Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het patent (of eigenlijk octrooi) beschermt een bepaalde techniek. Het auteursrecht beschermt de creatieve uitingen. Het is dus prima toegestaan om iets na te maken in het auteursrecht dat lijkt op een bestaand werk, je mag echter geen concrete elementen uit het bestaande werk overnemen. Bij octrooirecht mag je niet iets maken wat gebaseerd is op dezelfde techniek. Auteursrechten beschermen de creatieve uitingen en kunnen daarom nooit het maatschappelijk belang aantasten. Octrooirecht kan dat wel aangezien het technische vooruitgang tegengaat.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omdat ze nergens noodzakelijk voor zijn. Jij wordt er niet slechter van als je bepaalde muziek niet hoort, je wordt er wel slechter van als jij bepaalde medicijnen niet kan gebruiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is het argument dat jij dat prettig vindt natuurlijk geen argument anders hebben pedofielen vrij spel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens als zijsprong wat vind je van het beperkende effect op eigendom wat copyright heeft? Als ik een stoel koop mag ik er mee doen wat ik wil: ik mag hem namaken, voor een etalage zetten zodat iedereen hem kan zien, ik mag zelfs van mijn huis een museum maken en die stoel tentoonstellen. Maar als ik een boek koop mag ik dat allemaal niet terwijl het toch echt mijn boek is. Als je copyright als niet wegneembaar recht ziet tot hoever trek je dat dan door? En nu loopt in geval van bedrijven en live uitvoeringen copyright af na 70 jaar vind je dat wel ok of moet dit oneindig worden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als de software jou niet aanstaat is het je goed recht om je eigen software te schrijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou vrij simpel. Het fundamentele verschil komt voort uit het juridisch verschil. Bij patent mag jij de techniek niet namaken. Je mag het medicijn bijvoorbeeld niet namaken. Bij auteursrecht mag je enkel het oorspronkelijke werk niet namaken. Het is jou dus vrij om elke andere muziekcompositie te maken en te publiceren, behalve die ene die al gemaakt is. Aangezien het onmogelijk is dat jij exact dezelfde compositie bedenkt, ondervind je nergens nadelen. Op het moment dat jij graag muziek van anderen gebruikt dan is het redelijk dat jij hun daarvoor betaalt. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou je ten slotte iets dat zowel vermaak als een versterking van de economie biedt, verbieden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Men kan een machineontwerp creëren. --- LL conclusie: Machineontwerpen worden dus automatisch eigendom. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-08-2009 om 00:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Er zijn (meer) onderzoeken die het tegendeel bewijzen, bovendien zijn dit allemaal onderzoeken die enkel betrekking hebben op de muziekindustrie |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-08-2009 om 07:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-08-2009 om 08:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus óf je neemt je eerdere standpunt terug, óf je erkent dat er a priori geen reden is om de auteur van een lied of boek levenslang copyrightbescherming te geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoho hier draai je de stelling om. Jij bent voor de stelling om het auteursrecht geheel af te schaffen of zeer kort te maken. Dat vind ik onzinning, dat betekent niet dat ik voor levenslange bescherming ben van het copyright. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens.. Pirate Bay biedt geen software aan, alleen maar torrents die verwijzen naar de software. Zoiets als briefjes op straat waarop adressen staan van mensen die kopieen hebben van boeken. Ik kan er nog steeds niet helemaal bij waar dat illegaal is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|