Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-01-2010 om 13:20. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat geeft niet dat mag best, dan kan je of kiezen eieren voor je geld, of een arts zoeken die niet vraagt of iedereen iedereen zijn hoofddoek skatebord pet en jas op de kaptok heeft gehangen. Scholen kunnen het eisen dus doktoren ook, het een of het ander.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar los daarvan; als je een moskee in wil moet je de vrijheid maar opgeven om je te kleden hoe je wil? |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoewel, nee. Je bent te slim om echt te denken dat zoiets uit de lucht komt vallen zonder onderdrukking en indoctrinatie. Waarom negeer je dan die context willens en wetens? Citaat:
Wat een drama zeg. Sowieso een selectief drama, want ik heb je nog nergens horen klagen over de wrede onderdrukking van nudisten en potloodventers in Nederland. Die mensen worden zwaar gediscrimineerd. Ze mogen zich vrijwel nergens kleden zoals ze willen.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Zo, da's ook direct iets waarmee de discussie ten einde is. De arts handelde dus gewoon in belang van de patiënt, belang dat de ouders dus echt niets interesseerde, omdat ze zelfs na erop gewezen te zijn hun ego voor lieten gaan op de belangen van hun kind.
Je vraagt je wel af wat er ooit nog van zo'n kind terecht kan komen met zulke ouders... Je wenst toch niemand zo'n achtergrond toe? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Men neme 10 vrouwen. 5 met burqa en 5 zonder. Iedere vrouw neemt een gezichtsuitdrukking aan: boos, verdrietig, geschrokken, angstig en vrolijk/lachend. .... ![]()
||
Citaat:
Men neme 10 vrouwen. 5 met burqa in een huisartsenpraktijk en 5 buiten de huisartsenpraktijk. Iedere vrouw probeert het kind in de praktijk gerust te stellen. Ik wil er best een wetje op leggen dat de vrouwen in burqa in de praktijk hier beter toe in staat zijn.
||
Citaat:
|
Nu nog een combinatie van Gatara's en Joostje's test en we hebben de perfecte oplossing.
Jammer dat moeders dat niet inzag. Wat moet dat kind eigenlijk denken? Als ik moeder nodig heb zie ik alleen een stel ogen en een bruin/zwarte vlek waar haar mond en neus horen te zitten. Wat is dit voor wezen? |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Misschien heeft ze de ernst er niet zo van ingezien - en dat wil ik haar daarom niet kwalijk nemen - maar om nu hoog en laag te gaan klagen? Het doet me denken aan die over het paard getilde advocaat die niet wilt opstaan voor rechters en vrouwen geen hand wil schudden, maar wel Pauw ervan betichtte van bekrompenheid omdat de interviewer niet heilig geloofd in multiculturalisme. De pot verwijt de ketel...
||
Citaat:
||
Citaat:
Mij lijkt het beter om mensen hulp te laten ontvangen met burqa aan, dan dat mensen met burqa (en deze niet uit willen doen) geen hulp ontvangen. Natuurlijk was de moeder zelf geen slachtoffer; maar zoals ik al eerder zei is het voor een kind van deze leeftijd dat de moeder aanwezig is om de hulp te optimaliseren (zie OP voor argumentatie). Kortom: we kunnen kiezen tussen twee kwaden. Ik stel voor de minste daarvan te kiezen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Iemand kan zich moedig voordoen, maar plast in werkelijkheid in de broek van angst. Iemand kan zich beheersbaar opstellen, maar boos zijn. etcetera. En het kan voor een kind schadelijk zijn als de arts ervanuit gaat dat de vrouw het wel aankan omdat ze dit woordelijk aangaf, maar in werkelijkheid de haren uit het hoofd trekt bij het eerst volgende medische calamiteit. Dan kan zo'n vrouw beter niet aanwezig zijn. Overigens wordt de aanwezigheid van de mannelijke ouder hier vergeten; iemand die ook de mond open kan doen en kan zorgen voor het kind.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Artseneed van de KNMG en de VSNU van 2003 "Ik zweer/beloof dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten. Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd. Ik zal de geneeskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden. Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving. Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen. Ik maak geen misbruik van mijn medische kennis, ook niet onder druk. Ik zal zo het beroep van arts in ere houden. Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik." En aangezien het het kind is dat ziek was en mogelijk schade kan ondervinden als de arts bepaalde signalen van de moeder verkeerd opvatte, omdat ze niet zichtbaar waren.... Het zou wat anders zijn imo als het kind met alleen de burqa dragende vrouw aanwezig was geweest. Want een ukkepuk kan je niet inlichten.
||
Citaat:
Daarnaast is het überhaupt een onzalig idee om dat te doen. Dat komt neer op het accepteren van het opdringen van religie, en in het verleden nam jij juist standpunten in die daar tegen waren.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Of opgedrongen door de man, maar daar kun je niet vanuit gaan. Deze vrouw is volwassen, en als ze zichzelf achter wil stellen, dan heeft ze die vrijheid. Bovendien moet niet vergeten worden dat communicatie belemmerd kan worden door het verplicht stellen van het uittrekken van de burqa: de vrouw (en de man) kan zich er zachtst gezegd ongemakkelijk door gaan voelen en minder snel geneigd zijn vragen te stellen. Een vertrouwelijke omgeving is uiterst belangrijk bij arts/ patient contact, en door de burqa te verwijderen is die omgeving niet voor de vrouw in kwestie
Laatst gewijzigd op 06-01-2010 om 16:32. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Identificatie bij een huisartsenpost wordt overigens gedaan door de dames bij de balie, die vragen alleen om het identiteitsbewijs van de patiënt en het verzekeringspasje, ivm de bureaucratische rompslomp die eraan vast hangt. Begeleiders hoeven zich niet te identificeren. De arts heeft op het moment dat die identificatie plaatsvindt de patiënt en zijn begeleiders dus nog helemaal niet gezien. Ofwel: als je wel een masker ophebt kan je volledig anoniem het pand binnenkomen en verlaten. En ik ga er vanuit dat papa prima in staat is om de informatie van de dokter over te dragen aan vrouwlief.
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Lijkt me nogal spijkers op laag water zoeken. Bovendien zijn er zo weinig mensen die in een burqa rondlopen, dat het nogal opvalt als er opeens twee in een wachtkamer zitten. Citaat:
Al met al kan ik geen enkel voordeel vinden van het verbieden van een burqa bij de huisarts, maar wel een hoop nadelen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 |