Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2010, 15:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nja, begrijp ik. Ik vind het alleen allemaal nogal geitenwollesokkerig overkomen ofzo.
Oud 09-01-2010, 15:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar goed, nu konden ik en mijn altovrienden wel op volle kracht rebelleren, dat was natuurlijk ook wel leuk.
Rebelleren kan ook op de vrije school hoor! In het jaar boven mij was een heel groot cocaďneprobleem in de 9e klas (3e klas dus). Dat was vooral omdat we in Bergen zaten en dat is een kakdorp met allemaal rijke kinderen die dat geld te besteden hadden. In mijn klas was het mariuhana.
Citaat:
Nja, begrijp ik. Ik vind het alleen allemaal nogal geitenwollesokkerig overkomen ofzo. Ik vraag me nu wel af wat voor type kinderen daar op zitten, of eigenlijk, wat voor soort ouders dat zijn. Niet dat ik zeg dat iedereen zo is natuurlijk, maar het lijkt me wel een plek voor irritante types.
Het is ook geitenwollensokkerig, en je hebt wel een paar sofen, maar die zijn net zoals de nerds op andere scholen. Hoewel je ook heeeeel toffe sofen hebt natuurlijk
(iemand had zijn eindwerkstuk over 'de oorsprong van de gedachte'. Had hij een beeld gemaakt. 'Ja ik weet ook niet wat het is, het zijn wat leuke vormpjes...' tot zover vertelde hij over zijn beeld. Toen pakte hij een wuppie uit zijn zak. 'kijk, de oogjes bewegen.' <3 Hij is de vetste soof die ik ken <3)
Oud 09-01-2010, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Niet dan?

Dat zal wel komen door mijn nuchtere Zeeuwse (Flakkeese) opvoeding. Ik zie mijn moeders gezicht al als ze leest over 'zielenkracht'.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nee maar omdat ik het totaal niet kan vind ik er ook niks aan.
Maar dat is een soort vicieuze cirkel he ^^
(hoewel er genoeg mensen zijn die er ook niks aan vinden als ze hun hele leven op een vrije school gezeten hebben )
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Niet dan?

Dat zal wel komen door mijn nuchtere Zeeuwse (Flakkeese) opvoeding. Ik zie mijn moeders gezicht al als ze leest over 'zielenkracht'.
Nee het hele imago van sofen is geitenwollensokken. Zeg geitenwollensokken en je zegt steiner. Zeg geitenwollensokken en je zegt sterrenmix, eurithmie, zielenkracht. Grappig dat je dat zegt dus
Oud 09-01-2010, 15:26
Verwijderd
Wat is een soof?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
kazet lees eens terug lui vod
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Niet dan?

Nee, juist wel Daarom was het zo grappig. De meeste geitenwollensokken (ik heb een probleem met de tussen-n) mensen zijn sofen
Oud 09-01-2010, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Nee, juist wel Daarom was het zo grappig.
oh
Verwijderd
Citaat:
haha

Vrijeschool zou wel wat voor jou zijn ja

In ons biologielokaal stonden ook allemaal rariteiten, opgezette dieren en beesten op sterk water, en een dna-streng die een leraar had geknutseld van macaroni en kurk ().
Ja, zie, dat is allemaal veel gaver dan een biologielokaal vol hockeymeisjes en jongens die praten over hun kraagjes, hun Vespa's en de kont van hun Poolse schoonmaakster.
Verwijderd
Citaat:
lui vod
Oud 09-01-2010, 15:29
Lorelei
Lorelei is offline
Maar fizzletje, waar woon je dan ongeveer in Utrecht?
Oud 09-01-2010, 15:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, zie, dat is allemaal veel gaver dan een biologielokaal vol hockeymeisjes en jongens die praten over hun kraagjes, hun Vespa's en de kont van hun Poolse schoonmaakster.
Jazeker

We hadden ook een bulgaarse scheikundelerares die Schaikoende gaf en bijna geen Nederlands sprak en als je een vraag stelde zei ze: OOH MAAR DAT IS TOCH MAKKKKELUKKKK" en dan schreef ze het bord vol met dingen en wat eruit kwam had allang niks meer te maken met je vraag. Ze liet ook een keer leerlingen van stofjes proeven en toen moest een leerling afgevoerd worden naar het ziekenhuis. En vlak voor het eindexamen kwam ze erachter dat ze twee hoofdstukken vergeten was te behandelen.
Volgensmij had je het wel met haar kunnen vinden.
Oud 09-01-2010, 15:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

Citaat:
Maar fizzletje, waar woon je dan ongeveer in Utrecht?
ongeveer Lombok
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zullen we anders pmmen grl, voor we ons priveleven op het forum knallen?
Verwijderd
Citaat:
Oh, gewoon idioten dus.
Oud 09-01-2010, 15:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zullen we anders pmmen grl, voor we ons priveleven op het forum knallen?
Heb er een gestuurd
Oud 09-01-2010, 15:34
Verwijderd
Citaat:
lui vod
Oud 09-01-2010, 15:35
Martińo
Martińo is offline
Citaat:
Gosh, ik was aan het wikipediaen voor extra info voor mijn vak Parl. geschienis, en nu kom ik erachter dat de hoogleraar Eerste Kamerlid is voor het CDA. (dat vinden jullie vast net zo boeiend als ik).
Ik vind dat wel interessant. Wie is het?

En foei katja, dat je zoiets niet weet.
Verwijderd
Citaat:
Jazeker

We hadden ook een bulgaarse scheikundelerares die Schaikoende gaf en bijna geen Nederlands sprak en als je een vraag stelde zei ze: OOH MAAR DAT IS TOCH MAKKKKELUKKKK" en dan schreef ze het bord vol met dingen en wat eruit kwam had allang niks meer te maken met je vraag. Ze liet ook een keer leerlingen van stofjes proeven en toen moest een leerling afgevoerd worden naar het ziekenhuis. En vlak voor het eindexamen kwam ze erachter dat ze twee hoofdstukken vergeten was te behandelen.
Volgensmij had je het wel met haar kunnen vinden.
Nou, dat denk ik niet, eigenlijk, want wij hadden ook zo'n docent en die vond ik vooral heel incompetent. Maar het stofjes-proef-incident is wel weer tamelijk hilarisch.
Martińo
Martińo is offline
Citaat:
Topic van onzin

Jasper, dat moet je niet doen, dat is storend met naamzoekers enzo.
Oud 09-01-2010, 15:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
lui vod
wat zit iedereen daar nou om te gniffelen! Ik vind dat een heel normale uitdrukking
Oud 09-01-2010, 15:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou, dat denk ik niet, eigenlijk, want wij hadden ook zo'n docent en die vond ik vooral heel incompetent. Maar het stofjes-proef-incident is wel weer tamelijk hilarisch.
ja wel he
Als ik raphael even een kusje gaf in de gang en ze zag dat riep ze ook altijd: 'EERST je diploma en DAN trouwen dus dan heee!'
Oud 09-01-2010, 15:38
Verwijderd
Zowaar nauwelijks gezeik met treinen (in totaal maar zo'n 50 minuten vertraging ofzo) en optimaal gebruik gemaakt van de gratis thee in de Kiosk, maar wel een lekke band, dus naar huis lopen vanaf het station en het hele weekend geen fiets en mijn kaartje voor de voorstelling vanavond nog thuis hebben liggen terwijl ik nu bij mijn ouders zit. Het kan ook niet alleen máár feest zijn, natuurlijk.
Oud 09-01-2010, 15:38
Verwijderd
Intellectuelen die bij het CDA zitten.
Oud 09-01-2010, 15:40
JJoosje
JJoosje is offline
Mijn mentor was weer zinloos les aan het geven. Dus ik stel al mijn vragen over de profielkeuze maar aan de decaan..
Oud 09-01-2010, 15:41
Martińo
Martińo is offline
Ik heb het topic gelezen, maar ik snap de soof uitdrukking niet.

Oh, en ik heb op een r.k. basisschool gezeten, en vind dat ik daar prima onderwijs heb genoten. Daarna heb ik op een bisschoppelijk college de havo gedaan en daar heb ik eveneens een prima opleiding genoten. Ik vond het altijd maar raar dat er ouders waren die hun kinderen naar de andere kant van de stad stuurden voor de vrije of openbare school terwijl onze school zo dichtbij was en er niet echt een katholieke invloed was ofzo.
Oud 09-01-2010, 15:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Heb er een gestuurd
Oud 09-01-2010, 15:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
soof is een afgeleide/verbastering van antroposoof
Oud 09-01-2010, 15:42
Verwijderd
haha wat een sukkels op m'n werk, gister hebben ze gevraagd of ik ipv avonddienst een dagdienst kon draaien, dus ik ben vanmorgen geweest, bellen ze net op waar ik blijf omdat ik een avonddienst heb :')
Oud 09-01-2010, 15:43
Verwijderd
Ik zat op het EGO-onderwijs. Ervarings-Gericht Onderwijs. veel creatieve vakken en vooral veel zelfstandig werken en zelf om hulp vragen als je iets niet snapte. Supergoede voorbereiding op de middelbare school, bleek
Oud 09-01-2010, 15:43
Verwijderd
En het was ook nog eens een hele leuke (openbare) basisschool.
Oud 09-01-2010, 15:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
haha wat een sukkels op m'n werk, gister hebben ze gevraagd of ik ipv avonddienst een dagdienst kon draaien, dus ik ben vanmorgen geweest, bellen ze net op waar ik blijf omdat ik een avonddienst heb :')
shiit :')
Oud 09-01-2010, 15:44
Verwijderd
Mijn basisschool was een Jenaplanschool.
Oud 09-01-2010, 15:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zat op het EGO-onderwijs. Ervarings-Gericht Onderwijs. veel creatieve vakken en vooral veel zelfstandig werken en zelf om hulp vragen als je iets niet snapte. Supergoede voorbereiding op de middelbare school, bleek
Dat is zeker iets nieuwigs? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Een soort kruising tussen montessori en vrije school ofzo.

Maar zelfstandig werken kan ik ECHT niet. Ik moet gepusht worden, de kennis moet me door de strot geduwd worden, anders komt het niet binnen.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mijn basisschool was een Jenaplanschool.
Dat klinkt alsof er veel buitenlanders op zitten.
Verwijderd
Citaat:
Dat is zeker iets nieuwigs? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Een soort kruising tussen montessori en vrije school ofzo.

Maar zelfstandig werken kan ik ECHT niet. Ik moet gepusht worden, de kennis moet me door de strot geduwd worden, anders komt het niet binnen.
Wat is 'iets nieuwigs'? Ik zat in 1990 al op dat onderwijs.
Oud 09-01-2010, 15:46
Verwijderd
Nou, ik heb op doodnormale openbare scholen gezeten.
Oud 09-01-2010, 15:46
Verwijderd
En btw, Fizzle. Ken jij alle onderwijssystemen uit Nederland dan?
Oud 09-01-2010, 15:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, maar ik dacht dat het er maar een paar waren. Ik ken eigenlijk alleen christelijk onderwijs, dat is voor mij dan regulier onderwijs, montessori, jenaplan had ik weleens van gehoord, moslimscholen en vrije school.
Oud 09-01-2010, 15:47
Verwijderd
Omg, een paar jaar geleden hoorde je toch dingen over dat Iederwijs? :') Daar moet ik nu aan denken. Daar hoef je echt helemaal niks te leren.
Oud 09-01-2010, 15:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat is 'iets nieuwigs'? Ik zat in 1990 al op dat onderwijs.
Nouja omdat ik het nog nooit gehoord heb en volwassenen uit mijn omgeving het dus blijkbaar niet kenden
Rivka
Rivka is offline
Er zijn nu ook Leonardoscholen.
Tink*
Tink* is offline
Ik heb op de rk basisschool gezeten want dat ben ik dus dat was vanzelfsprekend, maar ik ben er wel blij mee want de kinderen op de openbare school en de protestantse kwamen nooit hoger dan vmbo.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Omg, een paar jaar geleden hoorde je toch dingen over dat Iederwijs? :') Daar moet ik nu aan denken. Daar hoef je echt helemaal niks te leren.
ooohja! Wat was dat ookalweer?
Verwijderd
ik maak bijzonder vrolijke dingen vandaag

Spoiler
Oud 09-01-2010, 15:49
Verwijderd
Daar hoefden de kinderen niet te leren als ze niet wilden, alleen als ze het zelf aangaven. En verder mochten ze spelen geloof ik.
Maar dat ging wel over jonge kinderen geloof ik.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik snap echt niet dat dat legaal is en dat mensen hun kinderen daarop zetten Een soortvan vriendin van mijn moeder had een dochter daarop en zij had er echt geen reet uitgevoerd. Je bepaalt daar geloof ik precies wat je wilt doen, en wat doen kinderen dan? Precies.
Verwijderd
Citaat:
ik maak bijzonder vrolijke dingen vandaag

Spoiler
Hee, daar is het hoofd als kamertje weer
Oud 09-01-2010, 15:50
Verwijderd
Iederwijs en de Nieuwste School...
gaat uit van het idee dat kinderen zélf wel gaan leren op het moment dat zíj dat willen, en dat alle kinderen sowieso willen leren. Of zoiets.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten