Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2010, 00:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maarrr, als in principe alles Hollywood kan zijn (van Jaws tot Tarantino en noem maar op) wat betekent "een Hollywoodfilm" dan nog qua definitie?
Of zegt het anno nu alleen nog wat over de plaats waar het gemaakt is, en niet over de stijl oid? Dat was vroegah toch niet?
Nou ja, als mensen Hollywood zeggen bedoelen ze doorgaans films die volgens de klassieke formule gemaakt zijn, maar dat slaat dus voornamelijk op verhaal, dus daar valt Amélie prima onder.
Maar al dat gezeik op Hollywood als fabriek van waardeloze films, slaat natuurlijk nergens op.
Verwijderd
sjalalala <3
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als mensen Hollywood zeggen bedoelen ze doorgaans films die volgens de klassieke formule gemaakt zijn, maar dat slaat dus voornamelijk op verhaal, dus daar valt Amélie prima onder.
Maar wat is die klassieke formule dan, aangezien de meest uiteenlopende films daaronder kunnen vallen?
Oud 04-11-2010, 00:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar wat is die klassieke formule dan, aangezien de meest uiteenlopende films daaronder kunnen vallen?
Gewoon, sympathieke protagonist moet een stel obstakels overkomen en krijgt uiteindelijk zijn/haar doel, wat meestal bestaat uit het vervullen van een heldendaad en een heteroseksuele relatie krijgen. De motivatie van het personage is duidelijk en aan het einde heeft hij/zij vaak een duidelijke ontwikkeling doorgemaakt.

Edit: maar genoeg Hollywoodfilms vallen daar dus niet onder. Het is gewoon de norm.
Oud 04-11-2010, 00:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oud 04-11-2010, 00:32
Verwijderd
lalala.
Verwijderd
Citaat:
Gewoon, sympathieke protagonist moet een stel obstakels overkomen en krijgt uiteindelijk zijn/haar doel, wat meestal bestaat uit het vervullen van een heldendaad en een heteroseksuele relatie krijgen. De motivatie van het personage zijn duidelijk en aan het einde heeft hij/zij vaak een duidelijke ontwikkeling doorgemaakt.
Tarantino-films en Jurassic Park vind ik daar anders niet echt onder vallen.

edit: oke

En bovendien, alsof alle niet-Hollywood films, of Arthouse films die formule niet hebben.

Dus ik weet niet of het zo af te bakenen is.
Verwijderd
la
Oud 04-11-2010, 00:33
Uice
Uice is offline
Citaat:

En bovendien, alsof alle niet-Hollywood films, of Arthouse films die formule niet hebben.

Nee, dat zeg ik ook niet (zie edit), ik zeg gewoon wat de standaard is en natuurlijk zijn daar genoeg afwijkingen van. En inderdaad, ook de meeste niet-Hollywoodfilms worden volgens die formule gemaakt.
Oud 04-11-2010, 00:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
la
Oud 04-11-2010, 00:34
Carn
Carn is offline
a to the zzzzzzz time. l0thar.
Oud 04-11-2010, 00:35
Verwijderd
omg, did they got ballsqueezed or what?
Oud 04-11-2010, 00:35
Verwijderd
Maar, even heel dom misschien hoor, is een Hollywood-film niet gewoon een film die in, of vanuit Hollywood gemaakt is? En dus voor de rest alles kan zijn?
Oud 04-11-2010, 00:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
a to the zzzzzzz time. l0thar.
Trusteh.
Oud 04-11-2010, 00:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar, even heel dom misschien hoor, is een Hollywood-film niet gewoon een film die in, of vanuit Hollywood gemaakt is? En dus voor de rest alles kan zijn?
Ja, natuurlijk, maar jij begon met het gebruik van het woord om films volgens het 'Hollywoodprincipe' te categoriseren. Ik ben zelf niet zo voor het gebruik van die term.
Oud 04-11-2010, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, natuurlijk, maar jij begon met het gebruik van het woord om films volgens het 'Hollywoodprincipe' te categoriseren. Ik ben niet zo voor het gebruik van die term.
Nee hoor, ik vroeg me juist af wat voor films het 'Hollywoodprincipe' dan hebben, en of die daadwerkelijk kenmerken van zichzelf hebben.

Omdat ik dus al aannam dat het louter films zijn die gemaakt zijn vanuit Hollywood.

Vroeger in het begin van de populaire film was het wel meer een categorie toch?
Oud 04-11-2010, 00:42
Verwijderd
Citaat:

Ik beschouw als Hollywoodfilms: Amerikaanse (potentiële) blockbusters die geproduceerd/uitgegeven zijn door één van de Hollywood studio's.
Oud 04-11-2010, 00:42
Verwijderd
Maar goed, volgens die definitie is Amélie dus geen Hollywoodfilm, omdat hij sowieso al Frans is.
Oud 04-11-2010, 00:43
Verwijderd
De term 'Hollywood' refereert gewoon naar de plaats waar de meeste grote films gemaakt worden, namelijk, in Hollywood. Het is geen instantie ofzo, het is gewoon een gebied met een divers landschap (dus makkelijk voor achtergronden), een prettig klimaat, ooit goedkope grond, en waar om die redenen dus veel grote studio's gingen zitten. Of nouja, 'groot', in die tijd waren ze nog niet eens groot, natuurlijk. Het refereert in mindere mate ook naar de klassieke Hollywoodfilm (niet te verwarren met 'de klassieke Hollywoodformule' waar hier over gesproken wordt), zoals de Hitchcockfilms, Wizard of Oz, Casablanca, etc. Voornamelijk films die tussen grofweg 1930 en 1960 gemaakt zijn. De rest bestaat gewoon uit onderbuikgevoelens (Hollywood = lame, [onafhankelijke studio] = gaaf), en uit stereotypen. Goede films worden niet vaak (meer) geassocieerd met Hollywood, want die worden gewoon toegeschreven aan een regisseur in plaats van aan het gebied.
Oud 04-11-2010, 00:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee hoor, ik vroeg me juist af wat voor films het 'Hollywoodprincipe' dan hebben, en of die daadwerkelijk kenmerken van zichzelf hebben.
Hier, dit zei je:
Citaat:
Ja, maar wel veel meer volgens het "Hollywoodprincipe" dan een film als Amelie.
Citaat:
Vroeger in het begin van de populaire film was het wel meer een categorie toch?
Nee, toen was men juist nog heel erg aan het experimenteren.
Oud 04-11-2010, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat ik een banneke krijg.
Als je de FAQ leest, af en toe een nieuwe FREE-torrent downloadt om de ratio te spekken, en niet meteen op je eerste dag alle seizoenen van Doctor Who wil binnenhalen zal dat wel meevallen.
Oud 04-11-2010, 00:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Als je de FAQ leest, af en toe een nieuwe FREE-torrent downloadt om de ratio te spekken, en niet meteen op je eerste dag alle seizoenen van Doctor Who wil binnenhalen zal dat wel meevallen.
En als je echt in de problemen zit (wat vooral de eerste week(en) niet gebeurd) kan je altijd nog wel pieken overmaken en dan vinden ze je lief en krijg je extra gigs!
Oud 04-11-2010, 00:52
Uice
Uice is offline
Nou, goed.
Oud 04-11-2010, 00:53
Verwijderd
Ik ga slapen, truste.
Oud 04-11-2010, 00:59
Uice
Uice is offline
Weltrusten Noedie.
Oud 04-11-2010, 01:01
Verwijderd
Hoera! Ik heb eindelijk honger. Nu kan ik al die stomme groente opeten die op moet.
Oud 04-11-2010, 01:05
Verwijderd
god ik kijk me toch een pleurisfilmpje. God die mensen kan genezen, hoera.
Oud 04-11-2010, 01:07
Verwijderd
willen jullie aub een cameraploeg met een één of ander martijn krabbé of zo'n ander figuur voor me regelen? Dat ik dan heel zielig doe en dat ze dan mijn huis komen verven en een nieuwe vloer komen leggen voor niks.
Alvast bedankt.
Oud 04-11-2010, 01:10
Verwijderd
oke tof
Oud 04-11-2010, 01:13
Verwijderd
Nou ik wacht met spanning af!
Ik ga nu slapen, en slapen in een schoon bed is een van de lekkerste ervaring die er is. Dan schuurt het badstof nog zo lekker
Oud 04-11-2010, 01:15
Verwijderd
no more waiiiitinnggg!!
omgomgomg :'@
i keep raging!
Oud 04-11-2010, 05:41
Verwijderd
Vroeg
Oud 04-11-2010, 05:43
Macrador
Macrador is offline
idem
Oud 04-11-2010, 05:51
Verwijderd
Yup.

Ik ga vandaag op de fiets naar het werk, heb ik mezelf voorgenomen.
Oud 04-11-2010, 06:10
Verwijderd
Ggg ik moet iets printen, maar de printer is niet aangesloten. En nu zou het niet zo moeilijk zijn de snoertjes die eruit komen te volgen en die in de bijbehorende snoergaten te proppen, ware het niet dat de snoeren door een gat in het kastje lopen en er aan de achterkant uitkomen waar het een wirwar van snoeren is van miljard apparaten, kastjes en dingetjes. En ik kan er niet bij. En het kastje kan niet van de muur geschoven worden zonder dat alles er af valt en de helft van die snoeren uitgetrokken wordt. Huhu, kastje, muur. Blljskfuhsid
Oud 04-11-2010, 07:31
Martiño
Martiño is offline
Zo, gaat weer lekker met de ns vandaag. :') om zeven uur was ik op het station, nu is het half negen en ik ben nog steeds niet in Den Bosch. Tijd om te verhuizen.
Oud 04-11-2010, 08:09
Verwijderd
Morning
Oud 04-11-2010, 08:46
Verwijderd
Hm dilemma, nu nieuwe South Park kijken of eerst braaf studeren en 'm bewaren als 'beloning' voor mijn harde werken. *wiebel*
Oud 04-11-2010, 08:53
Carn
Carn is offline
mornin. mijn grote klus voor vandaag/morgen is uitgesteld
Oud 04-11-2010, 08:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Guten morgen
Oud 04-11-2010, 08:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Zo, gaat weer lekker met de ns vandaag. :') om zeven uur was ik op het station, nu is het half negen en ik ben nog steeds niet in Den Bosch. Tijd om te verhuizen.
pff ja, hier druppelen de collega's ook 1 voor 1 binnen, wat een ellende weer.
Oud 04-11-2010, 08:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is er nou weer met het spoor aan de hand dan?
Oud 04-11-2010, 09:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hooo ik moet toch weg. Adios!
Oud 04-11-2010, 09:10
Verwijderd
Hahahahahahhaaaa fantastische South Park <3.
Oud 04-11-2010, 09:30
Missy
Missy is offline
Wat een wind!
Oud 04-11-2010, 09:59
Verwijderd

Oehlala (/care ouder dan het internet)
Oud 04-11-2010, 10:29
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hahahahahahhaaaa fantastische South Park <3.
ah, nice. vanavond even kijken
Oud 04-11-2010, 10:36
Verwijderd
waar staat de banlijst?
Oud 04-11-2010, 10:37
Verwijderd
forum.scholieren.com/banlist
Oud 04-11-2010, 10:37
Verwijderd
Citaat:
waar staat de banlijst?
http://forum.scholieren.com/banlist/