Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Edit: maar genoeg Hollywoodfilms vallen daar dus niet onder. Het is gewoon de norm.
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: oke En bovendien, alsof alle niet-Hollywood films, of Arthouse films die formule niet hebben. Dus ik weet niet of het zo af te bakenen is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omdat ik dus al aannam dat het louter films zijn die gemaakt zijn vanuit Hollywood. Vroeger in het begin van de populaire film was het wel meer een categorie toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De term 'Hollywood' refereert gewoon naar de plaats waar de meeste grote films gemaakt worden, namelijk, in Hollywood. Het is geen instantie ofzo, het is gewoon een gebied met een divers landschap (dus makkelijk voor achtergronden), een prettig klimaat, ooit goedkope grond, en waar om die redenen dus veel grote studio's gingen zitten. Of nouja, 'groot', in die tijd waren ze nog niet eens groot, natuurlijk. Het refereert in mindere mate ook naar de klassieke Hollywoodfilm (niet te verwarren met 'de klassieke Hollywoodformule' waar hier over gesproken wordt), zoals de Hitchcockfilms, Wizard of Oz, Casablanca, etc. Voornamelijk films die tussen grofweg 1930 en 1960 gemaakt zijn. De rest bestaat gewoon uit onderbuikgevoelens (Hollywood = lame, [onafhankelijke studio] = gaaf), en uit stereotypen. Goede films worden niet vaak (meer) geassocieerd met Hollywood, want die worden gewoon toegeschreven aan een regisseur in plaats van aan het gebied.
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ggg ik moet iets printen, maar de printer is niet aangesloten. En nu zou het niet zo moeilijk zijn de snoertjes die eruit komen te volgen en die in de bijbehorende snoergaten te proppen, ware het niet dat de snoeren door een gat in het kastje lopen en er aan de achterkant uitkomen waar het een wirwar van snoeren is van miljard apparaten, kastjes en dingetjes. En ik kan er niet bij. En het kastje kan niet van de muur geschoven worden zonder dat alles er af valt en de helft van die snoeren uitgetrokken wordt. Huhu, kastje, muur. Blljskfuhsid
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |