Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2009, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Maar italiaans kun je natuurlijk wel koppelen aan frans, latijn en spaans.
Portugees!!!!!!!!
Advertentie
Oud 28-01-2009, 22:52
Verwijderd
Zelfs met mn kaapverdiaanse kennis, kom ik al een heel eind in het Italiaans. En andere romaanse talen, for die materie.
Laisve
Laisve is offline
En Roemeens.
Verwijderd
Citaat:
Een paar goede scheldwoorden zijn ook nooit weg.
Perkele!
Oud 28-01-2009, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Fins lijkt op russisch of buitenaards!
Ja, buitenaards.
Verwijderd
Citaat:
Fins lijkt op russisch of buitenaards!
eh nee
Verwijderd
Citaat:
En Roemeens.
En wel meer.
Verwijderd
fins is echt belachelijk moeilijk, zo ver ik weet en italiaans wil ik wel graag leren trouwens!
Oud 28-01-2009, 22:54
Verwijderd
Citaat:
eh nee
hahaha hoe weet jij dat, wel eens met marsmannetjes gesproken?
Oud 28-01-2009, 22:54
Laisve
Laisve is offline
Fins is en moeilijk en nutteloos.
Oud 28-01-2009, 22:55
Verwijderd
Fins is niet zo moeilijk voor zover ik dat heb gemerkt, het is veel gestructureerder dan Nederlands en de uitspraak is veel makkelijker. Het lastige is vooral dat de zinstructuur heel anders is (bijv. geen voorzetsels) en de vocabulaire totaal niet op die van de Germaanse of Romaanse talen lijkt.
Verwijderd
Indoeurooppalaiset kielet
Lingue indoeuropee
Verwijderd
Citaat:
Fins is en moeilijk en nutteloos.
Je bent zelf...

Ik pest je maar.

Weetikveel hoe fins werkt.
Oud 28-01-2009, 22:57
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Fins is niet zo moeilijk voor zover ik dat heb gemerkt, het is veel gestructureerder dan Nederlands en de uitspraak is veel makkelijker. Het lastige is vooral dat de zinstructuur heel anders is (bijv. geen voorzetsels) en de vocabulaire totaal niet op die van de Germaanse of Romaanse talen lijkt.
Uhu, je vergeet voor het gemak de zestien naamvallen.
Oud 28-01-2009, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Uhu, je vergeet voor het gemak de zestien naamvallen.
Ja, maar dat is omdat ze geen voorzetsels hebben. De regels daarvoor zijn niet zo vreselijk ingewikkeld, al is het wel makkelijker met voorzetsels.
Oud 28-01-2009, 23:00
Verwijderd
Citaat:
In het Fins ligt de klemtoon altijd op de eerste lettergreep.
Haha.
Oud 28-01-2009, 23:02
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Je bent zelf...

Ik pest je maar.

Weetikveel hoe fins werkt.
Schelden doet geen zeer. Maar ik ook niet overigens.
Oud 28-01-2009, 23:02
Verwijderd
Ja, de klemtoon ligt altijd op de eerste lettergreep, en de klinkers spreek je altijd hetzelfde uit (al zijn er wel veel 2-letterige klinkers, zoals au en äy). Het is dus bijv. Hélsienkie.
Oud 28-01-2009, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Schelden doet geen zeer.
Ik ben niet aan het schelden Ik zeg dat altijd en soms is dat heel grappig en soms ook niet
Oud 28-01-2009, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Een paar goede scheldwoorden zijn ook nooit weg.
Als je iemand verrot scheld in een taal die hij/zij niet kent, heeft diegene heus wel door wat je hem/haar toewenst hoor.
Oud 28-01-2009, 23:05
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik ben niet aan het schelden Ik zeg dat altijd en soms is dat heel grappig en soms ook niet
Jaja dan zeg ik zo van kijk wat een mooi vierkant en dan zeg jij zo van hahahaha je bent zelf een vierkant en dat klopt dan niet en dan is het wel grappig soms maar soms ook niet door de vallende wtfstilte die je dan krijgt en dan moet je weer die grap uit gaan leggen enzo aan al die huilies die em niet snappen en dan heeft iedereen zoiets van meeh maar soms is het dan ook wel weer leuk.
Oud 28-01-2009, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Jaja dan zeg ik zo van kijk wat een mooi vierkant en dan zeg jij zo van hahahaha je bent zelf een vierkant en dat klopt dan niet en dan is het wel grappig soms maar soms ook niet door de vallende wtfstilte die je dan krijgt en dan moet je weer die grap uit gaan leggen enzo aan al die huilies die em niet snappen en dan heeft iedereen zoiets van meeh maar soms is het dan ook wel weer leuk.
Hahaha <3

nee ik heb weleens uit automatisme dat gezegd en daarmee bijvoorbeeld mijn moeder 'niet zo slim' genoemd.
Oud 28-01-2009, 23:08
Verwijderd
Liisa zou je heten in Finland, Lisaaah.
Oud 28-01-2009, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Handig.
Oud 28-01-2009, 23:09
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Hahaha <3

nee ik heb weleens uit automatisme dat gezegd en daarmee bijvoorbeeld mijn moeder 'niet zo slim' genoemd.
Haha

Nee ik heb soms nogal de gewoonte om 'dat zei je moeder gister ook' te zeggen (ja mannenhumor ofzo ik weet het niet) en soms is dat ook heel leuk maar meestal enorm fout.
Oud 28-01-2009, 23:10
Verwijderd
nee helemaal niet waar ze ook is, ze blijft lisaaah!
Oud 28-01-2009, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, de klemtoon ligt altijd op de eerste lettergreep, en de klinkers spreek je altijd hetzelfde uit (al zijn er wel veel 2-letterige klinkers, zoals au en äy). Het is dus bijv. Hélsienkie.
Ik zie.
Oud 28-01-2009, 23:11
Verwijderd
Citaat:
En ik ben Elmyr. Hmm.
Oud 28-01-2009, 23:13
Verwijderd
Of dat is meer Elmúr. Ik weet niet of er in het Fins ook een "uh" is.
Oud 28-01-2009, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Haha

Nee ik heb soms nogal de gewoonte om 'dat zei je moeder gister ook' te zeggen (ja mannenhumor ofzo ik weet het niet) en soms is dat ook heel leuk maar meestal enorm fout.
Oh ik heb van maarten denk ik overgenomen dus overal je bent zelf van te maken. Laatst (alweer mijn moeder ) kwam ze mijn kamer binnen en zei KIJK en toen zei ik kijk zelf en toen was ze boos
Citaat:
nee helemaal niet waar ze ook is, ze blijft lisaaah!
<3
Oud 28-01-2009, 23:14
Verwijderd
"teräsbetoni (gewapend beton)" Ik hoor Cornald Maas het nog zeggen, want zo heette de Finse inzending ook, van het esf 2008.
Oud 28-01-2009, 23:15
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Oh ik heb van maarten denk ik overgenomen dus overal je bent zelf van te maken. Laatst (alweer mijn moeder ) kwam ze mijn kamer binnen en zei KIJK en toen zei ik kijk zelf en toen was ze boos

<3
Huisgenoot: 'kom eens'
'dat zei je moeder gister ook'
HAHAHAHHAHhahahahdus

Verwijderd
Citaat:
Handig.
Juh.

Citaat:
En ik ben Elmyr. Hmm.
Citaat:
Of dat is meer Elmúr. Ik weet niet of er in het Fins ook een "uh" is.
Verwijderd
Citaat:
Huisgenoot: 'kom eens'
'dat zei je moeder gister ook'

Hahaha Ik durf irl echt niet direct zo'n grapje te maken als ik iemand niet zo goed ken
Oud 28-01-2009, 23:17
Verwijderd
Nou, tot klinkerharmonie () gelezen, en daar hou ik het bij voor vandaag.
Oud 28-01-2009, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Hahaha Ik durf irl echt niet direct zo'n grapje te maken als ik iemand niet zo goed ken
ohw dat doe ik wel altijd en dan krijg je van die akelige situaties...

Oud 28-01-2009, 23:18
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ja nee dat doe ik ook niet tegen de kassamiep ofzo hoor

Ik zie het voor me.... -'Wilt u het bonnetje ?' 'Ja dat zei je moeder gister ook.'
Oud 28-01-2009, 23:20
Verwijderd
Slapen.
Verwijderd
Ok, nog één leuk dingetje. Als één is yksi, dan is eerste
Spoiler
Verwijderd
Citaat:
ohw dat doe ik wel altijd en dan krijg je van die akelige situaties...

Ik kan me niet voorstellen dat jij van die grapjes maakt
Citaat:
Ja nee dat doe ik ook niet tegen de kassamiep ofzo hoor

Ik zie het voor me.... 'Wilt u het bonnetje ?' 'Ja dat zei je moeder gister ook.'

Oh god ik krijg ook allemaal foute zinnetjes in mijn hoofd waar je dat op kunt zeggen.
Oud 28-01-2009, 23:22
Verwijderd
Citaat:

<3
Ik had een tijdje dat ik overal "...my ass" achter plakte. Zorgde ook voor rare uitspraken.

Citaat:
Slapen.
Trusten.
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat jij van die grapjes maakt

Oh god ik krijg ook allemaal foute zinnetjes in mijn hoofd waar je dat op kunt zeggen.
ja wel want ik word altijd zo zenuwachtig van mensen die ik niet ken die verlegen of zenuwachtig van mij worden. Dan ga ik duizend domme dingen zeggen en dan ga ik schreeuwen en slaat mijn stem over en dan zeg ik ineens hele 'akelige' dingen maar het voordeel is dat ik het meestal pas na weken door heb
Verwijderd
slaap lekker kazet!
Oud 28-01-2009, 23:24
Verwijderd
Mag ik de cover?
Je bent zelf un-de-cover. haha
Oud 28-01-2009, 23:25
Verwijderd
Ik wil werk doen waar je héél veel mee verdient. Ik zit serieus te overwegen om te gaan strippen ofzo, of in een bordeel te gaan werken.
Oud 28-01-2009, 23:25
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik wil werk doen waar je héél veel mee verdient. Ik zit serieus te overwegen om te gaan strippen ofzo, of in een bordeel te gaan werken.
Maar hoe duur ?
Oud 28-01-2009, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Verrassend.
Oud 28-01-2009, 23:28
Verwijderd
Stefenootje geloof me, dat wil je niet en nee daar heb ik geen ervaring mee

Wat verdient nog meer goed want ik wil erg rijk worden het komende half jaar
Oud 28-01-2009, 23:28
Verwijderd
Voor in het topic over titels van erotische kinderboeken: ''Van A tot Z, de carrière van een aandachtsslet.''
Oud 28-01-2009, 23:29
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Maar hoe duur ?
Oh en vraag je dan ook reiskostenvergoeding ?

Regels voor berichten