Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2010, 10:54
Verwijderd
ik was niet de enige overigens

Advertentie
Oud 09-02-2010, 10:55
Verwijderd
Ben jij 100% Nederlands Etmakas?
Oud 09-02-2010, 10:58
Verwijderd
half turks, kwart kroaats
Oud 09-02-2010, 11:02
Verwijderd
Citaat:
ik was niet de enige overigens

[filmpje]
*proest*
Oud 09-02-2010, 11:04
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
dan missen we nog eens klein stukje
Oud 09-02-2010, 11:05
Tink*
Tink* is offline
Archont, jij met je traininkje. Welk jaar zit je?
Oud 09-02-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Archont, jij met je traininkje. Welk jaar zit je?
Ik wist dat je daar niet blij van werd

4e
Oud 09-02-2010, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Etmakas dus?

Knap dat ze dat hindoestaanse woord kent voor een meisje van 14.
Oud 09-02-2010, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Etmakas dus?

Nee, Etmakas is niet Turks en ook niet Kroaats, en ook niet hindoestaans, maar wel een meisje van veertien
Oud 09-02-2010, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Nee, Etmakas is niet Turks en ook niet Kroaats, en ook niet hindoestaans, maar wel een meisje van veertien
Gewoon helemaal Nederlands?

Hoe weet jij die dingen?
Oud 09-02-2010, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Gewoon helemaal Nederlands?

Hoe weet jij die dingen?
Voor de eerste, zie steleenvraag. Voor de tweede: Dat weet ik niet meer, soms weet ik gewoon dingen zonder dat ik me precies kan herinneren waarom ik ze weet. Later word ik Char!
Oud 09-02-2010, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Voor de eerste, zie steleenvraag. Voor de tweede: Dat weet ik niet meer, soms weet ik gewoon dingen zonder dat ik me precies kan herinneren waarom ik ze weet. Later word ik Char!
Dat geloof ik niet

Maar je bent gewoon geinteresseerd in bepaalde geloven, culturen of iets anders? Of was het écht puur toeval?
Oud 09-02-2010, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Dat geloof ik niet

Maar je bent gewoon geinteresseerd in bepaalde geloven, culturen of iets anders? Of was het écht puur toeval?
Wat geloof je niet? Ja, ik ben er wel geïnteresseerd in ja, dus helemaal toevallig is het niet
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik wist dat je daar niet blij van werd

4e
Nou ik heb net basiscursus gehad en het is fucking veel werk en dan ook nog twee dagen per week stage gaan lopen. En het is allemaal zo intensief omdat het natuurlijk veel versnelder gaat. Want blijkbaar krijgen de meeste lerarenopleidingen dit in hun derde jaar pas.
Verwijderd
Eh het Ohm teken is ook best wel een bekende print en naam
Oud 09-02-2010, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Dat geloof ik niet

Ohm is toch gewoon ontzéttend bekend?
Oud 09-02-2010, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Eh het Ohm teken is ook best wel een bekende print en naam
Dat dus. Ik ken zeker sinds de brugklas, als het niet al eerder was.
Oud 09-02-2010, 11:16
Verwijderd
Oh oké dat wist ik niet. Ik kende het in ieder geval niet.

Maar nog steeds dat een meisje van 14 het weet is vind ik best knap.
Oud 09-02-2010, 11:17
Verwijderd
Oud 09-02-2010, 11:17
Verwijderd
Ik wist op mijn 14 ook dat Parijs de hoofdstad was van Frankrijk jongens
Oud 09-02-2010, 11:18
Verwijderd
Anyway dadelijk college dus byez!
Oud 09-02-2010, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Nou ik heb net basiscursus gehad en het is fucking veel werk en dan ook nog twee dagen per week stage gaan lopen. En het is allemaal zo intensief omdat het natuurlijk veel versnelder gaat. Want blijkbaar krijgen de meeste lerarenopleidingen dit in hun derde jaar pas.
Ik loop elke stage nog 3 dagen stage gelopen en zoveel mogelijk. Daar leer je alleen maar meer van.

En tja, ik doe ook de deeltijdopleiding Maatschappijleer bij ons wordt er gelukkig nog rekening mee gehouden dat we die onbenullige opdrachten niet hoef te maken.

Ik heb het nu ook wel écht té druk. Want dat ''hbo-opleidinkje'' () van ons geeft ons nog zoveel werk dat is niet normaal!

Maar stage is voor mij wel altijd het leukst en ik ben blij als ik klaar ben met studeren en kan gaan lesgeven.

Welk vak geef jij?
Verwijderd
Citaat:

Ben je hoogbegaafd??!?!??!
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja duh, je krijgt toch topografie op de basisschool.
Verwijderd
Citaat:
Oh oké dat wist ik niet. Ik kende het in ieder geval niet.

Maar nog steeds dat een meisje van 14 het weet is vind ik best knap.
Ga je dat straks iedere keer tegen je leerlingen zeggen, op het moment dat zij iets weten dat jij niet weet? Ik bedoel dit niet vervelend hoor, maar ik vind dat je overdrijft.
Verwijderd
Citaat:
Jij kende op je 14 al darkrooms, dus dat Parijs verbaast mij niet.
Oud 09-02-2010, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Ga je dat straks iedere keer tegen je leerlingen zeggen, op het moment dat zij iets weten dat jij niet weet? Ik bedoel dit niet vervelend hoor, maar ik vind dat je overdrijft.
mhihihi dan krijgt hij zo'n klas vol met verwaande rotkinderen die zichzelf erg, erg slim vinden
Verwijderd
Citaat:
Neehoor, maar ik mag het toch best zeggen? Vooral omdat ze niet die afkomst heeft. Maar als jij mij wilt zeggen hoe ik moet lesgeven, pm mij dan even.

Maar sorry dat ik erover begon hoor en het je zo stoort.
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik loop elke stage nog 3 dagen stage gelopen en zoveel mogelijk. Daar leer je alleen maar meer van.

En tja, ik doe ook de deeltijdopleiding Maatschappijleer bij ons wordt er gelukkig nog rekening mee gehouden dat we die onbenullige opdrachten niet hoef te maken.

Ik heb het nu ook wel écht té druk. Want dat ''hbo-opleidinkje'' () van ons geeft ons nog zoveel werk dat is niet normaal!

Maar stage is voor mij wel altijd het leukst en ik ben blij als ik klaar ben met studeren en kan gaan lesgeven.

Welk vak geef jij?
Ik wilde alleen maar even zeggen dat het alles behalve een traininkje is. En dit is ook niet mijn enige vak, dit is maar tien punten (en veel te veel werk daarvoor), hiernaast volg ik nog twee andere vakken van elk tien punten. ;x

Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, ik ga het iig proberen ook al wil ik misschien switchen naar basisonderwijs. En Nederlands, je weet. Ik krijg morgen te horen op welke school ik stage mag gaan lopen!
Verwijderd
Citaat:
Jij kende op je 14 al darkrooms, dus dat Parijs verbaast mij niet.
Op mijn 14de deed ik zelfs al alles voor een big mac en een pakje peuken
Verwijderd
Citaat:
dan missen we nog eens klein stukje
Citaat:
Etmakas dus?

Oud 09-02-2010, 11:22
Verwijderd
Oud 09-02-2010, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde alleen maar even zeggen dat het alles behalve een traininkje is. En dit is ook niet mijn enige vak, dit is maar tien punten (en veel te veel werk daarvoor), hiernaast volg ik nog twee andere vakken van elk tien punten. ;x

Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, ik ga het iig proberen ook al wil ik misschien switchen naar basisonderwijs. En Nederlands, je weet. Ik krijg morgen te horen op welke school ik stage mag gaan lopen!
Tja, ik denk dat de mensen die geschikt zijn voor het onderwijs dit wel gaat lukken. Maar verwacht niet ineens teveel van die leerlingen

Waarom liever basisonderwijs dan middelbaar?
Oud 09-02-2010, 11:26
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Tja, ik denk dat de mensen die geschikt zijn voor het onderwijs dit wel gaat lukken. Maar verwacht niet ineens teveel van die leerlingen

Waarom liever basisonderwijs dan middelbaar?
Ja ik moet me er nog even op oriënteren, ik heb wel veel geduld iig dus dat is positief, maar ik heb verder geen ervaring met kinderen lesgeven. Mensen om me heen vinden me geschikter voor de pabo. En ik vind dat zelf ook leuker denk ik omdat je kinderen echt iets kan leren (zoals lezen), iets wat ze nog niet kunnen. En je geeft allerlei vakken dus gevarieerder.
Rationeel
Rationeel is offline
wat ben ik toch een lollig ventje
Rationeel
Rationeel is offline
al zeg ik het zelf
Oud 09-02-2010, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Ja ik moet me er nog even op oriënteren, ik heb wel veel geduld iig dus dat is positief, maar ik heb verder geen ervaring met kinderen lesgeven. Mensen om me heen vinden me geschikter voor de pabo. En ik vind dat zelf ook leuker denk ik omdat je kinderen echt iets kan leren (zoals lezen), iets wat ze nog niet kunnen. En je geeft allerlei vakken dus gevarieerder.
Je kan middelbare scholieren ook écht iets leren .

Maar je ''hart'' ligt dus eigenlijk niet bij Nederlands?
Oud 09-02-2010, 11:27
Verwijderd
Citaat:
al zeg ik het zelf
Dat moet je ook blijven doen
Oud 09-02-2010, 11:28
Verwijderd
Citaat:
En ik vind dat zelf ook leuker denk ik omdat je kinderen echt iets kan leren (zoals lezen), iets wat ze nog niet kunnen.
Het is de bedoeling dat je op de middelbare school ook nog iets leert dat je niet kan hoor
Oud 09-02-2010, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Neehoor, maar ik mag het toch best zeggen? Vooral omdat ze niet die afkomst heeft. Maar als jij mij wilt zeggen hoe ik moet lesgeven, pm mij dan even.

Maar sorry dat ik erover begon hoor en het je zo stoort.
Jeetje wat voel je je aangevallen. Ik zeg toch dat ik het juist niet vervelend bedoel? Je moet vooral lesgeven hoe je goed dunkt en hoe je het hebt geleerd, je moet alleen, lijkt mij, tegelijkertijd niet te veel opkijken van de momenten dat jongere mensen iets weten wat jij niet weet, that's all.
Oud 09-02-2010, 11:31
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Je kan middelbare scholieren ook écht iets leren .

Maar je ''hart'' ligt dus eigenlijk niet bij Nederlands?
Citaat:
Het is de bedoeling dat je op de middelbare school ook nog iets leert dat je niet kan hoor
Ja natuurlijk zijn er dingen die je niet goed kent. Maar als ik naar mezelf kijk zie ik dat bepaalde vaardigheden alleen maar verbeterd zijn bij Nederlands. Ik heb niet echt veel nieuws geleerd. Niet iets groot nieuws zoals grammatica, lezen of wat anders. En het lijkt me ook erg leuk om naast taal ook knutselen en muziek etc. te geven.

Mijn hart ligt volgens mij een beetje bij jongere kinderen. Ik vind Nederlands verder echt leuk hoor, maar het schoolvak Nederlands is toch heel anders dan de studie Nederlands.

Volgende week heb ik bv een toetsje over zinsontleding, nou dat heb ik sinds de brugklas niet meer gehad.
Oud 09-02-2010, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Ander zou het wel heel makkelijk zijn
Oud 09-02-2010, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Ja natuurlijk zijn er dingen die je niet goed kent. Maar als ik naar mezelf kijk zie ik dat bepaalde vaardigheden alleen maar verbeterd zijn bij Nederlands. Ik heb niet echt veel nieuws geleerd. Niet iets groot nieuws zoals grammatica, lezen of wat anders. En het lijkt me ook erg leuk om naast taal ook knutselen en muziek etc. te geven.

Mijn hart ligt volgens mij een beetje bij jongere kinderen. Ik vind Nederlands verder echt leuk hoor, maar het schoolvak Nederlands is toch heel anders dan de studie Nederlands.

Volgende week heb ik bv een toetsje over zinsontleding, nou dat heb ik sinds de brugklas niet meer gehad.
Oke duidelijk. En het klinkt heel cliché maar je moet gewoon doen wat je het leukst vindt, het meest enthousiast over bent en waar je hart ligt.
Oud 09-02-2010, 11:33
Verwijderd
En mij blijven verbeteren met is/eens
Oud 09-02-2010, 11:35
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Oke duidelijk. En het klinkt heel cliché maar je moet gewoon doen wat je het leukst vindt, het meest enthousiast over bent en waar je hart ligt.
Ik weet het, daarom ga ik me nu goed oriënteren op de mogelijkheden, want beginnen kan ik dan toch pas in september. En ik denk dat dit ook wel een heel belangrijke ervaring is.

Citaat:
En mij blijven verbeteren met is/eens
Is is alleen een werkwoord. Leer het nou EENS!
Oud 09-02-2010, 11:36
Verwijderd
Ik ben in grote war!
Volgens een of andere site gaat het liedje van Alexander Rybak over dat hij niet in sprookjes gelooft. Maar het gaat er toch over dat het meisje waarvan hij houdt/hield een sprookje is? :')
Oud 09-02-2010, 11:39
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik ben in grote war!
Volgens een of andere site gaat het liedje van Alexander Rybak over dat hij niet in sprookjes gelooft. Maar het gaat er toch over dat het meisje waarvan hij houdt/hield een sprookje is? :')
Dan is die één of andere site gewoon n00b.
Oud 09-02-2010, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Dan is die één of andere site gewoon n00b.
Mm, dat is een beetje raar, want het was de site van de Russische radio waarop ze de titel van het liedje hadden vertaald met 'Ik geloof niet in sprookjes'
Oud 09-02-2010, 11:44
Tink*
Tink* is offline
Hij zingt I'm in looooooooove with a fairytale, even though it hurts. Lijkt me duidelijk.
Oud 09-02-2010, 11:47
Verwijderd
Haha, ja, dan zal die site wel gewoon dom zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten