Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
buitenlanders en nederlanders zijn allebei mensen dus moeten allebei gelijk behandeld worden buitenlanders en nederlanders hebben allebei een paspoort dus gelijk behandeld buitenlanders en nederlanders hebben een andere paspoort dus ongelijke behandeling. het ligt eraan waar je de grens trekt tussen gelijk en ongelijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast is 95-100% van de bevolking moslim en echt niet zo seculier als de wetten je doen vermoeden. Dat betekent dat er een cultuurverschil is, maar ik vind het niet onoverkoombaar. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
het zou voor ons alleen voodelen hebben dat klopt, maar het heeft voor bijvoorbeeld turkije alleen maar nadelen, dus waarom zouden die landen de crimineel terugnemen (terwijl die crimineel net zo goed van ons is als dat andere land) btw dit topic ging over buitenlandse misdadigers niet buitenlandse/nederlandse misdadigers |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Turkije is van oudsher een stuk seculierder dan Nederland, o.i.v. Atatürk, maar ja, nu de AKP regeert staat het inderdaad wel onder druk en ik denk dat er vooral een ontzettend groot verschil is tussen de stad en het platteland. Ja, in Istanbul dragen vrouwen geen hoofddoek op de universiteit en zijn ze allemaal hartstikke westers gericht, maar in de rest van het land gaan vrouwen vaak niet naar de universiteit omdat ze geen hoofddoek mogen dragen. Verder vind ik cultuurverschillen geen probleem, dat zou geen criterium moeten zijn voor of een land bij de EU mag, maar het schenden van mensenrechten vind ik wél een probleem, dus zolang Koerden niet overal hun eigen taal mogen spreken en dergelijke, vind ik het twijfelachtig. En gevoelsmatig denk ik dan toch: ja, Turkije ligt nauwelijks in Europa, dadelijk nemen we Israel en Rusland er ook nog bij.
||
Citaat:
maargoed voor zover ik weet wilt Rusland niet eens bij de EU. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen uit Marokko of Turkije blijven onderdanen. Aangezien ze hun paspoort niet in kunnen leveren op vrijwillige basis kan dat land ze ook nooit de toegang tot dat land tot dat land weigeren. (al dan niet achter tralies) Bovendien, de verblijfskosten betalen wij wel, die zijn immers stukken goedkoper dan hier. Voor elke gevangene geven we, laat ik zeggen, 1 euro per dag ter compensatie (dat is wat die mensen ´waard´ zijn of nodige hebben). Dan zijn we stukken goedkoper uit als nu 3 gevangenen hier net zo veel kosten als 2 mensen in het ziekenhuis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Shit man, als ik dit zo lees, waren de joden tijdens de holocaust al meer waard dan dat. En dat waren per definitie niet eens misdadigers... Ik blijf je een griezelig mannetje vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Kun je alsjeblieft insimpele bewoordingen uitleggen hoe je komt van zij hebben een dubbel paspoort naar zij moeten een zwaardere straf krijgen?
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hm ja, lekker makkelijk natuurlijk, een beetje ongefundeerd een hekel hebben aan mensen. Overigens denk ik dat er niet heel veel Turken zijn met een dubbel paspoort, of wel? Veel Turkse jongens leveren die volgens mij in omdat ze anders in dienst moeten, of misschien had ik dat verkeerd van hen begrepen...?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk eens bijvoorbeeld naar die bomaanslagen in Irak, dan weet je wat een mensenleven waard is. Met een mobiele telefoon of een timer kun je een bom plaatsen en af laten gaan wanneer jij wilt. Blijkbaar hebben ze geen geld voor een mobiele telefoon of een timer; ze moeten ook hun eigen erbij opblazen. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom? Omdat ze in de natuur thuis horen. Neem de fazant als een voorbeeld. 't beest komt, als ik het me goed herinner, uit Zuid-Europa. Het woont hier nu zo'n 2000 jaar, dus het is toch echt een inheemse soort geworden. Dit gaat ook met de Amerikaanse vogelkers gebeuren, of het Aziatisch lieveheersbeestje. Natuurhistorisch zijn ze misschien niet altijd hier geweest, maar ze zijn hier gekomen, ze zullen hier blijven en zelfs al zijn ze misschien exotisch, weg gaan ze echt niet. Toch is de Nederlandse regering al jaren lang bezig om miljoenen te steken in het verdrijven van deze soorten. Grotendeels zonder succes. En ze hopen 'echte natuur' terug te krijgen door eindeloos geld te steken in dit soort acties, en natuurherstel mogelijkheden. Helaas is het ook zo, dat nu al duidelijk is dat klimaatsverandering grote veranderingen voor de Nederlandse biodiversiteit zal betekenen. De oude natuur is niet meer terug te halen. De nieuwe natuur komt wel er aan, en we zullen ons aan moeten passen. En die exotische soorten zijn niet overheersend. Natuurlijk zie je af en toe een grote concentratie, maar hetzelfde geld voor bloemen zoals de brandnetel, de dovenetel, heide of de verschillende grassen. Iedere soort heeft zijn rol in de natuur en zijn voor en tegens. Jouw denken valt redelijk hier mee te vergelijken. Jij stelt voor dat we alles wat ooit exotisch was; grassen, koeien, paarden, varkens, honden, katten, duiven, fazanten, etc, etc. Uit Nederland te komen als ze ook maar iets kwaad doen. Het mooie van ecologie is echter dit: er is niet zoiets als een onveranderlijke natuur. Dat geldt voor ecosystemen en dat geldt net zo hard voor mensen. 2000 jaar geleden woonden in Nederland Frisii, Batavii, Romeinen en verschillende andere Germaanse stammen. De Batavii zijn opgegaan in de Franki, de Romeinen zijn weer vertrokken, de Romano-Britten zijn gevlucht naar Wales en Britannie, de Noren zijn in Normandie en Sicilie gaan wonen, de Saxen in oost-Nederland en in Groot Brittannie, de Kelten zijn opgegaan in allerlei volkeren, de bewoners van Spanje zijn deels origineel, deels Germaans en deels Berbers, de Turken zijn deels Turks en deels Grieks van origine, etc, etc, etc. Van al deze volkeren is ondertussen geaccepteerd dat ze ergens horen, al woonden ze er eerst niet. Volksverhuizing is een begrip dat al millennia lang door gaat, en wat je niet meer tegenhoudt. Zoiets raars als nationaliteit is ook pas jong. En nu wil jij, plotseling, gaan beweren dat een geaccepteerd deel van de Nederlandse bevolking, niet meer tot die bevolking moet worden gerekend, op basis van het feit dat ze ooit ergens anders vandaan zijn gekomen? Wees dan bevreesd als we ooit jouw geschiedenis doorkijken. Want voor je het weet sturen we je 'terug' naar Frankrijk, of Indonesie, Zwitserland, Oostenrijk of waar je verre, verre voorouders ooit hebben gewoond.
||
Citaat:
Wat een *piep* opmerking om het salaris van een afrikaan te gaan vergelijken met dat hier in Nederland. Die mensen in arme gebieden in Afrika hebben niet eens genoeg schoon water om zich te wassen/een fatsoenlijk huis boven hun hoofd/goed eten. Dat komt omdat de economie daar niet op kan bouwen omdat wij hier in Nederland alles zo goedkoop mogelijk willen hebben. goedkope koffie en weet ik veel wat voor *piep* *piep* wij hier in Nederland allemaal willen hebben. kun je nagaan als hier een goedkoop pak koffie verkocht wordt hoe weinig die mensen er daar aan verdienen. (er is een persoon geweest waar die koffie boeren de bonen aan verkocht hebben en die heeft het weer doorverkocht aan een fabriek die er nog veel meer hier voor vraagt nadat het verwerkt is). voor die paar cent die ze verdienen werken ze zich de hele dag te pletter alleen omdat wij hier niet bereidt zijn een paar euro meer te betalen. Maar hey laten we wel alle criminelen daarheen terugsturen zodat de overheid daar al helemaal geen geld heeft om z'n inwoners te helpen. weet je waarom mensen arm zijn? Omdat wij hier in Europa zo *piep* gierig zijn. iemand die hier in nederland geen reet uitvoert krijgt nog minstens 500x zoveel als wat zij daar verdienen door keihard te werken. en ja mensen blazen zichzelf op. maar denk jij nou echt dat die criminele organisatie die het world trade center is ingevlogen geen timer had kunnen betalen? natuurlijk wel, maar voor sommige dingen hebben ze mensen nodig. dat ze ook mensen vinden die genoeg geloven in wat er verteld wordt zullen er altijd mensen zijn die het blijven doen. maar ja wat zou jij doen als je geen geld had voor een fatsoenlijk leven (dan bedoel ik niet werkloos hier in nederland, maar echt geen geld zoals die mensen in arme delen als afrika) en er dan mensen komen die zeggen dat als je nu dood gaat voor [iets in te vullen] je daarna een fantastische toekomst hebt. ja al die mensen willen een goede toekomst dus als ze arm genoeg zijn lukt het. zulk soort dingen zijn de realiteit. wat jij allemaal typt op je bureaustoel zonder ooit daar geweest te zijn is logisch. mensen die er nooit geweest zijn weten nog niet voor de helft hoe slecht het daar is. wel makkelijk oordelen vanaf hier over mensen die zichzelf opblazen en die niks verdienen. kom je daar 1x veranderen al die dingen voor je. btw dat die mensen misschien maar 1 dollar verdienen betekent niet dat ze maar 1 dollar waardt zijn. dat zijn 2 verschillende dingen. niet iedereen krijgt wat ie waard is, maar dat blijkt men hier in nederland niet altijd te snappen. Laatst gewijzigd op 11-03-2010 om 20:45. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als bioloog hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen dat de mens -zeker in de Westerse Wereld- zich buiten de evolutietheorie heeft geplaatst. |
![]() |
||
Citaat:
|
Nou...over kunstsubsidies...daar heeft de PVV een puntje. Ik zou dat geld ook liever uitgeven aan meer bejaardenverzorgsters in de verpleegtehuizen, waar nu geen geld voor is.
Wat diverse artiesten doen wordt zonder die subsidies door de Belastingdienst als hobby aangemerkt. Het is namelijk iets waarmee je je brood niet kunt verdienen, en dan ben je niet bezig in het economisch verkeer met een organisatie van arbeid en kapitaal waarbij je winst maken beoogt en dat realistisch gezien ook mag verwachten. Iedere andere boerenlul die zoiets op stapel zet wordt vierkant uitgelachen, behalve als je iets met kunst gaat doen. Want daar is een potje voor en dat moet leeg. Nou, en daar pompen ze dan subsidie in. Dure hobby. Leuk voor ze, maar als er geen vraag is naar wat ze doen, omdat niemand het mooi vindt, dan is het een beetje weggegooid geld he. Ga dan wat nuttigs doen voor je uitkering, dan heeft de samenleving er nog wat aan. Ik vraag me af of er nog een partij is die uitkeringstrekkers (vreselijk woord, maar goed) iets terug wil laten doen voor dat geld? Je had ooit Melkertbanen, maar dat is een stille dood gestorven. Zonde, want die mensen deden best nuttig werk en het hield ze bezig. |
![]() |
|
En over die volksverhuizingen en het verdringen van het ene volk ten gunste van het andere: dat ging gepaard met allemaal nare randverschijnselen waar we tegenwoordig de Verenigde Naties tegen zouden inzetten. Het is weliswaar een fait accompli, maar liever niet nog een keer. In Darfur kunnen ze daarvan meepraten.
Europa was best een leuk continent met welvaart en ontwikkeling en weinig rottigheid, de laatste 65 jaar. Maar we dreigen nu weer af te glijden, en dat heeft toch echt iets te maken met een nieuw soort volksverhuizing die al een paar decennia met steeds toenemende intensiteit gaande is. Misschien moesten we die op pauze zetten totdat de rust is weergekeerd, en de nieuwkomers een plaatsje in de samenleving hebben verworven en de waardering genieten van de oorspronkelijke bevolking en iedereen weer in pais en vree samenleeft, voordat de vlam in de pan vliegt en we met de brokken komen te zitten. En we dat zijn niet alleen de oorspronkelijke bevolking, maar ook de hier al wonende nieuwkomers, want alles wat zij hebben opgebouwd gaat er anders ook aan. |
![]() |
||
Citaat:
zoals -wilders aan de macht -> nog meer rottigheid door buitenlandse druken eventuele aanslagen -buitenlandse misdadigers en mensen zie jij het verband ook niet tussen, maar buitenlandse misdadigers zijn ook gewoon mensen en niet een stel varkens dat je ff het land uit kan deporteren. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De heer Janmaat heeft in 1992 ook al eens gesproken over criminele vreemdelingen en/of straffen (naturaliseren), dubbele nationaliteit Kamerleden, etc Het begint ergens rond de 3 minuten.
Vroeger vond men dit zeer groffe taal, discriminerend, fascistisch, beledigend, schuttingtaal, etc. Deze man heeft wel gelijk gekregen. Diezelfde soort mensen zeggen dat nu van Wilders. Janmaat? Mijn maat! Laatst gewijzigd op 13-03-2010 om 13:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Awesaaim-O #898 Verwijderd | 501 | 05-03-2010 23:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |