Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2011, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Duurt het een half uur?
ik heb alleen ervaring met flesje geven aan premature baby's op de neonatologie, dan duurt het een halfuur maar die zijn misschien langzamer
Advertentie
Oud 10-05-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
hm. Hier ben ik het dan weer niet mee eens. 'vroegah' wel, maar toen kwam ik erachter dat een baby 8x per dag eet. En had ik dus door dat je de deur niet uitkomt als je niet buitenshuis voedt.
Oh, buitenshuis is prima, zolang het niet openbaar gebeurt, en als het echt niet anders kan dan mag het van mij ook heus een keer op een terrasje, maar je hebt veel mensen die vinden dat het altijd en overal moet kunnen. En die dus ook principieel tegen borstvoedingsruimtes zijn. Dat vind ik onfatsoenlijk.

Al snap ik trouwens sowieso niet waarom je niet gewoon een flesje meeneemt als je naar buiten gaat met je baby. Maar misschien komt dat doordat ik niet de ins and outs van het baby-hebben weet.
Oud 10-05-2011, 18:27
Verwijderd
Dat was wel een leuke dag van mijn coschap kindergeneeskunde trouwens, ik ging een dag de verpleegkundigen mee helpen, eerste wat ze vroegen was 'vind je het erg als we jou dan de flesjes laten doen als de ouders afwezig zijn?' euh nee ik heb de hele dag rustig met minibabytjes op schoot gezeten. Verpleegkundigen hebben daar vaak weinig tijd voor.
Oud 10-05-2011, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Dat was wel een leuke dag van mijn coschap kindergeneeskunde trouwens, ik ging een dag de verpleegkundigen mee helpen, eerste wat ze vroegen was 'vind je het erg als we jou dan de flesjes laten doen als de ouders afwezig zijn?' euh nee ik heb de hele dag rustig met minibabytjes op schoot gezeten.
noohh <3

Hoewel ik heel erge prematuurtjes ook wel een beetje eng vind hoor
Oud 10-05-2011, 18:28
Verwijderd
Ricky Gervais vertelde een keer over een vriend van hem, die was verhuisd en toen kwam zijn nieuwe hippie-buurvrouw hem pudding brengen als welkomstcadeau. Dus hij zat zo lekker van die pudding te smikkelen en toen vertelde ze tussen neus en lippen door dat hij gemaakt was van moedermelk. Daar moet je toch ook niet aan denken
Oud 10-05-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Al snap ik trouwens sowieso niet waarom je niet gewoon een flesje meeneemt als je naar buiten gaat met je baby. Maar misschien komt dat doordat ik niet de ins and outs van het baby-hebben weet.
Je kan een flesje met gekolfde melk meenemen denk ik ja, maar niet met flesvoeding, als je dat bedoelt, want dan zit je weer met borsten die op knappen staan omdat de baby er niet uit drinkt.

Brr.
Oud 10-05-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
noohh <3

Hoewel ik heel erge prematuurtjes ook wel een beetje eng vind hoor
Ze zijn een beetje mager en pluizig, maar dat valt niet echt op want ze hebben warme kleertjes aan!
En in Enschede lagen op de neo vooral 'groeiers en bloeiers', de kindjes die in de couveuse moeten en dan komt het verder wel goed. De ernstig zieke kindjes gingen naar Groningen.
Oud 10-05-2011, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Je kan een flesje met gekolfde melk meenemen denk ik ja, maar niet met flesvoeding, als je dat bedoelt, want dan zit je weer met borsten die op knappen staan omdat de baby er niet uit drinkt.

Brr.
Ik bedoel gekolfde melk, ja.
Oud 10-05-2011, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn een beetje mager en pluizig, maar dat valt niet echt op want ze hebben warme kleertjes aan!
En in Enschede lagen op de neo vooral 'groeiers en bloeiers', de kindjes die in de couveuse moeten en dan komt het verder wel goed. De ernstig zieke kindjes gingen naar Groningen.
Ieee, pluizig
Oud 10-05-2011, 18:32
Verwijderd
'Kolven' vind ik trouwens ook een vies woord, het doet me denken aan 'kloven' en 'schiften'.
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Oh, buitenshuis is prima, zolang het niet openbaar gebeurt, en als het echt niet anders kan dan mag het van mij ook heus een keer op een terrasje, maar je hebt veel mensen die vinden dat het altijd en overal moet kunnen. En die dus ook principieel tegen borstvoedingsruimtes zijn. Dat vind ik onfatsoenlijk.

Omdat een flesje veeeel meer gedoe is. Die moet precies op temperatuur zijn. Eerst koel bewaren in de tas en dan opwarmen in de flessenwarmer. En dan drinkt de baby 3 slokken en kun je alle melk weggooien. En dan heeft ie 3 kwartier later wél echt honger en dan heb je geen melk meer voor 'm. Enzo.

En ik vind dat sommige vrouwen er erg ver in gaan. Een vriendin van me blijft gerust een tijd met een blote borst zitten terwijl ze de baby een boertje laat doen enzo. Nou ja, dan heb ik idd wel zo'n gevoel van: 'euh... dit hoef ik niet te zien'. Maar je kunt echt wel behoorlijk discreet voeden hoor.
Verwijderd
Citaat:
Ricky Gervais vertelde een keer over een vriend van hem, die was verhuisd en toen kwam zijn nieuwe hippie-buurvrouw hem pudding brengen als welkomstcadeau. Dus hij zat zo lekker van die pudding te smikkelen en toen vertelde ze tussen neus en lippen door dat hij gemaakt was van moedermelk. Daar moet je toch ook niet aan denken
nouja het is wat... raar maar op zich vind ik mensenmelk nuttigen niet bezwaarlijker dan koeienmelk nuttigen.
Oud 10-05-2011, 18:33
Verwijderd
Echt bizar vind ik het, dat als je in het begin van de borstvoedingsperiode aan je baby denkt, de melk er al uit kan spuiten. Of als je ergens bent en je hoort een baby, die niet eens van jezelf is, dat er dan al melk uitkomt.

Verwijderd
Citaat:
Pluizig Waarom zijn ze pluizig?
Verwijderd
Citaat:
'Kolven' vind ik trouwens ook een vies woord, het doet me denken aan 'kloven' en 'schiften'.
Het lijkt me sowieso vrselijk naar, krijg al pijn aan m'n borsten als ik eraan denk.
Oud 10-05-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Pluizig Waarom zijn ze pluizig?
7-8 maanden na de bevruchting zijn foetussen bedekt met kleine pluizige haartjes, die een paar weken voor de geboorte uitvallen, maar als ze eerder geboren worden dan hebben ze die haartjes nog.
Oud 10-05-2011, 18:36
Verwijderd
Citaat:
nouja het is wat... raar maar op zich vind ik mensenmelk nuttigen niet bezwaarlijker dan koeienmelk nuttigen.
Ik vind het zelfs minder bezwaarlijk, want daar hebben geen dieren voor hoeven lijden én het is qua samenstelling veel meer geschikt voor menselijke consumptie Maar het is wel een vies idee, mensenmelk. En al helemaal als het melk is van één of andere onbekende vrouw die het jou buiten jouw weten voorschotelt.
Oud 10-05-2011, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zelfs minder bezwaarlijk, want daar hebben geen dieren voor hoeven lijden én het is qua samenstelling veel meer geschikt voor menselijke consumptie Maar het is wel een vies idee, mensenmelk. En al helemaal als het melk is van één of andere onbekende vrouw die het jou buiten jouw weten voorschotelt.
Ja vooral dat het buiten z'n weten was vind ik ook niet zo netjes.
Maargoed, als die gastheer had gezegd 'deze pudding heb ik gemaakt van melk van mijn eigen koe!' dan had Ricky Gervais dat waarschijnljk alleen maar heel authentiek van hem gevonden.
Oud 10-05-2011, 18:40
Verwijderd
Fukkk een man zonder gezicht bij DWDD
Hij heeft nu een nieuw gezicht.
Oud 10-05-2011, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Omdat een flesje veeeel meer gedoe is. Die moet precies op temperatuur zijn. Eerst koel bewaren in de tas en dan opwarmen in de flessenwarmer. En dan drinkt de baby 3 slokken en kun je alle melk weggooien. En dan heeft ie 3 kwartier later wél echt honger en dan heb je geen melk meer voor 'm. Enzo.
En als je twee flesjes meeneemt?

Maar dit zijn dingen die ik niet weet, inderdaad. Nouja. Als ik ooit kinderen krijg dan ga ik ze voeden op de wc hoor, en als er aparte ruimtes voor zijn dan ga ik daar dankbaar gebruik van maken. En als ik bij mij thuis ben en er zijn mensen bij dan ga ik ook mooi naar een andere kamer.

Citaat:
En ik vind dat sommige vrouwen er erg ver in gaan. Een vriendin van me blijft gerust een tijd met een blote borst zitten terwijl ze de baby een boertje laat doen enzo. Nou ja, dan heb ik idd wel zo'n gevoel van: 'euh... dit hoef ik niet te zien'. Maar je kunt echt wel behoorlijk discreet voeden hoor.
Ja, zulk soort dingen ook Waarommmmmm. Ik snap wel dat het misschien (veel) gemakkelijker is, maar dat vind ik geen reden om het te doen. Het is ook veel makkelijker om op een terras naast je tafeltje te hurken als je naar de wc moet, dat doen we toch ook niet.

(We gaan het hier niet over eens worden, vrees ik. )
Oud 10-05-2011, 18:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fukkk een man zonder gezicht bij DWDD
Hij heet nu een nieuw gezicht.
old news is old!

Ow wait, DWDD!
Oud 10-05-2011, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Ja vooral dat het buiten z'n weten was vind ik ook niet zo netjes.
Maargoed, als die gastheer had gezegd 'deze pudding heb ik gemaakt van melk van mijn eigen koe!' dan had Ricky Gervais dat waarschijnljk alleen maar heel authentiek van hem gevonden.
Ja, het is eigenlijk heel vreemd dat we melk van andere dieren niet vies vinden en mensenmelk wel. Andersom zou veel logischer zijn.
Oud 10-05-2011, 18:44
Carn
Carn is offline
Wel fijn voor zo`n kerel dat ie weer enigszins over straat kan.
Oud 10-05-2011, 18:45
Verwijderd
Meh ik was te lui om naar de supermarkt te gaan en nu heb ik de saaiste tonijnsalade ooit. Met tonijn en sla. Joy
Oud 10-05-2011, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Meh ik was te lui om naar de supermarkt te gaan en nu heb ik de saaiste tonijnsalade ooit. Met tonijn en sla. Joy
heb je geen olijfolie of ketchup ofzo op voorraad?
Oud 10-05-2011, 18:46
Verwijderd
Sarah, het ging erover bij DWDD dat dat gezicht (net als bij een ander orgaan) weer afgestoten kan worden. Maar wat houdt dat in, in de praktijk? Wat gebeurt er dan?
Oud 10-05-2011, 18:47
Verwijderd
Oh en ik vind borstvoeding echt een beetje viezig Mijn eetlust gaat er iig door weg.
Oud 10-05-2011, 18:47
Verwijderd
Citaat:
heb je geen olijfolie of ketchup ofzo op voorraad?
Oh er zit nog wel wat dressing over hoor
Oud 10-05-2011, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Sarah, het ging erover bij DWDD dat dat gezicht (net als bij een ander orgaan) weer afgestoten kan worden. Maar wat houdt dat in, in de praktijk? Wat gebeurt er dan?
Dat is dan een reactie van het immuunsysteem op 'vreemd' DNA, en het immuunsysteem doet dan wat het ook met een parasiet zou doen, namelijk ontstekingen maken tot het afsterft. Om dat te voorkomen geef je middelen die het immuunsysteem onderdrukken, wat natuurlijk ook weer risico's heeft.
Oud 10-05-2011, 18:48
Carn
Carn is offline
infecties, bloedingen, en dan valt het er na n tijdje weer af.
Oud 10-05-2011, 18:49
Verwijderd
Citaat:
infecties, bloedingen, en dan valt het er na n tijdje weer af.
Ontstekingen zonder infectie, dus infectie is een invasie van een micro-organisme, ontsteking is dat het warm&rood&pijnlijk&pussig is, ontstekingen kunnen komen door een infectie maar dat hoeft niet
Verwijderd
Citaat:
Dat is dan een reactie van het immuunsysteem op 'vreemd' DNA, en het immuunsysteem doet dan wat het ook met een parasiet zou doen, namelijk ontstekingen maken tot het afsterft. Om dat te voorkomen geef je middelen die het immuunsysteem onderdrukken, wat natuurlijk ook weer risico's heeft.
Ah, oke, ontstekingen en afsterven. Maar niet dat het eraf valt of iets dergelijks toch, dat kan toch niet?
Carn
Carn is offline
ah, mijn huisgenoot wordt al een echte arts; de co-assistentes moeten het ontgelden
snoopy
snoopy is offline
Dat vind ik altijd zo frappant: dat veel mensen denken dat een ontsteking hetzelfde is als een infectie
Oud 10-05-2011, 18:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ontstekingen zonder infectie, dus
och, het zal allerminst prettig zijn gok ik.
Verwijderd
Citaat:
De absoluut minimale hoeveelheid ingrediënten voor een tonijnsalade

Het doet me denken aan toen we in Rome waren en in een supergoedkoop studentenrestaurant pizza gingen eten. Toen bestelde een vriendin een bepaalde pizza die o.a. met olijven zou zijn, en toen lagen er twee olijven op.
Carn
Carn is offline
ik bedoelde trouwens ontstekingen nu ik er over nadenk
Oud 10-05-2011, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ah, oke, ontstekingen en afsterven. Maar niet dat het eraf valt of iets dergelijks toch, dat kan toch niet?
Nouja, waarschijnlijk zou dan eerst de onderkant afsterven, want dat is de plek waar het transplantaat het dichtstbij zit, en dan zou de rest daardoor eraf kunnen vallen, maar natuurlijk zijn de artsen er eerder al wel bij, want voordat dat gebeurt is het al een tijd ontstoken, niet dat hij over straat loopt en ineens z'n gezicht afbrokkelt ofzo.
Oud 10-05-2011, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Nouja, waarschijnlijk zou dan eerst de onderkant afsterven, want dat is de plek waar het transplantaat het dichtstbij zit, en dan zou de rest daardoor eraf kunnen vallen, maar natuurlijk zijn de artsen er eerder al wel bij, want voordat dat gebeurt is het al een tijd ontstoken, niet dat hij over straat loopt en ineens z'n gezicht afbrokkelt ofzo.
nee oke ;x
Oud 10-05-2011, 18:52
Carn
Carn is offline

Oud 10-05-2011, 18:53
Verwijderd
Citaat:

Het doet me denken aan toen we in Rome waren en in een supergoedkoop studentenrestaurant pizza gingen eten. Toen bestelde een vriendin een bepaalde pizza die o.a. met olijven zou zijn, en toen lagen er twee olijven op.
Bij de pizza/shoarmameneer bij ons om de hoek bestelde ik ooit een pizza vegetariana, waar volgens de omschrijving olijven, artisjokharten, broccoli en asperges op zouden liggen, en toen kreeg ik een pizza met alleen ui en de pizzameneer vond dat ik niet moest klagen want ik wou een vegetarische pizza en deze was toch vegetarisch. Maar ik wou geen vegetarische pizza, ik wou een pizza vegetariana. Dus met groenten. En zoals het in de folder stond.
Oud 10-05-2011, 18:53
Verwijderd
Jammer dat Moz er niet is, die geeft nu nog borstvoeding denk ik, ben wel benieuwd wat ze er van vindt.

Omdat we natuurlijk vantevoren al allemaal horrorverhalen besproken hadden, met KORRELS EN ALLES.
Oud 10-05-2011, 18:57
Verwijderd
Geef jij eigenlijk nog borstvoeding Snoopy?
Oud 10-05-2011, 18:59
snoopy
snoopy is offline
(zie nu bovenstaande post ) Ik geef ook nog borstvoeding hoor (alleen 's ochtends en 's avonds, dus in het openbaar voeden is er hier niet meer bij )

Maar ik ben het met iedereen hier eens dat sommige vrouwen echt heel debiel erover doen. Ik weiger alleen mezelf op de wc op te sluiten als ik lekker op een terrasje zit. Je wilt ook niet weten wat een boze blikken je krijgt als je de wc een halfuur bezet houdt

En @ 2 flesjes mee: dat kán wel, maar het kost echt heel veel energie om die melk te produceren dus 2 flesjes mee doet dan echt letterlijk pijn omdat je sowieso een hoop moet wegsmijten dan.
Oud 10-05-2011, 19:00
Verwijderd
Citaat:

Oud 10-05-2011, 19:02
Verwijderd
Maar duurt een voeding echt een half uur??

En dat moet in het begin dan 8 keer, dus 4 uur per dag?
Ja, ik zou mezelf dan echt een melkkoe voelen, als ik 4 uur per dag een kind aan mn (ongetwijfeld tot monsterlijke proporties verworden) borsten heb drinken.

Echt respect voor degenen die het doen hoor, maar het lijkt me best zwaar, denk niet dat ik het zou kunnen opbrengen.
Oud 10-05-2011, 19:08
Verwijderd
Sommige (de meeste?) vrouwen gaan er tijdens de zwangerschap en borstvoeding ook 3 cupmaten op vooruit.

Ik vind dat allerminst een fijn vooruitzicht.
Oud 10-05-2011, 19:09
Verwijderd
Gewoon niet aan kinderen beginnen
Oud 10-05-2011, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Gewoon niet aan kinderen beginnen
Maar de natuur roept me, ik heb moedergevoelens, kan er niks aan doen!!
Oud 10-05-2011, 19:11
Verwijderd
Dan zou ik richting cup G/H gaan.

Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten