Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2011, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Wie weet heb je wel 's nachts opeens de onbedwingbare dwang om je tuin te verbouwen .
Als je biologisch-dynamische groente teelt moet je soms 's nachts oogsten, ik kan me best voorstellen dat je ook soms 's nachts moet planten
Advertentie
Oud 15-02-2011, 14:33
Rationeel
Rationeel is offline
of babylijkjes te begraven
Oud 15-02-2011, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Snel even een rozenperkje aanleggen, niemand die vermoedt dat je er iets onder te verbergen hebt
Dat ja

Maar in het donker in de tuin heeft wel charme. Met een lantaarntje. Een beetje kabouterig!
Oud 15-02-2011, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Oud 15-02-2011, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, vergeten ingrediënten! Dat is wel logisch, want 's nachts is de drempel om aan te bellen bij de buren om wat te lenen toch wat hoger.
haha, ik zou er in elk geval niet blij mee zijn als ze dat bij mij zouden doen

Toen de bovenbuurvrouw op vakantie was gingen de bovenbuurmeisjes andijviestamppot maken en hadden ze geen aardappelen, toen kwamen ze aanbellen om een kilo aardappelen, dat vond ik al best bijzonder
Oud 15-02-2011, 14:36
Verwijderd
En ik heb een keer 's nachts zin in bramen gehad en toen ben ik bramen gaan plukken in de tuin! Maar daar heb je geen tuinaarde voor nodig. En het was ook geen goed idee want ik ben toen in een naaktslak gestapt ieuw ieuw.
Oud 15-02-2011, 14:36
Verwijderd
Citaat:

Toen de bovenbuurvrouw op vakantie was gingen de bovenbuurmeisjes andijviestamppot maken en hadden ze geen aardappelen, toen kwamen ze aanbellen om een kilo aardappelen, dat vond ik al best bijzonder
Haha
Oud 15-02-2011, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Is het erg lastig om in Utrecht aan een kamer te komen trouwens?
Begin je het echt als optie te overwegen? Mwah het ligt er een beetje aan wat je te besteden hebt en hoeveel geluk je hebt.
Oud 15-02-2011, 14:37
Verwijderd
Wij konden na 2 weken zoeken uit 3 huizen kiezen maar wij waren dan ook op zoek naar een compleet huis waar we met z'n vieren konden wonen. Een echte kamerzoektocht heb ik nooit gehouden in utrecht.
Oud 15-02-2011, 14:38
Verwijderd
bwooooppp, over een uurtje ga ik de kroeg in en ik ben te lui om dat uurtje nuttig te besteden. Nieuw liedje op de accordeon?
Oud 15-02-2011, 14:38
Verwijderd
Citaat:

Huh, hoeveel aardappelen gaan er dan in andijviestamppot?

Citaat:
En ik heb een keer 's nachts zin in bramen gehad en toen ben ik bramen gaan plukken in de tuin! Maar daar heb je geen tuinaarde voor nodig. En het was ook geen goed idee want ik ben toen in een naaktslak gestapt ieuw ieuw.
Ja, dat is precies het nadeel van 's nachts dingen doen, dat je niet meer zo goed ziet waar je voeten komen en wat daar ligt. Dadelijk trap je in een engerling. *huiver*
Oud 15-02-2011, 14:39
Verwijderd
wat zijn adamsappels rare dingen
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, daar heb je ook een hoop tuinaarde voor nodig . Al valt het wel op dat er dan net een baby is vermist en jij toevállig ergens twee of meer zakken tuinaarde komt kopen .
Verwijderd
Citaat:
bwooooppp, over een uurtje ga ik de kroeg in en ik ben te lui om dat uurtje nuttig te besteden. Nieuw liedje op de accordeon?
Als we een scanner hadden, scande ik allemaal accordeonliedjes voor je in!
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar heb je ook een hoop tuinaarde voor nodig . Al valt het wel op dat er dan net een baby is vermist en jij toevállig ergens twee of meer zakken tuinaarde komt kopen .
En ineens een bergje in je tuin hebt, want die aarde wordt niet opgeslokt door de rest ofzo
Oud 15-02-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Als we een scanner hadden, scande ik allemaal accordeonliedjes voor je in!
met noten en dat soort grappen? Ik kan geen noten lezen.
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat dat opvalt in een stad die groot genoeg is om een nachtwinkel te hebben, eigenlijk. Maar het hangt ook nogal van de winkelnaar (?) af.
Verwijderd
Citaat:
Huh, hoeveel aardappelen gaan er dan in andijviestamppot?

Ja, dat is precies het nadeel van 's nachts dingen doen, dat je niet meer zo goed ziet waar je voeten komen en wat daar ligt. Dadelijk trap je in een engerling. *huiver*
afhankelijk van hoeveel mensen het gaan opeten
Oud 15-02-2011, 14:41
Verwijderd
Citaat:
met noten en dat soort grappen? Ik kan geen noten lezen.
Oh! Gelukkig maar dan dat het niet geeft dat ik geen scanner heb.
Oud 15-02-2011, 14:42
Verwijderd

Dé reden om niet in de nacht in de tuin te gaan wroeten.
Oud 15-02-2011, 14:42
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
de pakken ongebluste kalk vallen ook wel op
Oud 15-02-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Begin je het echt als optie te overwegen? Mwah het ligt er een beetje aan wat je te besteden hebt en hoeveel geluk je hebt.
Ja, ik ben het echt serieus aan het overwegen. Ik ben het komende half jaar sowieso in Utrecht en ik heb ook plannen voor een afstudeerproject in Utrecht. En daarnaast is Utrecht natuurlijk ook heel leuk!

Meer dan 350 wil ik eigenlijk niet betalen voor een kamer en er moet minimaal een tweepersoonsbed, bureau, kast en boekenkast in mijn kamer passen!
Oud 15-02-2011, 14:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En ineens een bergje in je tuin hebt, want die aarde wordt niet opgeslokt door de rest ofzo
Verdelen voor de winst .
Citaat:
Ik denk niet dat dat opvalt in een stad die groot genoeg is om een nachtwinkel te hebben, eigenlijk. Maar het hangt ook nogal van de winkelnaar (?) af.
Winkelier of winkeleigenaar.
Oud 15-02-2011, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Als je biologisch-dynamische groente teelt moet je soms 's nachts oogsten, ik kan me best voorstellen dat je ook soms 's nachts moet planten
Waarom moet dat oogsten per se 's nachts?

Citaat:
Aww.
Oud 15-02-2011, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Oh! Gelukkig maar dan dat het niet geeft dat ik geen scanner heb.
voor bluesharp heb je geen noten nodig, er zijn wel harmonica tabs maar eigenlijk doet elk mens dat op gehoor. En harmonica tabs zien er gek uit.

dus ik ben niet bekend met noten. Want dat heb je ook niet voor didgeridoo's natuurlijk.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, ik had echt niet zo'n uitgebreid antwoord verwacht Maar goed, de zin is dus niet erg fraai
Ja ik verbaasde me er ook over . Maar voor het antwoord.
Verwijderd
Citaat:
Iets met de stand van de maan enzo
Oud 15-02-2011, 14:46
Rationeel
Rationeel is offline
het zijn net fotorolletjes, die biologische groenten
Oud 15-02-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Omdat het 'dynamische' deel van biologisch-dynamisch vooral een hoop new age-onzin is en geheel losstaat van biologische teelt.
Oud 15-02-2011, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Winkelier of winkeleigenaar.
Aha!

Citaat:
voor bluesharp heb je geen noten nodig, er zijn wel harmonica tabs maar eigenlijk doet elk mens dat op gehoor. En harmonica tabs zien er gek uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

dus ik ben niet bekend met noten. Want dat heb je ook niet voor didgeridoo's natuurlijk.
Hè wat een rare tabs ik doe harmonica ook op gevoel. En bij didgeridoo deed ik ook maar wat, tot mijn longen een beetje bwaaaa gingen doen en ik besloot dat didgeridoo voor mij niet is weggelegd
Kan jij circulair ademen?
Oud 15-02-2011, 14:48
Verwijderd
beestjes beesten ;( dat vind ik ook een enorm nadeel aan kamperen

(klik hier voor een suffe ANEKDOTE)
Spoiler
Oud 15-02-2011, 14:49
Verwijderd
Laatst zat er een dikke vette spin in de slaapkamer en toen heb ik om Theodoor geroepen als een meisje

en toen ging hij hem vangen in een lucifersdoosje, maar hij paste niet. Dus het was ook wel echt een enorm beest.
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben het echt serieus aan het overwegen. Ik ben het komende half jaar sowieso in Utrecht en ik heb ook plannen voor een afstudeerproject in Utrecht. En daarnaast is Utrecht natuurlijk ook heel leuk!

Meer dan 350 wil ik eigenlijk niet betalen voor een kamer en er moet minimaal een tweepersoonsbed, bureau, kast en boekenkast in mijn kamer passen!
Dat moet wel te fixen zijn

Mocht ik wat horen dan laat ik 't je weten
Verwijderd
Kevers en zo zijn wel leuk . Alleen engerlingen zijn naar. En oorwormen en duizendpoten.
Carn
Carn is offline
Citaat:

ik betaal pak m beet 325 voor 20m2, en daar past bovenstaande (wel met bank) dus allemaal redelijk in. Maar voor deze prijs zit je wel eerder in overvecht/zuilen/tuindorp/lunetten etc; maar dat is dan alsnog max. 15 minuten van centraal af.
Oud 15-02-2011, 14:50
Verwijderd
Alles met meer dan vier of minder dan twee poten vind ik eng doch fascinerend
Oud 15-02-2011, 14:50
Verwijderd
Nou ja, dat is niet helemaal waar but you catch my drift!!!!!!!!!!1111
Oud 15-02-2011, 14:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wij konden na 2 weken zoeken uit 3 huizen kiezen maar wij waren dan ook op zoek naar een compleet huis waar we met z'n vieren konden wonen. Een echte kamerzoektocht heb ik nooit gehouden in utrecht.
ik ben 2 keer wezen hospiteren en bij de 2de keer was het bingo. Maar goed, ligt ook compleet aan hoe actief je zoekt en waar je genoegen mee neemt lijkt me.
Verwijderd
Nu ben ik over een beest met 14 poten aan het denken en heel veel haar. Hmm, nee
Verwijderd
Fascinerend, ja. Vooral het idee dat ze verpoppen en zo, en dat ze allemaal lelijk beginnen en dan mooi worden.
Oud 15-02-2011, 14:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fascinerend, ja. Vooral het idee dat ze verpoppen en zo, en dat ze allemaal lelijk beginnen en dan mooi worden.
baby's zijn toch ook lelijk.
Oud 15-02-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Iets met de stand van de maan enzo
Wtf Ik dacht eerst dat je een grapje maakte dus ik ging aan 't googlen en biologisch-dynamische landbouw blijkt één en al vergezocht hippiegedoe. Ik hield gewoon aan wat m'n veganistische ex me ooit wijsmaakte, namelijk, dat het gewoon een strengere/intensiever nageleefde vorm van biologische landbouw was. Maar de enige toevoeging aan normale biologische producten is dat ze bij biologisch-dynamisch rekening houden met 'kosmische krachten' en allemaal rare rituelen doen.

Citaat:
In het najaar worden koehoorns met koemest gevuld en op de akker (40 tot 60 centimeter diep) ingraven. De koehoorn verzamelt volgens de biologisch dynamische landbouwer allerlei astrale en etherische krachten uit de kosmos. In het voorjaar wordt de mest weer opgegraven en in water verdund, waarbij afwisselend linksom en rechtsom geroerd moet worden met een korte tussenpose. Vervolgens kan het preparaat gebruikt worden als bijzondere bemesting.
Watttt
Oud 15-02-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:
baby's zijn toch ook lelijk.
Maar al wel mensen en niet alle baby's worden later mooi.

Citaat:
Wtf Ik dacht eerst dat je een grapje maakte dus ik ging aan 't googlen en biologisch-dynamische landbouw blijkt één en al vergezocht hippiegedoe. Ik hield gewoon aan wat m'n veganistische ex me ooit wijsmaakte, namelijk, dat het gewoon een strengere/intensiever nageleefde vorm van biologische landbouw was. Maar de enige toevoeging aan normale biologische producten is dat ze bij biologisch-dynamisch rekening houden met 'kosmische krachten' en allemaal rare rituelen doen.

Watttt
Oud 15-02-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:

Watttt
Oww, dat gaat wel erg ver Ik kende het als 'oogsten bij volle maan, dan is alles sappiger!'
Oud 15-02-2011, 14:54
Verwijderd
Citaat:
beestjes beesten ;( dat vind ik ook een enorm nadeel aan kamperen

(klik hier voor een suffe ANEKDOTE)
Spoiler
Wat een knappe knaap Zo met die snor.
Verwijderd
Citaat:
Dat moet wel te fixen zijn

Mocht ik wat horen dan laat ik 't je weten
Oké!

Kan ik volgende week donderdag in mijn agenda zetten trouwens?
Verwijderd
ik had het al ooit gegoogeld, omdat ik nieuwsgierig was geraakt door de kleine stukjes informatie die op de potjes van Demeter staan
Verwijderd
Al weigert mijn oma ook om onkruid weg te halen als er ringen om de maan zitten met noordenwind, of iets dergelijks. Want dan komt het dubbel terug!
Oud 15-02-2011, 14:55
Verwijderd
Oh, ik zie dat Demeter geen merk is, maar een keurmerk. Dat staat best prominent op de verpakking dan.
Oud 15-02-2011, 14:56
Pierrot
Pierrot is offline
WOHOO. Ik kan eten gaan halen.

Regels voor berichten