Advertentie | |
|
![]() |
|
http://www.dumpert.nl/mediabase/8097...eze_gast_.html
Als Wilders mag zeggen wat hij wil, mag dit gastje het ook. En omgekeerd ook, want gelijke monniken, gelijke kappen, toch? Ik geef toe, beide meningen zijn redelijk onverkwikkelijk, maar wel heel verhelderend. Dat weten we dan ook weer, wat er leeft bij het minder met intellectuele bagage bedeelde volksdeel.... Beter out in the open dan dat we van niks weten, nietwaar? Wat je weet, daar kun je nog tegengas tegen geven, door voorlichting ofzo. Maar waar het echt om gaat in de zaak Wilders, een principe dat de zaak zelf overstijgt, is dit: In een rechtsstaat is het belangrijk dat je ook klinkklare kolder mag verkondigen zonder dat je de mond gesnoerd wordt door de thought police. Want wie bepaalt wat er nou klinkklare kolder is? De overheid? Nou, als we het daar van moeten hebben....Die zouden het graag zien hoor, dat de vrije media en internet gecontroleerd worden, want dan kunnen zij namelijk ook hun onverkwikkelijke gangetje gaan zonder dat er een haan naar kraait, maar dat heb ik eigenlijk liever niet. Juist om een politiestaat a la DDR te voorkomen, mag alles en iedereen hier zijn mond opendoen (ja, ook met onverkwikkelijke meningen in de ogen van sommigen) over alles en iedereen. Wie zich door zo'n mening wel aangesproken voelt moet nog maar eens diep in zijn hartje kijken of er misschien een kern van waarheid in zit en zich even diep gaan schamen, maar wie wat dat betreft een lelieblank geweten heeft, kan het naast zich neerleggen en zijn schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag. Waar het om gaat is dat we ongecensureerd kritiek mogen leveren op elkaar, maar vooral op de machthebbers in dit land. Dat kan alleen bewerkstelligd worden door een ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting. Dat daarbij van tijd tot tijd op wat zere tenen getrapt zal worden is de prijs die we moeten betalen voor een rechtsstaat. Die tenen leer je dan maar intrekken. Ik word liever af en toe beledigd dan dat ik in de Goelag-archipel beland. Als je begint met censureren is het eind zoek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een hoofddoekje is niet per definitie een uiting van religieuze overtuiging, een christelijk kruis natuurlijk wel ![]()
||
Citaat:
Waarom is dat geen probleem, maar als je allochtoon vervangt door autochtoon dan ben je opeens een racist en discrimineer je? Edit: Niet specifiek @Uice overigens.
|
Verwijderd
|
God die gast in dat filmpje is echt een eikel.
Maar hoezeer ik het ook met hem oneens ben, ik vind dat hij het wel mag zeggen. Hij zegt iets, maar vermoordt geen joden ofzo. Ik bedoel wat ie zegt is zwaar debiel, maar je mag het gewoon zeggen. Verder is dit niet bepaald wat Wilders doet. Die zegt niet 'hang alle islamieten op aan de hoogste boom' maar 'moslims moeten zich aanpassen'. Als hij dat eerste zei was ik tegen hem geweest, maar hij mag het wel zeggen, alleen niet doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Inderdaad, ben t met je eens. Laat hem maar zeggen wat hij wil, zolang hij maar niet echt iets uitvoert zoals in jouw voorbeeld. En inderdaad zoals al eerder hier gezegd is: Hij weet ook heus wel dat hij onhaalbare dingen zegt, maar het gaat hem om publiciteit.Kijk maar wat hij allemaal heeft '''bereikt'' met de slechte publiciteit die hij krijgt. Hij mag film in vele landen tonen, zijn aantal aanhangers steeg enorm. T zit allemaal in zijn hoofd, en nu hij er in zit weet hij hoe hij het verder aan moet pakken. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik bedoelde meer dat Wilders gewoon alles mag zeggen en dat dat soms wel goed is.
Zolang hij geen moslims vermoordt stem ik gewoon op hem. Ik ben trouwens tegen positieve discriminatie, want zo krijgen 'gewone' mensen minder kansen en het lijkt me nogal slecht voor de integratie van bijv, gehandicapten of allochtonen. Fatima of Gekke Henkie eerst worden we niet echt beter van. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is net zoiets als dat moord in principe fout is, maar als je door het vermoorden van bijvoorbeeld één terrorist een heel vliegtuig aan passagiers kunt redden, het weer goed is, of tenminste een noodzakelijk kwaad. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Deontological_ethics
||
Citaat:
@Joostje: Voor mij heiligt het doel de middelen, tenzij natuurlijk die twee niet in verhouding staan. Een absoluut principieel persoon zal zelfs moeite hebben om überhaupt te kunnen overleven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar jij vindt dus dat Fatima zielig is omdat ze toevallig Fatima heet en uit een ander land komt?
En dat Gekke Henkie voorrang moet krijgen omdat ie zo gek is als een deur en daar weinig aan kan doen? Maar dat is en blijft discriminatie. 'O sorry er heeft al een allochtoon gesolliciteerd dus je bent bij voorbaat al afgewezen.' Ja dat is ook echt leuk om te horen. |
![]() |
||
Citaat:
Was jij het trouwens niet, die zich zo boos kon maken over de mindere verdiensten van vrouwen tov mannen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fatima moet gewoon leren dat ze niet altijd voorrang kan krijgen. Ik ben daar als normale burger inderdaad de dupe van, en daarom is het onrechtvaardig. Dat gewone, hardwerkende mensen verdrongen worden door zielige, onopgeleide allochtonen/gehandicapten/andere mensen die blijkbaar voorrang moeten krijgen en vanwege die 'zieligheid' maar overal voorrang krijgen. Laten we vooral gaan investeren in zielige mensen met weinig kansen, en niet in mensen die hard werken en meer perspectief hebben. Ja, het glazen plafond is wél weer slecht, omdat mensen met evenveel kansen minder loon krijgen. Je kunt niet zeggen dat Fatima en de hardwerkende burger evenveel kansen hebben. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() @Micromensje, Citaat:
Citaat:
Jij focust je nu alleen op de discriminatie die jou ten deel valt en negeert/bagatelliseert de discriminatie die minderheden verduren. Dat is inconsequent, egoïstisch en kortzichtig. In een land dienen groepen elkaars problemen (en kansen) te vereenzelvigen, of op zijn minst serieus te nemen, pas dan kan Nederland één land genoemd worden. Maar als partijen alleen hun eigen belangen in ogenschouw nemen, leidt dat tot botsingen en verscheuringen. Nu jij onderdeel bent van de leidende cultuur in dit land denk je misschien dat dat opportuun is, maar dat is een misvatting. Het albekende gedicht van Martin Niemöller verwoord dat zo prachtig: First they came for the communists, and I did not speak out—because I was not a communist; Then they came for the trade unionists, and I did not speak out—because I was not a trade unionist; Then they came for the Jews, and I did not speak out—because I was not a Jew; Then they came for me—and there was no one left to speak out. Als Nederland ooit een staatje binnen Europa wordt en de Duitsers, Engelsen en Fransen het voor het zeggen hebben, en een voor Nederlanders ongunstige situatie ontstaat, ben jij niet in de positie om protest aan te tekenen. Of als jouw leefgewoonte/ uiterlijk/ tongval/ levensbeschouwing/ of wat dan ook binnen Nederland ongewenst wordt verklaard, ben jij evenmin in de positie om protest aan te tekenen. |
![]() |
||
Citaat:
Daar irriteer ik me enorm aan.Mensen die eigenlijk niks hebben (neem de straatjongeren niet alleen allochtonen ook autochtonen) lopen toch met merk, beetje stoer doen , denken dat ze heel wat voorstellen. Waarom zou je nog naar dat soort mensen omkijken? Iedereen moet gelijk behandeld worden.Werk,studeer voor je geld.Probeer hoger op te komen ookal begin je met niks.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het lijkt me logisch dat Fatima toch iets zal moeten doen voor haar geld.
Ze zal dan moeten leren dat ze moeite moet doen en dat niet alles vanzelfsprekend is. Dat je alleen met zielig doen en handje ophouden niet hoort te krijgen wat je wilt. De mensen die misbruik maken van dit soort discriminatie moeten gewoon leren dat niet alles vanzelf gaat. Een allochtoon hoort geen voorrang te krijgen alleen omdat ie allochtoon is. Als je een autochtone en een allochtone kandidaat hebt met beide gelijke kansen, moet je kijken naar wie het meest geschikt is en niet naar wie de allochtoon is. Jij doet nu alsof allochtoon zijn gelijk staat aan zielig zijn, maar dat is onzin. Iemand komt vanuit een ander land hierheen en dus wordt verwacht dat je je aanpast en netjes op je beurt wacht. Niet dat je meteen voorrang krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja? En? Als er twee mensen met dezelfde capaciteiten zijn dan mag de allochtoon geen voorrang krijgen. Als je een laagopgeleide allochtoon hebt en een hoogopgeleide Nederlander of andersom, dan krijgt degene met de beste opleiding voorrang. Maar het gaat mij er gewoon om dat een allochtoon geen voorrang mag krijgen omdat ie allochtoon is.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Blijkbaar ineens niet. Dan krijg je echt een 'jij bent/doet zielig dus nemen we je aan effect'. Als ik ooit nog eens ga solliciteren weet ik bij deze wat me te doen staat ![]() |
![]() |
|
Jullie hebben het de hele tijd over ondermaats werk en minder capabele allochtonen die voorrang zouden krijgen op autochtonen, maar dat is helemaal niet het geval. Het gaat hier over mensen met gelijke capaciteiten, nog niet zo heel lang geleden kregen alleen de autochtonen hier een baan en werden allochtonen geweerd, dan is dit een soort van vergelding.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als mensen krampachtig met oogkleppen in een tunnelvisie vast zitten is het nutteloos om nog langer met tegenargumenten te komen, en kun je beter zoeken naar de achterliggende psychologische redenen waarom men zoveel gewicht toekent aan die betreffende mening. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Algehele vrijspraak voor Wilders Alpha_Omega | 76 | 17-07-2011 23:29 | |
Geen vervolging Geert Wilders om cartoons T_ID | 57 | 20-08-2009 16:36 | |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten Levitating Nun | 167 | 31-10-2005 12:15 |