Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik heb een dilemma. Ik had een assessment gisteren en tijdens de nabespreking zijn 1 van de assessors dat ik te veel van m'n emoties weg rationaliseerde. Ik weet van mezelf dat ik dit doe en heb er naar mijn idee geen last van. Nu heeft hij geheel los van het assessment aangeboden om hier met mij wat verder om in te gaan in een persoonlijk gesprek. Ik vraag me af of ik moet gaan of niet.
Ik zou het doen, kennelijk wordt het als minpunt gezien & wie weet heb je er wat aan. Zo niet, dan doe je er lekker niks mee & blijf je door gaan zo als nu. Baat het niet dan schaadt het niet, dat idee.
Advertentie
Oud 22-09-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je het er andersom dan niet mee eens zijn?
Het was een hypocriet grapje Ik vind dat je de keuze moet kunnen maken hoeveel je wilt werken en dat je partner dan niet van je kan eisen dat je die uren puur en alleen in schoonmaken/huishouden steekt.
Oud 22-09-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik heb een dilemma. Ik had een assessment gisteren en tijdens de nabespreking zijn 1 van de assessors dat ik te veel van m'n emoties weg rationaliseerde. Ik weet van mezelf dat ik dit doe en heb er naar mijn idee geen last van. Nu heeft hij geheel los van het assessment aangeboden om hier met mij wat verder om in te gaan in een persoonlijk gesprek. Ik vraag me af of ik moet gaan of niet.
Dat ligt geheel en al aan de vraag of je er denkt iets mee op te schieten of niet, of je deze persoon mag, of je tijd hebt/niks beters te doen hebt, of je ''er aan wil,'' of die assessor er iets mee ''wil'' of niet, et cetera. M.a.w. kunnen wij toch niet zeggen?
Oud 22-09-2010, 22:23
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Het is natuurlijk niet geheel serieus, maar middenmanagers zijn doorgaans niet de meest productieve mensen (al zijn er ook zeker goede).
Hoe verdedig jij dan dat mensen voor jou werken en je niets terugdoet puur omdat je daar te lui voor bent?

Verder denk ik dat het juist slecht is voor de opvoeding van kinderen als je ze leert dat het goed is om lui te zijn.
Je schetst nu ook een beetje een beeld van mensen die thuis zitten en daar dan ook geen hol uitvoeren, maar zo een persoon heb ik nog nooit gezien.

Ik ben zeker niet te lui om te werken, ik heb een jaar fulltime gewerkt, en werk nog steeds bij naast school nu wanneer ik maar kan, en heb daar geen enkel probleem mee. Ik denk trouwens ook niet dat je als 'huisman/vrouw' per definitie lui bent. Een huishouden met 4 kinderen (mijn ideaal maar even als voorbeeld) kost gewoon veel tijd, schoonmaakwerkzaamheden, tuin, eten, allerhande voorbereidingen voor sport/school van de kinderen, daar ben je elke dag toch wel minimaal 3-4 uur zoet mee. In mijn geval zou ik daarnaast nog schrijven, met vrijwilligerswerk voor GroenLinks, Greenpeace e.d. Dan ben je bij elkaar net zo lang bezig als iemand met een fulltime baan.

Dan zou je ook nog kunnen zeggen dat ik het rustpunt ben voor mijn vrouw, die daardoor elke dag weer fris en fruitig naar haar werk gaat, en producten voor 3 aflevert, maar dat is moeilijk te meten vrees ik.

Ik wil mijn kinderen niet leren om lui te zijn, ik wil ze leren te genieten van de dingen die ze doen, en niet zomaar dingen te doen alleen maar omdat dat van ze verwacht word.
Oud 22-09-2010, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het doen, kennelijk wordt het als minpunt gezien & wie weet heb je er wat aan. Zo niet, dan doe je er lekker niks mee & blijf je door gaan zo als nu. Baat het niet dan schaadt het niet, dat idee.
Ja ik denk er om die reden sterk aan om het wel te doen. Maar ik ben bang dat het zo'n verspilling van tijd is, hoewel ik niet echt iets beters te doen heb.
Oud 22-09-2010, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Hier ben ik het mee eens. Net als dat ik denk dat het voor kleine kinderen alles behalve slecht is om 1 a 2 dagen per week op een kinderdagverblijf te zitten & lekker te ravotten met leeftijdsgenoten.
Qft

(jammer alleen dat kinderopvang steeds minder betaalbaar wordt)
Oud 22-09-2010, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Ja ik denk er om die reden sterk aan om het wel te doen. Maar ik ben bang dat het zo'n verspilling van tijd is, hoewel ik niet echt iets beters te doen heb.
Als het een verspilling van tijd is, merk je dat waarschijnlijk snel genoeg. Je kunt het altijd proberen, toch?
Oud 22-09-2010, 22:25
Carn
Carn is offline
ik heb er nu al zin in <3

Oud 22-09-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt geheel en al aan de vraag of je er denkt iets mee op te schieten of niet, of je deze persoon mag, of je tijd hebt/niks beters te doen hebt, of je ''er aan wil,'' of die assessor er iets mee ''wil'' of niet, et cetera. M.a.w. kunnen wij toch niet zeggen?
Nee daar heb je gelijk in. Maar ik heb er soms behoefte aan om m'n gedacht gewoon neer te zetten zodat ik ze later nog eens kan teruglezen met of zonder reacties van anderen. Wat namelijk in alle 3 de assessments die ik heb gemaakt naar voren kwam dat het in mijn hoofd een wirwar is van gedachten

Laatst gewijzigd op 22-09-2010 om 22:31.
Oud 22-09-2010, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Je schetst nu ook een beetje een beeld van mensen die thuis zitten en daar dan ook geen hol uitvoeren, maar zo een persoon heb ik nog nooit gezien.

Ik ben zeker niet te lui om te werken, ik heb een jaar fulltime gewerkt, en werk nog steeds bij naast school nu wanneer ik maar kan, en heb daar geen enkel probleem mee. Ik denk trouwens ook niet dat je als 'huisman/vrouw' per definitie lui bent. Een huishouden met 4 kinderen (mijn ideaal maar even als voorbeeld) kost gewoon veel tijd, schoonmaakwerkzaamheden, tuin, eten, allerhande voorbereidingen voor sport/school van de kinderen, daar ben je elke dag toch wel minimaal 3-4 uur zoet mee. In mijn geval zou ik daarnaast nog schrijven, met vrijwilligerswerk voor GroenLinks, Greenpeace e.d. Dan ben je bij elkaar net zo lang bezig als iemand met een fulltime baan.

Dan zou je ook nog kunnen zeggen dat ik het rustpunt ben voor mijn vrouw, die daardoor elke dag weer fris en fruitig naar haar werk gaat, en producten voor 3 aflevert, maar dat is moeilijk te meten vrees ik.

Ik wil mijn kinderen niet leren om lui te zijn, ik wil ze leren te genieten van de dingen die ze doen, en niet zomaar dingen te doen alleen maar omdat dat van ze verwacht word.
Toch zijn er genoeg mensen die bovenstaande doen én er een (al dan niet fulltime) baan naast hebben. Ik snap best dat je dit een fijn ideaal beeld vind hoor en als het kan en je wordt er gelukkig van, doen, ik zou mijn leven alleen nooit zo in willen richten. En ik vind het kortzichtig als je denkt dat dit het beste is voor de kinderen.
Oud 22-09-2010, 22:27
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Natuurlijk moet je tijd in je kinderen stoppen als je besluit dat je kinderen neemt/krijgt. Maar dat een carriere daar niet naast zou kunnen en dat je je eigen dromen en ambities daarvoor op moet geven (natuurijk lever je wat in, maar alles op zij schuiven bedoel ik) vind ik echt een vreselijk idee.
Hmm, maar jij vond kinderen toch sowieso een vreselijk idee?

Ik denk niet dat je niet kan werken als je kinderen hebt, maar je zal er dan toch echt in moeten minderen vind ik. Op een gegeven ogenblik zijn de dromen van je kinderen belangrijker dan die van jezelf, vertelde mijn vader eens. Niet alleen om kinderen moet je soms dromen opgeven trouwens. Ik heb vrij veel opgegeven voor een zekere en fijne relatie, waar ik inmiddels niet meer zonder kan, maar het kost wel wat. Zo werkt het ook met kinderen denk ik.
Oud 22-09-2010, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Nou dan
Oud 22-09-2010, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Nee daar heb je gelijk in. Maar ik heb er soms behoefte aan om m'n gedacht gewoon neer te zetten zodat ik ze later nog eens kan teruglezen met of zonder reacties van anderen. Wat namelijk in alle 3 de assessments die ik heb gemaakt naar voren kwam dat het in mijn hoofd een weerwar is van gedachten
Oh ja daar is het een forum voor hè. Wirwar bedoel je? Had ik nooit achter je gezocht!

Hu hu, ik kom er net achter dat ik even oud ben als de eerste gecodificeerde (voorontwerpen) algemene regels bestuursrecht, it's faith!
Oud 22-09-2010, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Hmm, maar jij vond kinderen toch sowieso een vreselijk idee?

Ik denk niet dat je niet kan werken als je kinderen hebt, maar je zal er dan toch echt in moeten minderen vind ik. Op een gegeven ogenblik zijn de dromen van je kinderen belangrijker dan die van jezelf, vertelde mijn vader eens. Niet alleen om kinderen moet je soms dromen opgeven trouwens. Ik heb vrij veel opgegeven voor een zekere en fijne relatie, waar ik inmiddels niet meer zonder kan, maar het kost wel wat. Zo werkt het ook met kinderen denk ik.
Klopt. Daarom formuleer ik het ook als "als je besluit om". Ik denk dat dat besluit er bij niet komt .

Ik ben de dochter van 2 (meer dan) fulltime werkende ouders en ik denk dat ik daardoor alleen maar beter terecht gekomen ben.
Oud 22-09-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Oh ja daar is het een forum voor hè. Wirwar bedoel je? Had ik nooit achter je gezocht!
Nouja het komt ook niet echt tot uiting. Het is meer dat als ik met iemand praat dat het in m'n hoofd een soort schaakpartij is waarbij ik eigenlijk al denk wat diegene over 8 woordenwisselingen zou gaan kunnen zeggen
Oud 22-09-2010, 22:33
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
En ik vind het kortzichtig als je denkt dat dit het beste is voor de kinderen.
Ik denk niet dat het perse de beste manier is, maar het lijkt me gewoon erg fijn om veel tijd aan mijn kinderen te geven, en ik vond het vroeger ook erg fijn als mijn ouders, die toen wel allebei fulltime werkten, eens vakantie hadden. Maargoed
Oud 22-09-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Daarom formuleer ik het ook als "als je besluit om". Ik denk dat dat besluit er bij niet komt .

Ik ben de dochter van 2 (meer dan) fulltime werkende ouders en ik denk dat ik daardoor alleen maar beter terecht gekomen ben.
Dat wil ik best geloven ja!
Mijn ouders werkten overigens niet fulltime, maar 0.8 geloof ik. Heb op de kresj gezeten en had altijd gave oppassen, prima.
Oud 22-09-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Nouja het komt ook niet echt tot uiting. Het is meer dat als ik met iemand praat dat het in m'n hoofd een soort schaakpartij is waarbij ik eigenlijk al denk wat diegene over 8 woordenwisselingen zou gaan kunnen zeggen
Klinkt interessant.
Oud 22-09-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Mijn beste vriend heeft dat ook. En die heeft ook gesprekken gehad met iemand daarover, omdat ie een beetje moe van zichzelf werd. Hij vertelde dat hij tijdens die gesprekken ook al zei 'Ik weet wat je dadelijk op gaat schrijven, dus doe het nu maar vast' enzo. Hij heeft er veel aan gehad, btw.
Oud 22-09-2010, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Mijn beste vriend heeft dat ook. En die heeft ook gesprekken gehad met iemand daarover, omdat ie een beetje moe van zichzelf werd. Hij vertelde dat hij tijdens die gesprekken ook al zei 'Ik weet wat je dadelijk op gaat schrijven, dus doe het nu maar vast' enzo. Hij heeft er veel aan gehad, btw.
Ja dat vroeg die man ook of ik niet moe van mezelf werd Maar het is bij mij dus een soort automatisme dus ik heb er niet echt last van. Maar goed kennelijk zou ik 'enorm veel potentieel laten liggen'. Ik heb hem vanmiddag even gegoogled en ik kon niets raars vinden, dus ik denk dat ik er gewoon heen ga
Oud 22-09-2010, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Klinkt interessant.
Het wordt over het algemeen niet erg gewaardeerd
Oud 22-09-2010, 22:42
Verwijderd
Ooooh, jongens, morgen moet ik een verstandskies laten trekken Gewoon omdat het moet, niet omdat ik er last van heb ofzo. En ik zie er tegenop en ik moet twee uur na het trekken alweer werken
Oud 22-09-2010, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ja dat vroeg die man ook of ik niet moe van mezelf werd Maar het is bij mij dus een soort automatisme dus ik heb er niet echt last van. Maar goed kennelijk zou ik 'enorm veel potentieel laten liggen'. Ik heb hem vanmiddag even gegoogled en ik kon niets raars vinden, dus ik denk dat ik er gewoon heen ga
Er is vast wel iets mee te winnen, dat zal zijn insteek in elk geval zijn, dus het kan vast geen kwaad om te proberen inderdaad.
Oud 22-09-2010, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Ooooh, jongens, morgen moet ik een verstandskies laten trekken Gewoon omdat het moet, niet omdat ik er last van heb ofzo. En ik zie er tegenop en ik moet twee uur na het trekken alweer werken
Neem just in case een zooi ibuprofen mee & je redt het wel . Waarschijnlijk krijg je ook wel pijnstillers mee, maar toch. Van het trekken zelf merk je niks aan pijn.
Oud 22-09-2010, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Het wordt over het algemeen niet erg gewaardeerd
Echt niet? Kan ook dat ik je verkeerd begrijp, maar het lijkt mij wel leuk eigenlijk, hoe zo'n gesprek zou gaan. Misschien niet voor dagelijkse wissewasjes, maar wel voor de ''betere gesprekken.'' Mijn gespreksvaardigheid/uitdrukkingsvaardigheid/inzicht/inlevingsvermogen hangen een beetje samen met hoe degene waarmee ik praat in elkaar zit/reageert/praat, vandaar.
Oud 22-09-2010, 22:44
Verwijderd
Wie houdt er nog van mij
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat het perse de beste manier is, maar het lijkt me gewoon erg fijn om veel tijd aan mijn kinderen te geven, en ik vond het vroeger ook erg fijn als mijn ouders, die toen wel allebei fulltime werkten, eens vakantie hadden. Maargoed
Oke Dan heb ik je verkeerd begrepen Ik dacht dat je er van overtuigd was dat jouw manier de beste was.
Verwijderd
In de veronderstelling dat we van je hielden?
Oud 22-09-2010, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Wie houdt er nog van mij
Onmetelijk veel!
Verwijderd
WE DON'T NEED NO SPORTS CONTROL!!!!!
Sherlock
Sherlock is offline
Goedeavond!
Verwijderd
Citaat:
Onmetelijk veel!
Oud 22-09-2010, 22:46
Verwijderd
Citaat:
In de veronderstelling dat we van je hielden?
Nee hoor, anders had ik niet gebloosd.
Oud 22-09-2010, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Neem just in case een zooi ibuprofen mee & je redt het wel . Waarschijnlijk krijg je ook wel pijnstillers mee, maar toch. Van het trekken zelf merk je niks aan pijn.
Ik ga morgen inderdaad eerst even langs de drogist voor ibuprofen, want paracetamol gaat het verschil niet maken vrees ik. En ik ben behoorlijk bang voor spuiten (echt heel erg, ik ben er al eens om flauwgevallen enzo ) dus leuk dat je niets voelt tijdens het trekken, maar toch
Oud 22-09-2010, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Echt niet? Kan ook dat ik je verkeerd begrijp, maar het lijkt mij wel leuk eigenlijk, hoe zo'n gesprek zou gaan. Misschien niet voor dagelijkse wissewasjes, maar wel voor de ''betere gesprekken.'' Mijn gespreksvaardigheid/uitdrukkingsvaardigheid/inzicht/inlevingsvermogen hangen een beetje samen met hoe degene waarmee ik praat in elkaar zit/reageert/praat, vandaar.
Nouja een hoop mensen vindt het kennelijk vervelend als je dingen voor ze concludeert/besluit zonder dat ze daar iets over gezegd hebben, los van het feit of ze het er mee eens zijn of niet
Oud 22-09-2010, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ga morgen inderdaad eerst even langs de drogist voor ibuprofen, want paracetamol gaat het verschil niet maken vrees ik. En ik ben behoorlijk bang voor spuiten (echt heel erg, ik ben er al eens om flauwgevallen enzo ) dus leuk dat je niets voelt tijdens het trekken, maar toch
Ik ook maar ik ben best stoer en dan kijk ik de andere kant op en dan val ik niet flauw
Verwijderd
Citaat:
Nouja een hoop mensen vindt het kennelijk vervelend als je dingen voor ze concludeert/besluit zonder dat ze daar iets over gezegd hebben, los van het feit of ze het er mee eens zijn of niet
Zo ben jij gelukkig niet!
Verwijderd
@ Sanne: haha, ik leer nu wat die hele Maastrichtse school blijkbaar inhoudt en de tekstschrijver is zo droog: : '(...) 'Het primaat van het publiekrecht is derhalve alles behalve volledig. Dat nu is een doorn in het oog van een stroming die zich in de loop van de jaren negentig vanuit het diepe zuiden alsmaar luider ging roeren. Eerder heb ik een aantal rechtser voor radicaal uitgemaakt, maar de echte fundi's zitten in Maastricht.'' Fundi's. ;d;d
Verwijderd
Citaat:
Tip= drink die avond geen alcohol
Oud 22-09-2010, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Wie houdt er nog van mij
Best hoor!

Citaat:
Ik ook maar ik ben best stoer en dan kijk ik de andere kant op en dan val ik niet flauw
Ja, dat wordt mijn tactiek morgen ook denk ik. En er kan niemand mee [/kleinkind]
Verwijderd
Citaat:
Bij mij werkte de verdoving niet compleet, dus ik voelde een stukje waar het tandvlees losscheurde van de kies
Verwijderd
Citaat:
Tip= drink die avond geen alcohol
En de avond erna?
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wie houdt er nog van mij
Altijd
Verwijderd
Citaat:
Zo ben jij gelukkig niet!
Ik werk eraan
Oud 22-09-2010, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Oh dat lijkt me juist zo cool want dan kun je hoppa drie stappen overslaan en zo, snelpraten, net als snellezen, ik zie een toekomst. Maar ja ik snap ook wel dat het als vervelend kan worden ervaren (zeker in bepaalde situaties, soms wil je gewoon vertellen om het vertellen).... Maar eigenlijk vind ik heel veel mensen gewoon ontiegelijk slechte gesprekspartners.
Verwijderd
Citaat:
Bij mij werkte de verdoving niet compleet, dus ik voelde een stukje waar het tandvlees losscheurde van de kies
Zeg zulke dingen nou niet
Verwijderd
Jij ook nog een beetje van mij?

Citaat:
Je ligt toch al, dus dat scheelt
Citaat:
@ Sanne: haha, ik leer nu wat die hele Maastrichtse school blijkbaar inhoudt en de tekstschrijver is zo droog: : '(...) 'Het primaat van het publiekrecht is derhalve alles behalve volledig. Dat nu is een doorn in het oog van een stroming die zich in de loop van de jaren negentig vanuit het diepe zuiden alsmaar luider ging roeren. Eerder heb ik een aantal rechtser voor radicaal uitgemaakt, maar de echte fundi's zitten in Maastricht.'' Fundi's. ;d;d
omg : LOL.
Verwijderd
Citaat:
En de avond erna?
Beter ook niet
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat doet niet echt pijn verder. Vleespijn is namelijk weg nadat het probleem weg is ergo nadat het afgescheurd is.
Verwijderd
Citaat:
Jij ook nog een beetje van mij?
Een beetje is echt veel te weinig!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten