Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zodra kinderen gaan twijfelen, vind ik het sowieso wel tijd het te vertellen. Mijn oppaskindje geloofde helemaal in een ingenieus verhaal met hulp-sinten en dat ouders eigenlijk de cadeautjes kopen en dat er dan een hukp-sint geld aan de ouders geeft. Pfff, dan is het toch sowieso al wel klaar? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk ook niet dat kinderen opeens van hun geloof af vallen door het zien van die posters. Ik denk alleen dat je kinderen een nare bijsmaak aan je mooie traditie geeft. En dat vind ik anders dan wanneer er posters van SAW of zo hangen. Dat heeft niets met die kinderen te maken. Maar als ze die poster van Sint zien, roepen ze "mama mama kijk, sinterklaas.." en rennen ze naar die poster om gruwelijk verrast te worden. Dat vind ik niet kunnen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
haha idd, dan lachte je gewoon mensen uit als ze zeiden dat Sinterklaas niet bestond.
![]() ![]() "Jamaar hij komt toch elk jaar aan met die boot, hoe kan dat nou nep zijn?" - "Die is betaald door de gemeente!" "Jahoor, alsof er een groot complot achter zit, jij gelooft zeker ook in 9/11 conspiracies enzo!" (Even vrij vertaald naar het tijdbeeld van heden; 20 jaar geleden was het nog wat eenvoudiger dan dit) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hoorde op school dat sinterklaas niet bestond, in ehm groep 2 of 3 ofzo. En toen kwam ik thuis en toen riep ik heel trots, "MAMA SINTERKLAAS BESTAAT HELEMAAL NIET!" want ik vond het heel gaaf dat ik dat wist. Mijn broertje zat alleen ook in de kamer, dus dat was voor hem ook het einde van geloven in sinterklaas. Awh <3.
En ik schijn op mijn 2e een keer heel bedenkelijk de schoorsteen ingekeken te hebben en gezegd te hebben "Maar mama, dat kan toch helemaal niet?" "Wat kan niet lieverd?" "Daar past sinterklaas toch helemaal niet doorheen?!" Sindsdien geloofde ik dat Sinterklaas een sleutel van elk huis had en gewoon door de voordeur kwam ![]() |
![]() |
|
Ik was juist heel voorzichtig met m'n zusje. Ik vond het wel cool dat ik bij het volwassene complot hoorde.. en daar hoorde ook de verantwoordelijkheid bij om m'n zusje nog wel 3 jaar te laten geloven. Dat vond ik juist gaaf
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En daarnaast; nogmaals: waarom zou je het doen? Wat voor eikel moet je zijn om te denken "nja, wat die kinderen denken/vinden/voelen, kan me geen zak schelen"..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wederom, want ik zeg helemaal nergens dat je 'kindjes nog banger kunt maken, omdat ze al bang zijn'. Ik zeg alleen dat ik denk dat de gevolgen niet zo drastisch zullen zijn als jullie willen doen geloven, en dat zo'n poster prima 'weg te lullen' is door de ouders, mocht dat nodig zijn. De poster is overigens niet eens bedoeld voor kinderogen, en mocht een kind toch de poster zien, dan is er nog geen kind overboord. |
![]() |
|
|