Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg vast smakelijk ![]() Blij dat ik weer een beetje eetlust heb ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan mijn arteria subclavia voelen. Kunnen jullie dat ook? moet je een paar vingers net midden onder je jukbeen leggen.
Ik vind het altijd leuk om voelbare slagaders te ontdekken die niet op het lijstje stond van slagaders die ik moest leren voelen ![]() Ook een leuke is eentje in je hand waarvan ik de naam niet weet. Dan moet je je hand gestrekt houden met de rug naar boven, dan je duim omhoog bewegen, dan zie je een pees omhoog komen, dat is je extensor pollicis longus (lange duimstrekker). Als je dan je vingers net naast die pees zet, aan de pinkzijde ervan, en dan je duim weer ontspant, dan voel je ook een slagader ![]() Ik heb hem opgezocht, hij heet arteria metacarpalia dorsalis I (te vertalen als: slagader naast het basisvingerbotje op de rug van je hand bij de duim) |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja, daar moet je ook mee oppassen als je de pols van mensen wil voelen, dat je niet zo hard drukt dat je je eigen puls in je duim aan het voelen bent
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|