stellen je vragen om je proberen te begrijpen. Waarom beantwoord je die niet? Wat hebben we aan blauwe plekken en rode ogen? Algemener kan een ziektebeeld niet. We nemen je niet echt serieus omdat het zweverig lijkt. We willen je wel begrijpen.
Oud 13-11-2008, 15:56
Dith
Dith is offline
Citaat:
Ik vind het maar stom van het Eindhovens Dagblad, dat ze het voor Martin Ros opnemen. Bah, ik vond het hartstikke eng en dat gevoel komt meteen terug als ik dat filmpje bekijk. Nou ja sorry hoor, maar dat hoort toch ook niet, dat een juryvoorzitter alleen maar gaat zit te tieren en mensen bang en/ of verveeld en/ of gekwetst te laten voelen.
Verder voel ik me vrolijk als ik eraan terug denk en ik denk er maar lekker veel aan terug, want als ik aan mijn studie denk...
Ben jij dat meisje in dat rode shirtje?
En het ED is nogal goed in dingen "verdraaien", niet druk om maken haha.

Mijn dag is weer echt fijn. Heerlijk vrij, geen zorgen, lekker thuis relaxen bij mijn ouders. Heb een uur in een bloedheet bad gelegen aangezien de badkamer in Utrecht al zo'n 4 weken niet is schoongemaakt en dus gewoon ranzig is.
Oud 13-11-2008, 16:08
Verwijderd
Moe (ondanks 11(!) uur slaap vannacht), afgevlakt, afgesloten van de werkelijkheid, nergens toe in staat, emotieloos. Zoiets?
Ik heb wel iets gedaan, stukje samengevat, beetje statistiek, opgepast, maar nu wil helemaal niks meer lukken en ik baal er verschrikkelijk van want ik heb zo veel te doen en wil zo veel doen. Mijn energie, concentratie, zin, doorzettingsvermogen, het is weg en ik wil het terugggggg.
Eten is zo'n rommeltje. Te weinig eten gaat me zo gemakkelijk af ineens en dan na een paar dagen krijg ik enorme honger/eetdrang waar ik amper aan toe geef. Vandaag weer normaal gegeten, maar de honger blijft en dat is vast logisch, maar die wil ik niet. Ik kan mezelf niet meer eten toestaan. Het is zo ingewikkeld in mn hoofd.
Oud 13-11-2008, 16:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb ik elke donderdag een kut dat ofzo? Vorige week had ik dat al en nu voel ik me ook niet helemaal geweldig. Zit tegen het huilen aan, verveel me een beetje en mis m'n vriend gewoon Waarom?
Oud 13-11-2008, 17:07
Verwijderd
ik heb honger, RSI, ben moe, en ondanks dat het college waar ik inzit op een rottijd is en het me moe maakt, vind ik het boeiend. En dat is lang geleden dat ik dat van iets vond
Oud 13-11-2008, 17:22
Verwijderd
Vandaag is echt kansloos. .
Gelukkig is er morgen weer een dag.
En afgezien van mijn tyfuskoppijn kan het haast niet beter .
En mijn tijdschrift is er, liefde <3

Now they're going to bed and my stomach is sick.
And it's all in my head, but she's touching his chest.
Now, he takes off her dress now, letting me go.

But it's just the price I pay, destiny is calling me.
Open up my eager eyes 'cause I'm Mr Brightside.
Oud 13-11-2008, 17:59
Yana
Yana is offline
Ik ben het overzicht kwijt. Ik ben bang voor deeltijd, voor het samen eten, voor de steeds groter wordende leugens t.o.v. mijn ouders. Bang voor studievertraging, voor de pijn die ik voel. Ik wil gewoon slagen, doen wat van me verwacht wordt. En dus worden het verhalen over leuk extra vakken volgen, het afstuderen nog even voor me uit schuiven omdat ik er "nog niet aan toe ben". Omdat ik twee dagen in therapie ga, maar dat weten zij niet. Dat weet niemand. Dat is mijn dubbelleven, en dat blijft het. Hoe moet ik nou ooit de kracht vinden om die twee levens weer één te maken?

Ik haat de leegte waarin ik zink en steeds een beetje dieper zak. Ik haat mijn vermijding, ik haat het dat het leven dáár is en ik allang niet meer deelneem. Maar meer nog dan alle eetgestoordheid haat ik de avonden waarop ik zo pijnlijk bewust ben van mijn eigen isolement. Eén en twintig en sociaal mislukt.

Geheimen zijn leuk, maar niet als je hele identiteit een geheim geworden is.
Oud 13-11-2008, 18:22
Heksjuh
Heksjuh is offline
Knuffel voor iedereen die er even doorzit (}) Of die er gewoon behoefte aan heeft

Ik kon dus niet mee trainen gister Ik had gehoopt en gedacht dat het wel ging, maar niet dus. 's Ochtends in de trein had ik wel veel last, maar 's middags ging het heel goed en met lopen naar de zaal ook. Maar tijdens het rekken protesteerde mijn rug al en na het rekken ben ik maar gestopt. Woensdag is voortaan ook fysiek het zwaarst en gisteren bestond de training voornamelijk uit trappen oefenen. Mijn been optillen deed al zeer, dus trappen ging helemaal niet.
Nu heb ik ontzettend veel last, maar meer van mijn bovenrug dan mijn onderrug (en 'normaal' altijd meer mijn onderrug). Ik ben het wel echt zat nu, ik had beter meteen van de zomer naar de fysio gegaan. Maarja, eigenwijs. En nu voel ik me er echt beroerd door. Ik hoop dat vandaag nog napijn is van de fysio, dat zou twee dagen kunnen duren dus dan zou ik morgen geen last meer moeten hebben.

Ik twijfel over trainen zondag. Ook als ik geen last meer heb is het misschien verstandig om een tijdje rustig aan te doen en mijn rug niet extra te belasten, dus niet te trainen. Ik had het eigenlijk bij de fysio moeten vragen, maar vergeten. En ik weet niet of hij daarover wel advies kan geven, want de sport is niet bekend en ik kan slecht uitleggen wat het inhoudt.

O, ik heb ook nog wel iets positiefs. Ik heb mijn tentamen gehaald En dat had ik niet verwacht.
Oud 13-11-2008, 18:59
moon
moon is offline
Ik moet even wat van me afschrijven. Ik heb best wel en lastige week deze week. Hoewel het allemaal geen onoverkomelijke drama's zijn, verbaas ik me er wel over hoe ontzettend veel pech ik kan hebben in 1 week tijd.
Maandag: trein reed niet, moest met taxi, 52 euro kwijt
Dinsdag: mijn fiets is gestolen, pas geleden gekocht van mijn eigen verdiende geld...250 euro weg + laatste afspraak psych.
Woensdag: Ik verslaap me, de band van mijn andere fiets is lek, ik stap in de verkeerde bus + laatste groepstherapie
Donderdag: Na een zware dag op het werk, krijg ik ruzie met een collega. Wat heb ik gehuild.

Is het heel vreemd dat ik niet zo erg op morgen zit te wachten? ik heb het idee dat er echt een ramp staat te wachten ofzo. Alsof dit vooraankondigingen zijn voor iets nog veel ergers. Ben ik terecht bang?
Oud 13-11-2008, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ moon: *knuffel* nee, tuurlijk is dat niet gek als je zulke rot dagen achter de rug hebt Of je terecht bang ben kan ik niet zeggen maar ik zou me niet te druk maken. Het lijkt me eerder toeval Succes iig
Oud 13-11-2008, 19:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet hoe ik de komende maand moet overleven op m'n werk. Pfff, wat druk...
Laat ik maar een lijstje maken en stap voor stap kijken hoe ik verder kan komen. En natuurlijk bijna het hele weekend gaan werken, anders komt het nooit af. Behalve zondagmiddag natuurlijk. Dan zou ik eigenlijk met school in de kerk moeten zitten, maar heb ik zwemwedstrijd die ik niet af ga/kan/wil zeggen. Op zich heb ik daar wel zin in, maar ik had m'n tijd ook goed kunnen gebruiken om vanalles bij te werken. Het is dus maar goed dat dat niet kan, ik lijk wel een workaholic

Enne, die nieuwe cd van Blof is echt geweldig. 'n beetje triestige ondertoon, maar dat past op dit moment ook prima bij mij <3
Oud 13-11-2008, 19:34
dackerd
dackerd is offline
Hartstikke onzeker over studie etc. Onduidelijk leven, geen plan, wazige vooruitzichten. Voel me verward en eenzaam. Bijna niemand online op MSN. Niemand om mee te praten.

Heb me wel eens beter gevoeld.
Oud 13-11-2008, 19:45
Verwijderd
Ik heb het kouhoud. Brrr. En ik heb hoofdpijn en keelpijn en ik heb de laatste tijd iedere keer pijn in m'n nek, net onder m'n oren. Ik vraag me af waar dat door komt. Ik zou morgen best een dagje thuis willen blijven en dan heel veel doen voor volgende week. M'n huiswerk voor maandag heb ik al af, maar dat voor morgen nog niet. Eigenlijk niet zo heel handig, maar ja. Ik heb al wel heel veel gedaan voor volgende week, maar volgens mij echt nog niet genoeg. Het is ook zo veel allemaal.

Met M. is het allemaal zo vaag. Vanmiddag liep ze weer gigantisch bij W. en mij te slijmen en het volgende moment is ze ons weer vergeten en doet ze enorm popiejopie tegen anderen. Nou, het is me heel duidelijk, ik wil er een punt achter zetten. Dinsdagavond heeft de vader van M. naar W. thuis gebeld. Ja, we moesten er misschien toch maar eens over gaan praten want zo ging het toch ook niet. Dus nu hebben we volgende week ofzo een gesprek met z'n allen. Daar heb ik nou echt zin in. Ik heb helemaal geen zin om van alles te bespreken, het is me al duidelijk genoeg. En sowieso krijgen W. en ik dan weer een stroom van verwijten over ons heen.
W. had gezegd dat ze het zondag niet meer zag zitten, dat ze toen zoiets had van: ik kan er maar beter niet meer zijn. Mijn moeder maakt zich daar heel druk over en ze vindt dat heel erg. Maar ik dan? Ik heb die gedachten zo vaak en dan zie ik het nut van het leven niet meer. Maar bij haar eigen dochter ziet ze het niet of wil ze het niet zien en bij W. vindt ze het verschrikkelijk. En dat doet me pijn. Ik zou wel gewoon willen schreeuwen van kijk dan naar mij en luister dan naar me. En zie dat ik niet meer weet hoe ik het moet trekken en dat ik gewoon helemaal 'op' ben. Waarom ziet niemand hoe ik me voel?
Oud 13-11-2008, 20:38
Verwijderd
Kom ik nou nooit van dat rotkind af?
Oud 13-11-2008, 20:46
rare kwast
rare kwast is offline
owkee... ik kom terug van school, licht in de gang brand nog (doet t nooit) binnen lijkt het als of ze alles neer hebben gedonderd en weg zijn gegaan.. Argh daar kan ik zoooo niet tegen
de mobieltjes van mn ouders liggen allebei hier, het avondeten is op maar de borden staan er nog half en een bakje yoghurt staat onaangeraakt op tafel..
de tv stond op standby (groot wonder!) en ik weet nu dus niet waar iedereen is..
stel me waarschijnlijk onwijs aan maar toch
kwart voor 10 Denk na argh

gaat eindelijk die telefoon om (bijna) kwart voor 11 kan ik niet opnemen... was dat voor onding!

ooooooooooowww wat stom.. ze liggen samen gewoon al te slapen! na ik was om kwart over 9 thuis.. wat is dit voor iets stoms..
heb mn muziek echt hard aangehad en zat me hier bijna zorgen te maken
argh stomme muts die ik ook ben

Laatst gewijzigd op 13-11-2008 om 21:55.
Oud 13-11-2008, 21:54
metallica
metallica is offline
Citaat:
Doe niet zo naief. We stellen je vragen om je proberen te begrijpen. Waarom beantwoord je die niet? Wat hebben we aan blauwe plekken en rode ogen? Algemener kan een ziektebeeld niet. We nemen je niet echt serieus omdat het zweverig lijkt. We willen je wel begrijpen.
Laat het gewoon zitten allemaal, want hiermee helpen jullie haar geen steek verder....

Ik heb me echt geamuseerd vandaag en gisteren, maar dit is niet zo goed voor school Morgen weer naar vriendinnetje toe en muziek maken en kletsen en choco eten <3
Oud 14-11-2008, 00:03
Maxic
Maxic is offline
Lol, m'n stiefvader viel net van de trap.

Die gast is zo dronken dat hij niet eens meer een trap op kan lopen, en hij gaat zondag op wereldreis, ik vraag me af of hij nog wel heelhuids thuiskomt eigenlijk...
Oud 14-11-2008, 05:50
Verwijderd
Ik wil niet alleen zijn. Alleen zijn is stom.
Ik wil niet zeer hebben. Zeer is stom.
Ik wil een eigen plekje hebben. Geen eigen plekje is stom.
Ik wil slapen. Niet slapen is stom.
Ik wil naar de kapper. Niet naar de kapper is stom.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten