Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik zou nog steeds graag een bewijs zien dat het tuig waar jij op doelt islamitisch is. Ik had niet verwacht dat jij jongeren zomaar de religie van hun ouders zou toeschrijven.
||
Citaat:
Vanuit religie krijgen ze mee dat die mensen fout zijn, en de ontkoppeling van die jongeren van de rest van de samenleving doet de rest. Daarna ontstaat het zij versus wij en het machogedrag dat leidt tot geweld. Echter, zonder het zaadje vanuit de religie, geen geweld. Even uit 'ls ze maar van me afblijven', een studie naar haatmisdaad, een daderprofiel: "Het is een man tussen de 17-25 jaar, laagopgeleid, relatief vaker allochtoon dan autochtoon, gestuurd door ongezonde groepsnormen en ongezonde stereotype ideeën over mannelijkheid en seksualiteit." Laagopgeleid correleert met religieus zijn en de ongezonde groepsnormen en stereotypen hebben ze van origine of in de kerk of in de moskee meegekregen. Voila, je ziet dus hoe het wegnemen van religie het geweld zou stoppen. Daarmee is religie dus de achterliggende oorzaak.
|
Verwijderd
|
In 2007 hebben zich 24 geweldsdelicten voorgedaan tegen homoseksuelen door Marokkanen (autochtonen zijn ietsjes meer betrokken bij dit soort geweldsdelicten dan Marokkanen). Van alle geweldsdelicten die Marokkanen plegen is er dus slechts een klein percentage specifiek gericht tegen homoseksuelen. Religie en cultuur kunnen inderdaad een grote rol spelen bij dit soort incidenten. Maar hoe wil je dan al die andere misdrijven aan de Islam linken? (die Marokkaanse jongeren plegen, immers jij ziet een lineaire relatie tussen Islam en crimineel gedrag van jongeren met een islamitische achtergrond) En daarnaast hoe verklaar je het feit dat autochtonen het vaakst homoseksuelen met fysiek geweld confronteren? En niet zeggen dat het allemaal relifreaks zijn als je geen bron hebt. Daarnaast is het gewoon een feit dat criminele jongeren niet in de moskee te vinden zijn. Hoe verklaar je dat?
|
![]() |
||
Citaat:
En waar komen die cijfers precies vandaan?
||
Citaat:
||||
Citaat:
Kom jij even beweren dat het wordt uitgelokt door de suggestie dat homoseksuelen avances zouden maken. ![]() Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Pagina 9 t/m 11.
||
Citaat:
Overigens Kenjirro, het werkelijk aantal incidenten ligt veel en veel hoger. Aangiftebereidheid is zeer laag. Men weet dat daders vaak vrijuit gaan, voor zover men niet vreest dat de politie het slachtoffer arresteert zodra die zich verweerde.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Mits je wilt lezen wat er daadwerkelijk staat natuurlijk. Jij doet dat tot dusver niet, om van Kenjirro zoals gebruikelijk nog maar te zwijgen.
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-10-2009 om 00:10. |
![]() |
||
Citaat:
En zoals gebruikelijk bij dat soort ontkenningscomplexen is je collega bezig om te schieten op de boodschapper. Stap 1, ontkennen. Stap 2, de boodschapper zwartmaken. Van het politieke proces tegen Geert Wilders tot aan de verschillende discussies hier op het forum, een universele wetmatigheid van dit soort discussies.
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Trouwens ook een leuke: http://www.gaysite.nl/nieuws/0942/Ra...homo_ziek.html
Dus T_ID: Ratelband is een moslim? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
De voorbeelden die jij noemt lijken me niet relevant daar het me sterk lijkt dat in de coffeeshop zitten, reg. alcohol drinken en nooit een gebedshuis van binnen zien tot homohaat lijdt. Er zit dus ergens een bepalende factor en wellicht is dat religie cq. cultuur.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En lees mijn vorige bijdrages nogmaals aangezien je het duidelijk verkeerd hebt begrepen. (wow, zodra de islam erbij komt kijken kan ik dat zinnetje net zo goed constant onder de ctrl+v zetten)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien blijft religie, met of zonder die voorbedachte rade en het opzoeken van homoseksuelen om aan te vallen, altijd de oorzaak. Ik denk gewoon een stapje verder. Alles heeft een oorzaak, en het is fout om te stoppen met nadenken bij de directe aanleiding, als we echte aanwijzingen hebben dat er meer achter zit (bijvoorbeeld mensen die ver voor de aanleiding al problemen opzoeken, of het preken van homohaat). Simpel weergegeven: Elle: Alles komt zomaar uit de lucht vallen -> Groepje met archaïsche opvattingen -> geweld Ik: Religie -> Archaïsche opvattingen -> Groepje met archaïsche opvattingen -> geweld Nou, zeg jij het maar, of iemand anders for the matter. Komt het uit de lucht vallen en hebben we te maken met het eerste fenomeen ooit zonder oorzaak, of zit er toch iets achter?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie ook deze link: http://amsterdam.nl/?ActItmIdt=156860 Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En nog een paar voor de leuk:
In Rotterdam zijn van de 150 meldingen ongeveer 86% van de daders autochtoon: http://www.nrc.nl/binnenland/article...eld_autochtoon Nog eentje over motivering voor potenrammerij: http://www.nrc.nl/binnenland/article...id_te_bewijzen Wat wil je nou nog meer, een potenrammer die het je in je gezicht zegt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Lap, nog eentje voor je:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b..._zich_goe.html Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens verwijs ik voor de derde keer naar mijn eerdere posts, omdat je duidelijk nog steeds de redenatie niet door hebt.
||
Citaat:
||
Citaat:
Zoals je ziet is religie dus altijd de achterliggende oorzaak voor geweld tegen homoseksuelen.
||
Citaat:
En ik denk ook niet dat ik het eens ben met je conclusie. Ik heb zelf de ervaring dat het ligt aan de samenhang van gemeenschappen en een gebrek aan kennis. Binnen een gesloten gemeenschap, vooral een die erg op elkaar steunt, is eenheid heel belangrijk. Mensen die niet binnen die eenheid passen (bijv. homosexuelen) vallen buiten die gemeenschap. Mensen uit een achtergrond van dat soort gemeenschappen doen er een tijd over om die discriminerende neigingen weer kwijt te raken. Religie en cultuur spelen hierbinnen een stabiliserende werking. Zo zie je bijvoorbeeld ook dat homo's in een gesloten gemeenschap zoals die van Urk of Opheusden ook niet welkom zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Als religie geen rol speelde, dan zouden mensen die niet voldoen aan religieuze normen ten slotte niet gezien worden als buiten de groep vallende. Urk, dat je terecht noemt, zou geen bolwerk van homohaat zijn geweest, als men er niet religieus was. Iets als daar wonen, of visser zijn, zouden dan de enige bindende factoren zijn. Groepen vormen zich ten slotte rond een aantal gemeenschappelijke kenmerken. Totale overeenstemming is helemaal geen vereiste. We zien voetbalsupporters toch ook niet onderling laaiende ruzie krijgen over hun stemgedrag, of over welk automerk ze rijden? De binding daar is rond de club die ze steunen, en wat er verder aan kenmerken aan die persoon is, is niet interessant. Op dezelfde manier zou seksuele voorkeur ook in machogroepen of groepen ontspoorde allochtonen helemaal geen rol spelen, als er geen invloed van religie was geweest.
|
Ik geloof best dat er een statistisch verband is tussen religie en homohaat. Je kan religie echter niet altijd de schuld geven. Er zijn genoeg domme mensen met een hekel aan homo's die helemaal niet gelovig zijn. Het feit dat iemand dan 'anders' is, is al genoeg om diegene te willen slaan.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|