Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2009, 08:07
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
De Koran heeft volgens mij niets aan de Hemel veranderd ten opzichte van de Bijbel.
Volgens mij (als ik het goed onthouden heb, heel lang geleden over gehad met een vriendin) is 't bij moslims zo dat je voor je in de hemel komt beoordeeld wordt en dan een x aantal jaren in de hel moet en daarna alsnog in de hemel komt. Hoewel dat misschien wel overeenkomst heeft met het katholicisme (vagevuur) is dat wel heel anders dan de protestantse visie.
Oud 09-10-2009, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Hebben joodse mensen echt twee koelkasten?
Ligt aan de interpretatie van een individu wat betreft spijswetten. Ik denk dat vlees en melkproducten wel naast elkaar mogen staan in één koelkast maar je mag het niet in combinatie bereiden/consumeren.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 10:05
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Als het van een (land)beest komt en er heeft bloed doorheen gestroomd, is het vlees.

Het is onzin dat het alleen van toepassing zou zijn op spierweefsel. Orgaanvlees is (de naam zegt het al) ook vlees.

Ik vind deze discussie trouwens best wel josti.
geen onzin, het is nu eenmaal de definitie.

als orgaanvlees precies hetzelfde was geweest als 'gewoon' vlees, had de term 'vlees' wel volstaan. het is qua functie, structuur en voedingsstoffen gewoon heel anders, net als vet dus.

natuurlijk zul je nooit in een spraakverwarring komen met iemand door de term vlees, omdat iedereen de term toepast op zo'n beetje alle eetbare delen van een beest. en terecht, maar ga niet zeggen dat er geen verschil is.

ik houd van jostidiscussies, laatst nog een gehad over brood
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 18:35
Verwijderd
Kan je zeesterren eten? doen sommige mensen dat?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 19:04
Verwijderd
Citaat:
geen onzin, het is nu eenmaal de definitie.

als orgaanvlees precies hetzelfde was geweest als 'gewoon' vlees, had de term 'vlees' wel volstaan. het is qua functie, structuur en voedingsstoffen gewoon heel anders, net als vet dus.

natuurlijk zul je nooit in een spraakverwarring komen met iemand door de term vlees, omdat iedereen de term toepast op zo'n beetje alle eetbare delen van een beest. en terecht, maar ga niet zeggen dat er geen verschil is.

ik houd van jostidiscussies, laatst nog een gehad over brood
Maar hoe is het de definitie? Wie bepaalt dat?
Waar denk jij dat taal toe dient en hoe het ontstaat?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Kan je zeesterren eten? doen sommige mensen dat?
Het is wel eetbaar op zich, maar het bestaat uit heel erg veel kalkachtige stoffen en is dus niet erg lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 18:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dus het is wel goed om door de rabarber te doen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:51
Verwijderd
Ik las ooit iets over een programma dat liet zien waar je je bandbreedte aan besteedt. Hoe heet dat programma?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 11:57
Verwijderd
Hoe stijf moet creme brulee precies zijn? Ik dacht altijd ergens tussen pudding en vla in (dus echt cremeachtig), maar google images toont mij nogal stijve pudding. En dat krijg je ook als je het in de supermarkt koopt. Maar dat is natuurlijk wannabe creme brulee.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Hoe stijf moet creme brulee precies zijn? Ik dacht altijd ergens tussen pudding en vla in (dus echt cremeachtig), maar google images toont mij nogal stijve pudding. En dat krijg je ook als je het in de supermarkt koopt. Maar dat is natuurlijk wannabe creme brulee.
Ik geloof dat het eerst ongeveer vla-achtig is (of misschien iets steviger?) en dat je het daarna moet laten opstijven in de koelkast. Dat suikergebeuren komt pas als je het gaat serveren, dus nadat het een tijd in de koelkast heeft gestaan.

Maar ik heb nog nooit propere crème brûlée gegeten dus zekerheid kan ik je niet geven.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 12:12
Verwijderd
Mja. Eerst tussen de 30 en 60 minuten au bain marie in de oven, en dan minstens 2 uur in de koelkast en vlak voor het serveren de suiker. Als het uit de oven komt is het gestold maar nog wat drillerig, en dan stijft het verder in de koelkast op. Ik vond het resultaat wel geslaagd, maar ik heb ook nog nooit creme brulee in een restaurant gegeten.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 12:58
Rationeel
Rationeel is offline
het hoort inderdaad een beetje tussen vla en pudding in te zitten
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 14:00
Tink*
Tink* is offline
Als ik een map heb met liedjes erin, is er dan een knopje waardoor die map verdwijnt en de liedjes er dan staan in de overkoepelende map?
Oud 02-11-2009, 14:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mja. Eerst tussen de 30 en 60 minuten au bain marie in de oven, en dan minstens 2 uur in de koelkast en vlak voor het serveren de suiker. Als het uit de oven komt is het gestold maar nog wat drillerig, en dan stijft het verder in de koelkast op. Ik vond het resultaat wel geslaagd, maar ik heb ook nog nooit creme brulee in een restaurant gegeten.
Hoe heb je de suiker gekarameliseerd?
Mijn vader doet het altijd met zo'n scheikundige gasbrander. Maar oorspronkelijk moet je het met een kolenschop doen die je in de oven hebt gelegd. Maar dat kan natuurlijk alleen met open vuur.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 14:03
Verwijderd
in die map die weg moet ctrl a ctrl x -> de overkoepelende map -> lege map die overblijft verwijderen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 14:04
Tink*
Tink* is offline
Ja zo kan het ook, maar ik dacht: misschien is er een knopje waar ik niets van weet!
Oud 02-11-2009, 14:05
Verwijderd
In restaurants doen ze dat ook met een gasbrandertje.

Hoe behandel je een ileus bij een patiënt die te fragiel is om geopereerd te worden?
edit: hmm, volgooien met laxeermiddel heeft geholpen

Laatst gewijzigd op 03-11-2009 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Hoe heb je de suiker gekarameliseerd?
Mijn vader doet het altijd met zo'n scheikundige gasbrander. Maar oorspronkelijk moet je het met een kolenschop doen die je in de oven hebt gelegd. Maar dat kan natuurlijk alleen met open vuur.
Volgens het recept: oven/grill heel heet laten worden en dan de cb een minuut zo dicht mogelijk onder het dinges zetten. Maar het werkt voor geen meter. Vandaag is mijn brander gearriveerd dus hopelijk vanavond fatsoenlijke cb moet ik eerst de deur nog uit voor aanstekergas maarja ;x
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 16:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee dat werkt ook niet, dan wordt je pudding prut.
Maar met een brander werkt het heeeeel goed. Je moet hem alleen niet stilhouden! Blijven bewegen. Anders gaat de creme eronder koken en dat mag niet.
Succes katje, en eet smakelijk!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 14:40
Tink*
Tink* is offline
Ik heb een week geleden een flesje ontstopper door mijn doucheputje gegooid. Nu loopt ie weer netjes door, maar sinds ik weer thuis ben ruik ik steeds een rare geur in de badkamer en ik heb het idee dat het aan dat putje ligt. Heeft iemand een idee om het op te lossen?
Oud 17-11-2009, 22:01
Martiño
Martiño is offline
Als er geen water meer in de leidingen staat, kan dat er voor zorgen dat de geuren in de leiding via het putje naar buiten kunnen komen. Ik zou even de douchekop open laten staan zodat er een laag water in de het putje en de leidingen komt te staan. Als het goed is gaat de geur dan weg.
Oud 20-11-2009, 08:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of even met een OUDE tandenborstel in het putje prutten, langs het randje, want vaak zitten er haren in het doucheputje en dan verstopt het een beetje en dan gaat de verstopte troep liggen rotten.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 09:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze zeggen altijd dat je als je in de puberteit zit, kan eten wat je wil zonder aan te komen en dat je dan als je stopt met groeien ineens heel dik wordt van datzelfde eetpatroon.
Maar ik ben mijn hele middelbareschooltijd alleen maar aangekomen en nu val ik juist opeens heel hard af van datzelfde eetpatroon. Hoe is dat dan te verklaren, was ik eerst niet in de groei en nu wel?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 10:29
Tink*
Tink* is offline
Ik ging douchen en daarna stonk het niet meer dus kprima.
Oud 20-11-2009, 11:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoe hard groeit haar normaal? Op je hoofd he.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 13:07
Verwijderd
Dat is googlebaar!
http://www.kapsels.net/haarvragen/ho...roeit_haar.htm
dus 1,25 cm per maand, maar als je oud bent maar 0,25 cm per maand. Site ziet er betrouwbaar uit.

Haargroeisnelheid is behalve van leeftijd ook afhankelijk van genetische aanleg, metabolisme (veel eten + veel sporten = snellere haargroei) en UV-licht (veel zon = snellere haargroei).
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 23:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ah, tegenwoordig sport ik meer dan eerst, vandaar. Want ik merkte dat mijn haar veel sneller is gaan groeien.
Dankje!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten