Advertentie | |
|
![]() |
|
Hmm jammer. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom ik nou eigenlijk verdacht ben, behalve dat ik in het rijtje van arpos sta. Ik heb me gewoon vergist. Het lijkt me eerder een complot. Maar ik heb het gevoel dat me daartegen verdedigen geen zin meer heeft.
Ik stem op Vegs. Mijn verdachten van zeer verdacht naar minst verdacht: - Vegs (zie mijn uitleg) - Sherco - Sterrenmeisje - Eye of sauron - Arpos (zie uitleg waarom ik hem niet zo verdenk) - Kazet (n.a.v. de post van spelleider)
||
Citaat:
![]() Ergens is het nog wel logisch ook. De wolven eten kazet niet op omdat die wel een zooi onschuldige dorpelingen het spel uit werkt ![]()
|
Verwijderd
|
complot
![]() ik heb iig ook op jou gestemd, dabo. ik ging vanmiddag weg met de gedachte dat ik nog tijd zat zou hebben (college tot 18u dus 19u thuis), maar ik loop net binnen en ik was echt 20.28u online ![]() [edit] mijn internet doet poeplangzaam, dus ik hoop dat mn stem nog op tijd binnen was, maar ik vind van wel. |
![]() |
|
Ik ben gewoon een dorpeling en ik zit nu een overweging te maken of ik nog 1 laatste theorie in de groep kan gooien want ik verwacht dat ik deze ronde niet ga overleven.
[edit]hmm toch maar niet, ruim de helft is toch bad guy[/edit]
|
Zeven kleine forummertjes, bleven bij de les.
Voor eentje ging het toch wel hard, toen waren er nog zes. VeGs keek radeloos om zich heen. Vlug draaide ze zich om, maar er was niemand. Ze voelde haar hart bonzen in haar keel. Het gevoel dat de moordenaar elk moment voor of achter haar kon staan kroop haar toe. Ze moest snel een beslissing nemen over wat te doen. Ze wierp een blik op het schuurtje, zo’n vijftig meter heuvelafwaarts. Het zag er normaal uit, er waren op het eerste gezicht geen sporen van uitbraak te zien. Toch leek het duidelijk dat Daboman de dader was, omdat Cherry Springs buiten lag. Of misschien had de moordenaar dat expres zo gedaan. VeGs besloot naar binnen te gaan om wat andere forummers te waarschuwen en te helpen met het binnendragen van Cherry Springs. Ze liep naar boven en klopte op een deur waarvan ze zeker wist dat er een levende forummer moest slapen. Ze kreeg geen reactie. De volgende deur werd geopend door een slaperige Eye of Sauron, die zijn ogen nog eens goed uitwreef bij het horen van wat er was gebeurd. Samen gingen ze naar de kamer van Sherco. Deze bleek klaarwakker, ze was net een boek aan het lezen. De drie forummers brachten het lichaam van Cherry Springs naar haar kamer en legden de dekens over haar hoofd. Vervolgens besloten ze te onderzoeken of Daboman nog in het schuurtje was. Voorzichtig openden ze de voordeur en daalden ze een stukje pad af. Het was fris ochtendweer, hun schoenen werden nat van het dauw. Het eiland leek die ochtend een vredige plek. Er vlogen wat vogeltjes rond en de zee kabbelde inmiddels weer rustig. Een opkomende zon verlichtte het strand en de heuvels. De forummers bereikten het schuurtje, en tuurden door het vieze ruit naar binnen. Ze zagen Daboman liggen onder de dekens die hem waren gegeven, en zijn achterhoofd was duidelijk te zien. Vooralsnog besloten ze hem te laten slapen. Er waren geen tekenen van uitbraak te zien, ook niet aan de achterkant van het schuurtje. En als hij wel had weten te ontsnappen, Cherry Springs had vermoord en weer terug was gegaan, konden ze dat toch niet bewijzen. Eye of Sauron, VeGs en Sherco liepen terug naar het landhuis en maakten wat ontbijt voor zichzelf klaar. Niemand zei wat. Wat viel er te zeggen? Ze konden geen kant op. Sherco gooide een eitje in de lucht, maar deze kwam verkeerd terecht. Ze nam de moeite niet om te vloeken. Het maakte haar toch niets meer uit, zo leek het. Rusteloos zaten de forummers aan tafel, toen arPos de keuken binnen kwam. Zijn oogjes waren klein, zijn haar zat door de war. Toch leek hij opgewekt. -‘Zijn we er allemaal nog?’ -‘Nee,’ klonk het droog. Sherco bleef recht voor zich uit kijken. -‘Echt niet? Ik dacht dat nu Daboman..’ -‘Nee, echt niet.’ -‘Shit. Wie?’ -‘Cherry.’ Teneergeslagen liep arPos zonder iets te zeggen naar de koelkast, pakte een pak fruitdrank en zette deze tegen zijn mond. Normaal gesproken zouden vooral VeGs en Sherco hier wat van hebben gezegd, maar ook dit lieten zij gaan. Een kwartier ging voorbij, misschien langer. Toen besloten de vier forummers om de anderen wakker te maken. Achter de deur die VeGs eerder al had geprobeerd gaf nog steeds niemand thuis. -‘Wie ligt hier?’ -‘Geen idee,’ antwoordde VeGs. ‘Maar zeker geen dode.’ -‘Laten we een andere proberen,’ stelde arPos voor. Hij liep al weg de gang uit. -‘Nee,’ riep Eye of Sauron hem na. ‘We trappen de deur in.’ Zo gezegd zo gedaan. ArPos en Eye of Sauron drukten zich tegen de muur tegenover de deur, zetten een stap naar voren en gaven met alle kracht een trap tegen de deur. Er gebeurde niets. Na nog een poging wilde ze het opgeven. -‘Laat ons het maar proberen,’ zei Sherco. Heel behendig en met een vloeiende beweging trapten VeGs en Sherco de deur in. De kamer was leeg. -‘Nou, als we erachter komen wie hier hoort te liggen hebben we ook onze moordenaar te pakken.’ -‘Kan zijn, maar hoeft niet.’ Sherco liep wat door de kamer. Opeens wees ze naar de andere kant ervan, achter een klerenkast. Er bleek een forummer te zitten, ineengezakt, waardoor het gezicht niet zichtbaar was. -‘Dus toch,’ zei arPos. Voorzichtig benaderde Eye of Sauron het lichaam. Om de één of andere reden waren de overgebleven forummers bang dat het een valstrik was. Langzaam ging de hand van Eye of Sauron naar het hoofd van de forummer, om deze omhoog te halen. Net op het moment dat hij met zijn hand het haar bereikte trok hij deze snel terug. -‘Ik durf het niet. Doe jij het maar arPos.’ -‘Ben je gek? Je was er bijna.’ -‘Wat een stelletje lafaards zijn jullie zeg.’ Met flinke passen liep Sherco op het lichaam af, greep een pluk van het haar, trok het hoofd omhoog en gilde het uit. Onmiddellijk liet ze het hoofd weer zakken, zonder dat de anderen het gezicht hadden gezien. Haar hand zat onder het bloed. VeGs zette een paniekerig gezicht op, arPos pakte Sherco vast aan haar arm. -‘Wie is het?’ VeGs en Eye of Sauron en arPos keken vol spanning naar Sherco. Sherco nam even diep adem, en sprak toen met walging over wat ze had gezien de naam van de verminkte forummer uit: -‘Het is Kazet!’ Kazet is opgehangen! Wij was dorpeling! light fighter (ziener) Cherry Springs (dorpeling) Lisaaah (dorpeling) Kunst (dorpeling) Bas (cupido) Sherco (weerwolf) LilyB (dorpeling) coolkast (dorpeling) Kazet Nagorra (dorpeling) Dark Phoenix (dorpeling) VeGs (wolfsbane/ geliefde) Röps (dorpeling) Daboman (dorpeling) Mutsieprutsie (dorpeling) Sterrenmeisje (weerwolf) Eye of Sauron (dorpeling/ geliefde) Arpos (verrader) Cup of Tea (weerwolf) ![]() Daarmee blijven er over: 1 dorperling, 2 wolven, 2 geliefdes en een verrader. De verrader telt niet mee in de telling, net als de geliefden, waardoor de wolven in de meerderheid zijn ten op zichte van de dorpelingen. Dit laatste feit geeft als conclusie dat het een uitzonderlijke prestatie van de geliefden is om nog te leven, waardoor zij hebben gewonnen!! Gefeliciteerd VeGs en Eye of Sauron!! En Bas natuurlijk ook om deze slinkse spelers te selecteren als zijn liefdeskoppel. Goed werk cupido! Ook het verhaal zit op dit moment in de ontknopingsfase. In termijnen zullen vanavond de laatste hoofdstukken worden gepost. Zijn er ondertussen nog mensen die een vermoeden hebben van wie de dader is? We horen graag ook hierover jullie theorieën.
Laatst gewijzigd op 23-02-2009 om 20:28. |
![]() |
|
De wolven winnen als ze in de meerderheid zijn. Voor de telling telt het stelletje en de verrader niet mee.
Er zijn nog twee wolven (Sterretje en Sherco) en een dorpeling (Daboman). Hierdoor is het spel 'gewonnen' door de wolven. Maar... Omdat wij nog leven op het moment dat een partij wint, zijn wij de echte winnaars. ![]() Sterretje: beetje mij als eerste willen opeten! ![]() |
![]() |
|
Hah.
Hier snap ik echt helemaal niks van. Als wij de volgende ronde een van de geliefden hadden opgegeten hadden we alsnog kunnen winnen.. Toch? Vreemd einde... Maar, gefeliciteerd geliefdes!
||
Citaat:
![]() Ik was er echt zoooo van overtuigd dat jij geliefde was... Op een gegeven moment vertrouwde ik je echt niet meer. Serieus, dit spel is 1 grote mind fuck!
|
De wolven winnen alleen op het moment dat wat zij ook kiezen en ongeacht wat de dorpelingen kiezen, zij altijd winnen. Dus waarom de verrader niet meetelt, bijvoorbeeld, snap ik niet.
Maar goed, het zal wel kloppen. Goed gespeeld allemaal. En ik wist wel dat EoS bij de tegenpartij hoorde. ![]()
|
Potver sterrenmeisje, een beetje doen of je met mij mee op Arpos ging stemmen!
![]() Maar ik had het wel bij het rechte eind toen ik Arpos en VeGs niet vertrouwde. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
@ de wolven: het klopt wel dat jullie nog een van de geliefden hadden kunnen eten, máár de geliefden winnen zodra één van de andere partijen (dus dorpelingen óf wolven) niet meer kunnen winnen. In dit geval kunnen de dorpelingen niet meer winnen (met een meerderheid aan wolven) en hebben de geliefden het spel overleefd. Daarmee dus gewonnen.
|
Ik wil Martin nog even bedanken voor het spelleiden en vooral voor de verhalen
![]() Zelf ben ik trouwens meer fan van een spel met tovenaar en heks omdat het dan nog wel eens voor kan komen dat de wolven niet kunnen eten. het is dan ook niet gelijk duidelijk voor de wolven wie de dader is en de ziener heeft dan tenminste een keertje pech. Maar wat vonden jullie? Met minder functies? En verder was LF niet zo'n poepziener hoor. Ze had CoT opgevraagd en in de ronde dat ze opgegeten werd ook Sherco ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Idd, spelleiders en verhalenschrijvers bedankt!
![]() Ben benieuwd naar de ontknoping... Citaat:
EoS en ik wilden haar juist niet dood. Maar over het hele spel werden jullie op het verdachte af nauwelijks verdacht. ![]() Wat dan vreemd genoeg ook weer gold voor EoS? ![]() Ik heb me trouwens wel heerlijk vermaakt met stemlijstjes door de war schoppen. Leuk om een keer niet aan de kant van de dorpelingen te staan; tnx Bas ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 84 deel 2 Verwijderd | 500 | 10-04-2011 22:55 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #56 Fantôme | 500 | 17-02-2009 21:33 |