Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Snugger?

Ik vind dat hij goede zorgplannen doorvoert en moet hem daar gelijk in geven.
Dure procedure voor een asielzoekenr... afgewezen is meteen weg..
dan is het basta, klaar..
10.000 agenten erbij....

Oke, Dat hij OM en Rechtelijke mag gekozen worden, ben ik fel op tegen..dan verneuk je de democratie:/ of je eisen moeten heel hard en hoog zijn..(zoals opleidingseisen)...

10.000 agenten. Dat kost echt tientallen miljarden. Moet je je voorstellen, huisvesting, pensioenen, auto's, kleren, wapens, lonen, alles. Zie je het voor je?
Om over asielzoekers nog maar te zwijgen. Wat zijn zijn zorgplannen?
Advertentie
Oud 21-05-2010, 21:58
Verwijderd
Volgens mij is er al vrij stevig bezuinigd op defensie. Al mogen ze die JSF wel laten zitten, in Frankrijk en Rusland kun je namelijk ook hele mooie vliegtuigen kopen die niet nog in ontwikkelingsfase verkeren.
Oud 21-05-2010, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Nee. Een blanco stemt telt voor geen enkele partij, dus kan ik lekker tegen álle partijen zeiken dat ze het fout doen zonder me schuldig te voelen
Als ik niet zou stemmen, zou ik geen recht van spreken mogen hebben want dan 'had ik maar moeten stemmen'.
Dat is ook zo'n ridicuul argument. Wie bepaalt of je "recht van spreken" hebt? En wie zegt dat dat afhankelijk is van of je gestemd hebt? Voor mij is een blanco stemmer namelijk gewoon hetzelfde als een niet-stemmer, maar gaat de laatste groep wat efficiënter om met zijn tijd.
Citaat:
Nee, ze staan niet evenveel tegen. Maar er zijn een aantal, hoe ze dat zo mooi noemen, breekpunten.
Mijn argument om blanco te stemmen is, dat hoeveel tijd ik eraan kwijt bent niet boeit. Dus als ik er 2 minuten over doe is het prima. Doe ik er 50 minuten over, ook prima. Principe > tijd. En mijn principe is dat ik wél een stem wil laten horen.

Maarja, zoals altijd kies ik wel voor een partij als ik eenmaal in het stemhokje sta, zo volgzaam ben ik dan ook wel weer helaas.

Dus, D66 of SP. Met tegenzin.
Wat verwacht je dan dat politici doen met die blanco stemmen? Reageren ze er anders op dan op niet-stemmen? Electoraal maakt het geen verschil.
Oud 21-05-2010, 22:00
Verwijderd
kilometerheffing halen ze toch ook wel redelijk wat mee binnen?
Oud 21-05-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Tot je pensioen, ja? Ik mag nu over mijn 10.000 studieschuld (1 jaar max. geleend) 15 jaar doen, dus tot mijn 42ste. Da's ong. 80,- p/m.
Dat zijn dingen die dan worden aangepast, natuurlijk.

Citaat:
Nee. Een blanco stemt telt voor geen enkele partij, dus kan ik lekker tegen álle partijen zeiken dat ze het fout doen zonder me schuldig te voelen
Als ik niet zou stemmen, zou ik geen recht van spreken mogen hebben want dan 'had ik maar moeten stemmen'.
Nee, jouw stem had misschien het verschil kunnen maken tussen -voor jou zo belangrijk- het afschaffen van de stufi ja of nee.
Oud 21-05-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:

10.000 agenten. Dat kost echt tientallen miljarden. Moet je je voorstellen, huisvesting, pensioenen, auto's, kleren, wapens, lonen, alles. Zie je het voor je?
Om over asielzoekers nog maar te zwijgen. Wat zijn zijn zorgplannen?
Een agent kost pakweg 100.000 euro per jaar, dan kosten 10.000 agenten er dus 1 miljard per jaar. Valt wel mee hoor.
Oud 21-05-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Dan kunnen ze ook de wegenbelasting verhogen.
Oud 21-05-2010, 22:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Snugger?

Ik vind dat hij goede zorgplannen doorvoert en moet hem daar gelijk in geven.
Dure procedure voor een asielzoekenr... afgewezen is meteen weg..
dan is het basta, klaar..
10.000 agenten erbij....

Oke, Dat hij OM en Rechtelijke mag gekozen worden, ben ik fel op tegen..dan verneuk je de democratie:/ of je eisen moeten heel hard en hoog zijn..(zoals opleidingseisen)...
Wilders heeft geen enkel concreet of uitgewerkt standpunt in zijn program staan. Die 10000 agenten erbij bijvoorbeeld. 10000 agenten waar? Rotterdam? Landelijk? Noord-Limburg? En wat voor agenten dan? Inspecteurs? ME? Wijkagenten? Hij roept maar wat, en het is jammer dat jij daar met je WO niveau intrapt.
Oud 21-05-2010, 22:03
Verwijderd
Citaat:

Nee, jouw stem had misschien het verschil kunnen maken tussen -voor jou zo belangrijk- het afschaffen van de stufi ja of nee.

denk je dat echt die ene stem, die kans is wel zo nihil
Oud 21-05-2010, 22:03
Verwijderd
Voorstelletje van mij: onderhoud aan en aanleg van snelwegen wordt niet meer door de overheid bekostigd, maar ondergebracht bij private bedrijven naar het model van de Franse péages. Daarnaast wordt kilometerheffing ingevoerd met een vaste minimumbelasting per voertuig. Daarnaast wordt meer geld in het openbaar vervoer gestoken.
Oud 21-05-2010, 22:04
Verwijderd
Citaat:
denk je dat echt die ene stem, die kans is wel zo nihil
Als je zo denkt kan je de democratie wel meteen afschaffen.
Verwijderd
Citaat:
De investeringen die nodig zijn voor het invoeren van de kilometerheffing zijn vrij fors. Daarnaast wordt de BPM dan ook afgeschaft, dus een melkkoe gaat het niet worden. Die investeringen bedragen een paar miljard. Wel is bekend dat financiële prikkels helpen om het verkeer beter te spreiden, maar het is maar de vraag of de mate waarin files worden beperkt opwegen tegen de forse kosten van de kilometerheffing (en aangezien het uiterst moeilijk is te berekenen hoeveel precies de files afnemen weet niemand dat eigenlijk).
Verwijderd
Citaat:
Voorstelletje van mij: onderhoud snelwegen wordt niet meer door de overheid bekostigd, maar ondergebracht bij private bedrijven naar het model van de Franse péages. Daarnaast wordt kilometerheffing ingevoerd met een vaste minimumbelasting per voertuig. Daarnaast wordt meer geld in het openbaar vervoer gestoken.
Die eindeloze hoeveelheid tolpoortjes als je naar het zuiden rijdt
Verwijderd
Citaat:
Dan kunnen ze ook de wegenbelasting verhogen.
Ook goed. Ben ik wel voor.

En martino wat jij helemaal zegt tegen KMK mee eens.
Wilders heeft niks geen concrete plannen, en wilders is mediagek. Klaar.
Een beetje rechts in de regering is niet verkeerd, maar zijn uitspraken hebben weinig belang vind ik dan weer.
Oud 21-05-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Voorstelletje van mij: onderhoud aan en aanleg van snelwegen wordt niet meer door de overheid bekostigd, maar ondergebracht bij private bedrijven naar het model van de Franse péages. Daarnaast wordt kilometerheffing ingevoerd met een vaste minimumbelasting per voertuig. Daarnaast wordt meer geld in het openbaar vervoer gestoken.
Slecht idee. Tolwegen leiden tot opstoppingen bij de tolhuisjes en Nederland kan het zich als logistiek centrum van Europa totaal niet veroorloven om vrachtwagenverkeer zo in de weg te zitten.
Oud 21-05-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Die eindeloze hoeveelheid tolpoortjes als je naar het zuiden rijdt
Dan moet je maar met de trein gaan.
Oud 21-05-2010, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Een agent kost pakweg 100.000 euro per jaar, dan kosten 10.000 agenten er dus 1 miljard per jaar. Valt wel mee hoor.
Ah, dat wist ik niet. Blijft het een feit dat 1 miljard redelijk veel is, om bijvoorbeeld altijd een wijkagent meer te hebben ergens, zijn er al 168/40=4 agenten nodig. En het effect daarvan is nihil.
Oud 21-05-2010, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Als je zo denkt kan je de democratie wel meteen afschaffen.
Ja hallo die ene stem dat is echt onzin.

@kazet
elke miljard is er een, en dat vind ik beter dan bezuinigingen op onderwijs en zorg. Plus het feit dat de kilometerheffing er misschien voor zorgt dat minder mensen met de auto gaan = weer milieu bewust.
Oud 21-05-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Ook goed. Ben ik wel voor.

En martino wat jij helemaal zegt tegen KMK mee eens.
Wilders heeft niks geen concrete plannen, en wilders is mediagek. Klaar.
Een beetje rechts in de regering is niet verkeerd, maar zijn uitspraken hebben weinig belang vind ik dan weer.
Wilders' economische beleid is helemaal niet rechts. Hij wil de overheidsuitgaven fors uitbreiden. Hij is ook voor instandhouding van bijvoorbeeld de AOW, minimumloon en WW.
Tink*
Tink* is offline
Wilders moet eens naar een fatsoenlijke kapper.
Verwijderd
Citaat:
Slecht idee. Tolwegen leiden tot opstoppingen bij de tolhuisjes en Nederland kan het zich als logistiek centrum van Europa totaal niet veroorloven om vrachtwagenverkeer zo in de weg te zitten.
Het vrachtverkeer moet wat mij betreft ook zoveel mogelijk per spoor of per binnenvaart, maar dit is misschien iets wat je beter Europa-breed kunt aanpakken. Daarnaast moeten de tolpoorten natuurlijk wel voldoende capaciteit hebben, al denk ik dat het wegverkeer dan wel zal teruglopen.
Oud 21-05-2010, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Wilders heeft geen enkel concreet of uitgewerkt standpunt in zijn program staan. Die 10000 agenten erbij bijvoorbeeld. 10000 agenten waar? Rotterdam? Landelijk? Noord-Limburg? En wat voor agenten dan? Inspecteurs? ME? Wijkagenten? Hij roept maar wat, en het is jammer dat jij daar met je WO niveau intrapt.

Ja? heeft de rest dan wel iets waargemaakt komende jaren?
Ik zeg van nee, dus eigenlijk maakt het niet uit.
Daarnaast, 10000 agenten..op verschillende niveau's...

Daarnaast, wie is er eigen op gekomen om die stuffie te korten? dat was een pvda'er?
Nee, dan zeggen ze wel iets anders.. en dan zou je wel akkoord mee gaan? sorry..maar op zulke roekeloze mensen ga ik niet bouwen
Tink*
Tink* is offline
En die extra agenten zijn nodig, want?
Verwijderd
Citaat:
Ik zie er geen onzin in hoor.
Oud 21-05-2010, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Wilders' economische beleid is helemaal niet rechts. Hij wil de overheidsuitgaven fors uitbreiden. Hij is ook voor instandhouding van bijvoorbeeld de AOW, minimumloon en WW.
Zijn ideeën sociaal/cultureel gezien wel.
Enn trouwens nog over net. Over investeringen in de kilometerheffingen. Investeren is duur, maar investeren is wel vaak nodig om de juiste winst te behalen zegmaar. Wat heeft de geschiedenis ons geleerd? door te investeren, gaat het economisch gezien goed.
(republiek omstreeks 1600)
Oud 21-05-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:

Daarnaast, wie is er eigen op gekomen om die stuffie te korten?
"de rest" zijn drie partijen. er zijn er nog een aantal meer. Wat zegt jou dat Wilders wél iets kan doen? En wat moet er op de puntjes?

oa D66.
Oud 21-05-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ik zie er geen onzin in hoor.
Ik vind die ene stem geen argument voor het feit dat hij blanco gaat stemmen
Oud 21-05-2010, 22:11
Verwijderd
Citaat:

@kazet
elke miljard is er een, en dat vind ik beter dan bezuinigingen op onderwijs en zorg. Plus het feit dat de kilometerheffing er misschien voor zorgt dat minder mensen met de auto gaan = weer milieu bewust.
Milieubewust schmilieubewust. De overheid moet ervoor zorgen dat de infrastructuur in Nederland een soepele, geoliede machine is. Gewoon investeren in het verbreden van de snelwegen en de sporen, en de files lossen zich vanzelf op - en dan zijn er ook een hoop minder uitlaatgassen. Verhoging van de benzineaccijns is ook een veel eenvoudiger en efficiëntere manier om het onnodig gebruik van de auto tegen te gaan.
Verwijderd
Citaat:
En die extra agenten zijn nodig, want?
Gezag uitstralen... simpel..

maar ik ben ook niet volledig met wilders eens he,
Verwijderd
Citaat:
Enn trouwens nog over net. Over investeringen in de kilometerheffingen. Investeren is duur, maar investeren is wel vaak nodig om de juiste winst te behalen zegmaar. Wat heeft de geschiedenis ons geleerd? door te investeren, gaat het economisch gezien goed.

Er moet inderdaad ook een keer iets veranderen aan de wegenbelasting, maar dat is iets wat het beste europees kan gebeuren.
Oud 21-05-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:

Daarnaast, wie is er eigen op gekomen om die stuffie te korten? dat was een pvda'er?
Nee, dan zeggen ze wel iets anders.. en dan zou je wel akkoord mee gaan? sorry..maar op zulke roekeloze mensen ga ik niet bouwen
Ja, "de rest" heeft ervoor gezorgd dat Nederland nu één van de meest welvarende landen ter wereld is.
Oud 21-05-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Milieubewust schmilieubewust. De overheid moet ervoor zorgen dat de infrastructuur in Nederland een soepele, geoliede machine is. Gewoon investeren in het verbreden van de snelwegen en de sporen, en de files lossen zich vanzelf op - en dan zijn er ook een hoop minder uitlaatgassen. Verhoging van de benzineaccijns is ook een veel eenvoudiger en efficiëntere manier om het onnodig gebruik van de auto tegen te gaan.
neeeeee kom niet aanzetten met het idee van bredere snelwegen. Er komen alleen maar meer auto's bij dus over 5 jaar zijn die bredere snelwegen ook niet breed genoeg
Oud 21-05-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
"de rest" zijn drie partijen. er zijn er nog een aantal meer. Wat zegt jou dat Wilders wél iets kan doen? En wat moet er op de puntjes?

oa D66.
Blijf erbij...iedere partij heeft een kans gehad volgens mij, nu is iemand anders aan de beurt... bedoel; hoe komen we op dit moment aan de staatsschulden?
Tink*
Tink* is offline
Citaat:

Ja want we moeten meer gezag uitstralen, waarom in hemelsnaam.
Verwijderd
Citaat:

En wat is daar het nut van?
Oud 21-05-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Dan moet de investering het wel waard zijn. Verhoging van de benzineaccijns kost vrijwel niets en leidt ook tot een afname van de files en een toename van de verkoop van zuinige auto's.
Oud 21-05-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:

Uh, rare redenatie, en vergezocht. Dat staat bovendien los van het verschil tussen niet-stemmen en blanco stemmen, dat je hopelijk wel begrijpt.

Citaat:
Commendatore:
Volgens mij is er al vrij stevig bezuinigd op defensie. Al mogen ze die JSF wel laten zitten, in Frankrijk en Rusland kun je namelijk ook hele mooie vliegtuigen kopen die niet nog in ontwikkelingsfase verkeren.
How about helemaal geen vliegtuigen meer aanschaffen?

Citaat:
Commendatore:
Dat vind ik ook een beetje een primitief idee en makkelijk roepen. Veel van die mensen hebben niet voor niets een uitkering.
Dat klopt; het zijn meestal zwakke debielen á la Kees Kankerkachel uit achterstandswijk X die de hele dag uit hun neus vreten en geen zin hebben in werken.
Oud 21-05-2010, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Ja, "de rest" heeft ervoor gezorgd dat Nederland nu één van de meest welvarende landen ter wereld is.
Dat waren de "rest"...dat is nu niet meer de mensen die nu aan de macht zijn
Verwijderd
Citaat:
Blijf erbij...iedere partij heeft een kans gehad volgens mij, nu is iemand anders aan de beurt... bedoel; hoe komen we op dit moment aan de staatsschulden?
Door een globale economische crisis zitten vrijwel alle landen in het westen met een grote staatsschuld, waarbij Nederland er nog redelijk goed voorstaat, vergeleken met Zuid-Europa, Duitsland, Engeland, Amerika.
Verwijderd
Citaat:
neeeeee kom niet aanzetten met het idee van bredere snelwegen. Er komen alleen maar meer auto's bij dus over 5 jaar zijn die bredere snelwegen ook niet breed genoeg
Als dat zo is, moeten de wegen dan weer verbreed worden. Ik denk dat het wel meevalt, omdat bijna iedereen die een auto wil er nu al één heeft, dus er valt niet zo veel meer toe te voegen. Waarom moeten de snelwegen niet verbreed worden?
Oud 21-05-2010, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Dat waren de "rest"...dat is nu niet meer de mensen die nu aan de macht zijn
Waar heb je het over? Tijdens Paars bijvoorbeeld groeide de economie met 32%.
Oud 21-05-2010, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ja want we moeten meer gezag uitstralen, waarom in hemelsnaam.
Ja, doe is een gok! waarom?
Oud 21-05-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je het over? Tijdens Paars bijvoorbeeld groeide de economie met 32%.
Dat hebben we echt niet aan de politiek te danken, maar aan de economie die overal aantrok.
Oud 21-05-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Als dat zo is, moeten de wegen dan weer verbreed worden. Ik denk dat het wel meevalt, omdat bijna iedereen die een auto wil er nu al één heeft, dus er valt niet zo veel meer toe te voegen. Waarom moeten de snelwegen niet verbreed worden?
Kerel je verschuift het probleem.
Neenee neee nee, dat vind ik wel zo'n dom idee de snelwegen verbreden.
Indirect motiveer je mensen ook nog om de auto te pakken
Verwijderd
Citaat:
Dat hebben we echt niet aan de politiek te danken, maar aan de economie die aantrok overal....
Vandaar dat de economie in Zimbabwe ook met 32% groeide in die periode.
Verwijderd
Citaat:
Ja, doe is een gok! waarom?
meer gezag? nee vind ik niet hoor.
Als het alleen is om gezag uit te stralen vind ik dat jammer van dat ene miljard.
Oud 21-05-2010, 22:19
Verwijderd
Ik las vandaag trouwens in de krant (nouja, vooruit, de Spits) dat volgens onderzoek naar de bezuinigingscijfers van alle partijen, door het CPB, Wilders' cijfers het meest onrealistisch waren. Nu is het dus officieel
Oud 21-05-2010, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Kerel je verschuift het probleem.
Neenee neee nee, dat vind ik wel zo'n dom idee de snelwegen verbreden.
Indirect motiveer je mensen ook nog om de auto te pakken
Waarom automobilisten pesten? Over 30 jaar rijden ze toch praktisch allemaal elektrisch, dus wat is het probleem? We hebben gewoon goede snelwegen nodig, zodat mensen snel van A naar B kunnen. Natuurlijk hebben we óók goed openbaar vervoer nodig, en daar moeten we dus ook in investeren.
Verwijderd
Citaat:
Uh, rare redenatie, en vergezocht. Dat staat bovendien los van het verschil tussen niet-stemmen en blanco stemmen, dat je hopelijk wel begrijpt.

How about helemaal geen vliegtuigen meer aanschaffen?

Dat klopt; het zijn meestal zwakke debielen á la Kees Kankerkachel uit achterstandswijk X die de hele dag uit hun neus vreten en geen zin hebben in werken.
Mwuah, die vliegtuigjes hebben nog wel een zeker praktisch nut en de F16's hebben ook maar een beperkte levensduur.

Kees Kankerkachel werkte volgens mij wel. En ik denk toch dat er in veel gevallen weleens meer kan spelen dan alleen 'geen zin hebben in werken'.
Verwijderd
Citaat:
Vandaar dat de economie in Zimbabwe ook met 32% groeide in die periode.
lees is alle rapportages, voordat je dat gaat concluderen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten