Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2009, 20:17
Verwijderd
Ja, namen, bedoel ik.
Advertentie
Oud 08-01-2009, 20:22
Verwijderd
mag een ziener nou 's nachts een rol op vragen? of tijdends hangronde?
Oud 08-01-2009, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Niet iedereen heeft gestemd wat hier in het topic staat.
^^ liegende zieners, moet er nog bij komen
Oud 08-01-2009, 20:30
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
mag een ziener nou 's nachts een rol op vragen? of tijdends hangronde?
Zoals valt te lezen in de regels, stemt de ziener gewoon tijdens de hangronde en mag de ziener een functie opvragen tijdens de eetronde. Ben je ziener geweest en weet je nog de regels niet

Oke overzicht van de stemmen:
Fantoom, Fizzle, Coolkast, Basje en Rops hebben op Eos gestemd.
Light Fighter, sterrenmeisje en Eos hebben op Fantoom gestemd.

Het verhaal gaat morgen, bij de eerste echte hangronde, gewoon weer verder.
Oud 08-01-2009, 20:32
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ja, namen, bedoel ik.
Mogen ze niet geven, lijkt me. Denk dat er genoeg spelers zijn die niet blij zijn als bekend wordt dat ze niet altijd stemmen wat ze zeggen.

Edit: laat maar, zijn al gegeven.

Wat Flyaway betreft: als ik het goed begrijp heeft ze jullie een pm gestuurd en daarin gevraagd of iedereen ziener is?

Ik vind het nogal flauw om hier in het topic te vertellen dat ze waarschijnlijk vals gespeeld heeft. Gezien het beginverhaal kan ik me best voorstellen dat ze zelf op gekomen is.
Hadden jullie haar niet een pm kunnen sturen ipv haar hier te kijk te zetten?

Het kan zijn dat ze vals gespeeld heeft, maar ik vind dat ze sowieso de ruimte moet hebben om haar verhaal te doen. Ik zou het lullig vinden om om tien uur gewoon te beginnen.
Oud 08-01-2009, 20:34
Verwijderd
Waarschijnlijk heeft ze gewoon overleg gehad over haar functie met Fizzle, (ze kennen elkaar in RL) en dat mag simpelweg niet.
Oud 08-01-2009, 20:37
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Mogen ze niet geven, lijkt me. Denk dat er genoeg spelers zijn die niet blij zijn als bekend wordt dat ze niet altijd stemmen wat ze zeggen.

Wat Flyaway betreft: als ik het goed begrijp heeft ze jullie een pm gestuurd en daarin gevraagd of iedereen ziener is?

Ik vind het nogal flauw om hier in het topic te vertellen dat ze waarschijnlijk vals gespeeld heeft. Gezien het beginverhaal kan ik me best voorstellen dat ze zelf op gekomen is.
Hadden jullie haar niet een pm kunnen sturen ipv haar hier te kijk te zetten?

Het kan zijn dat ze vals gespeeld heeft, maar ik vind dat ze sowieso de ruimte moet hebben om haar verhaal te doen. Ik zou het lullig vinden om om tien uur gewoon te beginnen.
Aan het einde van een spel mogen stemmen bekend worden, nu is dat dus ook geen probleem.
Verder hebben wij aangegeven dat wij vermoeden dat ze heeft valsgespeeld en om advies gevraagd. De meeste reacties zijn dat we haar niet moeten laten meespelen. Ze heeft ook een pm ontvangen om haar verhaal te doen. Wanneer wij om tien uur beginnen betekent dit niet sowieso dat ze niet mag meedoen. We hopen gewoon dat ze reageert zodat dit niet nodig is. Verder willen we het spel niet nog meer ophouden.
Oud 08-01-2009, 20:39
Verwijderd
VeGS: Mee eens
Barabas: Ook mee eens, maar zonder bewijzen kan je geen misdadiger straffen...
Oud 08-01-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Oke overzicht van de stemmen:
Fantoom, Fizzle, Coolkast, Basje en Rops hebben op Eos gestemd.
Light Fighter, sterrenmeisje en Eos hebben op Fantoom gestemd.
Citaat:
Nou, dit dus. Wtf?
Niet iedereen hoeft te weten dat ik gewoon keihard lieg, dat lijkt me overduidelijk.
Oud 08-01-2009, 20:49
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Nou, dit dus. Wtf?
Niet iedereen hoeft te weten dat ik gewoon keihard lieg, dat lijkt me overduidelijk.
Zoals hierboven al staat aangegeven, mogen stemmen aan het einde van het spel bekend worden. Dit spel is nu afgelopen.
Oud 08-01-2009, 20:51
Verwijderd
Oh, en wie heeft er gewonnen?
Oud 08-01-2009, 20:52
Spelleider
Spelleider is offline
De spelleiding

Zeur niet zo, welk nadeel ondervind jij ervan?

Als iemand zijn functie niet meer heeft (per se, kan natuurlijk wel) doet het er niet meer toe, net als op het eind van het spel. Men wil weten wat er is gebeurd.
Oud 08-01-2009, 20:53
Verwijderd
Citaat:
VeGS: Mee eens
Barabas: Ook mee eens, maar zonder bewijzen kan je geen misdadiger straffen...
Ja, ik dacht dat ik al eerder had gezegd dat ALS
Oud 08-01-2009, 20:54
Verwijderd
Oh, de spelleiding heeft gewonnen, dat heb ik even gemist blijkbaar. En ik was van plan om zo weer precies hetzelfde te doen, maar nu lijkt me dat niet meer zo slim.
Oud 08-01-2009, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik dacht dat ik al eerder had gezegd dat ALS
Ik was het ook wel met je eens
Oud 08-01-2009, 20:55
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
Zoals hierboven al staat aangegeven, mogen stemmen aan het einde van het spel bekend worden. Dit spel is nu afgelopen.
Ok. Ik sla het volgende rondje even over.
Oud 08-01-2009, 20:57
TopDrop
TopDrop is offline
Het was wel grappig om te zien hoe iedereen blij was met de zienerfunctie, huhu
Oud 08-01-2009, 21:00
Haha ik niet Ik haat ziener zijn, maar de grap was erg schön
Oud 08-01-2009, 21:02
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Aan het einde van een spel mogen stemmen bekend worden, nu is dat dus ook geen probleem.
Verder hebben wij aangegeven dat wij vermoeden dat ze heeft valsgespeeld en om advies gevraagd. De meeste reacties zijn dat we haar niet moeten laten meespelen. Ze heeft ook een pm ontvangen om haar verhaal te doen. Wanneer wij om tien uur beginnen betekent dit niet sowieso dat ze niet mag meedoen. We hopen gewoon dat ze reageert zodat dit niet nodig is. Verder willen we het spel niet nog meer ophouden.
Als je haar naderhand mee wilt laten doen, weet iedereen dat ze een dorpeling is.
Als je haar halverwege het spel een rode kaart geeft, benadeel je er bij voorbaat een groep mee mocht ze een speciale rol hebben.
Daarom ging ik er vanuit dat ze dan dus niet mee mocht spelen.
Oud 08-01-2009, 21:04
Misschien vond ze het gewoon te toevallig dat het verhaal over zieners ging en dat ze zelf ziener was, kan toch ook?
Oud 08-01-2009, 21:08
Spelleider
Spelleider is offline
Lieve spelers,

Het is tien uur geweest en we hebben geen antwoord gekregen maar willen wel beginnen. Er zijn twee opties.

- Flyaway is een heel slim meisje. Ze is er zelf achter gekomen door het verhaal en vroeg het en zag ook geen probleem in het aan ons te vragen.
- Flyaway is een heel dom meisje. Ze speelt vals en vertelt daar ook nog over.

We gaan uit van het eerste, ze mag gewoon meedoen.

Röps, jij doet nog gewoon mee? Als je niet mee wil doen pm dat dan per direct naar de spelleiding en geef het hier nogmaals duidelijk aan.

Voor de duidelijkheid:
Er zijn: 4 wolven, 1 verrader, 1 heks, 1 cupido, 1 tovenaar, 1 ziener (ja echt 1), 1 leerling, 1 wolfsbane, 1 jager en 8 dorpelingen. Geliefden kunnen onder alle 20 spelers vallen. Cupido wil niet dat de geliefden verliezen, wint zowel bij de dorpelingen als de geliefden.
Oud 08-01-2009, 21:10
TopDrop
TopDrop is offline
Toevoeging: We hebben alle echte functies gisteravond vlak na het versturen van de zienerfuncties al verdeeld. Alles wat daarna is gebeurd, heeft hier dus geen effect op gehad. Aan of flyaway wel of niet meespeelt, valt dus niks af te leiden.
Oud 08-01-2009, 21:27
Verwijderd
Citaat:

Klopt, maar de spelleiding is stout geweest.

Citaat:
Waarschijnlijk heeft ze gewoon overleg gehad over haar functie met Fizzle, (ze kennen elkaar in RL) en dat mag simpelweg niet.
Ik snap niet dat fizzle uit het niets ook meteen een potentiële valsspeler is. :')

Citaat:
Nee hoor, dat is aan de spelers zelf wat ze bekend maken.

Citaat:
De spelleiding

Zeur niet zo, welk nadeel ondervind jij ervan?

Als iemand zijn functie niet meer heeft (per se, kan natuurlijk wel) doet het er niet meer toe, net als op het eind van het spel. Men wil weten wat er is gebeurd.
Het nadeel dat ik hem en Röps niet meer vertrouw. Sowieso wat een poepzieners. Daar schieten wij wat mee op, met die valse stemmen.

Citaat:
LieVoor de duidelijkheid:
Er zijn: 4 wolven, 1 verrader, 1 heks, 1 cupido, 1 tovenaar, 1 ziener (ja echt 1), 1 leerling, 1 wolfsbane, 1 jager en 8 dorpelingen. Geliefden kunnen onder alle 20 spelers vallen. Cupido wil niet dat de geliefden verliezen, wint zowel bij de dorpelingen als de geliefden.
Maar de cupido moet wel dood willen de wolven of de dorpelingen winnen? Dus meegeteld bij de geliefden?
Oud 08-01-2009, 21:31
Ik lieg alleen over men stem als ik verrader of ziener ben, dus op het moment dat je me denkt niet te vertrouwen hang je met 50% kans de ziener op
Oud 08-01-2009, 21:32
Spelleider
Spelleider is offline
Alle functies zijn verstuurd.
Oud 08-01-2009, 21:32
Verwijderd
Nou, succes in deel twee allemaal!
Oud 08-01-2009, 21:37
Verwijderd
succes allemaal inderdaad en veel plezier!
Oud 08-01-2009, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ik lieg alleen over men stem als ik verrader of ziener ben, dus op het moment dat je me denkt niet te vertrouwen hang je met 50% kans de ziener op
Dat leg dan dus aan jou.

Ik ga wellicht willekeurig een nummer genereren.
Oud 08-01-2009, 21:44
Spelleider
Spelleider is offline
Na enig overleg over cupido door de nieuwe perikelen rond deze functie:

Cupido is pro geliefden. Hij wint samen met hen wanneer de geliefden over zijn op het eind. Wanneer de geliefden eerder sterven wordt cupido een normale dorpeling. Hij kan dus niet in zijn eentje winnen voor de geliefden.
Oud 08-01-2009, 21:47
Verwijderd
en hoe zit het met de verrader? kan de leerling verrader worden of niet?

[edit] volgens mij niet hoor VeGs, ik dacht dat enkel de laatste spelleiders dat besloten hadden.
Oud 08-01-2009, 21:50
VeGs
VeGs is offline
Ja toch? Dat wordt de laatste paar spellen toch al gedaan?

Edit: succes allemaal
Oud 08-01-2009, 21:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Na enig overleg over cupido door de nieuwe perikelen rond deze functie:

Cupido is pro geliefden. Hij wint samen met hen wanneer de geliefden over zijn op het eind. Wanneer de geliefden eerder sterven wordt cupido een normale dorpeling. Hij kan dus niet in zijn eentje winnen voor de geliefden.
oke. duidelijk en lijkt me idd de beste oplossing.
En ik ga nu slapen
Oud 08-01-2009, 21:55
MartinV
MartinV is offline
Om het allemaal ff nog begrijpelijker te maken voor een newbie als ik met dit hele verhaal
Maar wel leuk bedacht.

Succes iedereen!
Oud 08-01-2009, 21:56
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Haha wel een leuke grap

Nou..voor de tweede keer dan: Succes iedereen!
Oud 08-01-2009, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Om het allemaal ff nog begrijpelijk te maken voor een newbie als ik met dit hele verhaal
Maar wel leuk bedacht.

Succes iedereen!
gewoon al je vragen naar de spelleider pm-en, dan krijg je altijd de beste uitleg
Oud 08-01-2009, 22:04
In de regels staat dat leerling wel verrader kan worden iig
Oud 08-01-2009, 22:13
VeGs
VeGs is offline
Mijn random generator geeft 7 aan: Sherco.

(Morgen waarschijnlijk geen tijd om te stemmen)

Succes allemaal!
Oud 08-01-2009, 22:18
Daboman
Daboman is offline
Geniale grap

*doet nieuwe poging om de wolven aan te moedigen aangezien er de vorige keer geen wolven waren om aan te moedigen*
Oud 08-01-2009, 22:19
Verwijderd
Nou, mijn stem verandert niet. En dat is wat ik zei dat ik ging stemmen, en niet wat de Spelleider zei wat ik gestemd heb. VeGs dus. En misschien stem ik wel weer stiekem op iemand anders, maar dat zien we dan wel weer.

Oh, en ik vond mijn vorige functie leuker!
Oud 08-01-2009, 22:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vond het juist zo spannend dat ik ziener was! Achja Nou, let's get started!
Oud 08-01-2009, 22:43
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Dat was inderdaad een geniale grap ja.
Ik vind het wel schokkend dat er mensen zijn die liegen over hun stem terwijl ze geen wolf of andere slechterik zijn. Sterker nog, ze waren zelfs ziener. Lijkt me duidelijk dat we dat soort mensen niet kunnen gebruiken in het spel, want dan kloppen die stemlijstjes natuurlijk van geen kant meer. Daarom ga ik waarschijnlijk morgen heel random voor Barabas of Röps.
Oud 08-01-2009, 23:03
Verwijderd
Ik vind dat ook wel erg apart inderdaad, maar ik kan het vermeende valsspel ook niet echt waarderen. Ik twijfel dus tussen flyaway, Röps en Barabas. (en dan vind ik Röps zijn redenering nog wel enigszins acceptabel, dus eigenlijk wordt het Barabas, mits flyaway een afdoende verklaring heeft voor met andere spelers over het spel praten. Zo niet, dan ga ik voor flyaway.)
Oud 09-01-2009, 00:47
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Blaat, I'm out, rare geintjes van jullie...

Zoek maar een reserve voor mij.
Oud 09-01-2009, 06:26
Verwijderd
ik heb op barabas gestemd
Oud 09-01-2009, 06:36
Verwijderd
Citaat:
Blaat, I'm out, rare geintjes van jullie...

Zoek maar een reserve voor mij.
Dan kunnen we ook jou er uit stemmen deze ronde, dan hoef je geen vervanger te hebben

Ik ga denk ik voor flyaway, tenzij zij nog een goede verklaring.
Ik ga niet op Basjeeh stemmen, want de spelleiding had niet mogen vertellen dat hij loog <-- dit geld ook voor Röps natuurlijk.
Oud 09-01-2009, 08:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, ik was het in elk geval niet, die met Flyaway over mijn stem had gepraat.
Ik weet eigenlijk ook helemaal niet of ze wel heeft valsgespeeld, aangezien zij heel snel dingen doorheeft. Dus wederom ga ik voor EoS. Ik ga mensen niet beoordelen op de afgelopen ronde. En ik moet toch EoS van de troon stoten in die zienerschool he!
Oud 09-01-2009, 09:53
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ik ga ook maar weer gewoon voor coolkast..vond het een leuke grap, maar ga m'n stem er niet door veranderen!
Oud 09-01-2009, 10:07
light fighter
light fighter is offline
Moet zeggen dat ik persoonlijk het een minder geslaagde grap vind maar goed. Who cares ik ga voor Biertank omdat hij wil stoppen.
Oud 09-01-2009, 10:26
Sherco
Sherco is offline
Hm, ik vind het niet echt een dijenkletser, maar ben blij dat de spelleiding er lol in heeft
Ik blijf bij mijn (eigenlijk random) stem op Bright Blue, die heeft de vorige ronde niet gestemd en ook niks gezegd.
Oud 09-01-2009, 10:32
Citaat:
Dat was inderdaad een geniale grap ja.
Ik vind het wel schokkend dat er mensen zijn die liegen over hun stem terwijl ze geen wolf of andere slechterik zijn. Sterker nog, ze waren zelfs ziener. Lijkt me duidelijk dat we dat soort mensen niet kunnen gebruiken in het spel, want dan kloppen die stemlijstjes natuurlijk van geen kant meer. Daarom ga ik waarschijnlijk morgen heel random voor Barabas of Röps.
Het was Basjeeh, niet Barabas.

Maar ik vind het niet zo heel leuk om daar nu op afgerekend te worden, aangezien dit een ander spel is. En aangezien Fluffy mensen niet afrekent op de vorige ronde en jij wel laat ik m'n stem staan.

Regels voor berichten