Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2011, 11:40
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Omdat gymleraren sadisten zijn. Dat komt doordat ze diep in hun hart ook wel weten dat hun vak niet thuishoort binnen het onderwijs.
Waitwut. Waarom niet dan?
Oud 16-06-2011, 11:41
Rivka
Rivka is offline
We begonnen om 10.30 op het sportveld, toen miezerde het al. Ik zat de hele tijd in een dug-out omdat ik twee dagen ervoor erge griep had en nog steeds niet helemaal kiplekker was. Toen stond de regen al op iets meer dan motregen. Later ging het nog wat harder regenen en om 11.10 was het zó hard gaan regenen dat we weer terug mochten fietsen. Iedereen was zeiknat behalve ik en kwamen dus ook zo op school aan.

Ik was trouwens wel de mazzelaar van de klas met mijn regenjas en ik was gelukkig zo slim om in de wc op school weer mijn spijkerbroek aan te doen ná het fietsen door de regen
Oud 16-06-2011, 11:42
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
En toen het begon te regenen mochten jullie niet naar binnen?
Gymleraren zeggen bijna altijd dat het niet hard regend, of niet hard genoeg regend.
Oud 16-06-2011, 11:43
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik was trouwens wel de mazzelaar van de klas met mijn regenjas en ik was gelukkig zo slim om in de wc op school weer mijn spijkerbroek aan te doen ná het fietsen door de regen
Béter
Oud 16-06-2011, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Omdat LO uiteraard iets is wat je in je vrije tijd hoort te doen.
Oud 16-06-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Omdat je, zoals je ziet, veel beter meer tijd kunt besteden aan nuttigere dingen, zoals spelling.

Citaat:
Gymleraren zeggen bijna altijd dat het niet hard regend, of niet hard genoeg regend.
Oud 16-06-2011, 11:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is zonde van de tijd. De mensen die voldoende bewegen doen dat zonder gym ook wel. De mensen die niet voldoende bewegen krijgen door gymles alleen maar meer een hekel aan sporten, omdat ze niet meekunnen met de sportieve klasgenoten.
Oud 16-06-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Omdat je, zoals je ziet, veel beter meer tijd kunt besteden aan nuttigere dingen, zoals spelling.
Oud 16-06-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Omdat gymleraren sadisten zijn. Dat komt doordat ze diep in hun hart ook wel weten dat hun vak niet thuishoort binnen het onderwijs.
omg, inderdaad, ik vond gym zo ongelooflijk stom en nutteloos, laat kinderen lekker zélf buiten school om gaan sporten oid, dan doen ze iets wat ze leuk vinden ipv iedere week weer suf met een frisbee smijten en belabberd voetballen en dan weer op een trampoline hupsen. Pfff, ik heb al zeker 10 jaar geen gym meer gehad, maar ik vind het zelfs nu nog weer intens kut
Oud 16-06-2011, 11:47
Tink*
Tink* is offline
Ik vind LO wel nuttig, maar niet zoveel als dat het nu wordt gegeven en ik vind dat je er ook geen cijfers aan moet verbinden. Ik vind het ook nuttig voor samenwerkingsvaardigheden en teambuilding (klas) en natuurlijk voor de motorische ontwikkeling. Ik vind het niet zozeer om mensen zin te laten krijgen in sporten, want dat is idd niet zo. En sowieso moet er meer aandacht naar taal.
Oud 16-06-2011, 11:48
Verwijderd
Gelukkig stond mijn moeder achter mij wat betreft domme dingen weigeren bij gym.
Oud 16-06-2011, 11:48
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Omdat LO uiteraard iets is wat je in je vrije tijd hoort te doen.
Hier ben ik het wel mee eens maar ik vind het wel goed dat gym bestaat omdat een hoop kinderen het steeds meer nodig zullen hebben.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vooral vroeger een gymhater was, ook omdat het voor mij op de basisschool toen ik acht, negen was een paar nare psychologische consequenties had m.b.t. niet uitgekozen worden en uitlachen en zo. Ik heb toen een paar gesprekken had met een psychologe die naar mijn 3 grote wensen vroeg. Ze luidden: 1. Een grote doorbraak maken in mijn werk, 2. Gezond blijven en 3. Nooit meer gym hebben.
Oud 16-06-2011, 11:49
Verwijderd
Ik heb meer dan één keer onvoldoende voor gym gestaan, maar bij ons kon je daar niet op zakken. Dus het telde eigenlijk ook niet mee.
Oud 16-06-2011, 11:49
Tink*
Tink* is offline
Oh en ik vond het ook altijd zo lame dat je sportkleding van de school aan moest (zeg maar die kleuren oid) in de lagere klassen. Wtf maakt dat nou uit.

Ik haatte gym ook, want ik was er heel slecht in.
Oud 16-06-2011, 11:50
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik heb meer dan één keer onvoldoende voor gym gestaan, maar bij ons kon je daar niet op zakken. Dus het telde eigenlijk ook niet mee.
Ik heb nog nooit een onvoldoende gehaald voor gym omdat ik meestal wel mijn best doe maar het zou echt niemand op deze aarde iets boeien als ik dat wel had gehaald. Kom op zeg, ze gaan je echt niet failen op gym.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snapte nooit waarom mensen altijd zo'n hekel hadden aan gym. Ik vond het zelf wel niet leuk, maar ik zag het nut wel ofzo.
Tink*
Tink* is offline
Wat ik helemaal belachelijk vond dat de lat voor een voldoende bij bv de coopertest elk jaar hoger kwam te liggen. Je conditie wordt toch niet elk jaar beter? Eerst haalde ik een 7 en in de vijfde oid had ik allang een onvoldoende gehad als ze me niet hadden gematst door extra rondjes op te schrijven.
Edelweiss
Edelweiss is offline
Hmm, ik heb een soort van kleine motorische afwijking waardoor ik niet goed ben in LO, en andere sporten, echt kutzooi . Ik turn wel, maar ben er gwn niet goed in (al vind ik het wel leuk).
Ik doe tenminste nog wel m'n best voor gym .
Oud 16-06-2011, 11:51
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik snapte nooit waarom mensen altijd zo'n hekel hadden aan gym. Ik vond het zelf wel niet leuk, maar ik zag het nut wel ofzo.
Omdat er bij gym ook duidelijk wordt wie er goed in de groep ligt en wie niet. Dat is denk ik ook reden waarom populaire kinderen vrijwel altijd goed zijn in sport en de impopulaire kinderen niet en daar dan weer mee gepest werden. Niet goed kunnen gymmen -> er niet bij horen.
Oud 16-06-2011, 11:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ach, hekel. Ik deed wat ik moest doen, maar ik vond het wel ontzettende tijdverspilling. Want dat is het natuurlijk ook.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat teambuilding werkte bij mij inderdaad ook niet, ik werd altijd als laatste gekozen. Maar ik stond dan ook altijd andere dingen te doen
Verwijderd
Ik had de beste gymleraar die er bestaat <3 Meneer Meyer, de ergste homo die ik ken, wat een held <3 Die stond aan de zijlijn cheerleader imitaties te doen en te "GO GIRLS GO GIRLS " te doen <3
Verwijderd
Haha de coopertest. Mijn record is geloof ik 2,5
Oud 16-06-2011, 11:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Omdat er bij gym ook duidelijk wordt wie er goed in de groep ligt en wie niet. Dat is denk ik ook reden waarom populaire kinderen vrijwel altijd goed zijn in sport en de impopulaire kinderen niet en daar dan weer mee gepest werden. Niet goed kunnen gymmen -> er niet bij horen.
Dat was bij mij op de middelbare school dus niet zo. Heel fijne klas had ik daar. Op de basisschool hoorde ik ook nooit ergens bij. Maar ik merkte dat niet zo omdat ik een enorme dromer was/ben.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Haha de coopertest. Mijn record is geloof ik 2,5
Mijne 5, maar boy wat was ik gevloerd.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh god ja en onze gymleraar op de middelbare school was aan de coke. Daar is hij uiteindelijk om ontslagen.
Verwijderd
Bij ons kreeg je geen onvoldoende voor gym, hoe slecht je ook was, als je niet vaker dan 5(?) x spijbelde kreeg je sowieso een 7

We deden ook hele leuke dingen, mountainbiken door het bos enzo, dikke prima
Oud 16-06-2011, 11:55
Tink*
Tink* is offline
In de zesde mocht je uit een aantal dingen kiezen wat je wilde doen, dat was wel leuk. In de vijfde mocht je ook al kiezen, maar dan maar uit twee dingen. Dan waren de keuzes weer zo van: turnen of atletiek. Ja eh, allebei kut met een rietje.
Oud 16-06-2011, 11:55
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dat was bij mij op de middelbare school dus niet zo.
Op de middelbare school vind ik het weer iets anders. Ik heb ook een superklas waarin niemand gepest wordt, maar op de basisschool is empathie meestal 0.
Oud 16-06-2011, 11:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Bij de coopertest/shuttlerun had ik meestal een een 7 o.i.d. Ik fietse ook 15km per dag, dus mijn conditie was niet heel slecht. Toen in elk geval een stuk beter dan nu.
Verwijderd
Meneer Meyer had ook twee tepelpiercings, daar waren we erg van onder de indruk toen we dat ontdekten op de wintersport met de 3e

En tijdens de wintersport met de 4e vertelde ie dat ie op het type 'bouwvakker' viel, dat was ook awesome Toen hebben we nog bijna ruzie gehad met een hele grote STOERE MANNELIJKE MAN die we aan 'm wilden koppelen. De man in kwestie was er niet bepaald van gediend
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Op de middelbare school vind ik het weer iets anders. Ik heb ook een superklas waarin niemand gepest wordt, maar op de basisschool is empathie meestal 0.
Ja. Middelbareschoolkinderen zijn iets ontwikkelder, kinderen onder de 13 zijn echt apen. Volgensmij is echt iedereen gepest op de basisschool.
Verwijderd
Ik mis de middelbare school
Carn
Carn is offline
prrr, gymleraren, lekker op de tienermeisjes geilen

Ik vond er nooit iets aan, heb 0-balgevoel en het enige wat ik enigszins kan is schoppen en slaan, en dat krijg je nooit bij gym. Op misschien een 'proefles boksen' na ofzo, maar dat is altijd een grote ellende omdat je altijd mongolen hebt die zich niet kunnen beheersen.
Oud 16-06-2011, 11:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Meneer Meyer had ook twee tepelpiercings, daar waren we erg van onder de indruk toen we dat ontdekten op de wintersport met de 3e

En tijdens de wintersport met de 4e vertelde ie dat ie op het type 'bouwvakker' viel, dat was ook awesome Toen hebben we nog bijna ruzie gehad met een hele grote STOERE MANNELIJKE MAN die we aan 'm wilden koppelen. De man in kwestie was er niet bepaald van gediend
Verwijderd
Citaat:
prrr, gymleraren, lekker op de tienermeisjes geilen

Ik vond er nooit iets aan, heb 0-balgevoel en het enige wat ik enigszins kan is schoppen en slaan, en dat krijg je nooit bij gym. Op misschien een 'proefles boksen' na ofzo, maar dat is altijd een grote ellende omdat je altijd mongolen hebt die zich niet kunnen beheersen.
De smeerlap gaf bij ons les aan de jongens, wij hadden de blije homo <3
Carn
Carn is offline
wij hadden alleen hardlopen, trefbal, zo'n debiele honkbal variant, voetbal en heel veel hockey Soms mochten we basketballen, dat vond ik nog wel leuk.
Oud 16-06-2011, 11:58
Verwijderd
Hockey en softbal deden wij het meeste. Maar onze school lag in de bossen, aan de hockeyvelden, dus dat was best logisch. Maar we hadden 10 lessen per jaar met gave dingen. Mountainbiken, kano'en, abseilen, dat soort dingen <3
Oud 16-06-2011, 11:59
Verwijderd
En we waren Nederlands kampioen middelbare school softbal
Oud 16-06-2011, 11:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wij deden voornamelijk lame-ass dingen.
Oud 16-06-2011, 12:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wij deden ook heel vaak honkbal en andere balspellen. Vreselijk vond ik dat. Maar turnen en parcours en hardlopen vond ik <3.
Verwijderd
Citaat:
Dat was bij ons niet echt zo, eigenlijk waren het vooral de populaire jongens die goed waren in sport, maar van de meisjes maakte het niet veel uit.
Wat ik vooral stom vond bij gym, is dat we op een gegeven moment álleen nog maar gingen voetballen, en de meeste jongens zaten sowieso op voetbal, dus die konden goed voetballen, dat was errug saai voor mensen die gewoon leuk tegen de bal wilden trappen.
En ik zie geen diepte, dus balsporten zijn echt heel kut

In het laatste jaar kregen we keuze-blokken, dat was leuker. Toen ging ik biljarten Maar 8 weken leuke lessen maken al die jaren niet goed
Carn
Carn is offline
atletiek-dingen vond ik ook een ramp, hoogspringen, verspringen, dat soort onzin. Ik vind het nogsteeds een van de sufste takken van sport die er bestaan. Dat men vroeger niets beters kon bedenken is prima, maar plzzzz.
Verwijderd
Volleybal vond ik altijd heel stom om te doen, want daar zat ik zelf op en de rest kon er niks van. Dus dat was stom. Ik hockeyde ook, maar ja, dat deed het hele dorp, dus dat was qua niveau nog wel te doen
Oud 16-06-2011, 12:01
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Bij de coopertest/shuttlerun had ik meestal een een 7 o.i.d. Ik fietse ook 15km per dag, dus mijn conditie was niet heel slecht. Toen in elk geval een stuk beter dan nu.
Ik fietste elke dag 40 en sportte dan ook nog twee à drie keer per week. Didn't help.

Citaat:
Ik mis de middelbare school
Ik ook. Gelukkig heb ik nu op het hbo weer een beetje zo'n klassengevoel net als toen, alleen er zitten zoveel meiden in en ik heb meer met jongens. In mijn middelbare schoolklas zaten 5 meiden en 20 jongens ofzo, nu het omgekeerde.
Verwijderd
Oh en in de 5e moesten we in groepjes van 3 zelf lessen verzinnen. Toen gingen we tai-bo (of hoe heette dat? Dat was heel hip toen, een beetje zoals Zumba nu) doen
Verwijderd
Ik vond gym eigenlijk behoorlijk leuk
Oud 16-06-2011, 12:02
Edelweiss
Edelweiss is offline
Afgezien van dat afwijkinkje, doe ik altijd vrolijk mee <3. En dan is er zo'n 'persoon' die altijd jankt en doet om helemaal niets. Zijn we eindelijk begonnen, begint zij weer te janken omdat ze een bal tegen d'r hand kreeg. Ze jankt echt altijd bij gym, en ze krijgt ook altijd wat tegen zich aan.

Ik moest pas janken toen ik een softbal, op korte afstand, tegen me bek aan kreeg geslagen. Dat was terecht. En dan was het nog meer van de schrik dan van de pijn! (al deed het best wel pijn)

Niks geleuter over 'pijngrens', want zij jankt echt altijd. Ik ga d'r niet eens meer troosten, net als veel anderen die dit ook overdreven vinden. Het houd alleen maar het spel op.
Tink*
Tink* is offline
Ik vond alleen teamsporten als basketbal, rugby en unihockey wel leuk. Maar wij gingen altijd softballen. En al die turn/atletiekdingen konden me gestolen worden. Stond ik weer de LO docent te laten zien dat ik echt geen handstand kon.
Verwijderd
Citaat:
Ik vond gym eigenlijk behoorlijk leuk
Ik denk dat ik het ook leuk had gevonden als we niet 99% van de tijd balsporten hadden gedaan. Turnen vond ik leuk, dingen als judo ook, zwemmen vond ik fantastisch. Maar nee, iedere week was het weer voetbal.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten