Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2010, 19:50
Verwijderd
En hun geloof in Sinterklaas verliezen kinderen niet zo snel, zeker jonge kinderen niet. Je kunt je gerust voor een klas vol kleuters omkleden tot Sinterklaas, en daarna staat Sinterklaas voor hun neus en ben jij weg, als je het hun vraagt. En geen kind (onder de vijf) dat argwaan heeft.

Dat ze bang worden voor sinterklaas door die poster is dan wel weer minder. Maar op zich vind ik dat niet de verantwoordelijkheid van de filmindustrie.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb ook een dialectonderzoek gedaan en ben toen helemaal op sociolinguistiek afgeknapt

Maar dan moet je toch nog wel af en toe bomen tekenen?
De aspecten die ik nu ga bekijken hebben geen bomen nodig, dus helaas
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom zou je in godsnaam überhaupt die situatie willen creëren?
Niemand WIL die situatie creëren. Sterker nog, de meeste kinderen zullen het niet eens opmerken, laat staan een trauma oplopen. Het is toevallig een filmposter met het onderwerp van de film erop, zonder intentie om kinderen te choqueren. Johan beweert dat dat wel gaat gebeuren, nou, ik moet het nog zien.

Jaarlijks vallen er ook tientallen Sinten vloekend van hun Schimmel af, of ontdekken honderden kinderen dat je de baard van de Sint los zit. Nou en, dat hoort erbij.
Oud 20-10-2010, 19:51
Verwijderd
Citaat:
En hun geloof in Sinterklaas verliezen kinderen niet zo snel, zeker jonge kinderen niet. Je kunt je gerust voor een klas vol kleuters omkleden tot Sinterklaas, en daarna staat Sinterklaas voor hun neus en ben jij weg, als je het hun vraagt. En geen kind (onder de vijf) dat argwaan heeft.
Ja, dat is echt bizar!
Zodra kinderen gaan twijfelen, vind ik het sowieso wel tijd het te vertellen. Mijn oppaskindje geloofde helemaal in een ingenieus verhaal met hulp-sinten en dat ouders eigenlijk de cadeautjes kopen en dat er dan een hukp-sint geld aan de ouders geeft. Pfff, dan is het toch sowieso al wel klaar?
Oud 20-10-2010, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Niemand WIL die situatie creëren. Sterker nog, de meeste kinderen zullen het niet eens opmerken, laat staan een trauma oplopen. Het is toevallig een filmposter met het onderwerp van de film erop, zonder intentie om kinderen te choqueren. Johan beweert dat dat wel gaat gebeuren, nou, ik moet het nog zien.

Jaarlijks vallen er ook tientallen Sinten vloekend van hun Schimmel af, of ontdekken honderden kinderen dat je de baard van de Sint los zit. Nou en, dat hoort erbij.
Ik weet nog dat een klasgenootje in groep 2 alle kindjes af ging met de vraag;'Geloof jij nog in Sinterklaas?' en sommige kleuters antwoorden gewoon met 'ja!' en dan was het weer klaar. Ik zei zelf 'nee', terwijl ik wel nog geloofde, 'nee' was gewoon het coole antwoord
Oud 20-10-2010, 19:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, dat is echt bizar!
Zodra kinderen gaan twijfelen, vind ik het sowieso wel tijd het te vertellen. Mijn oppaskindje geloofde helemaal in een ingenieus verhaal met hulp-sinten en dat ouders eigenlijk de cadeautjes kopen en dat er dan een hukp-sint geld aan de ouders geeft. Pfff, dan is het toch sowieso al wel klaar?
Hangt ook wel een beetje van het soort kind af. Sommige kinderen willen gewoon langer blijven geloven, ook als je het als ouders al verteld hebt.

Maar ik denk ook niet dat kinderen opeens van hun geloof af vallen door het zien van die posters. Ik denk alleen dat je kinderen een nare bijsmaak aan je mooie traditie geeft. En dat vind ik anders dan wanneer er posters van SAW of zo hangen. Dat heeft niets met die kinderen te maken. Maar als ze die poster van Sint zien, roepen ze "mama mama kijk, sinterklaas.." en rennen ze naar die poster om gruwelijk verrast te worden. Dat vind ik niet kunnen.
Oud 20-10-2010, 19:54
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik weet nog dat een klasgenootje in groep 2 alle kindjes af ging met de vraag;'Geloof jij nog in Sinterklaas?' en sommige kleuters antwoorden gewoon met 'ja!' en dan was het weer klaar. Ik zei zelf 'nee', terwijl ik wel nog geloofde, 'nee' was gewoon het coole antwoord
ik heb vroeger een klasgenootje in elkaar geslagen omdat hij zei dat sinterklaas niet bestond
Oud 20-10-2010, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Hangt ook wel een beetje van het soort kind af. Sommige kinderen willen gewoon langer blijven geloven, ook als je het als ouders al verteld hebt.

Maar ik denk ook niet dat kinderen opeens van hun geloof af vallen door het zien van die posters. Ik denk alleen dat je kinderen een nare bijsmaak aan je mooie traditie geeft. En dat vind ik anders dan wanneer er posters van SAW of zo hangen. Dat heeft niets met die kinderen te maken. Maar als ze die poster van Sint zien, roepen ze "mama mama kijk, sinterklaas.." en rennen ze naar die poster om gruwelijk verrast te worden. Dat vind ik niet kunnen.
Ja, ik vind het ook een onnodige poster
Verwijderd
Citaat:
ik heb vroeger een klasgenootje in elkaar geslagen omdat hij zei dat sinterklaas niet bestond
:baas:
Verwijderd
haha idd, dan lachte je gewoon mensen uit als ze zeiden dat Sinterklaas niet bestond.

"Jamaar hij komt toch elk jaar aan met die boot, hoe kan dat nou nep zijn?"
- "Die is betaald door de gemeente!"
"Jahoor, alsof er een groot complot achter zit, jij gelooft zeker ook in 9/11 conspiracies enzo!"

(Even vrij vertaald naar het tijdbeeld van heden; 20 jaar geleden was het nog wat eenvoudiger dan dit)
Verwijderd
Citaat:
Haha
Verwijderd
Toen mijn ouders het mij vertelden van Sinterklaas, in de zomervakantie zodat het me geen bal kon schelen, was het eerste wat ik deed naar mijn zus rennen om het haar ook te vertellen maar zij wist het al een jaar.
Oud 20-10-2010, 19:56
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
:baas:
niet echt, ik was 10 geloof ik
Verwijderd
ik denk dat we gewoon concluderen dat dick maas een aandachtshoer is geworden nu zijn succes te wensen over laat.
Verwijderd
Citaat:
Oud 20-10-2010, 19:57
Verwijderd
Ik hoorde op school dat sinterklaas niet bestond, in ehm groep 2 of 3 ofzo. En toen kwam ik thuis en toen riep ik heel trots, "MAMA SINTERKLAAS BESTAAT HELEMAAL NIET!" want ik vond het heel gaaf dat ik dat wist. Mijn broertje zat alleen ook in de kamer, dus dat was voor hem ook het einde van geloven in sinterklaas. Awh <3.

En ik schijn op mijn 2e een keer heel bedenkelijk de schoorsteen ingekeken te hebben en gezegd te hebben "Maar mama, dat kan toch helemaal niet?" "Wat kan niet lieverd?" "Daar past sinterklaas toch helemaal niet doorheen?!" Sindsdien geloofde ik dat Sinterklaas een sleutel van elk huis had en gewoon door de voordeur kwam .
Oud 20-10-2010, 19:57
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ik denk dat we gewoon concluderen dat dick maas een aandachtshoer is geworden nu zijn succes te wensen over laat.
mja en die johan eigenlijk net zo hard, vies mannetje.
Oud 20-10-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Dat lijdt geen twijfel!
Verwijderd
En een alarmcode!
Lorelei
Lorelei is offline
Ik was juist heel voorzichtig met m'n zusje. Ik vond het wel cool dat ik bij het volwassene complot hoorde.. en daar hoorde ook de verantwoordelijkheid bij om m'n zusje nog wel 3 jaar te laten geloven. Dat vond ik juist gaaf
Carn
Carn is offline
ik heb nooit in sinterklaas geloofd. wel in zwarte piet
Verwijderd
Ik ben een soort Hulk!

Maar wel een heel grappige Hulk.
Verwijderd
Citaat:
Ik hoorde op school dat sinterklaas niet bestond, in ehm groep 2 of 3 ofzo. En toen kwam ik thuis en toen riep ik heel trots, "MAMA SINTERKLAAS BESTAAT HELEMAAL NIET!" want ik vond het heel gaaf dat ik dat wist. Mijn broertje zat alleen ook in de kamer, dus dat was voor hem ook het einde van geloven in sinterklaas. Awh <3.

En ik schijn op mijn 2e een keer heel bedenkelijk de schoorsteen ingekeken te hebben en gezegd te hebben "Maar mama, dat kan toch helemaal niet?" "Wat kan niet lieverd?" "Daar past sinterklaas toch helemaal niet doorheen?!" Sindsdien geloofde ik dat Sinterklaas een sleutel van elk huis had en gewoon door de voordeur kwam .
Ik dacht door de achterdeur ik zette mijn schoen ook altijd bij de achterdeur.
Verwijderd
Citaat:

Maar ik denk ook niet dat kinderen opeens van hun geloof af vallen door het zien van die posters. Ik denk alleen dat je kinderen een nare bijsmaak aan je mooie traditie geeft.
geef de kids een snoepje en ze zijn die nare bijsmaak echt zo vergeten. Ik denk dat je het (on)vermogen van kleine kinderen grof onderschat. Alsof Sinterklaasavond nooit meer hetzelfde zal zijn na het zien van een poster
Rationeel
Rationeel is offline
ik geloof nog steeds in zwarte piet
Oud 20-10-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nog steeds bang voor zwarte piet.
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof meer dat alle negers onze slaven horen te zijn maar om ze dan maar allemaal zwarte piet te noemen vind ik ver gaan.
Verwijderd
Citaat:
geef de kids een snoepje en ze zijn die nare bijsmaak echt zo vergeten. Ik denk dat je het (on)vermogen van kleine kinderen grof onderschat. Alsof Sinterklaasavond nooit meer hetzelfde zal zijn na het zien van een poster
Nou, kleine kinderen zijn wel heel naïef. Maar ze zijn ook echt wel makkelijk bang te maken. Veel kleuters vinden het sinterklaasjournaal al eng.
Oud 20-10-2010, 20:00
Verwijderd
Ik was zo bang voor Sinterklaas, dat ik me voor pakjesavond weleens verstopt heb omdat ik zo bang was dat ik Sinterklaas zou zien.
Oud 20-10-2010, 20:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou, kleine kinderen zijn wel heel naïef. Maar ze zijn ook echt wel makkelijk bang te maken. Veel kleuters vinden het sinterklaasjournaal al eng.
Inderdaad.

En daarnaast; nogmaals: waarom zou je het doen? Wat voor eikel moet je zijn om te denken "nja, wat die kinderen denken/vinden/voelen, kan me geen zak schelen"..
Oud 20-10-2010, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Zo kun je ook redeneren ja. En in dat geval maakt die poster dan helemaaal niks meer uit, want dan is de overtreffende trap van 'eng' al bereikt bij het Sinterklaasjournaal.
Oud 20-10-2010, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Ik was juist heel voorzichtig met m'n zusje. Ik vond het wel cool dat ik bij het volwassene complot hoorde.. en daar hoorde ook de verantwoordelijkheid bij om m'n zusje nog wel 3 jaar te laten geloven. Dat vond ik juist gaaf
ik stond er niet eens bij stil dat het een volwassenen complot was geloof ik. Bij mijn achternichtjes en neefjes vond ik het wel altijd gaaf, maar toen was ik wat ouder, 11 ofzo.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zo kun je ook redeneren ja. En in dat geval maakt die poster dan helemaaal niks meer uit, want dan is de overtreffende trap van 'eng' al bereikt bij het Sinterklaasjournaal.
Jeetje, jij zegt de laatste tijd wel domme dingen. Eerst dat verhaal over anorexia, daarna nog iets wat ik me niet meer kan herinneren, en nu "ach, kindjes zijn toch al bang, dus waarom maak je ze niet gewoon banger"...?
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof meer dat alle negers onze slaven horen te zijn maar om ze dan maar allemaal zwarte piet te noemen vind ik ver gaan.
godver bas
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad.

En daarnaast; nogmaals: waarom zou je het doen? Wat voor eikel moet je zijn om te denken "nja, wat die kinderen denken/vinden/voelen, kan me geen zak schelen"..
Het punt is juist dat ze niet denken 'ach boeie', maar dat ze gewoon de gevolgen niet zo overschatten.
Oud 20-10-2010, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Door het sinterklaasjournaal worden ze bang dat hij niet kan komen, door die poster worden ze bang dat-ie wél komt
Verwijderd
Ik heb een agressieve dronk.
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is echt sneu, ieder jaar weer dat 'komt ie wel?!', sommige kleuters krijgen daar echt nachtmerries van. Awww
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Door het sinterklaasjournaal worden ze bang dat hij niet kan komen, door die poster worden ze bang dat-ie wél komt
En je kunt ervoor kiezen om het sinterklaasjournaal niet te kijken.. bij posters overal door de stad heen, werkt dat anders.
Verwijderd
Citaat:
gelukkig maar dat je ver weg bent dan
Oud 20-10-2010, 20:04
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ow bedoelde je dat, ik dacht dat je jezelf groen had gekotst
Verwijderd
Citaat:
Wut?

Nee ik ben de Hulk omdat ik in korte tijd heel agressief kan worden.
Verwijderd
Ik was altijd fan van de Hulk-strips <3
Oud 20-10-2010, 20:05
Verwijderd
Ik ben soms echt bang dat ik iemand iets aandoe.

Hoor je dat Deadlock?!?!?
Oud 20-10-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
<3
Oud 20-10-2010, 20:07
Geel
Geel is offline
Hebben we het over deze poster:

of over deze:

?

Want die laatste is eigenlijk helemaal niet zo eng.
Verwijderd
Citaat:
Ik ben soms echt bang dat ik iemand iets aandoe.

Hoor je dat Deadlock?!?!?
Ik zit hier dusdanig hard te trillen van angst dat de glazen in de kast meerinkelen.
Verwijderd
Citaat:
Hebben we het over deze poster:

[afbeelding]

of over deze:

[afbeelding]

?

Want die laatste is eigenlijk helemaal niet zo eng.
Die laatste is helemaal niet zo eng voor ons. Als ik 5 was geweest had ik die poster heel erg eng gevonden.
Oud 20-10-2010, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Jeetje, jij zegt de laatste tijd wel domme dingen. Eerst dat verhaal over anorexia, daarna nog iets wat ik me niet meer kan herinneren, en nu "ach, kindjes zijn toch al bang, dus waarom maak je ze niet gewoon banger"...?
Wat heb ik gezegd over anorexia? ;o Dat ging over drugsverslaving, en toen werden mij woorden in de mond gelegd over anorexia.

En wederom, want ik zeg helemaal nergens dat je 'kindjes nog banger kunt maken, omdat ze al bang zijn'.
Ik zeg alleen dat ik denk dat de gevolgen niet zo drastisch zullen zijn als jullie willen doen geloven, en dat zo'n poster prima 'weg te lullen' is door de ouders, mocht dat nodig zijn. De poster is overigens niet eens bedoeld voor kinderogen, en mocht een kind toch de poster zien, dan is er nog geen kind overboord.
Oud 20-10-2010, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Jeetje, jij zegt de laatste tijd wel domme dingen.
Echt he?!?!

Ik weet niet wat er de laatste tijd aan de hand is met N00dles!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten