Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tegen die tijd even zien. Of iemand anders moet heel graag willen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Prima dat je wil spelleiden, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar de regels kunt veranderen.
|
Ik dacht al wel dat het spel inmiddels weleens afgelopen moest zijn
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Natuurlijk, het is maar een spelletje en er kan altijd iets gebeuren waardoor je er misschien een avond niet bent of zo. Maar het is nu al in een aantal spellen voorgekomen dat mensen gewoon verdwenen opeens. Beetje raar.
||
Citaat:
@Grl: Dat is inderdaad raar.
||
Citaat:
Edit: ik was er ook niet van op de hoogte dat kleinmeisje opzettelijk niet heeft gestemd.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ze hebben wel de wincondities veranderd! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, dat mag dus niet. Je mag er ook niet expres voor kiezen niet te stemmen. Je moet maar rekenen op de sportiviteit van mensen dat ze zich daaraan houden, en niet zo flauw zijn dat ze gaan doen alsof ze het vergeten waren. Nogmaals, als deze regels blijven bestaan, dan winnen de dorpelingen sowieso iedere keer: ze spreken gewoon af in de laatste ronde dat er iemand niet gaat stemmen, bij één keer niet stemmen krijg je toch nog geen waarschuwing dus prima.
|
Maar deze mening is niets nieuws; de manier waarop de dorpelingen gewonnen hebben, is altijd al als valsspelen gezien. Het lijkt me logisch dat de volgende spelleider weer gewoon de gangbare regels aanhoudt.
||
Citaat:
We hebben overigens al een systeem, namelijk met waarschuwingen en rode kaarten, en als iemand echt niet actief is kan er vervanging worden gezocht (als het lukt). Tot nu toe werkt het prima, het is niet ideaal, maar we kunnen nu eenmaal weinig extra doen.
|
Verwijderd
|
Ja, nou ja, en er dan wel op vertrouwen dat mensen het spelletje eerlijk spelen natuurlijk.
Tuurlijk kan je liegen, maar je mag toch hopen dat mensen niet zo flauw zijn om dat te doen. Net zo goed als dat verraders niet zo flauw zijn om de wolven meteen te pm'en: 'Hee hoi, ik ben verrader dus eet mij niet op'. En het 'reden opgeven' dan niet alleen als 'bedoeling' stellen, maar als 'verplicht'. En als je geen reden doorgeeft (en een reden kan best zijn dat je het glad bent vergeten hoor, door omstandigheden, maar in elk geval even doorgeven) word je eruit gekickt. |
![]() |
|
Dat zou wel erg streng zijn, maar misschien kan het veranderd worden van 2e keer waarschuwing, 3e keer rode kaart naar 1e keer waarschuwing --> 2e keer rode kaart, wel meespelen --> derde keer zonder doorgegeven reden: op zoek naar vervanging.
|
Verwijderd
|
Goed, ook prima. Maar dan nog blijf ik erbij dat er een regel ingevoerd moet worden dat een dorpeling niet expres niet mag stemmen. Dat is inderdaad moeilijk te controleren, maar het is net zo moeilijk te controleren of de verrader geen informatie uitwisselt met de wolven, of of stelletjes die meedoen niet stiekem elkaars pm's doorlezen. Dat is - voor zover ik weet - tot nog toe ook nooit misgegaan. Dus op basis van vertrouwen kun je ook al best spelregels opstellen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
En als je strengere regels zou moeten invoeren dan moet je eigenlijk ook kijken naar de invloed op het spel. Als een dorpeling niet stemt is dat in principe niet heel erg, dat merk je niet supererg, maar als de wolven niet stemmen dan is er gelijk een ronde verloren voor hen. Dat is weliswaar hun eigen schuld, maar toch. Toen ik laatste spelleiderde met Martino stemden de wolven ook 3x niet en dat vond ik echt gewoon heel erg jammer voor het spel. Dus misschien een betere verhouding dan ook? Maar je kan moeilijk de wolven al na 1x een rode kaart geven.
|
Verwijderd
|
Dat gold volgens mij alleen voor als er nog één wolf en één dorpeling over waren (niet 2-2 ofzo).
Op zich vind ik dat ook nog steeds de beste regel, maar de versie van Dabo kan ik ook wel meeleven. 1-1 en het is eetronde > wolven winnen. 1-1 en het is hangronde > gelijkspel. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als een dorpeling voorstelt dat iemand niet stemt, zoals hier gebeurde is, hoort de spelleider te zeggen dat dat niet doorgaat, zoals dat in vorige spellen gebeurde. En dan moet je er maar vanuit gaan dat mensen zo sportief zijn dat ze niet gaan doen alsof ze het vergeten waren ofzo. Ik denk dat dat voor de meeste deelnemers wel geldt.
||
Citaat:
||
Citaat:
Je kunt natuurlijk ook een waarschuwing geven aan mensen die voorstellen vals te spelen door niet stemmen, en de post verwijderen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 |