Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2010, 19:01
Allure
Allure is offline
Hebben jullie nog met elkaar, Stefenootje en Lucky Luciano?
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Maar weet je wat stom is Moz, jij bent de enige ooit, die ik 'ken' waarvan ik een zwangerschap volg. Dus daarom vind ik het zo leuk! Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen maar ik vind het grappig dat jij het leuk vindt om te volgen, ik kan me voorstellen dat als je zelf niet zwanger bent dat een zwangerschap bij iemand (die niet in je directe omgeving zit) dikke /care is.
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie nog met elkaar, Stefenootje en Lucky Luciano?
Ja, we hebben deze maand 2 jaar!

M'n langste relatie ooit. Het wordt weer eens tijd om verder te kijken!
Oud 09-10-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen maar ik vind het grappig dat jij het leuk vindt om te volgen, ik kan me voorstellen dat als je zelf niet zwanger bent dat een zwangerschap bij iemand (die niet in je directe omgeving zit) dikke /care is.
Nee helemaal niet!! Maar ik ben daar ook een muts mee, ik vind het gewoon leuk om daar over te keuvelen, juist omdat ik geen zwangere familie/vriendenkring heb.
Verwijderd
2 jaar ja? dang wat lang alweer wat gaat forumtijd toch snel
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zelf ook bizar lang ja!
Oud 09-10-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Pip en Kazet hebben ook twee jaar, zij waren iets eerder dan wij.
Oud 09-10-2010, 19:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb al aardig vaak een baby vastgehouden en luiers verschoond. (nichtjes ftw)

De eerste keer was met de dochter van m'n oom. M'n vader moest eigenlijk op haar passen en toen ze in d'r luier had gepoept keek 'ie me echt zo aan van 'Ja, eh, doe er eens wat aan'.
Dus ik: "Ja, hallo, jij hebt 2 dochters opgevoed en ik heb dit nog nooit gedaan!"
Hij: "Jaaaa, maar jij bent een vrouw, dus jij bent daar beter in."
Mannen.

PS: gefelidepeli @ Pip&Kazet en LL&Stef
Verwijderd
Citaat:
Ja, we hebben deze maand 2 jaar!

M'n langste relatie ooit. Het wordt weer eens tijd om verder te kijken!
Tijd voor een forumbaby, I say.
Verwijderd
Nu ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig of er nog meer forumstelletjes zijn
Oud 09-10-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al aardig vaak een baby vastgehouden en luiers verschoond. (nichtjes ftw)

De eerste keer was met de dochter van m'n oom. M'n vader moest eigenlijk op haar passen en toen ze in d'r luier had gepoept keek 'ie me echt zo aan van 'Ja, eh, doe er eens wat aan'.
Dus ik: "Ja, hallo, jij hebt 2 dochters opgevoed en ik heb dit nog nooit gedaan!"
Hij: "Jaaaa, maar jij bent een vrouw, dus jij bent daar beter in."
Mannen.
Ik zou je vader high-fiven en een biertje aanbieden.
Oud 09-10-2010, 19:06
Verwijderd
Ik heb de kleinste familie EVER. Twee nichten van mij die ik praktisch nooit gezien heb die hebben wel kinderen, maarja, daar hebben we dus nooit contact mee.

Voor de rest heb ik een oudere neef met een vriendin die voorlopig nog geen kinderen gaan maken, en daarna ben ik de oudste.

Dusja!
Oud 09-10-2010, 19:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik zou je vader high-fiven en een biertje aanbieden.
Toen ik aan m'n moeder vroeg hoe hij dat dan vroeger deed toen m'n zus en ik klein waren, zei ze: "Nou gewoon, niet."

M'n vader is idd wel een 'op de bank ploffen met een biertje en roepen naar de vrouw om gevoederd te worden' type.
Oud 09-10-2010, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig of er nog meer forumstelletjes zijn
heel erg veel. er zijn zelfs twee forumbaby's. (dus baby's van wie allebei de ouders forumer zijn/waren)
Oud 09-10-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:
heel erg veel. er zijn zelfs twee forumbaby's. (dus baby's van wie allebei de ouders forumer zijn/waren)
Wow! Tja, dit forum bestaat al sinds... 2000/2001 ofzo?
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Waarom las ik forumsletjes?
Verwijderd
Citaat:
tja die zijn er ook wel
Oud 09-10-2010, 19:09
Verwijderd
Ik heb nu stiekem de hoop een beetje gevestigd op een vriendin met een (nogal) oudere vriend. Misschien dat zij iets sneller aan kinderen gaan beginnen omdat hij al wat ouder is.

Ik ga echt door het lint als ik hoor dat een van mijn vriendinnen zwanger is.
Oud 09-10-2010, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Nou daar zou ik niet nieuwsgierig naar zijn hoor
Oud 09-10-2010, 19:13
Verwijderd
Spoiler

Raar, ik zei tot m'n 19e altijd dat ik echt geen kinderen wilde, maar ongeveer vanaf m'n 19e kreeg ik ineens een kinderwens.
Oud 09-10-2010, 19:16
Rivka
Rivka is offline
Ik heb eigenlijk altijd al kinderen gewild. Ik kom zelf uit een redelijk groot gezin (met vier kinderen) en ik kan het me echt niet indenken om mijn hele leven zonder kinderen te zitten. Sommige vrouwen denken volgens mij dat kinderen je heel erg in je ''zijn'' en je leven gaan matigen en je vrijheid beperken, maar ik denk dat het juist niet zo is.
Oud 09-10-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Spoiler

Raar, ik zei tot m'n 19e altijd dat ik echt geen kinderen wilde, maar ongeveer vanaf m'n 19e kreeg ik ineens een kinderwens.
Again, same here. Ik was 100% anti tot m'n 19e, en toen had ik een keer een antibioticakuur gevolgd en hoorde ik achteraf pas dat dat niet helemaal tof samengaat met de pil. Dus toen deed ik voor de zekerheid een zwtest en tot mijn grote verbazing was ik lichtelijk teleurgesteld toen die negatief was Toen was ik ook gelijk helemaal om.
Oud 09-10-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Sommige vrouwen denken volgens mij dat kinderen je heel erg in je ''zijn'' en je leven gaan matigen en je vrijheid beperken, maar ik denk dat het juist niet zo is.
Dat is echt wel zo hoor

Mensen die denken dat dat niet zo is vind ik nogal naïef.
Oud 09-10-2010, 19:18
Allure
Allure is offline
Kinderen schijnen niet gelukkig te maken. Dat las ik in een artikel in de wetenschapsbijlage van het NRC.
Oud 09-10-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Again, same here. Ik was 100% anti tot m'n 19e, en toen had ik een keer een antibioticakuur gevolgd en hoorde ik achteraf pas dat dat niet helemaal tof samengaat met de pil. Dus toen deed ik voor de zekerheid een zwtest en tot mijn grote verbazing was ik lichtelijk teleurgesteld toen die negatief was Toen was ik ook gelijk helemaal om.
Oke. Maar het wil bij mij niet zeggen dat ik nu blij zou zijn als ik per ongeluk zwanger bleek hoor, het zou vreselijk zijn.
Ik heb absoluut m'n leven en mezelf nog niet op orde, dus het moet sowieso nog wel een jaar of 6 wachten.
Oud 09-10-2010, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Kinderen schijnen niet gelukkig te maken. Dat las ik in een artikel in de wetenschapsbijlage van het NRC.
Ik denk dat ze wel gelukkig maken, maar dat de zorgen en de drukte dat extra geluksgevoel weer opheffen, en dat je dan dus weer even (on)gelukkig bent als mensen zonder kinderen.

Even een theorietje van de koude grond.
Oud 09-10-2010, 19:21
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Het tegendeel (nouja, de pluspunten) zijn weer bewezen, las ik in een artikel van Psychologie Magazine.
Oud 09-10-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Oke. Maar het wil bij mij niet zeggen dat ik nu blij zou zijn als ik per ongeluk zwanger bleek hoor, het zou vreselijk zijn.
Ik heb absoluut m'n leven en mezelf nog niet op orde, dus het moet sowieso nog wel een jaar of 6 wachten.
Waar haal je die 6 vandaan if i may ask? Niet dat ik je wil pushen ofzo, ik vraag het me gewoon af Wil je ook eerst een studie afronden?
Oud 09-10-2010, 19:22
Verwijderd
Ik denk dat dat wel heel erg persoonlijk is, of kinderen gelukkig maken of niet.
Oud 09-10-2010, 19:23
Verwijderd
Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Mensen zonder kinderen zullen gemiddeld even gelukkig zijn als mensen met kinderen, vermoed ik.
Oud 09-10-2010, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Waar haal je die 6 vandaan if i may ask? Niet dat ik je wil pushen ofzo, ik vraag het me gewoon af Wil je ook eerst een studie afronden?
Zoiets ja. En een huis hebben natuurlijk. En een man! (Je kan niet er vanuitgaan dat ik over 2 jaar nog steeds met LL heb)
Gewoon alles eigenlijk!
En ach, laat ik eerlijk zijn, ik ben nu nog ontzettend kinderlijk en labiel, en wat niet al. Dus vanaf m'n 28e lijkt me een mooie leeftijd.

Tegelijkertijd ben ik wel weer bang dat ik een 'oude' moeder word, ik wil liever niet m'n eerste kind pas na m'n 30e, dus wat dat betreft maak ik de marge wel smal voor mezelf.
Oud 09-10-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Mensen zonder kinderen zullen gemiddeld even gelukkig zijn als mensen met kinderen, vermoed ik.
Het ligt er denk ik sterk aan of het gewenst is of niet, inderdaad.
Oud 09-10-2010, 19:25
Macrador
Macrador is offline
hallow
Oud 09-10-2010, 19:28
Verwijderd
Ik denk dat kinderen hebben je wel gelukkiger maakt tenzij er geen grote problemen zich zullen voordoen. De liefde voor een kind is heel anders dan voor je vriendin/vriend. Maar als je kind (licht) ontspoord raakt, het je ook heel diep kan raken/beschadigen. Geluk is niet meetbaar en ligt natuurlijk ook heel erg aan andere factoren. Maar over het algemeen zal het je wel gelukkig maken, I guess.
Oud 09-10-2010, 19:30
Verwijderd
Ben ik het wel mee eens WT, maar kinderen brengen ook heel veel zorgen met zich mee. Mensen die kinderen hebben die trekken zich (over het algemeen) veel meer aan van wereldleed en armoede, en zielige kindjes, en noem maar op.
Je bent altijd bezorgd of je het wel goed doet, of je kind niet gehosseld wordt door een enge loverboy, noem maar op. Daarom denk ik, dat als je dat extra geluk minus de zorgen doet, je weer even gelukkig of ongelukkig bent als mensen zonder kinderen.

edit: oh, eigenlijk zei je zoiets al

*wijn*
Oud 09-10-2010, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat kinderen hebben je wel gelukkiger maakt tenzij er geen grote problemen zich zullen voordoen. De liefde voor een kind is heel anders dan voor je vriendin/vriend. Maar als je kind (licht) ontspoord raakt, het je ook heel diep kan raken/beschadigen. Geluk is niet meetbaar en ligt natuurlijk ook heel erg aan andere factoren. Maar over het algemeen zal het je wel gelukkig maken, I guess.
Ja, dat denk ik ook.
Oud 09-10-2010, 19:31
Verwijderd
goedenavond!
Oud 09-10-2010, 19:33
Verwijderd
Ik wil komende 10 jaar geen huisdier, laat staan een kind. En ik vind relaties ook maar naarrr
Oud 09-10-2010, 19:35
Allure
Allure is offline
Citaat:
Ze hadden allerlei enquetes gehouden waaruit bleek dat mensen het gelukkigst zijn voordat ze kinderen hebben en als de kinderen de deur uit zijn.

Maar volgens Riva is de theorie alweer weerlegd.
Oud 09-10-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ze hadden allerlei enquetes gehouden waaruit bleek dat mensen het gelukkigst zijn voordat ze kinderen hebben en als de kinderen de deur uit zijn.

Maar volgens Riva is de theorie alweer weerlegd.
Oh hm. Maar als je een baby hebt ben je toch meestal ontzettend smerig & kwijlerig gelukkig? Dat dat weer wat afneemt als het zich ontpopt tot rotkind kan ik me goed voorstellen.
Oud 09-10-2010, 19:38
Allure
Allure is offline
wil je die t even wegdoen moz
Oud 09-10-2010, 19:38
Verwijderd
Omdat jij het bent
Oud 09-10-2010, 19:39
Verwijderd
Heb je mn antwoord nou gelezen Moz, of zit ik nou voor niks al een jaar te F5'en. ;x
Oud 09-10-2010, 19:41
Allure
Allure is offline
Citaat:
Oh hm. Maar als je een baby hebt ben je toch meestal ontzettend smerig & kwijlerig gelukkig? Dat dat weer wat afneemt als het zich ontpopt tot rotkind kan ik me goed voorstellen.
Misschien dat de babyperiode ook wel gelukkig maakt.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik denk dat ze wel gelukkig maken, maar dat de zorgen en de drukte dat extra geluksgevoel weer opheft, en dat je dan dus weer even (on)gelukkig bent als mensen zonder kinderen.

Even een theorietje van de koude grond.
Als je jezelf nogal ongelukkig voelt, wordt dat niet ineens beter omdat je ineens kinderen hebt gebaard.
Idd maakt die stress het dan alleen maar erger.
Maar de truuk is dan ook om ervoor te zorgen dat je kinderen geen irritante kutschreeuwers worden die hulp nodig hebben van supernanny.
Verwijderd
Citaat:
Zoiets ja. En een huis hebben natuurlijk. En een man! (Je kan niet er vanuitgaan dat ik over 2 jaar nog steeds met LL heb)
Gewoon alles eigenlijk!
En ach, laat ik eerlijk zijn, ik ben nu nog ontzettend kinderlijk en labiel, en wat niet al. Dus vanaf m'n 28e lijkt me een mooie leeftijd.

Tegelijkertijd ben ik wel weer bang dat ik een 'oude' moeder word, ik wil liever niet m'n eerste kind pas na m'n 30e, dus wat dat betreft maak ik de marge wel smal voor mezelf.
Citaat:
Heb je mn antwoord nou gelezen Moz, of zit ik nou voor niks al een jaar te F5'en. ;x
Die hierboven? Ja gelezen, maar ik had geen doorvraagvragen
Oud 09-10-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Als je jezelf nogal ongelukkig voelt, wordt dat niet ineens beter omdat je ineens kinderen hebt gebaard.
Mwa weet ik niet. Zeker de eerste maanden voel je je zoals Moz al zei kwijlerig en rozewolkerig gelukkig. Daarna word je denk ik weer je oude zelf ja.
Oud 09-10-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Die hierboven? Ja gelezen, maar ik had geen doorvraagvragen
oke
Oud 09-10-2010, 19:43
Verwijderd
wat doen jullie vanavond, schatjes?
Oud 09-10-2010, 19:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Mwa weet ik niet. Zeker de eerste maanden voel je je zoals Moz al zei kwijlerig en rozewolkerig gelukkig. Daarna word je denk ik weer je oude zelf ja.
Tenzij je een post-natale depressie krijgt en je je afvraagt wat je in godsnaam moet met die kleine poepende schreeuwerd.

Regels voor berichten