Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
kwaliteits en productiemaximalisatie zou wdb. beter zijn.
||
Citaat:
![]() guess it was hookee
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nogmaals, als de gasprijs stijgt wordt het wel degelijk aantrekkelijker om kernenergie te produceren, ook al moeten we uranium importeren! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat ik zeg is dat het voorzichtigheidshalve nuttig is om tijdens hoogconjuctuur al rekening te houden met de komende laagconjuctuur door de verwachte opbrengst van je widgets dan wel widdies erg laag in te schatten. alles wat je er dan meer voor krijgt is dan een meevaller ipv de situatie waarbij alles wat je er minder voor krijgt een tegenvaller is. ja grondstoffen als olie ertsen en mineralen zijn heel afhankelijk van de conjuctuur dus is het überhaupt tomeloos inefficient en lijdt tot middelmatige gelijkende producten... ik zeg; noem alles merk X
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de nuttige toelegging zit hem in de kwaliteit en het vullen van de vraag naar widgets en widdies
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Natuurlijk snap ik je redenatie, verkoop je appels en koop er meer peren voor, maar is dat hier al het geval? Kunnen we met aardgasbaten een kerncentrale neerplempen? En; is het eerlijk de appels aan je kinderen voor een hoge(re) prijs te verkopen omdat ze bij de buren zo gewild zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of het "eerlijk" is: is er een reden om gasgebruik te subsidiëren? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() das net zoiets als iets een "verlies" noemen terwijl je prognose gewoon niet klopte he.
||
Citaat:
als ik zeg dat de bomen 100 pruimen bevatten maar het zijn er 10 dan moet ik ook niet achteraf gaan huilen en de bomen de schuld geven. Hierbij wil ik refereren aan het nut om prognoses laag in te schatten wat tegen winstmaximalisatie ingaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En m'n appeltjes zijn nog steeds gratis.. Wie behoren de gasbellen trouwens toe? De staat? Het volk? Dus, wederom; waarom zou ik mijn appeltjes (duurder) aan mijn kind verkopen? Omdat de burgemeester ruzie heeft met de groentenman? (Laat maar, ik weet het antwoord al; omdat het kan) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je suggestie dat de Nederlandse staat gasgebruik zou moeten subsidiëren is absurd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk eens rond en baseer je op meer dan alleen je vooroordelen tegen de VVD als je zoiets zegt, zou ik zeggen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag gewoon een eerlijke prijs voor gas wat uit Nederlands grondgebied komt, (eventueel aangevuld met een belasting voor de vorming van CO2). Zoals Saoedinezen profiteren van goedkope benzine, Jamaicanen van goedkope rum, etc etc. Vooral ook omdat we in Nederland afhankelijk zijn geworden van aardgas toen de kolenmijnen dichtgingen en we het fenomeen "winter" kennen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat er daarna met zijn verstand is gebeurd is helaas een ander verhaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laat me niet lachen man. Je bent een karikatuur van jezelf. |
![]() |
||
Citaat:
Het ging me om het rare idee om de appels (gas) van mijn appelboom niet meer te eten omdat de appels (olie) bij de groentenboer duurder zijn geworden. Om dan vervolgens te gaan rekenen met de appelprijs van de groentenboer en bepalen dat meloenen veel goedkoper zijn, mijn appelboom om te hakken, etc. etc. Natuurlijk moet je kijken naar de toekomst, economische rentabiliteit etc. etc. Weet je de werkelijke kostprijs van Nederlands aardgas, los van de olieprijs? Weet je dat de verkoopprijs meer dan verdubbeld is in 4 jaar? Als je het dan toch over subsidie wil hebben... |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Helaas, we moesten een paar omvallende banken redden, en ja, dat kost geld. |
![]() |
||
Het is een opvallend verloop van die geïndiceerde staatsschuld, niet? De grootste toename vond plaats onder links-christelijk Den Uyl. Dat het eerste Van Agt ondanks het zware economisch tijd ook nog de staatsschuldtoename wist af te remmen, waar de twee latere zonder de VVD nog hogere toenames hadden. Toen Lubbers I met de VVD aantrad scheurde die toename omlaag, ondanks de economische malaise toen.
Daarna kwam de grote voorspoed totdat de internetbubble knapte. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De stroom in Noorwegen is vrijwel volledig groen en wordt gemaakt met waterkrachtcentrales. Noorwegen kan ook best een deel van de olie die ze hebben opstoken en daar kunnen ze prima het land mee van stroom voorzien. Maar het is simpelweg goedkoper (en milieuvriendelijker) om de stroom uit waterkracht te halen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Ik kwak 'm hier maar in.. 't is toch al een rommelpotje geworden.
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
NVU zal ook nooit succesvol worden. Mensen die voor het milieu zijn, zijn meestal links georienteerd en stemt op links. En mensen die rechts zijn, stemmen niet op een partij met 'extreem sociale' en milieuliefhebbende standpunten. |
![]() |
||
Citaat:
...hoewel ik Kusters wellicht te erg zwart maak met zo'n vergelijking.
|
![]() |
|
|