Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
veel interessanter is de vraag wat die reden dan precies is. Citaat:
||
Citaat:
(overigens, iedere politicus zegt dat hij/zij de belasting wil verlagen, daarom noem ik het als tweede reden)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien vind ik dat de PVV een nog iets rechtsere koers kan en moet varen betreffende economische zaken en immigratie-integratie. De portefeuille 'economische zaken' moet worden afgeschaft, gemeenten moeten het maar met 50% van de huidige inkomsten doen en nieuwe immigranten moeten een 'contract' ondertekenen waarin o.a. staat dat wanneer zij in ernstige mate met politie/justitie in aanraking komen onmiddellijk uitzetting volgt. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb dat overigens wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Pvv-stemmer = marokkanenhater = dom ![]()
||
Citaat:
Aanname 2: De PVV voedt zich met de wijdverspreide vooroordelen jegenes allochtonen. Conclusie: Commando en Veroorzaker zitten bij de verkeerde partij óf vinden vooroordelen alleen vervelend als ze zelf het slachtoffer zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Net zoiets als: "het is een vooroordeel dat dooier vloeibaar blijft als je het ei niet lang genoeg kookt."
|
Jij mist de essentie van het begrip vooroordeel. Dat allochtonen enorm zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit is een feit. Ik geloof dat gemiddeld de meest criminele etniciteit, Nederlanders van Antilliaanse afkomst, zo’n 12 procent scoren in politieonderzoeken. Dat kan iets meer of minder zijn. Laten we voor het gemak aannemen dat 15 procent van de Antillianen crimineel gedrag vertoont. Dat betekent eveneens dat 85% geen crimineel gedrag vertoont. Een bevooroordeelde zal bij het zien van elke Antilliaan doen alsof deze een mogelijk gevaar oplevert: tas afschermen, schuwe blik in de ogen, versnelde tred in de benen, afstandigheid. Een niet bevooroordeelde zal bij het zien van een Antilliaan erkennen dat zij net als Marokkanen, Surinamers en Turken oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar dat individueel gezien lang niet elke allochtoon het boefje uithangt, en zich derhalve gewoon (proberen te) gedragen.
Het zal misschien niet prettig zijn om dit te horen, maar ook PVV-stemmers voldoen globaal aan bepaalde negatieve kenmerken. Maar individueel gezien zijn ze lang niet allemaal simpel, laagopgeleid en makkelijk manipuleerbaar. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Veroorzaker schreef dit: Citaat:
Citaat:
In welke normale kop komt zoiets nou op? Daar moet je toch Veroorzaker voor heten? |
![]() |
|||
Citaat:
nogmaals de vraag is niet wat vind je maar waarom vind je dat. Citaat:
||
Citaat:
Maar helaas, mijn ervaring vertelt me dat ik ze doorgaans niet moet vertrouwen, maar dat doe ik ook niet met blanken die een ingezakte houding hebben, een uitkering trekken, stelen, schelden, vandaliseren, bedreigen, verkrachten en vermoorden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Is het wel eens in je opgekomen dat je ook om andere redenen op een partij kunt stemmen? Of is het bij jou groenlinksstemmen voor milieu, PvD als je vegetarier bent, CDA/CU/SGP als je in god gelooft en PvdA als je werkloos bent? O en ik vind vooroordelen niet vervelend, eerder lekker makkelijk, maar als mensen roepen dat het verkeerd is om vooroordelen te hebben jegens wie dan ook vind ik het een beetje jammer als ze die wel naar mij hebben, maar dat soort hypocrisie staat de meeste goed ![]()
Laatst gewijzigd op 20-12-2008 om 19:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Of het nu de PvdA mbt afghanistan is of D66 mbt de gekozen burgemeester, als ze in de regering kunnen zitten laten ze het allemaal vallen. Ook een voordeel voor de pvv, daar wil toch niemand mee regeren dus ze kunnen hun standpunten houden, al zijn ze onhoudbaar/onuitvoerbaar. Een voordeel dat een Janmaat hier en Filip in Belgie ook al had.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-
Spoiler
Uiteraard speelt de PvdA ook een belangrijke rol, maar voor mij had D66 toen moeten zeggen tot hier en niet verder, doen ze niet, prima hoor dat ging ook allemaal democratisch via een partijcongres e/d dus daar is niks op aan te merken, maar ik heb er toentertijd over zitten denken om D66 te stemmen om deze en enkele andere redenen en als ik dat gedaan had dan had ik mijn stem ook weggegooid. Dat doe ik ook als ik op Wilders stem, dus wat maakt het dan uit? Buiten het feit dat ik niet echt een partij kan vinden die standpunten hebben waar ik het mee eens ben.
|
Verwijderd
|
Ja, ik heb in de Tweede Kamerverkiezingen ook niet op D66 gestemd, maar op LibDem omdat ik ook vond dat ze niet het maximale uit dat Paasakkoord hebben gehaald. Maar ik heb het idee dat ze de bestuurlijke vernieuwing nu wat naar een lagere prioriteit hebben geschoven, dus dikke prima.
![]() |
![]() |
|
|