Advertentie | |
|
![]() |
|
Das een realplayer bestand.
Hier had ik trouwens nog een poging gedaan: http://www.savefile.com/files/2091543
|
Ik ben geboren en getogen in Limburg, dus ik spreek Nederlands met een zachte G. Wanneer ik me echter in één van de Nederlandse provincies buiten Limburg bevind, probeer ik zoveel mogelijk het daar gebruikelijke Nederlands te imiteren, omdat ik weet dat men anders op mij neerkijkt (men schijnt Limburgers namelijk dom te vinden vanwege hun accent, maakt niet uit hoe licht hun accent dan wel niet is).
||
Verwijderd
|
Citaat:
mss neem ik ook nog iets op ![]() mss moet ik dit topic een keer gaan lezen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Moeite met de 'R', ik kan hem alleen heel overdreven uitspreken, maar als ik gewoon spreek dan hoor je over het algemeen geen 'R'. En als ik hem wel uitspreek dan is het eerder een zachte 'G'. Ik heb de 'R' dan ook nooit echt goed gekunt.
En sinds kort spreek ik opeens met een héél overdreven 'G', hoewel ik hier eerder nooit last van gehad. En naast dit alles heb ik natuurlijk een Fries accent ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Willekeurig krantenartikel uit mijn lesboek Nederlands
![]() http://rubykuby.fileave.com/geurzegel.wav Ja, ik ben kortademig, heb net de trap constant op en neer zitten rennen -_- |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik praat met een zachte g en een Brabantse doffe r en ietwat Twentse klinkers, maar als ik een tijdje met mijn vriend praat word ik Twentser en als ik een tijdje met mijn oma praat word ik Brabantser. En mensen denken dan soms dat ik uit Nijmegen kom. Verder heb ik een kinderstemmetje.
En Ecnelis maakt wikipedia vrolijk (vriend: ooh wat een snoesje). En Rubykuby is schattig met zijn aarzelingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn stem, in een opname uit 2001, is te horen op deze zomerhit.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Verhalen & Gedichten |
stem hier op je favoriete gedicht! lovetear | 25 | 22-02-2004 15:23 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |