Advertentie | |
|
![]() |
|
Opdracht 7
Beste spelers, Dit spel gaan we gokken. Hieronder staat een schema van een soort van pinbalspelletje. De bedoeling is dat jullie één voor één een balletje hier doorheen gooien. Je begint helemaal bovenaan (rij A) en kan zo kiezen uit acht plekken (kolommen 1 t/m 8) om je bal in te gooien. Deze keuze pm je naar de molleratoraccount. In deze pm geef je ook aan hoeveel geld je inlegt. Je kan kiezen uit 100, 200, 300, 400 of 500 euro. Het balletje gaat dan steeds een vakje naar beneden. Dit kan zijn een vakje linksonder, middenonder of rechtsonder. De vertakkingen in een vakje geven aan welke van deze kanten je op kan. De mollerator laat een kansgenerator (of een dobbelsteen) telkens bepalen welke van de mogelijke wegen gekozen wordt. Zo door tot het balletje in een van de onderste vakken terechtkomt. Waar je eindigt geeft aan met hoeveel je inleg vermenigvuldigt wordt. Een minnetje betekent dat dat bedrag erafgaat en het plusje dat dat bedrag erbij komt. De nul betekent dat je niks verliest of wint. Elk vakje (a1 t/m h8) heeft ook een eigen woord. De mollerator zal je pmen welke route (8 vakken) je hebt afgelegd, bijvoorbeeld a1 b2 c3 d2 e3 f3 g3 h4 en welke acht woorden je hebt gevonden. Er zitten in totaal 56 verschillende Nederlandse woorden verstopt. Met deze woorden kunnen jullie gezamenlijk zinnen vormen. Elke goedlopende Nederlandse zin van 8 woorden is 500 euro waard. Elk woord mag in totaal maar 1x gebruikt worden. Er zit ook 8x een Tsjechisch woord in het veld. Een goedlopende Tsjechische zin van vier woorden is 1000 euro waard. Een persoon moet (maakt niet uit wie) voor de deadline de gemaakte zinnen pmen naar de molleratoraccount. Oh ja, als je eindigt onder hetzelfde nummer als dat waarmee je start maak je kans op een vrijstelling. ![]() De deadline is dinsdagavond 21:00. Veel succes!
|
dat was een gevalletje - nou die zóu het eventueel heel misschien ook nog wel kunnen zijn -, dus wat dat betreft handig voor de volgende test maar wel jammer dat je er uit bent
![]()
|
Verwijderd
|
Hmm lastig, lijkt me een vrij hopeloze zaak om te berekenen welk vakje de beste verwachtingswaarde heeft, dus ik ga denk ik maar wat gokken. Belangrijk is wel om in te zien dat de onderste vermenigvuldigingsfactoren gemiddeld een plus opleveren, dus op basis daarvan lijkt een maximale inzet het beste.
|
![]() |
|
![]() En hebben de middelste vakken niet meer kans om geraakt te worden? Om zoveel mogelijk woorden te vinden lijkt het me handig als ieder een ander nummer kiest. Ik ga voor vakje vijf en zet 500 in, naar aanleiding van wat Kazet zei. edit: bij nader inzien toch maar 200 gedaan, dan vinden we in elk geval meer woorden als het allemaal toch min blijkt te zijn. Als we twee keer mis gaan met 500 dan hebben we ook geen geld meer voor het vinden van woorden. Laatst gewijzigd op 01-03-2009 om 21:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Daar ben ik dan. De winsten en verliezen zijn inclusief de inzet. De inzet gaat niet van de pot. Alleen wat je vermenigvuldigt gaat uit of bij de pot. En je mag ook rood staan uiteraard.
De winsten tot nu: Rops +500 Flyaway +200 Laisve +500 Kazet +500 Coolkast +0 +1700
Laatst gewijzigd op 02-03-2009 om 12:59. |
![]() |
|
Bas begint op 4 met 500 euro, eindigt ook op 4. Dat levert niks op.
De voorlopige totaalwinst is dus 2500 euro. Jullie hebben nu tot morgenavond 21:00 om de zinnen te vormen. Stuur alleen goede zinnen op. Bas en Flyaway zijn geeindigd onder hetzelfde nummer als dat waarmee ze startten. Jullie twee (Bas en Flyaway) mogen dus een vrijstelling verdelen. Tot 21:00 morgenavond hebben jullie de tijd te beslissen wie van jullie twee die vrijstelling krijgt. Komen jullie er niet uit, gaat er 1000 euro uit de pot.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie is de mol? #2.1 Biertank 52 | 4 | 19-04-2009 22:42 | |
De Kantine |
Wie is de mol? Verwijderd | 500 | 22-02-2009 22:33 | |
De Kantine |