![]() |
||
Even een luchtig intermezzo:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ook toen al bedienden krakers zich van misdrijven om actie te voeren. Bekladding, geweld en intimidatie.. Ik geloof dat ze zelfs een keer brieven van de gemeente vervalsten. Ook toen al het huidige beeld van een groep krakers die grotendeels bestaat uit rondreizende uitvreters vanuit het buitenland die gewoon te lui zijn om te werken. Het gaat helemaal niet eens meer om Nederlanders. Citaat:
|||
Citaat:
Ook in Utrecht zag ik het tijdens de krakersdemonstraties. Een groot deel van de aanwezigen was niet eens Nederlander. Er waren zelfs terroristen van de Duitse tak van de Antifa, uiteraard met wapens op zak. De rest van de aanwezigen waren of bejaarde krakers uit de jaren '70 die uiteraard niet tellen omdat hun kraken niet meer hetzelfde is als het tegenwoordige kraken. Dat men een bruiloft verstoorde met keiharde muziek interesseerde de krakers niet in het minst. Tekenend voor de kraker van vandaag de dag. Citaat:
Daarnaast zijn veel kantoorpanden niet geschikt voor bewoning. Voorzieningen en infrastructuur ontbreken. Een bedrijventerrein vraagt een ander OV dan een woonwijk. Tevens levert het problemen op met activiteiten. Geluid dat op een bedrijventerrein prima acceptabel is kan opeens enorme overlast worden als er mensen gaan wonen.
||
Citaat:
Dat, plus volledig ontbreken van voorbeeld van normale krakers, voila, het beeld is er.
|
Indrukwekkend: Betreffende Amsterdam: met zo'n 1000 krakers zijn er 24 casussen bekend in het zwartboek. Laten we uitgaan dat er 4 krakers per pand wonen - dat betekent dat de VVD toch mooi heeft aangetoond dat 10 % van de krakers illegaal bezig zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Die casussen zijn een selectie. Veel slachtoffers wilden uit angst voor wraak door krakers niet genoemd worden. De aantallen lopen eerder in de honderden. Bovendien maak je wederom de fout om ervan uit te gaan dat de rest van de krakers zich wel gedraagt. Er is geen enkel voorbeeld bekend van kraken volgens de regels waarbij krakers zich fatsoenlijk gedroegen. En dat is dus over heel Nederland, dat er geen voorbeelden van bekend zijn. Dat zegt wel wat. Je bent bovendien wel met extreme cherry picking bezig door de conclusie van dat zwartboek niet te noemen. Die was dat de kraakscene gewelddadig, internationaal en goed georganiseerd is.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
krijg griep. Citaat:
Dit alles omdat het onder de civiele processen valt, het zou eigenlijk een strafproces moeten zijn van OM vs. krakers.
|||
Citaat:
Niet verbaasd opkijken als je de rest van je leven door in rietje eet nadat je mijn persoonlijke levenssfeer binnengedrongen ben ok. Citaat:
||
Citaat:
Maar vanuit de media en het beleid is er meer dan genoeg af te leiden over de gang van zaken. Dat alle verzekeringen voor een pand ongeldig worden bij kraken zegt bijvoorbeeld wel iets. De schade en de risico's die krakers aanrichten zijn dus dermate groot dat een organisatie die ervoor betaald wordt, het niet rendabel en te risicovol vind om die kosten te dragen. Aangezien ze voor de rest zonder morren miljoenen riskeren bij het verzekeren van panden zegt veel.
|
Hmm, nu blijkt dat die krakers toch verkeerd bezig waren vind ik het toch een beetje een gare actie van die krakers om iets te kraken wat niet kraakbaar is. Ik woon overigens al weer sinds lange tijd gewoon in een koophuis. Aangezien we daar gewoon in wonen (ik snap in godsnaam niet waarom mensen een woonhuis niet laten bewonen) hoeven we gelukkig nooit bang te zijn dat het gekraakt wordt.
Overigens is T_ID nog altijd een fanatiek ventje zeg. Hopelijk gaat al die energie die hij in felle discussies stopt hem ooit nog wat nuttigs opleveren. |
![]() |
||
Citaat:
Leuk trouwens ook deze variant op de post van joost; geen nuancering van het persbericht maar wel een beschuldigend vingertje naar anderen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Want eerlijk gezegd geloof ik er geen ruk van dat jij werkelijk een inbreker liefjes gaat verzoeken alsjeblieft je spullen zachtjes neer te zetten en het vertrek te verlaten. Of je meende het serieus en in dat geval kan ik je alleen maar achterlijk vinden. Als je bij mij artikel 361 overtreed dan eet je in ieder geval de rest van je tijd door een rietje.
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Omdat je kraken goedkeurt, keur je dus de mogelijk tot misbruik goed, aangezien er geen redenen zijn aan te nemen dat krakers ten behoeve van het land "werken" maar er wel genoeg redenen zijn om aan te nemen dat ze voor zichzelf "werken". Bovendien zeg ik niet dat je het goedkeurt, ik zeg dat je het persbericht probeert te nuanceren, vanwege je eerdere, arme-lieve-troetel-krakers betoog. Citaat:
Net zoals met die inbreker die zijn been brak op de wenteltrap waarna de bewoners van het huis een proces kregen wegens een gevaarlijke trap... De inbreker hoort daar niet te zijn, was hij er niet dan kon hij z'n been niet breken .. De inbreker hoort daar niet te zijn, was hij er niet dan kon hij ook geen klappen van mij verwachten. Het is een absurde realiteit dat mensen vervolgd worden voor onwettigheden in een situatie die niet bestaan had als in beginsel de wet nageleefd had geworden. In feite zou je juridische verdediging moeten instorten op het moment dat je in de situatie ben gekomen door zelf de wet te overtreden, helaas is dat niet zo.
||
Citaat:
En dan zou het nog een verzachtend effect moeten hebben.
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 00:56. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
*afgezien dan genoodzaakt geweld als laatste optie, etc. Citaat:
||
Citaat:
Ik vind je standpunt eigenlijk best verwarrend, omdat je stelt dat geweld vanuit noodzaak wel begrijpelijk is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry, maar TID zelf speelt constant op de man. Of het nu om krakers gaat, of om een andere partij dan de vvd. Of mensen die het met hem oneens zijn. Alles wordt door hem op 1 hoop gegooid. gehusseld en af en toe met een "wetenschappelijk" bronnetje of sausje overgoten, waarmee hij kan laten zien hoe dom jij bent en hoe slim hij is. Als je daar dan vervolgens niet intrapt, dan ben je aan het "trollen" of op de man aan het spelen. Yeah right.... |
![]() |
||
Citaat:
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens versterkt het bewonen na de inbraak niet je punt, het is evengoed nog erger, niet alleen heb je het lef mijn pand open te breken, je neemt er ook nog je intrek in, zoiets doen andere dieren ook, ratten, vlooien, spinnen... En please; geweld op voorwerpen toe te passen? waar de fuck staat dat, nergens! Het is een belachelijke reactie op mijn opmerking dat krakers niet door de wet zijn aangewezen als personen die zonder toestemming de persoonlijke levenssfeer van anderen mogen binnentreden. Citaat:
Bovendien snap je best wat ik bedoel; Krakers menen altijd dat ze strijden tegen de onrechtvaardige woningnood en de omstandigheden van met name jongeren in dit land terwijl ze in de praktijk gewoon een slot openbreken om een riant woonverblijf te hebben voor next to nothing, en als het even kan met gratis energie... Te belachelijk voor woorden eigenlijk. (Met name dat de staat niet in afdoende betaalbare woonverblijven voorziet en ten tweede bovenstaande instelling van voorgenoemde krakers.) Citaat:
Citaat:
In feite staat mijn leven letterlijk of figuurlijk (materieel bezit) onder druk op dat moment. Citaat:
ik behoud het recht dat gevaar te neutraliseren. Dit is ook de reden waarom niemand die zooi drugsdealers vervelend vind maar het wel te ver vinden gaan als mensen verjaagd worden om bv. hun seksuele voorkeur... Het is niet zozeer dat dit landje zo vol met eerbiedige mensen zit die zich verre van crimineel gedrag houden, het is het indringen in de persoonlijke leefomstandigheden waar mensen een grens trekken. Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 08:51. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Sterker, zoals ik de rechtstaat ken zal de inbraak en de confrontatie behandeld worden in 2 aparte zaken.
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Ok ik zal het voor jou speciaal iets nuanceren, "je juridische verdediging zou in elkaar moeten storten op het moment dat er sprake is van een confrontatie nadat er een misdrijf heeft plaatsgevonden die de persoonlijke levenssfeer in substantiële mate aantastte; zoals maar niet beperkt tot; verkrachting, inbraak en bedreiging (ja moeilijk te bewijzen)" Citaat:
en niet diefstal zou aangerekend moeten worden als verzachtend voor de oppositie, maar het indringen. De diefstal hoort versterkend te werken voor de inbreker, naast indringen.
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 11:41. |
![]() |
|
|