Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Is 'dooi' bij jullie trouwens een gangbaar woord voor 'kut'? Ik hoor het soms maar vind het elke keer een beetje vreemd.
Nee.
Advertentie
Oud 25-11-2010, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Ha, ik wil een keer naar het gasuniegebouw in Groningen, gewoon om deze trap te zien.
Kom hier heen dan Kat!
Oud 25-11-2010, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, dooi is als de sneeuw smelt
Kut is kut. Een netter woord is shit of chips. Maar dat zegt bijna niemand. Hoewel het me opviel dat ze in Nijmegen wel allemaal netjes opgevoed zijn en allemaal chips zeggen. Dan waren ze in nijmegen sowieso allemaal vriendelijk en netjes
serieus? Jongeren die 'chips' zeiden? Ik ken dat alleen van moeders van vriendinnetjes op de basisschool
Oud 25-11-2010, 15:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
serieus? Jongeren die 'chips' zeiden? Ik ken dat alleen van moeders van vriendinnetjes op de basisschool
Nee geen jongeren alleen als er kinderen bij waren weer wel. Vooral ouders en kinderen in de catagorie 5 t/m 13.
Oud 25-11-2010, 15:02
Verwijderd
Eendhond zegt vaak dooi:

Citaat:
echt dooi.
Citaat:
op school had ik weer ns ruzie omdat n dooi mens me liep te commanderen tijdens gym vanaf de bank terwijl ze zelf niet eens meedeed.
Citaat:
Vanmiddag bij de fietstenstalling n dooi wijf van die bende,
Citaat:
en doet echt sppr dooi tegen me, moet m echt niet!
Oud 25-11-2010, 15:03
Verwijderd
Basisschoolkinderen zeggen wel eens chips. Maar alleen de hele brave. ik vond het toen al lame als sullige meisjes uit mijn klas dat zeiden ;x
Oud 25-11-2010, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Daar blijkt Tineke Schouten te hebben gewerkt Waar ze ook bloemetjes verkopen? Ik koop daar eigenlijk nooit iets
Haha gaaf. Die bedoel ik ja. Ik ga er altijd heen als ik alleen sigaretten hoef te hebben, want het gaat een stuk sneller dan bij de supermarkt. En je krijgt meestal een gratis aansteker enzo
Oud 25-11-2010, 15:04
Verwijderd
'n dooi mens begrijp ik wel, dat zou mijn oma ook kunnen zeggen. Alleen zou zij er 'dodelijk saai' mee bedoelen.
Verwijderd
'Chips' als scheldwoord is een beetje zieligjes.
Verwijderd
Citaat:
Basisschoolkinderen zeggen wel eens chips. Maar alleen de hele brave. ik vond het toen al lame als sullige meisjes uit mijn klas dat zeiden ;x
Ja, ik was heel braaf maar zelfs ik wist beter dan 'chips' als scheldwoord te zeggen.
Oud 25-11-2010, 15:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik dacht de eerste 3 keer ook: Huh?
Oud 25-11-2010, 15:06
Verwijderd
Het is leuk om op een random woord het forum te doorzoeken en dan te kijken bij wat voor dingen je uitkomt.
Oud 25-11-2010, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, mijn nichtje zei altijd 'chips' in plaats van 'shit' en 'auwie' in plaats van '*lucht door tanden naar binnen zuig* GODVERDOMME'. Ook toen ze, like, veertien was, terwijl ik haar op haar zevende al het propere taalgebruik had geleerd. Dat vond ik ook altijd een beetje lame.
Oud 25-11-2010, 15:09
Verwijderd
Een vriendin van me vindt zichzelf te gelovig om te schelden. Toen haar vinger tussen de deur zat, zag je haar ogen groter worden, ze ademde diep, diep in en piepte: "Aj, wat een pijn!"
Oud 25-11-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Een vriendin van me vindt zichzelf te gelovig om te schelden. Toen haar vinger tussen de deur zat, zag je haar ogen groter worden, ze ademde diep, diep in en piepte: "Aj, wat een pijn!"
wut je kunt dan toch ook gewoon heel hard 'AAAAAUUUUUUUUUUWWWWW' brullen?
Oud 25-11-2010, 15:11
Verwijderd
Wij moesten 'chips' zeggen op die hippiebasisschool van mij. Schelden was 'not done'.

Maar ja, die mensen wisten totaal niet wat wel en niet kon. Ik stond als twaalfjarige bij feestelijke gelegenheden waarbij ouders aanwezig waren achter de tap. Sneeuwwitjes drinken. Oh, wat waren wij cool.
Oud 25-11-2010, 15:11
Verwijderd
Dat doet me aan Kuifje denken. Zijn altijd van die plaatjes waarop er een heel gebouw explodeert met allemaal kinderen en schattige hondjes enzo erin, en dan Kuifje die ernaast staat en zegt: 'oh!'
Oud 25-11-2010, 15:12
Verwijderd
Citaat:
wut je kunt dan toch ook gewoon heel hard 'AAAAAUUUUUUUUUUWWWWW' brullen?
Dat zou je denken hè Maar zij is echt een verbijsterend persoon. Niet alleen in dit opzicht, ook gewoon in wereldbeeld en manier van leven en zo. Ik denk dat zij nog wel in staat zou zijn om haar hand in het vuur te steken à la Scipio, of wie deed dat.
Verwijderd
Erken dat vloeken schaadt

Misschien vloek je omdat je dat makkelijk vindt of leuk. Je denkt dat het oplucht. Maar het negatieve weegt bij vloeken zwaarder dan het positieve. Je wint geen discussie door te vloeken, je verdient er geen respect mee, je laat er niet mee zien dat je intelligent bent.
Verwijderd
Citaat:
Dat doet me aan Kuifje denken. Zijn altijd van die plaatjes waarom er een heel gebouw explodeert met allemaal kinderen en schattige hondjes enzo erin, en dan Kuifje die ernaast staat en zegt: 'oh!'
Ja precies
Oud 25-11-2010, 15:13
Verwijderd
Was er laatst niet zo'n onderzoek waaruit bleek dat schelden helpt tegen pijn?
Oud 25-11-2010, 15:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg een nieuwe trancewhatever versie van time of my life pippeloen naamzoek! Volgens mij is het van BEP.
Verwijderd
lel, de Bond tegen het vloeken is een ANBI :') dwz een Algemeen Nut Beogende Instelling (lees: belastingvoordelen)
Verwijderd
Citaat:
Erken dat vloeken schaadt

Misschien vloek je omdat je dat makkelijk vindt of leuk. Je denkt dat het oplucht. Maar het negatieve weegt bij vloeken zwaarder dan het positieve. Je wint geen discussie door te vloeken, je verdient er geen respect mee, je laat er niet mee zien dat je intelligent bent.
Is dat van de Bond tegen het Vloeken?
In principe steunde ik dat altijd op een soort passieve 'ja, goed idee, maar maar daar denk ik niet aan als ik mijn teen stoot'-manier, tot ik eens wachtte op de tandarts en een interview las met de oprichter van die bende. Hij zei dat men niet mocht vloeken omdat "God dat niet wilde". De interviewer vroeg hem hoe hij dat wist. Hij had een "goed, persoonlijk contact met God". Toen verloor hij al mijn steun.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Was er laatst niet zo'n onderzoek waaruit bleek dat schelden helpt tegen pijn?
Als iets niet lukt moet je ook schelden. Daarna gaat het als een tiet
Oud 25-11-2010, 15:15
Verwijderd
Bovendien vinden ze dat 'gatver', 'potvoordriedubbeltjes' en 'oh jeetje' ook vloeken zijn. Toen ik dat las verloren ze wat mij betreft alles wat ze nog aan geloofwaardigheid hadden!
Oud 25-11-2010, 15:15
Verwijderd
Als mensen hun taalgebruik willen veranderen, zullen ze zich eerst bewust moeten worden van wat ze zeggen. Je kunt ze helpen door vragen te stellen. Bijvoorbeeld: “Weet u wat u zegt? Waarom gebruikt u deze woorden?”

skhfvbsudbvksjvnslijvs
Oud 25-11-2010, 15:16
Verwijderd
Mijn huisgenoten zijn mijn scheldsessies bij het FIFA spelen redelijk beu.
Oud 25-11-2010, 15:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Bovendien vinden ze dat 'gatver', 'potvoordriedubbeltjes' en 'oh jeetje' ook vloeken zijn. Toen ik dat las verloren ze wat mij betreft alles wat ze nog aan geloofwaardigheid hadden!
Mijn oma zei altijd snotverrrrrdomme als mijn zus en ik niet luisterden
Oud 25-11-2010, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Bovendien vinden ze dat 'gatver' en 'oh jeetje' ook vloeken zijn. Toen ik dat las verloren ze wat mij betreft alles wat ze nog aan geloofwaardigheid hadden!
Dat ook ja. Ik snap best dat mensen zich gekwetst voelen als ik heel hard 'Godverdomme' of 'Jezus!' of zo roep, en als ik in een christelijke omgeving ben wil ik daar ook echt rekening mee houden. Maar om je nou ook direct door alle afgeleides gekwetst te voelen... nouja.
Verwijderd
'Wie vloekt, ontspoort!'

En goeiemiddag.
Verwijderd
Citaat:
Als mensen hun taalgebruik willen veranderen, zullen ze zich eerst bewust moeten worden van wat ze zeggen. Je kunt ze helpen door vragen te stellen. Bijvoorbeeld: “Weet u wat u zegt? Waarom gebruikt u deze woorden?”

skhfvbsudbvksjvnslijvs
<3 Dat zou je voor de grap eens moeten proberen en dan filmen.
Oud 25-11-2010, 15:18
Verwijderd
Ja als iemand in elke zin drie keer vloekt vind ik diegene ook niet zo aardig meer. Maar dat is vooral omdat dat erg agressief overkomt, niet om het vloeken an sich.
Oud 25-11-2010, 15:18
Verwijderd
Citaat:
'Wie vloekt, ontspoort!'

En goeiemiddag.
Hoi!

Citaat:
Ja als iemand in elke zin drie keer vloekt vind ik diegene ook niet zo aardig meer. Maar dat is vooral omdat dat erg agressief overkomt, niet om het vloeken an sich.
Oud 25-11-2010, 15:19
Verwijderd
En nu ga ik maar eens naar een symposiumpje, dag!
Oud 25-11-2010, 15:20
Verwijderd
Dag Sarah!
Oud 25-11-2010, 15:22
Verwijderd
Vanavond weer een Twee voor Twaalf, .
Oud 25-11-2010, 15:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Geachte heer *insert achternaam* ,

Naar aanleiding van uw sollicitatie delen wij u mee dat er op dit moment geen vacature is voor de functie van Trambestuurder.
En eronder mijn ingevulde profiel:

Geslacht: Vrouw

:')

Goed, op zoek naar de volgende baan.
Oud 25-11-2010, 15:24
Verwijderd
Nu ga ik naar de bibliotheek, want mijn haar zit heel goed en dan is het zonde om maar de hele dag thuis KUBV te leren. En bovendien zijn biebboetes nogal duur.
Oud 25-11-2010, 15:30
Carn
Carn is offline
Citaat:

automatisering ftw.
Oud 25-11-2010, 15:33
Verwijderd
the fuck, die nadinexxxxx op LS móet toch wel een troll zijn? serieus al haar posts gaan over leren kledingstukken, maar dan wel heel subtiel. en bijna overal plaatjes bij. net zoals die ene toen bij wie het in elke post ging om te strak zittende kleding.
Oud 25-11-2010, 15:37
Rationeel
Rationeel is offline
ik ga zo naar youpie
Oud 25-11-2010, 15:37
Rationeel
Rationeel is offline
joepie
Oud 25-11-2010, 15:39
Uice
Uice is offline
Die video op de site van de bond tegen het vloeken, staat die er nog? Met die man die voor een klas basisschoolkinderen staat en zegt 'heel veel mensen die zijn DOKTER. Die weten precíes wat een ander heeft... kánker... of týfus... of mongooool'.

Dat was zo'n goed filmpje.
Oud 25-11-2010, 15:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga maar eens een open sollicitatie schrijven naar een jeugdherberg. Kan geen 'Vacatures' vinden, dus whatever.
Oud 25-11-2010, 15:41
Verwijderd
Citaat:
the fuck, die nadinexxxxx op LS móet toch wel een troll zijn? serieus al haar posts gaan over leren kledingstukken, maar dan wel heel subtiel. en bijna overal plaatjes bij. net zoals die ene toen bij wie het in elke post ging om te strak zittende kleding.
Eerder een man van veertig die geilt op scholieren in leren broekjes dan een troll, gok ik.
Oud 25-11-2010, 15:41
Verwijderd
Wtf.
Ik loop ook graag in leren korsetjes maar om dat hier te posten.
Oud 25-11-2010, 15:42
Verwijderd
Citaat:

Ga barwerk doen!
Oud 25-11-2010, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Eerder een man van veertig die geilt op scholieren in leren broekjes dan een troll, gok ik.
ja dat bedoelde ik eigenlijk ook. misschien zelfs wel dezelfde als die van de strakke outfits.
Oud 25-11-2010, 15:43
Verwijderd
Haha, de Bond tegen het vloeken heeft een interview gedaan met een Duitse krant en daar worden ze de hele tijd 'Bund gegen das Fluchen' genoemd. Ik weet niet waarom ik het zo grappig vind, maar grappig vind ik het. Misschien omdat 'Bund gegen das Fluchen' heel erg als vloeken klinkt. Net zoals al het andere Duits.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten